http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=7782
Min ledsna 3 månaders
Jo jag har läst det där och det är jju för härligt att läsa 
Jag har jju liksom slöat av med ett FAST schema då jagtycker det är så svårt med mornarna än så länge. Han vaknar allt mellan 5-6.30. Känner att det kommer bli enklare när vi har kurat och han ska vakna samma tid varje morgon.
Men absolut vässar och studerar varje dag nu.
Imorgon ska det försökas ännu mer att få till en ordning
Jag har jju liksom slöat av med ett FAST schema då jagtycker det är så svårt med mornarna än så länge. Han vaknar allt mellan 5-6.30. Känner att det kommer bli enklare när vi har kurat och han ska vakna samma tid varje morgon.
Men absolut vässar och studerar varje dag nu.
Imorgon ska det försökas ännu mer att få till en ordning
-
Fjällfolket
-
Fjällfolket
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Små barn som kuras i Attityden av Självklarhet och med säker hand, får en god, goood sömn som de alldeles snart själva vill ha, därför att den är så skön.
Jag har haft små barn som jag kurat och skickat hem med de ömma föräldrarna och som fått korn på den sköna, skööna sömnen - och så har jag ju undervisat de ömma i vikten av att verkligen få lilla barnet att skratta, helst så han/hon kiknar, före läggningen. Och så hemma har lilla Skräpet krupit iväg till spjälsängen, tittat på sina ömma dagars upphov med uppgiven blick och liksom velat säga: "Ja ja, ni är jätteroliga och urtrevliga på alla vis, men snälla... Kan ni inte lyfta upp mig nu i sängen så jag får SOOOVA
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Fjällfolket
Vi har ju ännu inget schema klistrat på näsan utan håller på att formge ett kan man säga inför kurningen som blir den 31
Men vi håller ju ändå på att äta, leka, sova. Och jag tror det börjar synas lite lite på min underbara vackra skatt. Han skriker inte alls lika mycket och protesterar knappt i vagnen heller...bara ibland
Kan också tala om att vi varit på dopet i eftermiddag som jag gruvade mig för och det kom inte ett pip över hans läppar
Min underbara lilla skatt...
Men vi håller ju ändå på att äta, leka, sova. Och jag tror det börjar synas lite lite på min underbara vackra skatt. Han skriker inte alls lika mycket och protesterar knappt i vagnen heller...bara ibland
Kan också tala om att vi varit på dopet i eftermiddag som jag gruvade mig för och det kom inte ett pip över hans läppar
Min underbara lilla skatt...
Joo..det går väl.
Håller på att knepa å knåpa med dags schema jjust nu som vi kan införa på riktigt efter nattkurningen som blir den 31 hemma hos fjällfolket
De senaste dagarna har han varit väldigt gnällig trots att han sover bättre än förut. Och jag har faktiskt haft honom mycket i famnen också och burit men får väl bättra mig sen.
Han har tjorvar riktigt mycket med amningen så det har varit många tårar från både mig och honom. Har använt amningsnapp sedan han föddes efttersom han inte kan ta grepp riktigt. Helt plötsligt så går det inte....blir jätte arg när jag som vanligt ska trycka på amningsnappen och utan den så tappar han greppet efter bara en liten stund. Dock verkar det som han greppar bättre nu...men önskar att vi kunnat fortsätta med amningsnappen då jag då kunde vara säker på att han fick i sig det han ville.
Har 2 dagar nu gett små smakportioner med potatis och bröstmjölk...han är väl inte överförtjust men det går ned.
Liten rapport...kram
Håller på att knepa å knåpa med dags schema jjust nu som vi kan införa på riktigt efter nattkurningen som blir den 31 hemma hos fjällfolket
De senaste dagarna har han varit väldigt gnällig trots att han sover bättre än förut. Och jag har faktiskt haft honom mycket i famnen också och burit men får väl bättra mig sen.
Han har tjorvar riktigt mycket med amningen så det har varit många tårar från både mig och honom. Har använt amningsnapp sedan han föddes efttersom han inte kan ta grepp riktigt. Helt plötsligt så går det inte....blir jätte arg när jag som vanligt ska trycka på amningsnappen och utan den så tappar han greppet efter bara en liten stund. Dock verkar det som han greppar bättre nu...men önskar att vi kunnat fortsätta med amningsnappen då jag då kunde vara säker på att han fick i sig det han ville.
Har 2 dagar nu gett små smakportioner med potatis och bröstmjölk...han är väl inte överförtjust men det går ned.
Liten rapport...kram
-
Gäst
Hej igen!
Åh, jag vill också se hur Fjällfolket bor, i världens vackraste fjällby och allt!! Vad skönt att kuren blir av den 31:e, måste kännas tryggt att få experthjälp
!
Här hemma har vi idag haft världens gnälldag, med sovtid som hamnade helt fel, ingen hungrig son alls och obekvämhet i allmänhet. Ungefär som mamma Jenny
...
Ha det bra, och lycka till på dopet! Kram
Åh, jag vill också se hur Fjällfolket bor, i världens vackraste fjällby och allt!! Vad skönt att kuren blir av den 31:e, måste kännas tryggt att få experthjälp
Här hemma har vi idag haft världens gnälldag, med sovtid som hamnade helt fel, ingen hungrig son alls och obekvämhet i allmänhet. Ungefär som mamma Jenny
Ha det bra, och lycka till på dopet! Kram
Hej!
På inlägget ovan så låter det ju som om att det börjar fungera mkt bättre! Inte ett pip på dopet (skulle iofs inte göra nåt om det hade blivit pip, men vet ju att du var nervös för skrikmaraton) och inte lika mkt frågor. Bra jobbat!
Här har det varit en dryg vecka av frustration
Det verkar som att de liksom utvecklas i skov, plötsligt händer massor, sedan är de supertillfreds ett tag och gör det de lärt sig. Sedan blir det frustration innan de hanterar nästa grej. Här har det varit suuuupertråkigt att ligga på mage ett tag och mycket gnöl eftersom hon vill upp på alla fyra och inte orkar. Men jag envisas med magläget, dock lite kortare stunder än vanligt. Så plötsligt igår lossnade det och hon är mkt nöjdare igen
Visst har ni ert dop i helgen? Vi också, på lördag. Lycka till! Typiskt nog ligger vår doptid precis före/under hennes sovpass på em, så vi kommer att justera schemat den dagen så att hon hunnit ta en liten lur precis innan istället. Blir nog en liten extraslurk precis innan också, utanpå matrutinen så att lilla magen är alldeles mätt. En gång är ju ingen gång
Hoppas att paketet kom fram förresten!
På inlägget ovan så låter det ju som om att det börjar fungera mkt bättre! Inte ett pip på dopet (skulle iofs inte göra nåt om det hade blivit pip, men vet ju att du var nervös för skrikmaraton) och inte lika mkt frågor. Bra jobbat!
Här har det varit en dryg vecka av frustration
Visst har ni ert dop i helgen? Vi också, på lördag. Lycka till! Typiskt nog ligger vår doptid precis före/under hennes sovpass på em, så vi kommer att justera schemat den dagen så att hon hunnit ta en liten lur precis innan istället. Blir nog en liten extraslurk precis innan också, utanpå matrutinen så att lilla magen är alldeles mätt. En gång är ju ingen gång
Hoppas att paketet kom fram förresten!
Åsa R
Mamma till fantastiska Leo dec -02 (SHN-kurad vid 4-mån) och Jane mars -06.
Hur går det? Och hur var dopet (om det nu var i helgebn som jag trodde...)? Vårt dop blev jättebra. Hon var mätt och inte allt för trött. Somnade direkt när vi kom hem från kyrkan, så gästerna fick fint vänta 45 minuter på att träffa henne

Åsa R