Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

Äntligen Tinis :lol: Det kommer gå kanon bra, (vem vill vara ekonom hela live :lol: (obs ironi)) Jag tror också att det alltid blir bra när man följer sitt hjärta och gör något man tror på. Själv är jag för feg :oops: Miar70 vi får peppa varandra där uppe i Bräcke så vi får ngt gjort :lol: Här på Gotland har jag träffat en tjej som jobbar med MaryKay, ni vet smink eller som dom utycker det hudvård, hon funderar på att sluta sitt jobb och hålla på på heltid. Jag är grymt impad av folk som vågar, härligt tycker jag.

Grattis till KajsaIE också såklart, AP-föräldrar coach kräver ju sin kvinna och det är ni ju båda :lol: fullt kapabla till. Spännande.

Min framtid ser ut som att jag får en lång lång långsiktig terapi i öppen vården, ha får väl vara glad så länge jag inte blir inspärrad :lol:

Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: :heart: Det känns som att ha kommit ut., haha! :lol: Det finns massor jag vill prata om men jag vågar helt enkelt inte såhär öppet. Det kan vara dum-naivt (vilket jag förvisso är :roll: )

Tack Ida!

Äntligen HÖR jag vad mitt hjärta säger. Det har mest varit massa surr hittills så jag har gått på i väntan på det stora aha:et :lol: Jag har alltid velat hålla på med relationer, familjeliv, psykologi... och valde att utbilda mig till ekonom! :roll: Nu kan jag liksom se meningen och nyttan med det också. Det finns lite matnyttigt man lärt sig, minsann.

Eller hur, Kiki!!! :shock: Det är ju så man känner. Nu ska jag göra något vettigt av allt jag lärt mig om företagande, kommunikation och så...
Inspärrad??!! Du är ju bara för rolig! Kanske komiker? :wink: :lol:

Men alltså, Mia, du är ju som GJORD för något sådant! Vi får prata vidare när vi ses, eller via PM.

Kram på er! Nu är det Mia och Klara. God, I liiiiiiike!!! :lol: :lol:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

God afton alla glada kacklare!
Vad ni har kacklat om ditt och datt, well done! Kom till kobben igår em. Helt slut som artist efter bilresa med gnällig son och så var jag supertrött redan innan. Maken kom på torsdagen o barna var supergnääääälliga. Sånt tar på krafterna. Stor saknad och massa annat...ja ja. Men på fredagen var jag o maken på stan i Karlstad o åt sushi (aj löv) vid Klarälvens strand, flanerade, var på ett supermysigt café o drack gott java o mumsade kaka. På kvällen var vi på Mamma mia och den filmen var kalas - härligt med nåt uppiggande. Rekommenderas varmt!
Nu är vi hemma igen o det känns bra. Jag har mina planer för mig själv, om hösten...massa böcker jag ska läsa o så ska jag satsa på egen självutveckling. Det är viktigt att JAG mår gott. Håhåjaja! I morrn ska jag på en intervju, vi får se hur det går. Har inte förberett mig nåt alls! Hm...det får liksom bli som det blir.
I morse sov jag till 9.30. Det var så in i bomben gött. Har gått upp tidigt varje dag i 2 veckor, så det var himmelskt med sova uuuuuuuuuuut.
Fler barn!? Vojne vad häftigt. Jag är superfeg. Men häromdagen gick jag med hunden o funderade o så helt plötsligt tänkte jag på en lite tös...men nej, jag/vi har fullt upp med massor av annat, typ som kommunikation...men vad skoj Tinis, om ni vill ha en till. Å Mia också. Jo, du skulle verkligen passa att jobba som coach av nåt slag, inom familj. Kul att du kom ut Tinis! Äntligen!

Idag har C o J fått vara engagerade i social delaktighet en hel del. I Karlstad blev det inte så mkt av det...tyvärr. Men det känns gott att ha dem med i rensning av ogräs, laga mat, vattna, handla mat på Willys. Vojne vad C tycker att det är kul att lägga i frukt i påsar och lägga i vagnen osv. Så hjälpsam! Ordet duktig är bannlyst här.
I morrn åker knottarna till svärisarna. Så jag får lite egentid efter intervjun. Ska bli skönt. Rota lite här hemma o pula med mitt. Sen ska jag hem till en kompis på kvällen. Vänner är gott att ha.
Gud vad jag är glad för din skull Elle, med bröllop! Hoppas att vi kan få se kort sen!

Dusch o sängläge. Sköt om er!
Gotlandskram Linda :wink:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Helt sluuuuuuuuuuut efter intervjun. Det var spännande. Har inte varit på nån klok intervju nånsin, typ...här var det 5 personer o jag. Och java. Massor av frågor. Utmanande. Sen får vi se. Man vet ju alltid vad man har och inte vad man får. Tycker det är svårt att fatta kloka beslut för sig själv, hemskt egentligen, att känna så. Hugaliga! I slutet av veckan ringer de och då ska jag givetvis berätta för er hur det gick. Men jag gjorde mitt bästa och var bara mig själv. Över en timma satt jag där o blev utfrågad!! Javat hann bli väldigt kallt.
Tror jag måste ha lite mer java nu i trädgården. Barna är hos svärisarna. Båda är görpappiga och det gör ju lite ont i moderns hjärta...det är hela tiden, var är pappa, pappa-pappa-pappa...snyft. Men jag tror att det går upp o ner, eller???
Hur lång är tågresan till Gastsjön då? Nattåg, hur länge åker man då?

På intervjun, frågade de mig om min "bästa" egenskap. Mitt svar blev att jag är optimistisk, i bästa mån, att jag är positiv och stark. Att jag vill framåt och utvecklas.

Nä, java. Gott sådant. Vad dricker ni? Jag dricker Zoegas och ibland annat.

Kram kram kram kram kram kram kram! 8) :D
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma skrev:Helt sluuuuuuuuuuut efter intervjun. Det var spännande. Har inte varit på nån klok intervju nånsin, typ...här var det 5 personer o jag. Och java. Massor av frågor. Utmanande. Sen får vi se. Man vet ju alltid vad man har och inte vad man får. Tycker det är svårt att fatta kloka beslut för sig själv, hemskt egentligen, att känna så. Hugaliga! I slutet av veckan ringer de och då ska jag givetvis berätta för er hur det gick. Men jag gjorde mitt bästa och var bara mig själv. Över en timma satt jag där o blev utfrågad!! Javat hann bli väldigt kallt.
Tror jag måste ha lite mer java nu i trädgården. Barna är hos svärisarna. Båda är görpappiga och det gör ju lite ont i moderns hjärta...det är hela tiden, var är pappa, pappa-pappa-pappa...snyft. Men jag tror att det går upp o ner, eller???
Hur lång är tågresan till Gastsjön då? Nattåg, hur länge åker man då?

På intervjun, frågade de mig om min "bästa" egenskap. Mitt svar blev att jag är optimistisk, i bästa mån, att jag är positiv och stark. Att jag vill framåt och utvecklas.

Nä, java. Gott sådant. Vad dricker ni? Jag dricker Zoegas och ibland annat.

Kram kram kram kram kram kram kram! 8) :D
haha vad rolig du är Gottis, här dricks det oftast Zoegas, Mollbergs blandning, men här på landet har vi en "uffig" kaffebryggare då passar Classic bättre.

Vilket otroligt bra svar om bästa egenskapen :lol:

Men du måste nog ändra fokus helt när det gäller barnens pappighet :shock: Det är väldigt bra att dom är pappiga och känner du glädje över det är du generös och det är en härlig känsla. Mio har alltid varit väldigt pappig och det är jag väldigt tacksam över, hennes första mening var, "NEJ mamma -pappa" haha, jag vet att jag är den bästa mamman till henne, långt ner i hjärtat vet jag det.

nu vill hon kramas med mig

:lol:

Social delaktighet
Sussi

Inlägg av Sussi »

Hej alla kacklare!

Har knappt inte varit här någonting sista veckan, och har inte en chans att kommentera allt :lol:

Tinis Spännande!!! Grattis till beslutet, och stort lycka till! Det kommer säkert att gå finfint!

Ida Tråkigt med din morfar... Kram!

Miar70 Du som supernanny = :heart: :thumbsup:

Gotlandsmamma Spännande med intervju! Håller tummarna att det går som du vill!

Här har min första semestervecka redan försvunnit, och inget "kul" har vi gjort :( Det regnade nästan hela förra veckan, 9-åringen är i sitt sämsta esse, massor av bråk och tjafs mest hela tiden. Skittråkigt rent ut sagt! Skulle så gärna velat åka på semester men det blir inget av med det. Jag har ju bara den här veckan ledigt också, börjar jobba på måndag igen. Känns knappt som om jag haft semester alls... Ska i alla fall på dagstur till Åland på onsdag med barnen, mamma och svägerskan. Hoppas det blir lyckat och att W kan hålla sig i styr :roll:

Nej, nu får det vara slutgnällt från min sida! Just nu är jag helt själv hemma, och det händer typ aldrig! Hoppas ni andra har en bra dag :D Nu ska jag göra kaffe, och sätta mig och läsa. (Jag dricker nästan alltid snabbkaffe. Det är det enda som maken tål för sin mage, så det finns alltid hemma. Men har vi gäster kokar vi kaffe på gammalt hederligt sätt, fast inget speciellt märke ;))

Kram till er alla! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Nu hoppar jag in!
Det var kaffe-frågan som gjorde det! :lol:
Här dricks det helst Lavazza, den där röd/sivriga plåtburken som även finns i refillpåse på 250 g, om man har tur. Annars blir det ju mycket burkar ju...som man kan ha till myntburkar, ärtburkar, risburkar, skruvburkar... :lol:

När vi ändå är inne på kaffe. Hjälp! Vi har ny spis, induktionshäll (kan jag knappt stava till), helst kokar vi vårt kaffe i sån där italiensk espressobryggare rakt på plattan, men funkar en sån på en induktionshäll? Det ska ju vara särskilda kastruller, så nu ärjag osäker! :roll:

Här går livet i 360, vi lever på flykt från ett hem utan det mesta men snart snart snart kanske vi är i mål. Och nej, jag skulle inte göra om det. Köpa ett renoveringsobjekt till hus från 30-talet samtidigt som jag är höggravid. :D

Hur hindrar ni barnen från att komma till eder då, kära mia?
Nyfiken nyfiken.
vi har inte heller hindrat så bra, men nu kanske det vore dax för någon metod, om det inte ska bli väldans tätt.
Jag gillar ju tanken på att amning funkar som ett preventivmedel... det låter ju liksom så smidigt. 8)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

kattklo skrev:NuHur hindrar ni barnen från att komma till eder då, kära mia?
Nyfiken nyfiken.
8)
Tja du, vi ber en liten bön och så... :lol:

Sanningen å säga så har vi inget skydd alls, jag fungerar inte med hormoner i kroppen, spiral får jag ont-ont av och då är det bara hederliga gamla gummit kvar då, som inte är sådär jättekul tycker vi :roll: .
Så vi kör på säkra perioder och avbrutet samlag - och det har vi gjort i fem-sex år nu. Och då kan jag ju erkänna att lilla Frida :heart: är en säker period :lol:
Det funkar nog bara att använda de här två metoderna om det inte är en världskatastrof om det blir en bebbe... men nej, vi har inte tänkt oss några fler barn i det här huset, så jag tar GÄRNA emot inspiration om lite säkrare skydd :D :!: (Jag vet att vi hade en tråd om det här, en gång för länge sen, ska se om jag hittar den!)

Spännande Gottis med intervju, håller mina tummar för dig!!!
Och Sussi, hoppas slutet på din semester får bli lite bättre... tänk om du ändå fått komma med upp till Gastsjön - DET hade väl varit semester, det :!: Finns det ingen lite möjlighet..?

Kaffe, ja - nu är det dags för en kopp här, har sovit middag och behöver få mig en kick rumpan för att vakna till! Här hemma brygger vi kaffet, men är otrogna heeela tiden, vi köper det kaffe som är billigast, men favvo med liten marginal är nog classic!

Kram alla!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sussi

Inlägg av Sussi »

miar70 skrev:Och Sussi, hoppas slutet på din semester får bli lite bättre... tänk om du ändå fått komma med upp till Gastsjön - DET hade väl varit semester, det Finns det ingen lite möjlighet..?
Ja, jag hoppas också att det blir bättre ;) Sämre lär det ju inte bli i alla fall haha :lol: Jag funderar på om jag ska göra ett sista tappert försök att åka upp! Det skulle vara så himla skönt och behövligt! Jobbet går nog att lösa tror jag, ska bara försöka övertala maken om att jag behöver åka, och jag behövs där uppe :wink: 8)

Ang kaffe så är nog Classic min favorit också, men det blir oftast det som är billigast. Av snabbkaffesorter är det bara Gevalia som jag hittills köpt som är drickbart. De billiga märkena smakar apa! Inte ens Coops ekologiska är gott, tyvärr...

Och ang prev.medel har jag samma problem som du. Inget funkar och att köra med kondom känns så... jag vet inte. Fånigt på nåt vis :oops: Sen kan jag ju inte påstå att vi ligger i som kaniner längre haha, så risken att bli gravid är ju minimal! Och så har jag väl inte åldern med mig heller direkt. Men skulle jag, mot förmodan, bli gravid är det ingen katastrof. ;)

Kram!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jo Sussi, fånigt. Och jag kan säga varför jag känner så! :D
För mig blir det så absolut, klappat och klart, att nu åker den på, nu ska vi ha P E N E T R E R A N D E sex tills HAN kommer. Klart och betalt.
Otroligt oupphetsande om ni frågar mig.
(Kan ju förstås uppfattas tvärtom, men det beror väl på vem man är :D )

Här körde vi på säkra perioder till Karla blev till på en osäker sådan med glimten i ögonen och kärlek i bena.
Och Allan kom till efter några menstruationer, som jag fick tillbaka 6-7 månader efter Karla föddes.
Nu lever jag liksom på att det ska dröja lika länge den här gången till mensen visar sitt tryne.
Och om jag bara hinner få den regelbunden är det Persona som gäller för mig.
Perfekt om man är noggrann och lika säker/osäker som kondom (som man använder!).

LO har fått en Ivar! Ljuvligt.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

men TINIS :!:

Va spännande, och roligt, och MODIGT - du gör det jag önskar jag vågade..

STOR grattiskram :!:
/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fy vad stressad jag skulle bli av att bli intervjuad av 5 personer, Gottis! Slår vad om att du var hur bra som helst. Vad är det för jobb då? Det har du inte berättat va?

Sussi, marsch iväg till Gastsjön med dig! Vi behöööööver dig där! Hur kan maken ens få för sig att inte förstå det???? Och du, gnälla kan vara så in i den skönt ibland. Jag menar, regniga semestrar, det ÄR inte kul!!! :wink:

kattklo! Var hälsad du roliga!
kattklo skrev:För mig blir det så absolut, klappat och klart, att nu åker den på, nu ska vi ha P E N E T R E R A N D E sex tills HAN kommer. Klart och betalt.
:D Här i tråden brukar vi mest prata om "tandborstning" lite finurligt sådär... Här höll man ju på att sätta det omtalade kaffet i vrångstrupen:

Fjällmor, ojoj, du skulle ha SÅÅÅÅ mycket att ge. Varför vågar du inte? Du har inget att förlora! (Oj! kom det där från MIG? Världens fegaste och jantigaste person...? :shock: :lol: )

Tack för hejaropen! Det är så utelämnande att lägga ut sin lilla sköra tro på sig själv i dagsljuset. Varför skulle JAG kunna, liksom? Men allvarligt, det finns MASSOR att göra där ute! Jag brinner, jag vill, jag vill verkligen. Och, faktiskt.... jag kan... tror jag :oops: Och kan jag inte så har i alla fall vågat, och det är nästan lika mycket värt. Herregud, jag tror jag börjar bli vuxen! :lol:

Kram på er!
kiki

Inlägg av kiki »

Tinis skrev: kattklo! Var hälsad du roliga!
kattklo skrev:För mig blir det så absolut, klappat och klart, att nu åker den på, nu ska vi ha P E N E T R E R A N D E sex tills HAN kommer. Klart och betalt.
:D Här i tråden brukar vi mest prata om "tandborstning" lite finurligt sådär... Här höll man ju på att sätta det omtalade kaffet i vrångstrupen:
:lol: :lol: Haha, kattklo du är ju härlig, jag gillar folk som säger vad dom menar :lol: för dom menar oftast vad dom säger :lol: och då blir det så enkelt.

Sussi om vi inte ses i Gastsjön, vilket jag verkligen hoppas, så får du hänga med till Norrtälje i höst då vi ska fika på sveriges bästa fik, en liten smula :lol: Jag återkommer med datum :lol:

Idag har jag JOBBAT två små fönster har jag tvättat, halva förstukvisten har jag skurat, ett äppelträd har jag glesat ur, nu är det synd om mig, jag har ont ont ont :oops: förlåt fel tråd.
Imorgon kommer svärmor och svåger det blir trevligt. Idag kom 4 getter till hagen här brevid vilken höjdare.

nu kan jag inte koncentrera mig för min make pratar med mig hela tiden...

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

Härliga Kiki! Jag ler alltid av dina inlägg. Hur kan man vara så glad när man har så ont. Jag är iiiiiiimpad och betydligt sjåpigare.

Jag vill också gå till smulan. Jag älskar kakor, båda att baka och att äta. Igår bakade jag 30 st kaffe-choklad-biskvier. Hur HCHF som helst! :lol: Slurp!!!!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Pssst, ge maken en liten omgång som K-ina skulle ha sagt. Då låter han dig vara ifred sen... (min håller sig på behörigt avstånd idag :wink: :lol: )
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"