Tack för era svar Emma och Jenny!
om hon då inte sover alla sina minutrar som hon ska så spelar det ingen roll för hon har alla möjligheter att sova så länge hon behöver
Det stämmer ju

Idag sov hon bara 45 min på vilan och var lite trött på eftermiddagen men allt gick bra i alla fall. Vi fick besök efter kvällsmaten och då kom övertröttheten fram. Vi gjorde alla rutiner som vanligt men hon var väldigt ledsen när jag la henne

. Hon har varit det några dagar (inte alla sovpass men 3st), hon vill kolla på allt och blir ledsen när jag vinkar god natt till sakerna. Känns ju inte speciellt kul att lägga ett ledset barn

vet inte riktigt hur jag ska hantera det, men tror att det beror på övertrötthet

Men som sagt, hon får möjligheten att sova i alla fall.
Hon är väl hunrig... anar jag en varg i mossen
Det har du nog helt rätt i. Är nog lite väl osäker (sambon var jätte insatt i början men inte riktigt nu) och när vi pratar om hennes sömn blir det nog inte riktigt bra... det byggs nog bara upp vargar hos mig

Vill ju hennes bästa och att hon sover alla sina timmar
Det där med väckarklocka har vi inte använt, det var ett bra tips

Även det där med att gå ut och göra något annat skulle nog funka jätte bra på mig
Tack för tipsen om ensamlek. Idag köpte jag lite nya leksaker till ensamleken. Ett munspel, en skallra, en lite väska med dragkedja och lite till

Hittade en tråd där dom skrev att någon hade sitt barn i en resesäng under ensamleken. Det skulle passa oss toppen, eftersom hennes rum är för mörkt för att kunna leka i. Cd- är nog en bra idé, hon gillar att ha musik runt sig.
Tack för hjälpen!
/Bellan