Vagningsnatt, mycket trött son, och fråga om åttatimmarsnatt

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Mindy

Inlägg av Mindy »

Jaha, och vad gör man om man vill ha både ledig kväll OCH sovmorgon :?: :oops: :lol: Näe, skämt och sido. Jag har hellre kvällarna lediga om jag måste välja och det måste jag ju :lol: så därför har vi i nuläget natt 20.00, men det ska bli 19.30 igen när lillebror kortar dagslurarna.
Jag är såå nöjd med att jag synkat ihop dem på långluren så där får jag den tid jag behöver på dagen. \:D/

Kul att du känner att du fått hjälp i alla fall. :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
mrs tall

Inlägg av mrs tall »

Vi har också gjort som Marie-d, närmast just pga av att vi också sover länge på morgonen. Skruttis sov dessutom över 8 h natten och gick direkt in i 10 h natt när han var 8 två månader. Maken börjar jobba först vid 9.30-10.00, så vi sover också gått fram tills kl åtta.

Dessutom kan jag hålla med om att dess snabbare man skippar vargtimmarna, desto bättre.

Nu är vi allt annat än OK med vår lilla Skrutta (som också är 8 veckor). Hon har sovit 6 h natt i några veckor, men tycker ett- tu- tre att det borde serveras mat vid kl ett på natten igen... Suck... Nåväl, vi ger oss inte, så vi får se när hon äntligen inser att det är onödigt att ens försöka börja väcka huset mitt i natten. :lol:
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
mrs tall

Inlägg av mrs tall »

Gott heter det ju!!! :lol:
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Mindy skrev:
Kul att du känner att du fått hjälp i alla fall. :D
Dundermycket! :D

FRAMGÅNG! I går nattade vi vid 20.45 efter en trasslig dag, och i natt vaknade han till 2 och 3, somnade om själv med bara ett skak (av far, som ville sova) vid 3. Jag var så upphetsad att jag låg vaken till 4.10 :roll: då han vaknade igen. Då väntade jag inte utan tog upp honom innan han vaknat ordentligt, så jag vet inte riktigt hur hungrig han var (han äter bara ett bröst på natten, max en kvart). nästan 7,5 timme!!!
Sen diskuterar vi fortfarande om morgontiden. Edde tycker att sex eller sju kan gå för sig, men efter att ha testat det vet jag att så inte är fallet... Han äter ett bröst och kan sedan sova hängande i fötterna...

Nåväl, inte nog med detta, mitt i morgonluren så levererade han ett dygns mat i blöjan, hans far bytte och lyckades söva om efter inte alltför stor möda! :shock: Ni kan gissa att skrammelbössan kommer att få barnbidraget om nån månad!!! Det här är ju nästan magi! :D

Upprymd men trött (!)
/Sara

Inte nog med denna natt, utan
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"