Social delaktighet - tips?

Samtalsforum med barnen i fokus
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D PS Blev många "man" här - hoppas det framgår vem som är man-barnet och vem som är man-vuxen... :roll:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Tack själv för inspirerande svar och konkreta exempel. :D Jag fattar fortfarande inte vad det skulle blivit av i alla fall mitt mammaskap utan det här stället! Det är sådana kommentarer du ska fokusera på, och inga andra löjligheter, om du frågar mig...

Som P.S. Kan jag tillägga, att under mina universitetsår hade jag ett sommarjobb som turistguide på Olofsborg under operafestivals-säsongen. Där fick man både ris och ros från turisterna precis varje dag. Speciellt kommer jag då ihåg en dam som skällde ut mig för att jag inte kunde någon polska. 8-[ Det var ju helt klart mitt fel. Jag hade haft 22 år på mig, men inte hade jag brytt mig om att lära mig polska. Fy skäms på mig. Tre flaggor på namnbrickan, men ingen för polskan. :roll: D.S. (Detta borde då kanske stått i diskussionsforum, under en helt annan tråd, men okej... mera noggrann nästa gång. :P )
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tackar, tackar :D Du härliga människa :lol: Ja, tant Anna fokuserar snällt. I rena förtjusningen. Tack :lol: :lol: :lol:

Hur kunde du missa polskan :?: :!:

Jag minns mina ostomeletter på förra forumet. Då, i början, kunde jag få frågor om SHN som gick ut på att man (hm, där kom det igen :evil: :lol: ) väldigt gärna ville att lilla barnet skulle sova hela natten.

MEN:

man ville inte lägga barnet på mage, för det vägrade barnet (säkert).

man ville inte buffa, för det vägrade barnet (säkert).

man ville inte vagna, för det vägrade barnet (säkert).

man ville inte ramsa, för det vägrade barnet (säkert).

man ville inte ha fasta tider och schema, för det vägrade barnet (säkert).

man ville inte ta bort nattmålet/n, för det vägrade barnet (säkert).

Så hur skulle man då få barnet att sova hela natten, tyckte jag :?:

Jag förklarade att det var snudd på omöjligt att göra en ostomelett utan ost. Om det nu var ostomelett man ville ha :wink: :lol: :lol: :lol:

Polsk ostomelett, måhända :?: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gäst

Inlägg av Gäst »

:roll: :lol: :lol: :lol: :P
Daisy

Inlägg av Daisy »

I affären finns det ju många viktiga uppgifter med att välja varor och hålla dom.

Många småsaker finns det. Klistra igen kuvert t.ex. Det gjorde min son på alla julkorten i julas.
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Jag ska genast satta mig och sminka med min skrutt! det lat mkt roligt!

:idea: Man kan ta upp all disk ur diskhon och satta ner sin skrutt, sen kan man satta pa kranen forsiktigt och ge skrutten en sak i taget att skolja, mycket populart. Tar en evighet och maste kansek diskas igen senare men skrutten gillar det skarpt, det ar ocksa roligt att bita pa kranen och dricka vattnet istallet for att diska.
:idea: Sopa ar ocksa en hit, vi har tva sopkvastar en liten och en stor, skrutten borjar med den stora och sen den lilla, vi byter var 30e sekund eftersom det alltid verkar vara lattare att sopa med den som jag har. likasa med golvtvatt, var sin trasa som vi byter med varandra ofta.
:idea: man kan torka av bordet efter man har smetat grot over det, det ar ungefar samma rorelser som grotsmetandet men med en trasa istallet, mycket roligt. sen kan man ata lite pa trasan ocksa.
:idea: istallet for att ata jord och plocka ut jorden fran blomkrukorna kan man hjalpa mamma eller pappa att rensa i krukorna lite, plocka ut lov och annat samt vattna. Det funkar ofta som substitut, men langtifran alltid
3 fina...2005, 2007, 2010
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"