Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hej, jag hinner inte läsa alls här i tråden! :( För stor trädgård, för mycket byggeri...
Är I Visby och jobbar, och ser att Gotlandsmamma är i VÄRMLAND! :shock: :!: MÄH!
kiki

Inlägg av kiki »

TorpSara skrev:Hej, jag hinner inte läsa alls här i tråden! :( För stor trädgård, för mycket byggeri...
Är I Visby och jobbar, och ser att Gotlandsmamma är i VÄRMLAND! :shock: :!: MÄH!
:lol: :lol: :lol: men jag är ju här :lol: :lol: :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Hur länge är du på kobben TorpSara?
Jag kommer på lördag em.

Nu ska det drickas lite kvällsjava. :!:

I morse hände nåt ovanligt. Kl 07.17 vaknade jag. Klockan ringde 07 men det hörde inte jag. Hm...men de satt i sin säng och pratade med varann när jag kom in. Efter bad nu på kvällen sa C, mamma - inte glömma klockan i morron bitti. Nädå sa jag. Hm...

Må gött alla glada!

Kram! 8)
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Idag är jag lycklig :lol: det brukar jag ju vara men lite extra idag :lol:
Jag har varit på Kneippbyn med mina barn :lol: bara vi tre, helt underbart. Jag är tvåbarnsmor :lol: två år senare kom jag på det :lol: hihi. Felix har varit fantastisk med Mio och hon har varit helt förundrad över alla grejjer och allt folk. Vi har varit på sångstund med pippi och sett pippi teater, det var lite läskigt tyckte Mio när dom var på taket på villa villerkulla :lol: Vi har också blivit fotograferade JAG med mina två barn :lol: super kul.

Mio är ju också en stor fan av båtar så vi tog en snabb tur ner till hamnen och kollade på ostindienfararen Göhterborg, hon var djupt imponerad :lol:

Nu är jag rätt slut, men väntar nu hem föräldrarna som har varit och lyssnat på Mona Salin. Vi ska äta pinfärsk piggvar som en an våra snickare fiskade i går :lol: Det gäller att fixa rätt hantverkare :lol:

Nu sover Mio och maken plöjer igenom dagens tidningskörd och sonen kollar på allsång på skansen :lol: Regnet öser ner där ute.

Min telefon kurning, går över förväntan. Zoleil sov från 19-01 då fick hon en buff, för att sova gott i en timme till då fick hon en buff till. Nästa uppvak, vid någon tidpunkt som bara gud vet, klarade hon själv :lol: Hon vaknade kl 07.00 glad och pigg och väckte sin storebror Zigge med glatt joller. Med beröm godkänd, eller hur, hon är för överigt 6-månader gammal.

Kramar från lyckliga mig.

Social delaktighet
Elle

Inlägg av Elle »

kiki skrev: Min telefon kurning, går över förväntan. Zoleil sov från 19-01 då fick hon en buff, för att sova gott i en timme till då fick hon en buff till. Nästa uppvak, vid någon tidpunkt som bara gud vet, klarade hon själv :lol: Hon vaknade kl 07.00 glad och pigg och väckte sin storebror Zigge med glatt joller. Med beröm godkänd, eller hur, hon är för överigt 6-månader gammal.
Vilken uppvärmning inför Gastsjön kiki! Bra jobbat! Du kommer att fixa diplomet med glans! Synd att jag inte får se dig in action :(

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gäst

Inlägg av Gäst »

Wow, Kiki! :D Hur fick ni kontakt med varandra?

Vad roligt att höra ifrån dig, TorpSara! Har tänkt på dig då och då. Allt väl?

Jag har haft disciplin någon dag nu som ni kanske har märkt. Inte här på hela gårdagen! Jag städar källaren!!!! Och det är så wunderbar, som Die kleine Hausfrau sa (vilket osökt fick mig att undra var Krümel är. Krüüümel!!!) Vi har en liten sport, maken och jag: Inget kul får göras innan något tråkigt har gjorts :roll: . Så innan jag ens får tänka ordet gardiner, lampor och annat trevligt i vårt stora nya vardagsrum så ska allt skräp och icke-skräp på nedre plan sorteras, kritiskt granskas, hänvisas till väl uttänkt ställe alternativt skänkas eller slängas. Alltså, det är så skönt! Allt det där med Feng Shui eller vad det nu heter, det FUNKAR! Jag blir lite lättare till sinnet för varje kartong som hivas. Och jag blir mer och mer modig, det mesta hamnar numera i högen skänka/slänga. Och jag som går igång på VANLIG städning.... :oops: :lol:

Kram på er!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag stannar till torsdag! Är du kvar KIKI? Man kanske kunde ta i hend och äta en glass i så fall? :D 8)

Vi mår bra, och livet är intensivt och härligt! Nu ska jag bädda ner mig i mitt rum på hotellet och sooova! Wisby Hotell under Almedalen, kan man ha det bättre? Precis där jag vill vara just nu!! :thumbsup:
kiki

Inlägg av kiki »

TorpSara, ja ta ihand och äta glass :lol: Jag PM-ar dig mitt mobilnr så kan du PM-a mig :lol: Jag vet ju inte ens vad/var du jobbar :?

Vi hörs
Kramar Kristina

Social delaktighet
kiki

Inlägg av kiki »

TorpSara, du har PM. Ring mig när du ser detta, vi åker till Visby nu, för vi måste panik köpa golv till vårt nybygge. Vi vet inte hur länge vi blir där men ring så hoppas jag att vi kan ses.

Kramar Kristina

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Vad härligt att rensa Tinis! Feng shiu är aldrig fel!

Idag har grabbarna varit o plockat jordgubbar med oss vuxna. Mumsigt värre.

I morrn kommer maken. Hm...ska bli gott å ses men jag vet inte om jag tillåtit mig själv att tänka så mkt...typiskt mig. Ja ja.
Han längtar verkligen såå mkt efter sina barn. Och C säger i telefon, pappa - jag älskar dig, jag saknar dig pappa...gullunge!

Min kompis berättade om sin bror igår, när vi var hos dem. De väntade på en liten bebis, som var beräknad om 2 veckor. I söndags dog bebisen i magen. Så hon gick omkring på sjukhuset o väntade på att få bli igångsatt o få ut det döda barnet. Det gör så ont i mig när jag får höra detta. Vilken olycka. Vilken tragik, efter flera månaders väntan och längtan. Det går inte att föreställa sig ens, hur det kan kännas.

Nu blir det lite dricka i värmen. Kram kram! :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Lycka till med maken, Gotlandsmamma (oj, länge sen man skrev det...)! Hoppas ni kommer igenom, starkare och klokare!

Jag är färdig med källaren! Och jag är käääääär... i IKEAS genomskinliga lådor. Så vansinnigt praktiska och snygga. Det är så fantastiskt trevligt där nere nu (hmmm, hur lät nu DET :oops: ). Usch, dålig humor här.. är vansinnigt trött och har ont i skallen. Så nu blir det sängen.

Gonatt och kram, vänner! :D
kiki

Inlägg av kiki »

Hallå alla :lol:

"Min" kurning (som egentligen är mammans egen, med lite lite support) går strålande Zoleil sover nu hela natten :lol: Mamman är en tjej jag träffade på BVC-s mamma grupp när Mio var liten, som nu fått en nying. Hon hänger här ibland, och vi träffas då och då.

Nu åker sonen hem igen imorgon :cry: :cry: jag vill ha honom här hela tiden, men han fiser så illa här brevid mig just nu så ursh ursh

TorpSara, det blir nog ingen resa till Visby imorgon, stranden lockar.

Vi har ätit tre rätters på Smakrike i Ljugarn, ljuvligt, jag har inte LCHF-at ikväll :cry: får se hur jag mår i morgon, migränen gör sig redan påmind :cry: men det var det värt.

Kramar

Social delaktighet
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

kiki skrev:Nu åker sonen hem igen imorgon :cry: :cry: jag vill ha honom här hela tiden, men han fiser så illa här brevid mig just nu så ursh ursh
:lol: :mrgreen: :lol:
TACK kiki för kvällens stora gapskratt :lol: (ja, trist är det ju att han ska åka, såklart... men det där andra var skitkul!)
Det är tonåringar i ett nötskal, det :wink: :!:

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

:wink: :wink:

Social delaktighet
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej allihop,
ni kacklar så roligt och intressant allihop men just nu räcker inte orken till för kommentarer. Jag vet inte varför men jag har varit så trött på sistone. Måste börja ta lite blutsaft tror jag. Eller rosenrot kanske!
Nu har både mannen och jag semester. Eller, nästan iallafall.... Jag jobbade hela dagen i måndags och några timmar idag. Skönt är det iallafall.
Vi kommer inte att åka nånstans i sommar utan blir nog mest hemma. Min syster med familj är ute i stugan (eller på landet som de som stockholmare säger :lol: ). Det fixas och grejas därute så det blir jättebra. Ska bli kul att få börja inreda när allt byggfix är färdigt. Hm, får se om vi lyckas vänta tills alla lister sitter där, tror inte det.

Hannes är lite frustrerad och grinig. Antagligen pga att han håller på och lär sig gå. Han har gått nästan två meter utan att hålla i sig men han är bra vinglig än. Jag längtar tills han kan gå och blir glad igen!
Dessutom längtar jag tills Lovisa kommer ur trotsåldern. Igår hade vi tänkt¨åka på barnteater men det blev världens utbrott för att jag absolut inte fick ta med mig extrakläder till Lovisa. De skulle nämligen ligga kvar i skåpet. Vi hade lite tajt med tid så då hann vi inte. Det var nog lika bra för hon hade vaknat för tidigt och var trött. Sov tom middag efter utbrottet. Jag hade tänkt mig 20 minuter i bilen men det blev nästan 2 timmar. Det gick också bra undantagsvis. Hursomhelst tycker jag det är en svår balansgång mellan att ta strid för oviktigheter och att ge det motstånd som krävs.

Usch, nu har jag tittat på fyra fruar och en man. Hemskt. Jag läste boken "Flyga drake" också. Är det nån som har läst den? Kan verkligen rekommenderas, men den är hemsk.

Nu är det läggdags. Godnatt! :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"