Tack, inger

Tack, galaxen
Tar mig rätten att stänga ner den här tråden nu. Tomgång var ordet.
](*,) ](*,) ](*,)
* * * * *

PS. Jag vill tillfoga, med tanke på trådrubriken, det jag skrivit nu till Aftonbladets chefredaktör och till journalisten som igår serverade en s k faktaruta i tidningen, full av felaktigheter.
Och jag vill ge en sista släng åt sign. Plutteli, som oförblommerat tillstår att hon inte läst en rad ur Internationella Sova hella natten, men ändå "vet" att jag och vi alla här på forumet ägnar oss åt barnmisshandel på Kurbarnens olika hjälpforum; vi uppmanar föräldrar att trycka ner barnen i bajs och spyor - "vet" hon och hennes gelikar. Det är f-nimig så - och nu väljer jag ett vackert ord - obildat.
Gå hem, Plutteli och Millys och KMAP och allt vad ni "heter". Vi har era identiteter. Gå hem! Era spypåsar står öppna på Familjeliv
* * * * *
Jag insåg att jag själv måste begära rättelse, om man inte bara ska kunna avfärda saker och ting som "tyckanden". Så jag skrev ihop följande, trots att jag föresatt mig att inte kommentera vidare någonting alls utan bara hänvisa till februarikrönikan NU FÅR DET VARA NOG. Jag orkar verkligen inte mer, men var tvungen - jag vet ju de journalistiska reglerna, bevars
* * * * *
*Anna Wahlgren till jan.helin, lotta.glimstedt, Christian, bcc: Birgitta
visa information 16.33 (4 minuter sedan)
BEGÄRAN OM RÄTTELSE

I Aftonbladet (papperstidningen) igår, den 18 februari, förekommer på sid 42 en s k faktaruta. Den är felaktig på följande punkter:
1) " ... ligger bakom storsäljande böcker som "Barnaboken" (1983) och "Sova hela natten" (2004).*
Barnaboken (Förlag Anna Wahlgren AB) kom 2008. Internationella Sova hela natten kom 2008, likaledes på Förlag Anna Wahlgren AB. Första Sova hela natten, som nu är utgången, kom 2005.

2) "... anmäldes av barnläkarföreningen, som ansåg att hennes metoder för att få barn att sova hela nätterna är livsfarliga för barnet."
Jag bad journalisten läsa NU FÅR DET VARA NOG, februarikrönikan på annawahlgren.com. Den var kanske för lång att läsa? Den svarar annars på alla frågor och belägger å det skarpaste barnläkarföreningens påståenden.
"Livsfarliga metoder" är någonting man inte bara obetänkt kan slänga ur sig. Inte heller Aftonbladet.
/Lars H Gustafsson m fl/ skramlade ihop ett seminarium, där man samfällt fördömde AW och hennes ”barnmisshandel” - som kunde leda till om inte döden så i alla fall till Shaken Baby Syndrome. (Vilket är omöjligt att åsamka ett spädbarn som ligger på mage.)
Journalisten lånar sig till precis det jag beskrev i min krönika NU FÅR DET VARA NOG:
--- /Barnläkarnas bannbullor/ sändes ut som pressrelease till samtliga media i landet --- Kritiken mot AW, nu legitimerad persona non grata, skulle påpekas så fort hennes namn (helst inte) nämndes.

3) "...där föräldrar uppmanades att trycka ner barnet i vagnen och ignorera barnets skrik."
Inga föräldrar har någonsin uppmanats till något sådant på mitt forum eller i mina böcker (Barnaboken, Internationella Sova hela natten). För mig får inga små barn skrika alls.
Barnläkarna, med Lars H Gustafsson i spetsen (se NU FÅR DET VARA NOG) lyssnade just till nätmobbens personpåhopp och illvilliga tolkningar. Det var omdömeslöst. Aftonbladet går i sin s k faktaruta i denna överhets förvillade spår. Det anstår inte en självtänkande tidning.

Kanske förväxlade journalisten i all mobbingoskuld Sova hela natten-kuren med den så kallade femminutersmetoden, som jag bekämpat med näbbar och klor i 30 år? Femminutersmetoden, som enligt order uppifrån ska rekommenderas av alla BVC, där barnet får skrika sig till sömns (också kallad skrikmetoden) utan att föräldrarna gör någonting, mer än visar sig var femte minut?
Programledaren för "Vem vet mest" Rickard Olsson menade uppenbarligen att det var med femminutersmetoden eller skrikmetoden som jag hade "förstört så många barn". Som han skrev i sin blogg/twitter: "Jag gråter högt /av Anna Wahlgrens polisanmälan/ men blir bara tröstad var 5e minut, känns inte bra."

Femminutersmetoden bygger just på att man ska ignorera barnets skrikande, medan Sova hela natten-kuren bygger på att man ska lugna barnet där det ligger - betryggande, aktivt och förebyggande.
Sova hela natten-kuren är lika fjärran Femminutersmetoden som kärlek är från stryk.
Jag emotser vederbörliga rättelser.
Tack,
Anna Wahlgren, författare och niobarnsmor