Vadå "snällt" barn...!?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
indra

Inlägg av indra »

Har precis varit hos svärmor :roll: , o hon sa att han är ju så snäll när vi lade honom i hennes säng för eftermiddagsluren o han somnade direkt. O jag förklara för henne igen att det är för att vi har schemalagda tider, o sa det att när hon passar honom nästa gång får hon göra likadant. Då sade hon att så kan det inte alls vara för sist gång hon hade honom så sov han inte alls o var så snäll ändå :-s . Men han sov visst för hon gick o titta i affärer o då sov han i vagnen under tiden ( kände att jag var dum som ej påpeka detta). Jag sade i alla fall att han då blir kvällsgrinig om han ej får sin lur.Jag vet att hon ej tycker om "annas sov metoder", blir besviken för hon sabbar ju för oss om hon ej lägger honom, så hon kan ju ej passa honom om hon inte gör som vi vill. Annars så är hon underbar svärmor.Hon vet ju att jag hade det jobbigt innan, men hon tror att allting löste min son själv :evil: ../indra
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Även jag har haft ett antal svärmödrar, om man säger :oops: Jag har kommit väl överens med samtliga (brukar ingen tro), men en gång dristade sig den dåvarande att ifrågasätta mina "sovmetoder". Då rann trotset på mig och jag frågade, så älskvärt jag kunde:

- Vad har du själv för sovmetoder?

- Jag?

- Ja, för dig själv?

- För mig själv?

- För dig själv, ja. För din sömn. För dina kvällar. För dina nätter. Och dina morgnar. Vad har du för metoder för att det ska fungera, liksom :?:

Hon sa inget mer. Det var slut på ifrågasättandet :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
indra

Inlägg av indra »

:lol: :thumbsup: /indra
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"