Jag är inte så där super erfaren beträffande dagis
Men min nu äldsta son var på dagis i motsvarande ålder, eller snarare han var i princip inte på dagis. Men jag var typ springvikarie och hade honom där i bland

bara för att inte bli av med den enda inkomst jag då hade som ensamstående.
Jag slutade mitt spingvikariat, och skulle säga upp dagisplatsen, och gjorde så.
MEN dagiset gjorde en liten fuling (de ville nämligen ha honom där, med motiveringen att han var så bra för barngruppen) De ville bakom all byråkrati, och alla pengar

att han skulle komma, dit åtminstone en gång i veckan.Så vi hade ett litet brottsligt och hemligt avtal.
En dag i veckan var han där. För att de ville ha honom.
Och då var jag ju emot dagis i princip
Men dagiset ville ju ha honom. De tyckte om honom, och på något vis behövdes han ju där...Så jag ansåg det okej. de tyckte ju uppenbarligen om honom.
Och nu är Antonia snart 3 år, så vad jag personligen tror; är att en enstaka dag i veckan gör ingen skada. Hon vet ju sitt centrum, hon vet sin tillhörighet. Och förvisas ju inte från den tillhörigheten, från morgon till kväll 5 dagar i veckan.
Och den dag, eller de få dagar hon nu är där, och du behöver henne extra extra super mycket då ni är hemma, så tror jag att allt kan fungera bra.
När syskonet kommer då
Svårt, svårt.
Men jag tror att en enstaka enda dag i veckan, inte river upp hela familjesammanhållningen.
Kanske till en början att man kan ha alla hemma, jag vet inte
Ta hand om dig