Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tinis skrev:Och JennyH!!!! Du har ju fått en bebbe! Det har jag missat. Stort jättegrattis! Och vilket fint namn gossen fick. Hur rart som helst! :D
:D :heart:
Abbe-slabbe (han slabbar något kopiöst när han äter, tröjan är dyblöt efteråt...)
Abbe-flabbe (om han inte skriker så LER han så fint, eller nja, nära gapskratt :lol:)
Abbe-tabbe (idag bytte jag en bajsblöja, där det var bajs ända ner på fötterna :shock:)
Elle

Inlägg av Elle »

Välkommen tillbaka Tinis, du har saknats oss!

Gotlandmamma, vad roligt att du kikade in. Ta hand om dig och pojkarna!
JennyH skrev: :D :heart:
Abbe-slabbe (han slabbar något kopiöst när han äter, tröjan är dyblöt efteråt...)
Abbe-flabbe (om han inte skriker så LER han så fint, eller nja, nära gapskratt :lol:)
Abbe-tabbe (idag bytte jag en bajsblöja, där det var bajs ända ner på fötterna :shock:)
:heart: Sötnos :heart: :lol:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
blomman

Inlägg av blomman »

Tinis skrev:Samtidigt får det inte gå till överdrift. Att ALLTID kommentera allas inlägg och att ALLTID skriva hjärtan efter varje namn gör att det blir för mycket tycker jag.
Nej, så får det ju inte blir heller, men kanske att man kan hålla koll på om alla i en tråd får svar utom en, då kanske det är den man ska svara istället. Alla behöver ju lite bekräftelse på att de behövs i tråden, och just det här är ju mycket svårare över nätet. Träffas man IRL så känner man ju av stämningen och förstår att man inte är meningslös i sammanhanget, men såhär i text blir det så kännbart tyst om ingen uppmärksammar en.

Skönt Kiki, att din mamma är hemma igen och kollad av läkarna!

Kram alla! :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Kikar in en snabbis och vinkar till er alla! Jobbar som en gnu för att hinna klart med vissa måsten innan semestern börjar på fredag eftermiddag! :D Sen ska jag hänga här och kackla med er igen!

Kram!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Kommit hem från en skön ensamrunda på Ikea och Stadium. Köpt nya fina skor Asics, ord pris 1399 men rea 799 kr, så NU ska jag löpträna och blåsa liv i kondisen på allvar!
Och det var såå kul å köra om på motorvägen...jag är ju inte van vid sån körning, Gotland har inte så stora fina vägar förstår ni!

Vi har varit på stranden på em och fikat. Mysigt och gott. I morrn åker vi också till stranden o tar med köttfärspiroger. Bada är lattjolajbans tycker Josef och går fram till alla tjejer som finns och charmar dem med sina bruuuuna ögon.
C pratar o pratar o pratar. Frågar massor, säkert 100 frågor varje dag. Kul men intensivt. J sa blinka idag och C säger nationalencyklopedin till ALLA som tittar på honom typ.
Börjat med järntabletter och b-vitamin, plus min rosenrot som jag knaprata länge. Det känns bättre.

Vad härligt att du borstat tänderna en del Tinis, det har inte jag, tjo ho! Vet knappt hur man gör...!!

Kram kram :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Elle skrev:Välkommen tillbaka Tinis, du har saknats oss!
Tack, kära! Och vafalls! Icke heller du behagar åka till Gastsjön? Vaddå gifta sig??? Här gäller det att prioritera.... :shock: :lol:
blomman skrev:kanske att man kan hålla koll på om alla i en tråd får svar utom en, då kanske det är den man ska svara istället. Alla behöver ju lite bekräftelse på att de behövs i tråden, och just det här är ju mycket svårare över nätet.
Klokelliklokt, blomman! Där har vi det!
Sussi skrev:Jobbar som en gnu för att hinna klart med vissa måsten innan semestern börjar på fredag eftermiddag!
Semester? Det var ett tag sen man jobbade. Utanför hemmet i alla fall! :roll:

Annars håller jag på att dö av obeslutsamhet om diskbänken. I-landsproblem? Keh? :roll: Maken vägrar att befatta sig med en såndäringa modern sak som har, ja.... korgventil heter det visst, i botten. Han har precis hållit ett mindre föredrag om hur extremt opraktiskt detta fenomen är. Och hur stort utbud tror ni att det finns av gamla hederliga stoppa-i-plastpropp-i-botten-diskhoar? Nej just det... :roll:

Och jag har ingen GRÄSMATTA!!!! Förstår ni traumat?

Men mina ungar är så söta så man vill äta upp dom. Och maken kom hem med första mixningen av sånggruppens skivinspelning. Wow! Nu sitter jag här och lyssnar och blir nykär av sångerna som minner om tid full av konserter, långa frukostar och djupa samtal oss emellan.
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 10:21, redigerad totalt 1 gånger.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej alla kacklare :D

Läser som en besatt för att hinna ikapp, och vill hälsa till er alla i tråden, en riktigt varm sommarkram :heart: Ska bli SKITkul att få träffa flera av er om sisådär en månad - Sussi och Elle, jag kommer att sakna er :( ...

Nu ska jag och sambon äta grillat - vi har nämligen "bara" två barn hemma ikväll :shock: då vi leasat ut resten :wink: - så vi passar på att äta en Vuxenmiddag och ska t o m dricka ett glas rött! SMASK!!! Och verkligen ta tillvara på den här fina sommarkvällen - vem vet hur länge detta varar :wink:

Kram till er alla :heart:

Mia (som brukar gödsla med blinkande hjärtan :oops: :lol: )
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

miar70 skrev: - Sussi och Elle, jag kommer att sakna er :( ...
och blomman med såklart!!! Och alla andra som inte heller kan komma, ingen nämnd ingen glömd! ALLA ska ju vara med - visst :!: :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad härligt att du borstat tänderna en del Tinis, det har inte jag, tjo ho! Vet knappt hur man gör...!!
Mmmm, dåtid.... :oops:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Blomman! Nämen, jag har ju läst om föregående års brödorgie. Ajajaj....

Hej Mia! Har inte hunnit läsa ikapp i DIN tråd, heller. Mår du lite bättre?
Gödsla med hjärtan du bara. Jag menade bara det där tvångsmässiga, liksom... Att det inte får uppfattas som en markering eller så om man nu inte hjärtar någon. Ni förstår mitt tänk, eller?
Elle

Inlägg av Elle »

Tinis skrev: Tack, kära! Och vafalls! Icke heller du behagar åka till Gastsjön? Vaddå gifta sig??? Här gäller det att prioritera.... :shock: :lol:
:lol: Ja, det måste jag erkänna är dålig planering... :wink: MEN 6 sept är VÅR :heart: dag och det är ju i år det är en lördag så då får vi slå till då. Gastsjön - I´ll be back next year :D

Gotlandsmamma, det låter som ni har det urmysigt! Hur mår du?

Sussi, vad härligt med semester! Jag kommer ihåg hetsen sista veckan innan man skulle gå på semester. Känns som evigheter sen sist... Gick på föräldraledighet veckan innan midsommar -05 8)

Mia, jag hade ju sett såååå fram emot att träffa dig, du min stora förebild!

Kiki, var äääär du? Kanske du har fullt upp med att borsta tänderna? :lol: :wink:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tinis skrev:Hej Mia! Har inte hunnit läsa ikapp i DIN tråd, heller. Mår du lite bättre?
Gödsla med hjärtan du bara. Jag menade bara det där tvångsmässiga, liksom... Att det inte får uppfattas som en markering eller så om man nu inte hjärtar någon. Ni förstår mitt tänk, eller?
:D Jag förstår ditt tänk :wink:
Jag mår halvbra, tackar som frågar! Nu är det bara uppåt som gäller :!:
Och blommans bröd... ja du, sorgligt är det, att du inte får uppleva det! Inte denna gång, vill säga! Men kanske nästa :D :!:

Och Elle - förebild :oops: moi :?: Tack, rara du!!! Mina ögonbryn kommer att sakna dig :lol: ! Du vet att du är med oss i tanken!!! Och bröllop är ju inte fy skam, undrar just när det ska ske för mig :roll: :?: Kanske får man inte smita iväg och kackla här i tid och otid om det ska bli nåt av med den varan :lol: ... nu måste jag ut till (fortfarande) sambon igen, innan han undrar vad mit toabesök bidde av :roll: (det är HELT makalöst vackert härute ikväll - att ha sjötomt en sommarkväll som är helt vindstilla är fruktansvärt romantiskt! Om man inte smiter till datorn hela tiden :lol: )
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gottis, har jag missat något? Är du på väg mot något drastiskt eller vad? :-s
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Jag är inte så drastisk av mig men ett tag var jag ganska lååååg. Nu är jag i Kallsta o myser med päronen och maken är hemma och skickar sms till sin fru och låter henne veta att hon är sååå efterlängtad och omtyckt. Vi har planerat att ha en liten tripp till Fårö, ingen av oss orkar åka så långt, i augusti och mysa med familjen utan krav på måsten hemma. Bara ha det lugnt o gott tillsammans. Sen får vi se till att göra mer mysigt tillsammans han o jag, bla prata mer och klokare. Vi lär oss massor hela tiden. Men det är bra med distans i bland.

Gud vad det har blivit livat i den här tråden! Vad härligt å läsa!

Blir det virr-varr då Tinis? Är tandkrämen slut nu helt plötsligt?

I morrn blir det hårklippning, ett halvår sen sist...ska bli så skönt.

Ida - var håller du hus?

Kram

Mia - dina hjärtan är speciella, så det så! För du är så speciell. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

här kacklas det så man bara hinner läsa, men inte skriva :shock: :lol: :heart:

Kram till alla :-({|=

/Fjällmor (med utsikt över en spegelblank fjällsjö och solkyssta fjällmassiv)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"