Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Potatissallad med fetaost, nötter (pinje eller valnötter), persika, oliver, ruccola och apelsin...mums vad smarrigt! Gud, nu blev jag hungrig också.

Kom på att jag glömt berätta att löparskorna var för små så jag fick lämna tillbaka dem o gå in i en annan affär o köpa för 1400 spänn i stället för 800 kr. Men jag måste ha stabila skor, för jag överpronerar...nu ska jag ut i skogen och hurta omkring.

Soooooooooooova.
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Tinis: Nu var det ju inte PMS jag hade utan är allmänt negativ idag!!! Bra att du kollar upp fakta och korrigerar :wink:
:twisted: :shock: :lol:

Och eftersom Tinis skvallertant har sagt A så får jag ju berätta om mig och estland....

...min stora tjej är rätt rolig och försöker visst "såra" mig när hon blir arg eller frustrerad och då säger hon såhär: bara för att DU kommer från Estland så tror du att alla ska göra si och så....eller: nu pratar du om känslor igen och bara för att du kommer från Estland så tror du att man ska prata känslor med sitt barn osv osv.... :lol:

Hon är rolig men innerst inne rätt stolt ändå att jag kommer från Estland :heart:

Kram kram
kiki

Inlägg av kiki »

Här är en till som är trött :cry: Men tröttast är nog Felix, han kom hit i dag och har sovit sovit sovit, tillslut fick jag dra upp honom ur sängen för att vispa grädde. Men han är, när han är vaken, väldigt gullig med Mio. Föräldrarna, min mamma och hennes man sen 16 år, är här 11 timmar än så länge, trött :? dom ska stanna tills torsdag :shock:

Felix, Mio och jag ska till Kneippbyn på tisdag mys pys med mina goa fina ungar :lol:

Mio har bytt namn, hon pratar ju inte så mycket och har bara tittulerat sig själv på teckenspråk men nu ojoj -Mimi :sleep: -Mimis pipi osv. Mimi är alltså namnet på min dotter :oops: passar iochförsig väldigt väldigt bra tillsammans
med kiki :lol: :lol:

Jag är för trött för att kommentera och kom ihåg mitt dåliga minne :? så ha överseende. Jag tycker dock som någon annan att Susanne och Nancy borde hänga kvar här.
Tinis ditt rim måste ju kommenteras, vilket jobb, nu blir dom glada :lol:

KaisaIE, vad roligt med en sångfågel :lol:

Fjällmor, jag har också läst rapporten :lol: i min fantasi är du en otroligt vacker kvinna, och jag baserar det på alla rapporter här från folk som har träffat dig :heart:

Rosenrot är nog bra, men man ska inte tro att en (eller två) tablett fixar till grejerna. Men knapra på du Gottis :heart:

kramar till er alla.
Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

kiki skrev:Tinis ditt rim måste ju kommenteras, vilket jobb, nu blir dom glada
Jag veeeeeeet! 8)
Elle

Inlägg av Elle »

kiki skrev: Fjällmor, jag har också läst rapporten :lol: i min fantasi är du en otroligt vacker kvinna, och jag baserar det på alla rapporter här från folk som har träffat dig :heart:
Hon ÄR otroligt vacker den kvinnan och dessutom klok som få!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gäst

Inlägg av Gäst »

Japp, det har vi förstått.

Men jag är inte avundsjuk, åh nej
för jag har nytt avloppssystem

Åh, vad den funkar bra! :lol:
kiki

Inlägg av kiki »

men gud vad snabba ni är, har ni (vi) inget liv :?:

Social delaktighet
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

nämmen :shock:

:oops: :heart: hjälp... herreminje...

*ilar iväg till köket och svalkar ansiktet men rodnaden lär sitta kvar i dagar...*

8-[

Skulle skriva till er alla, men nu kom jag alldeles av mig...

tack snälla söta rara ni :heart: :cry:

/Fjällmor
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

:heart: Söta ni är. Tack. Ska klampa lite mer och stanna lite oftare. :D Ibland har jag svårt att ta mig till att skriva för nöjes skull och för trevligt småprat. Funderar allvarligt på om jag inte ska bli mindre seriös i mitt nästa liv. 8)

Nu är det dock dags att väcka lille mannen men citerar mig från annan tråd om dagen status.

[quote="Susanne*"]
Vi har sedan en vecka anlänt till Västkusten. Normandie var ljuvligt och jag kan lova att ostarna och Calvadosen piggade upp. Det är en fantastiskt landskap och mina släktingars egendom är ljuvlig. Enkel och lantlig men lyxig i all sin charm och med alla ytor. Alla vuxna och barn som kommer dit blir som kalvar på grönbete och alla spankulerar runt i fullständig harmoni. I år hade vi nära vänner med oss och då en barnaskara mellan 1-20 år. Vilken njutning att se de alla leka med varandra och vilken gjädje de har a varandra.

Nu har seglingsveckan precis avslutas och lugnet lägger sig på ön. Prinsessan har ju varit här och Astrid är mycket besviken för att hon inte fick se henne. Till storasyster som såg henne frågade hon storögt "vilken klänning hade hon på sig". Fint att se hur Askungen påverkar i jämnstäldhetens namn. :wink:

Nu har vi varit på sommarens första simskoledag och lunch är serverad till områdets alla ungar. Lille mannen sover och jag sitter här med utsikt över havet. Ska sätta mig och läsa en bok...
quote]

Inte blev det mycket till bok inte men det gör inget alls. Snacka om att jag är tacksam för välplacerad släkt. :D

Varm kram till alla :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Gotlandsmamma

Badat o lagt barn, känner mig helt slut, mest för att jag idag ätit 2 mackor å ett ägg till frukost och 4 pannkakor, samt glass med choklad på Mc Donalds...vad får man för energi då? Inte mkt. Men nu, snart...ska det ätas potatis o sill o sallad o västerbottenpaj. Ska gå ner och duka. Ville bara säga hej, i vanlig ordning.

Nån som läst Kajsa Ingemarssons nyaste bok, som nu finns i pocket?
Jag älskade hennes Små citroner gula, den boken var skön.

Nu är jag ruinerad. Köpte ett par träningsbyxor idag, på Stadium, för 99 kr, ja ja, men många bäckar små...det har blitt en del onödigt. Sånt får jag ångest över. Men det är saker jag behöver.

Varm kram! :wink:
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma skrev: Nån som läst Kajsa Ingemarssons nyaste bok, som nu finns i pocket?

Nu är jag ruinerad. Köpte ett par träningsbyxor idag, på Stadium, för 99 kr, ja ja, men många bäckar små...det har blitt en del onödigt. Sånt får jag ångest över. Men det är saker jag behöver.
JO jag har läst den, jätte bra du kommer gilla, dessutom fick jag pocketversionen idag på posten som sommer present från vår lokala Ica handlare :lol: jag gav den till min mamma, hon blev glad :lol:

Men Gottis varför får du ångest om du köper sånt som du behvöer :?:

Nu är regnet över här på östra gotland och vi ska strax grilla. Mio mår alldeles utmärkt, har lärt sig säga kanin :lol:

Felix är fortfaande trött sover som en spädis :shock:

Jag hjälper annimanjani att kura lilla Zoleil :lol: per telefon :lol: natt 3, då ringer hon :lol: jag är så glad att kunna hjälpa. tänk vad fantastisk den här kuren är.

Kramar till er alla
Kristina

Social delaktighet
Sussi

Inlägg av Sussi »

Gotlandsmamma skrev:Nån som läst Kajsa Ingemarssons nyaste bok, som nu finns i pocket?
Är det Lyckans hjul du menar? Jag har precis fått hem den från bokklubben, ska börja på den i kväll :) Vill du ha den sen kan du pm:a din adress! Läste nyss Den ryske vännen, den var också bra!

Här har regnet öst ner, på min första semesterdag :evil: Men de lovar bättre väder nu, hoppas det! Jag skulle så gärna vilja åka någonstans med barnen nästa vecka, men vi var ju till Turkiet nyss så jag vet inte om ekonomin tillåter nån mer resa... Fast blir bara vädret bra kan man ju alltid häcka hemmavid och åka och bada.

I morgon ska jag klippa mig och göra slingor :D Har inte haft slingor på nästan 20 år, det ska bli kul!

Hade tänkt kommentera lite, men måste gå och putta i säng 10-åringen. :D Återkommer!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gotlandsmamma

Josef pratar nu också för glatta livet. Och det som går bäst att säga är Kristin, dvs min barnkära syster...snacka om ömsesidig kärlek.

Vi ska nu fara till en kompis, vi gick gymnasiet ihop. De har byggt hus, kul å se. De har en gosse som är lika gammal som J.

Jag är lite för mkt spara o gneta...därför får jag nog ångest över löparskor för 1400 kr och Ikea besök, och smink å sånt, får bli bättre på sånt, att handla utan dåligt samvete.

Nu kommer J och letar efter sin mamma. Ska få en puss den godingen!

Mot trötthet behövs nog mer än rosenrot ja! Typ vila å sova och goa vänner och lite lakrits. Plus motion. Gick en långis med hunden i morse, på en timma, det var superskööönt.

Kajsa, hur länge har du bott i Sverige? Pratar dina barn estniska?
Gotlandsmamma

Kul, då ska jag beställa den boken på ADLIBRIS, Lyckans hjul. :D
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Hej!

Gottis: Jo, mina barn kan estniska. I pratar helst svenska med mig men KAN prata om hon "måste", med mormor och så. Jag försöker hålla samma språk, estniska, med dem.(lyckas inte alltid med I kan jag säga. Men med E är det estniska som gäller hela tiden) E förstår otroligt mycket men pratar inte än, kan säga gröt och mamma och klaaaaaappa, på estniska. Idag tror jag nästan att hon sa fluga, när jag hade sagt det 10 ggr :lol: !!!

Jag själv har bott i Sverige sen 97, 11 år alltså :shock: tiden går :roll: Hur länge har din man bott i Sverige Gottis? Pratar J och C pappas språk, vad det nu är för ngt språk, ursäkta :roll:

PUST! Nu har jag putsat ett fönster till här, helt otroligt att jag kan ha disciplin och inte försöka putsa ALLA på en gång, jag fattar liksom att jag måste ta lite i taget :roll: Bra, va? :wink:

Igår gjorde jag klart hela långa handlingslistan till festen, kändes skönt att bli av med det eländet från hjärnan. Maken började med garagestädningen och det var dags. Om drygt en vecka ska det stå en massa annat där än verktyg och barnvagnar och skräp! :roll:

PS! Tack förresten för era mattips!

Nu ska jag titta på listan igen få se om jag hinner göra ngt mera innan lillskrutt ska väckas!

PS igen! Kan meddela att jag är har äntligen kommit vidare till nästa kapitel (kapitel 9) i SHN boken och nu känns det väldigt kul igen, äntligen ska jag översätta själva kuren!!!! nu är det bara (bara och bara :shock: ) 4 kapitel kvar! Men hinner inte bli klar till Gastsjön, om inte ngt under sker :(

Äntligen kom solen fram, det blir nog en skogstur med tjejerna och en lekkompis till I som är här idag!

Ha det bra allesammans!

Kram på er!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"