Sockerberoende nu ska det bort

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
J och Å

Inlägg av J och Å »

Go girls!!!

Mia, min foglossning blev bättre då jag gick över till LCHF. Antar att kroppen verkligen behöver fett, och får en chans att bygga muskler å så.

Ta det lugnt med träning. Gör vardagsgrejer om du inte fixar träning. Och tänk på att magen är en stor bov i det hela. Om magmusklerna är förslappade får man ont i ländryggen. Och så kan ju även musklerna vara delade, och då gör det ännu mer ont. Jag får in två fingrar i glipan, testa på er själva. Det finns bra övningar att göra för detta. Man ska inte göra vanliga situps. Jag startar en tråd om detta i kackel!

åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Klart du får hänga på miar70!
Funderar på om det är bättre att rapportera nästkommande morgon... :-k så får man med hela dagen... :?:

I vilket fall drar det hårt i sötsuget just nu, :roll: :twisted: men jag tog en rökt korvbit, och ska senare ta en kopp thé med grädde.

Hittills har dagen gått enl. plan. :thumbsup: Drog en lov runt köksskåpet efter lunch, för där visste jag att det låg kolaremmar...Men jag tänkte på er, tjejer, och att jag inte ska svika er, så jag stod emot :!:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Bra :D
Jaha, rapport för igår :roll: :?

Frukost: ägg, macka m majonnäs, skinka, paprika, ett glas mjölk
Lunch: grovmacka m ost och skinka, vattnen
Middag: kyckling, sallad liiite grovpasta
mellis: en apelsin, en bit mörk choklad

Ganska bra dag, har jättesvårt att avstå bröd och mjölk...
Och vansinningt sötsugen på kvällen...

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Här har det också gått ganska bra.
Till frukost, liite gröt, och två kokta ägg
till förmiddagsfikat, en kopp the med mjölk (måste vänja mig vid smaken innan jag fläskar på med grädde)
Till lunch färsbiffar och grönsaksfräs. ( hämtat från www.topphälsa.se de har en hel hög med fina GI recept och andra recept med, suveränt gott)
eftermiddagsfikat blev en kopp the och en smörgås med kalkon och sallad och tomat (tänk att jag brukar ha tre sockerbitar i teet, det känns lite konstigt att dricka utan och istället hälla i mjölk)
middag lagade jag broccolisoppa, och till den en rejäl klick cremefraiche, riktigt gott och mättande, klarade ett rejält pass bodycombat http://www.lesmills.net/site/programs/b ... ogram.aspx och kan säga att jag känner av det rejält idag :) :) :) 8) 8)
efter träningen åt jag en burk kvarg med lite frysta bär till och en banan.
sötsuget har varit enormt, men som det sas här, kan ju inte svika er tjejer. Och tävlingsmänniskan i mig säger, jag vill inte vara sämst :)
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D

Bra tjejer! :D

Jodå, jag höll ut till slutet igår, men kvällen var tuff. :shock: Rökta korvar dämpade inte suget, med thé med grädde lindrade rejält!
Sambon satt och knaprade på chili-nötter, :twisted: men med ett kh-innehåll på 38 g/100 g är det inget för mig.
Faktiskt gömde han dem för mig sedan också, och jag bad honom ta bort även kolaremmarna. :thumbsup:

Ikväll kommer det en prövning!!! :shock: (och kommande 5 torsdagar)
Jag ska stå i kassan och sälja biobiljetter, godis och varma popcorn :shock: HUR ska det gå? :shock:

miar70, (ja, båda förresten :wink: ) bröd är ju en sockerfälla... Jag har vant mig av med att äta det, och saknar det inte alls! Ville bara säga att längtan efter bröd försvinner fort! Jag kanske äter 1 smörgås på 3 veckor nu.

Katarina - thé med grädde är en HÖJDARE!! :wink: Det går lätt att vänja sg vid :D

Jag kom på att jag tog 2 sockerfria halstabletter igår :shock: Räknas det som synd?
Och så undrar jag hur strikta vi ska vara? Jag brukar alltid ta en C-vitaminbrus innan frukost, men läste idag på fp att det innehåller sötningsmedel :shock: Ska jag skippa den?

kram anna
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

ja hur strikta ska vi vara? det undrar jag med.
Jag som är väldigt sötsaksberoende, dvs godis mest av allt har som mål att inte äta någon form av godis,dvs inte ens mörk choklad däremot så resonerar jag att om man är på kalas eller liknande så kan jag synda med tex en kanelbulle. Vet nämligen att jag har en hel del kalas att se fram emot, och då brukar kanelbulle vara de minsta syndiga alternativet :)

Däremot så kan jag tänka mig att tex äta lite pasta eller potatis emellanåt, istället för godisransonen på helger tex.

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Ja, mitt mål har inget med kosten att göra, eftersom jag hittat balans i just det, och äter väldigt lite kolhydrater, som ju triggar.

Mitt mål är väl att kunna STÅ EMOT sötsaker, godis...
Kanske helt enkelt för jämnan ett tag, för att med tiden ev. gå tillbaka till lördagsgodis.
Är jag/vi bortbjudna tänker jag dock inte säga nej till desserten efter en 3-rätters, det kan jag bara inte med... :oops:
Så, lika bra att erkänna direkt :oops: Vi är bortbjudna på lördag kväll... :? :shock: Men jag ska försöka hålla mig till desserten, och inte godis/chips som brukar dyka upp senare på kvällen :!: Med VILJA av stål, och en del rödvin ska det nog gå... 8) [-o< Jag kan ju ta med en påse jordnötter :idea:

Dagen har gått fint f.ö! :D

kram anna
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Hej!
Hur går det för er??
Igår var det fredagsmys hemma hos oss, middag bestod av fläskfile´ klyftpotatis, gorgonzolasås, gjord på grädde och grönsaksfräs och rödvin mmmmmm. Jag åt kött sås och grönsaker, avstod från potatisarna (nästan iallafall, jag åt tre klyftor bara för att det är såååå gott :oops: :oops: :oops: )
Efter middagen blev det mys i soffan med det överblivna vinet, maken och barnen åt chips, det däremot tog jag inget av, var inte ens sugen, och jag som brukar tokäta chips :oops: :lol: :lol:

Ikväll så är det melodifestivalkväll, och då brukar vi bunkra upp med chips och godis och läsk, undrar vad jag ska hitta på ikväll, vill inte riktigt gotta mig med alla dessa fettbomber nu när jag klarat mig utan godis i en hel vecka :shock: :shock:
Helt otroligt, en hel vecka utan godis, och nu känns det inte ens speciellt jobbigt längre, visst suger det efter choklad och chips emellanåt, men jag har motstått suget, tagit en grov smörgås med ost eller skinka på, eller knaprat på ett äpple eller morötter och det har fungerat riktigt bra.
Det är ju liksom allt godis som jag i första hand vill bli av med, sen om man tappar ett eller annat kilo på vägen så är ju det välkomna pluspoäng :)

Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

KatarinaMammaDuracell!

Melodifestivalsmyz :arrow: OSTBRICKA!

:!: utan kex och frukt :!:

Att ta bort kohydraterna minskar suget garanterat, hang in there :wink:

/Fjällmor (som ser och känner resultat)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jotack, här går det bra!
Fast lite syndande igår... :oops:
Jag gjorde popcorn till barnen och "Let´s Dance", (som de får se en stund på) Kunde inte riktigt hålla händerna i styr, och åt ett par nävar :oops: Men det var alltså inte mycket, så det kanske kan jämföras med dina 3 potatisklyftor, så stryker vi ett streck över det :?: :wink:
Vad god eran mat lät! =P~

Värre blir det som sagt ikväll, men jag ska göra så gott jag kan...

Onsdagskvällen var som sagt riktigt jobbig, med enormt sötsug... :cry:
Men det känns jätteskönt att ha stått emot, det och övriga frestelser under veckan :!:

Grattis till dina framgångar, nu kör vi vidare :wink:

kram anna
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Här går det sådär - jag tycker ni är sååå duktiga :thumbsup:
Igår var vi på badresa med barnen, då blev det mcdonalds :? Och jag kan INTE stå emot hamburgare :!:
Men sen var suget igång, så igår kväll när vi kom hem blev det smarrig macka 8)
Nåväl, tar nya tag idag, men har en liten känsla av att det blir (lite) synda ikväll...
/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

=; [-X FY :!: :twisted: Usch :!:
:!: Nu gjorde jag som jag vill att ni gör med mig, ifall jag ballar ur :!: :wink: :lol:

Nya tag nu :!: :wink:

kram anna
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:oops: :D :oops:
F´låt 8-[ Nu ska jag strama upp mig - looovar :thumbsup:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag ska sitta själv och titta på festivalen :( Hur kul är det att kritisera och snacka skit om man inte har någon att dela upplevelserna med...

Nåja. Ost, salami, morotsstavar med dipp (på creme fraich och kryddor). Lite vin blir det till. Och så köpte jag mörk choklad, så ev. tar jag mig en ruta efter all mat.

Fast jag har varit på barnkalas idag. Blev bjuden på tårta. Och det är ju lördag. så jag tog en cm-tjock bit. Men magen mår inte så bra av det där mjölet som är i.
Märkte det igår också, då jag blev bjuden på lunch, som tyvärr bestod av chiabatabröd med fyllning. Jag åt fyllningen och locket på mackan. Hela eftermiddagen var jag uppsvullen och öm i magen. Hm.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"