Varmaste GRATTISkramarna från mig! En liten prins med stolta storasystrar...
Nu har det kommit en liten...
Oj vilken underbar berättelse
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Så underbara ni är alla - tack för era fina hälsningar.
Blir alldeles rörd och varm i hjärtat av er omtanke.
Idag hoppas vi på en lugn dag för ovanlighetens skull. Igår skulle vi bara ner till vårdcentralen för att ta häft-stygnen (agraffer heter det visst). Blev då stoppade av läkaren som sade grattis och i samma andetag skickade oss till Malmö och barnakuten för han var lite för gul. Så där tillbringade vi dagen och kvällen...
Glömde berätta om hur systrarna tog nyheten.
När vi kom in på post-operation så ringde vi direkt. Stora tjejen är en enormt empatisk och känslig människa. För henne har dessa 9 månader varit en svindlande resa. Så blev det då ju lite turbulent på lödagen och hon bara grät när vi åkte (den lilla var helt lugn). När vi då ringde så grät hon helt hysteriskt "jag är så lycklig". Hon grät så hysteriskt att mormor (som då sträckkört ner...) rusade fram och frågade om allt var bra. Så lämnade hon vidare telefonen till den lilla 3 åringen som är i en helt annan fast. Jag säger "älskling, du har fått en lillebror". Va sade hon - det skulle ju bli en tjeje... hejdåhej och lade på"
. Vilka kontraster och så ljuvligt. Tur jag fortfarande hade bedövning så jag kunde gabskratta. Det har varit det största problemet med snittet - att det gör ont att skratta. Nu är det dock rusning efter att hållas och "sover han än...".
Tack Louise. De små och stora raringarna passar så i sina namn. Vi ligger lite efter i namndiskussionerna för de brukar dra iväg när vi väl börjar. Vi är ju ett par stycken som ska ha sitt ord med i laget.
Lilla kråkan har nu i alla fall övergått från Kim Possible till lite mer killiga namn. En lång stund tyckte hon också han skulle heta mormors namn - men det var innan vi visste att det blev en han.
Men...just nu lutar det åt att han blir en liten CHARLIE.
Är mitt favoritnamn men enda problemet är att den sötaste killen i stora tjejens klass heter det. Är typ lite känsligt...
Fast hon gillar namnet så mycket. Har dock lärt mitt barn att ljuga lite strategiskt
Är väl inte helt lysande. Förslog att när hon skulle berätta för klassen så skulle hon också säga något "mamma och pappa är inte kloka, de funderar att döpa honom till Charlie, Max eller Andreas (alla finns då i klassen)". Blev förstås jubel i klassrummet och röstning om vilket namn. Så var den dramatiken avklarad.
Men namnvalet är förstås omdiskuterat av släkt och vänner. Det är väl inget namn". To American säger de franska släktingar och föreslog Bertil eller Per...
Egentligen tror jag att han är rätt räknad men antingen hade brådis eller så berodde det på blodet i fostervattnet.
Huh...nu ropas det på mig. Matdags. Återkommer...
Stora varma kramar till er alla
Idag hoppas vi på en lugn dag för ovanlighetens skull. Igår skulle vi bara ner till vårdcentralen för att ta häft-stygnen (agraffer heter det visst). Blev då stoppade av läkaren som sade grattis och i samma andetag skickade oss till Malmö och barnakuten för han var lite för gul. Så där tillbringade vi dagen och kvällen...
Glömde berätta om hur systrarna tog nyheten.
Tack Louise. De små och stora raringarna passar så i sina namn. Vi ligger lite efter i namndiskussionerna för de brukar dra iväg när vi väl börjar. Vi är ju ett par stycken som ska ha sitt ord med i laget.
Men...just nu lutar det åt att han blir en liten CHARLIE.
Är mitt favoritnamn men enda problemet är att den sötaste killen i stora tjejens klass heter det. Är typ lite känsligt...
Men namnvalet är förstås omdiskuterat av släkt och vänner. Det är väl inget namn". To American säger de franska släktingar och föreslog Bertil eller Per...
Egentligen tror jag att han är rätt räknad men antingen hade brådis eller så berodde det på blodet i fostervattnet.
Huh...nu ropas det på mig. Matdags. Återkommer...
Stora varma kramar till er alla
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Massor av grattiskramar! Visst är det konstigt när de bestämmer sig för att komma ut tidigare än man tänkt sig? Jag förnekade också in i det sista att Edvin skulle komma ut. Men ut kom han som en kanonkula.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Haha!
Ja de systrarna går inte av för hackor. Raringarna. Lyllos Charlie!
Ja, nu ska vi se här....Lille Charlie
Solen i vattumannen, månen i vågen, merkurius och venus i fiskarna och mars i stenbocken. En allvarlig och seriös liten estet. Känslig och konstnärlig. Social och samarbetsinriktad.
Fast det är mycket mer än mest som jag inte kollat förstås. Bara en liten försmak.
Kram och grattis igen!
Ja, nu ska vi se här....Lille Charlie
Solen i vattumannen, månen i vågen, merkurius och venus i fiskarna och mars i stenbocken. En allvarlig och seriös liten estet. Känslig och konstnärlig. Social och samarbetsinriktad.
Fast det är mycket mer än mest som jag inte kollat förstås. Bara en liten försmak.
Kram och grattis igen!