Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Hi hii Gottis, vilken rolig kille C är, jag kan bara föreställa mig det där samtalet han hade :lol: Gullunge :D

Tinis: Ååh, stackars lilla Tinis, en stoor kram från en som har lika j*liga PMS, det är inte lätt alltså :heart:

Igår var det ett sånt här ögonblick som gör att man som mamma blir alldeles gåshudig och varm i hela kroppen. Stora tjejen har medverkat i körkurs hela veckan och lärt sig 15 helt nya sånger :shock: och igår kväll var det konsert på en kyrka. Lilla 6 åringen var ju minst i kören men hon gungade på och sjöng helt oberörd av fullsatt kyrka. Och blev hon lite trött, ja, då lyfte hon upp skjolen en stund och gäspade litegrann och nästa sekund sjöng hon med igen :lol: . 25 helt underbara barn och sjöng såååååå fiiiiiint :heart:

I hade en egen fanclub på ca 10-12 personer som hade kommit för att lyssna på henne! På vägen ut från kyrkan stoppar en gammal dam I och säger: va duktig du va! Du sjöng så fint! Det blir ngt stort av dig, det är jag säker på! :shock: :D Alltså, det var ju 24 andra lika underbara barn och så stoppar hon henne...*snyft snyft* :heart:

Och lilldamen satt hos mig och underhöll sig själv med en vattenflaska och en kork i en timme, heeelnöjd!

JAG TROR JAG SMÄLTER :heart:

Kram på er och hoppas värmen kommer tillbaka, idag har det varit friska vindar och kallt här uppe i Dalarna!
Gäst

Inlägg av Gäst »

I och E är ena riktiga gullenosar så det så! :D

Hörrni, jag ska få till ett bröllopstelegram här och KajsaIE bara chattar med mig på Skype. Rim på avlopsssystem någon? :lol:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jag hinner inte meeeed :wink: :lol:

Senaste nytt från fjällen finns i surödlan

Kram på er godingar! :D
/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Haha, Fjällmor, men det var en rapport som hette duga!

Ok, här kommer det något ironiska bröllopstelegrammet:

Är dom inte för näpna så säg?
Långt ifrån välling och böjvecksexem
Men vi är inte avundsjuka, åh nej!
Vi har nämligen ett nytt avlopsssystem

:roll: :lol: :roll: :lol:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Ja, vad ska jag säga Tinis!!! Du har arbetat flitigt med rimmet! Ha ha!

Fjällmor, japp, rapporten är läst, härligt å läsa att nån är så härligt kär, jag blir nästan kär jag med!

Nu väntar lite rött te och så ska jag varva ner efter en något stressat intensiv dag med grabbarna. De blir dösura när det är regn o moln. Caesar har gnällt och Josef har likaledes gnällt...men han har iaf tänder å skylla på...ploppar upp nya som säkert kliar. C är känslig och vill vara nära...mamman blev lite matt efter ett tag. Kan säga att jag ser fram emot att komma hem nu, få ha sina sysslor och laga mat med C, fixa i trädgården och så. Barna vill vara med mer, iaf C. Josef älskar att leka. Det är hans liv ju. Han fick bada bubbelbadkar i afton och han NJÖT på ren svenska.

Jag är fortfarande trött. Men jag kan hantera det...eller inte. Ha ha.

Nån som vet, om man knaprar Rosenrot, ska man ta det dagligen eller någon gång ibland???

Jag och de värmlänska skogsvråna säger go kväll!
Gotlandsmamma

Kajsa, jag glömde, tack för att du berättade om I. Underbart! Vilken stolt mor du må vara! :D
Men hörru, du som har ett sånt späckat schema kan väl inte chatta bort dyrbar tid...Tinis är ju rena skvallertanten!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Gotlandsmamma skrev: Nån som vet, om man knaprar Rosenrot, ska man ta det dagligen eller någon gång ibland???
8) En tablett/dag. På morgonen.

*smyger ut*
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Nej Nancy, smyg inte ut, stanna vetja :wink:

Gottis: Nämen, Tinis och skvallertant :shock: , nu måste du förklara???? Det håller jag inte med om, hon är så trevlig att chatta med helt enkelt, sååå klooook, våra diskussioner är guldvärda för mig och inte tidsslöseri på ngt sätt :lol:.

Åh, mina tjejer har också haft lite gnälligare dag (och jag med, kanske därför :? ) Regn och kallt är inte höjdare. :(

När ska du hem igen förresten, Gottis?

Nu ska det utforskas lite Allt om mat tidningar för mera inspiration. Ngn som har tips på vad man skulle kunna ha till grillat på festen, ngn utsökt potatissallad? Ngn lyxig dessert? Ni kanske har ngn rolig idé vad man kan göra på festen? (vi ska har lekar och tävlingar, kom gärna med tips!)

Kram på er!
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Nancy skrev:
Gotlandsmamma skrev: Nån som vet, om man knaprar Rosenrot, ska man ta det dagligen eller någon gång ibland???
8) En tablett/dag. På morgonen.

*smyger ut*

Här har vi en till smygare.. :wink:

Hälsokosttanten sa till mig 2 varje morgon när jag kände mig som tröttast...Tycker funkar bra.

Smygläser och tycker ni är underbara människor och dessutom underhållande människor. Tiden räcker inte till riktigt bara och dessutom känns det lite som att klampa på.

Många kramar
Susanne :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, Nancy och Susanne*, ni är riktigt riktigt välkomna även om ni bara ska prata om Rosenrot :wink: :lol:

Klampa på som bara den vet ja!!!! Det är bara så trevligt!
Gotlandsmamma

Ojdå, vad dumt det blev...det kan ju misstolkas...jag menar inte att Tinis är en skvallertant så, utan att hon berättade att hon chattade med dig...jag menar (svammelvarning) - du har väl inte tid med det...vojne, du som ska ordna med fest, översättning osv...KLART du ska chatta och varva ner, jag bidde ju lite orolig över ditt hektiska schema. Tinis är en kalaspingla att chatta med! Keep going!

Ok, då fortsätter jag knapra rosenrot som vanligt. Det var mamsen som sa att hon hört att man inte ska ta dem varje dag, utan endast då man behöver, typ i trötthetsperioder osv, jag trodde att de också var förebyggande...

Är såå inne i att undvika NEJ till sönerna, så jag reagerar varje gång min mamma säger NÄEEEJ, du får inte...det händer ganska ofta. Och nu går C runt och säger fan (svordomen)...har skällt på mamma, hugaliga. Han säger det i "rätt" läge...nej, nu får det bli skärpning o vårda språket. Jag råkade säga satan och det snappade han upp fort...usch. Så nu vaktar jag min tunga minsann. Jag tror inte mamma hör hur ofta hon säger fan.

Susanne - inte klampar du på...aldrig...du är såå välkommen!
Nancy - hur går det med övningskörningen?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Haha Gottis, jag missförstod aldrig. Bara KajsaIE som har PMS och kommer från Estland. Dom är lite känsliga där :lol: (Har du berättat om den Kajan? Den är bara såååå bra).

Fråga mig, jag vet allt om alla.... eh, skvallertant vaddå? 8)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nej hon hade visst inte PMS 8) :lol:
Elle

Inlägg av Elle »

KajsaIE skrev:Ngn som har tips på vad man skulle kunna ha till grillat på festen, ngn utsökt potatissallad? Ngn lyxig dessert?
:arrow: Halloumnisallad =P~
:arrow: Chokladmousse med färska bär =P~
:arrow: Gino =P~
:arrow: Potatissallad med: kall färskpotatis i bitar, ruccola, skivade tomater, rostade pinjenötter, ngr soltorkade tomater i strimlor, salt, peppar och lite olivolja och ev balsamvinäger =P~

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gotlandsmamma

Glömde frågan om hemgång. Päronen ska åka till Turkiet snart...så vi får packa väskan o pallra oss hem. Maken kommer på torsdag 10 juli o hämtar oss. Det ska bli gott. Han läängtar massor...och det är ju härligt att vara efterlängtad. Och jag längtar efter honom och att få satsa på bra kommunikation. Jag saknar mitt Gotland. Trots 19 år i Karlstad så mår jag nästan illa när jag hör värmländska. Skäms på mig.
Nu ska jag gå o lägga mig (saknar min Hästens säng) och skriva i min Jag är bra bok.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"