Tack för uppmuntrande ord, det behövs verkligen! Det är inte roligt, hon blir helt hysterisk när det är tal om flaska. Idag har vi provat att jag och Kaspian varit iväg halva dagen men se det vägrades ändå..Hon verkar hellre svälta ihjäl än äta ersättning..
Men nästa vecka kommer mina föräldrar och stannar i två veckor, förhoppningsvis kan vi tillsammans övertyga den lilla damen om att det ändå går att få mat ur den där konstiga saken. Håller på att lägga ut lite trådar om man kanske kan amma lite på halvtid med den medicinen jag ska få. LÄkaren som föreskrivit den tyckte man kunde det eftersom den inte har någon effekt när man intar den via munnen, man måste ta sprutor, annars bryts allting ner i magsäcken och har då ingen effekt. Frågan är om det är andra hjälpämnen i som gör att det kan vara olämpligt för lilltjejen. Är ju så svårt att veta för man testar ju inte direkt mediciner på ammande kvinnor..
Men man kan vara gravid med den, även om det inte är rekommenderat, om man har besvär under graviditeten så kan man ta medicinen ändå...
Men mitt i allt gnäll händer det ju roliga saker också

som att Cera sov sin första 12 timmarsnatt utan mat igår. Åt bra på dan och var inte så intresserad av nattslurk vid 19 snåret, så jag tog upp som vanligt som jag gjort flera nätter nu vid 22 och tänkte mata lite extra, men se det passade inte damen, hon blev tvärarg. Förmodligen var hon väl inne i nån riktigt skön sömn och ville inte bli störd, för hon vägrade helt sonika att ta bröstet och vrålade argt tills jag la tillbaka henne i sängen. Där fick mamma för att hon fegade när det gäller den goda sömnen till förmån för matning
TÄnkte att ja ja då får jag väl mata vid fyra då om hon vaknar då istället vilket hon ju säkert gör tänkte jag, men icke sa nicke, däremot vid halv sexsnåret tyckte hon att det var dags att gå upp. Men där fick jag ju säga emot och ramsade samt drog ett par drag med vagnen, bara för att understryka. Och då somnade hon om, vaknade igen vid sjutiden men då fick hon hållas, låg och småsnackade och var lite sådär allmänt vaken, tills jag tog upp och ammade 7.20 för då började hon bli arg, så jag passade på när hon var tyst.
Så inatt blir det nog inget mål 22 så får vi se om trenden fortsätter, har bestämt mig för att om hon vaknar innan 4 och är hungrig så blir det lite mat, annars klarar hon sig till halv åtta.
Kram på er!!