Hej, nu behöver jag lite hjälp igen!
Läggningen funkar fortfarande jättebra och han somnar om själv ibland oxå (jag har hittat honom "med fötterna på huvudkuden"):D , men han vaknar ofta lite för tidigt (15-30 min) på morgonen och/eller på dagsluren. På morgonen är han nöjd och ligger kvar till dess att det är dags att gå upp.
Ungefär varannan dagslur vaknar han däremot och blir först arg och sen mer och mer ledsen

trots ramsa med attityd. Han ligger ner och verkar verkligen försöka somna om för han är tyst mellan varven. När han inte somnar om verkar han bli frustrerad. Det känns som om han förmedlar "jag kan ju inte somna om, varför tar du inte upp mig"?
Hittills har jag ramsat ganska omgående utanför dörren för att påminna om att jag håller vakt. Han lyssnar och svarar med gråt för att sedan ganska snabbt tystna och som jag upplever försöka somna. Sen gråter han igen och tystnar osv. När han börjar låta riktigt ledsen kör jag en ramsa igen x6 eller x8 och så fortsätter det några gånger tills det är dags att vakna. Jag passar på att tjoa upp honom under ett tillfälle när han tystnat. Då blir han med enstaka undantag glad igen omedelbart.
Igår natt vaknade han 05.00 och var ledsen och efter ett tag med gråt och ramsor kände min man efter så det inte var diarée i blöjan (knepig i magen, ev första tänderna). Då blev plutten stortokig så min man solfjädrade honom kort och sen ramsa och då somnade han ganska omgående.
Idag när han vaknade 15 min för tidigt på dagsluren gick jag in och lade ner honom och solfjädrade tills han vart lugn (20 sek) och gick sen ut med ramsa. Han blev först riktigt rasen

, men totalt sett inte lika ledsen innan det var dags att gå upp, men han somnade inte om

.
Kan jag få lite synpunkter och tips miar70, så jag vet hur vi ska gå vidare. Vi kan ju inte fortsätta att solfjädra för ofta. Då blir han ju van vid det!