Jösses, vad jag har skrattat när jag har försökt följa singoalla-äventyret!!! Lite lättad att det inte bara var jag som inte förstod... Men lika lättad över att det löste sig! Skall ta och läsa och studera, för vem vet, kanske blir det singoallatoppar framöver? Walle står nog gärna över, men hans lilla kusin kanske vill stoltsera med en singoallatopp när hon börjar bli lite större? Hon är ju bara tre månader nu, så vi kan ta det lite lugnt.
Skulle ladda förrådet med tvillingnålar igår, men butiken hade bara för smala (vill ha 4 mm), så istället köpte jag knappar för en hel förmögenhet! Men de var så snygga! Jag skall sy nya soffkuddar och istället för kardborreband tänkte jag piffa till det lite med knappar. Så hade hon så hysteriskt snygga kvadratiska och rektangulära träknappar, som jag bara inte kunde motstå. De var jättefina mot tyget, men gjorde håååål i plånboken, kan man lugnt säga. Tur att jag fått tillbaka på skatten.
Sedan hade jag målsättning: "Klippa ut mönsterdelar till gröna mysbyxor" och när jag trött och stel reste mig för kvällen hade jag nästan sytt klart byxorna! Bara muddarna kvar! Lade mig lite bländad av min egen effektivitet -den tittar fram alltför sällan. Men när byxorna är klara kan jag pausa lite från Walle-produktion och sy till någon annan, vilket också kan vara kul. Faktum är att sonen just inte behöver något alls, mer än en pyjamas och det tyget väntar jag ivrigt på.
Jag har inte testat egentligen att sy av gamla vuxenkläder, men tänkte sy babylakan av gamla vuxenlakan och så har jag planerat ett förkläde till Walle av en kökshandduk med älgar på, så matchar det pappas förkläde! Lade också ett par gamla trasiga jeans åt sidan för att sy riktiga slitjeans som han kan ha till hösten. Köpejeans är ju ofta så himla fina och snygga, men det är synd om de slits sönder. Min son kör en del leksaksbil liggande på knä på asfalten, så slitbrallor kan nog behövas. Sedan erkänner jag att jag, när jag var på Springsteen för ett par veckor sedan, köpte en t-shirt i XL som jag faktiskt tänkte slakta och ta trycket till en tröja till Walle istället! Pappa H skakar vidare på huvudet...