Torr hud?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

J och Å

Inlägg av J och Å »

Ewa skrev:Åsa: Vad härligt att Lisen blivit bättre! En kort fråga bara:
Och så tipsade hon att ta Freshner spray på handen och ha på huden innan krämen
Vad är Freshner spray?
tusen tack. ja det är så otroligt skönt, speciellt för henne. Så här står på deras hemsida om freshner:
"Fuktbevarande ansiktsvatten utan alkohol, som avslutar rengöringen och förbereder huden för andra produkter."

du kan läsa mer på www.dermanord.se

åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
J och Å

Inlägg av J och Å »

AnnKarolina, tack ska läsa där.

Torsmamma. tack för tipset, så ska vi göra. Hade inte tänkt på detta med att inte ha för varmt. De äter ju "pisseljummen" välling, så det blir kanon. Det borde väl bli bra, det är jui nget tillsatt socker i vällingen, men ändock socker, vad tror du om det. Har ni också välling i kvällsflaskan?

åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Har bröstmjölk+NAN2, han är ju inte så gammal. Detta värms med kranvarmt vatten i en balja medans han badar.
Ser inte varför din välling inte skulle funka, det blir finnemang tror jag. :thumbsup:

Överkurs och inte nödvändigt: Alla dessa bakterier livnär sig bäst på något som heter "inulin" men lever även på socker och snabba kolhydrater av alla de sorter.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sommar

Inlägg av Sommar »

Hej!
Vill bara ge ett tips på bra "torriskräm" jag med!
Extra Emollient Night Cream från Mary Kay. Den har hjälpt många med psoriasis, självsprickor, torra hudpartier mm.
Jag tycker den är toppen!
Kram Emma
Mamma till Annie 051020
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"