Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika! :D Jag har fått mina pengar! :D Sätt igång och analysera... 8)
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Tänk att bli glad för att poliskåren har för mycket att göra... :shock:

Men precis så var det för mig. Jag jobbar låååångt bort från allt och alla och har man fått inbrott i sin bil blir det jättemycket jobb att få fixat till besök på polisstationen, lämna bil hos reparatör & hämta bil hos nämnda reparatör. Det innebär massor med förlorad tid i min flexbank, som knappt är på plus till att börja med.
För några år sedan var det besök hos polisen som gällde. Hade man otur kunde man bli sittande där i evigheter. Men nu har de inte tid, plus att faktum är att de sällan löser den här typen av brott. Så anmälan över telefon var mer än nog! Hurra hurra! Tacksam för det lilla i den bistra verkligheten, men det underlättade ju mitt liv något enormt!

Så har jag hittat en bilverkstad någon kilometer från där jag bor, där de byter glas. Öppnade sju och jag hängde på låset. Missar precis min vanliga buss, men blir inte senare än tjugo minuter. Så allt ser rätt bra ut ändå! Problemet är väl att de stänger fyra och det gör jag med. Men det är rätt ok ändå, om man tänker på
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Sorry babes! Tänkte ju: Hur intressant är det här egentligen??? Så jag skulle trycka bort och fick hjärnsläpp! Tryckte Skicka istället...

Puckade lilla jag. :roll:
Gablex

Inlägg av Gablex »

ÅsaB skrev:Sorry babes! Tänkte ju: Hur intressant är det här egentligen???
Jamen HALLÅÅÅÅÅÅ ÅsaB, har du glömt vilken tråd du simmar i nu?! Skönt att det löste sig på smidigaste sätt - bilinbrott kan ju verkligen få en att :twisted: :evil: :twisted: .

Tack också till Susanne* för googlandet.... :lol: :lol: :lol:

Och dagens applåd till - K-ina!! Fantastiskt!! Du kommer att vara superfit när det blir din tur att ha 40-årskris :wink: :D
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Haha Gablex, ja, du har ju helt rätt! Fast jag tenderar att bli mer än lovligt bubblig ibland!

Var förresten på besök hos din svägerska och bror i lördags - najs som bara den! Men jag hade helt missat släktskapet! :shock:

Bilen är i allafall redan klar! Jag prisade bilgubben i ALLA ordalag och hörde över telefonen hur generad han blev. Men det var kanonskönt att det gick så fort, för då kan vi gå på visning på fint hus idag! Vad vi nu skall göra det för - har inte kollat med banken ännu och jag vill helst inte bli kär i en kåk nu, för det känns inte som bästa tid att sälja en 2a... Augusti/september känns bättre! Men men, drömma är ju mysigt det också!

Det bubblar runt i min mage rätt bra idag. Undrar om jag behöver besöka ett visst rum eller om det är GlennMelody som gör sig påmind? Är lite osäker, faktiskt. :?

Var på personalaktivitet hela kvällen igår, så jag längtar HYSTERISKT efter min blonda grabb där hemma! Min go-kille. Måste nog dansa med honom ikväll! :D :D :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

Lua skrev:Jannika och K-ina: jag kan bara gratulera till era fantastiska män. Just i veckan skulle jag själv kunna sälja min på Blocket - BILLIGT Han jobbar så mycket att Luther vänder sig i graven, av pur glädje! Men på fredag, då ska allt vara över och då blir det tandborstning och DÅ är han dyr igen...
:lol: :lol: :lol:
Päivi skrev:= BILT /...../Boys I'd Like to Teach Engelska
:lol: :lol: Men Päivi, är det dags nu igen? Gravid? :lol:

Jag jobbar på. Med horot alltså, inte att bli gravid. Jag har inte hunnit till dig än, tyvärr. :(

Gablex! :shock: Är du alltså en MILF i gossarnas ögon? Vilket fusk! Det vill jag också vara! :lol:

Gablex hade jag ju kunnat räkna ut om jag ansträngt mig lite förståss! :roll: Jag skyller på mitt förmodade solsting och svår sommarlättja. Då borde det vara Gablexam nu då? Eller gablexad. Det låter ju föresten som ett adjektiv (eller adverb)? Vad fyller vi det med för betydelse då... :-k Kanske när man blivit positivt objektifierad? :lol: Fler förslag?

LO, shit pommes frites vad tiden går fort när man har roligt. SWISCH! Nu är det ju snart leveransdags. :shock:

Susanne*, var det B12-brist som spökade! Är det avhjälpt nu? Hur kunde du få det? Är du vego?

Susanne Star var väl PRECIS på pricken förutom att du är lite för ödmjuk för det. En stjärnlik asterix blev ju perfekt. :D :heart:

K-ina, vi har heller aldrig krisat men vi har ju bara varit ihop i snart tio. Jag brukar inte heller lufta det för då tittar folk på en som om man lider av svår bortträngning eller skev verklighetsuppfattning alternativt att man är en ljugpotta.

ÅsaB, man får vara glad för det lilla. :D

Tack för alla upplysande utläggningar om AN. Muchos intressanto.

Vi har precis haft besök av mina barns favvo-dagisfröken som lämnade Nikes solros som hon glömt på dagis. Gulligt va? Med sig hade hon tre nya inskolningar, småpluttisar som fick åka i vagn. Jander visade dem hönorna och Nike bar ut Roger så de fick klappa och mata. En av sprätthönorna hade precis lagt ett alldeles varmt ägg som de fick med sig tillbaka. Rätt poppis!

Till avslutningen hade Jander och Nike gjort så fina pärlplattehalsband till alla fröknarna och städtanten Lena och Jander hade skrivit otroligt genomtänkta personliga hälsningar. Milo, som inte ens går på dagis, hade på eget bevåg gjort glass till fikat som han lämnade. :lol: Gullungarna. Fröknarna blev lite rörda tror jag.

Sommarkram! Jannika
K-ina

Inlägg av K-ina »

Gablex skrev:Du kommer att vara superfit när det blir din tur att ha 40-årskris :wink: :D
Jamen... Det här ÄR min 40-års kris.... :lol: :lol: :lol:
Skulle vilja bli en milf - kanske inte i några 18 åringars ögon men ett par, tre trettioåringar som svansar runt en här på bibblan skulle inte sitta fel! :lol: :lol:

Nu UT i solen en kvart!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gablex

Inlägg av Gablex »

K-ina skrev:Jamen... Det här ÄR min 40-års kris.... :lol: :lol: :lol:
You aint seen nothing yet, babe! :lol: :lol: :lol:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jag vill också komma och hälsa på hemma hos Jannika!! Du får allt att låta så självklart och enkelt (och det där är en jättekomplimang när det kommer från mig ska du veta :wink: :lol: ) - ni verkar helt enkelt ha det så bra!

Jag sprang på min karl på lunchen i dag. Konstigt, efter 19 år tillsammans känner jag fortfarande (40-årskris eller ej) en nanosekund av pirr när jag ser honom helt oväntat. Precis som "Wow! Vilken karl!" - och så kommer jag på att han ju faktiskt är min! :heart: Så jag ska väl inte heller klaga... Dessutom bjöd han mig på sushi så då hamnade han på plus direkt! Fast det där med att inte krisa.... Det beror ju på vad krisa betyder. Hemma hos oss är det ingen i hela familjen som någonsin är lagom. Alla är antingen jätteglada, jättearga, jättesura eller jättekramiga. Ibland är det lite utmattande! Fast någon separation har det aldrig varit tal om på 19 år och ärligt talat tror jag på en permanent förlängning av kontraktet!

Ser du, ÅsaB! Här är en till som kan babbla om livets oväsentligheter!

Och Jannika, i vissa sammanhang har det blivit Gablexam faktiskt. Men det låter så konstigt, så jag tror Pirayan förlåter mig om han inte får vara med i mitt nick...
Nancy

Inlägg av Nancy »

Surödlan i gravidtetsbubbleexil vill bara säga att hon smygläser varje dag och det med STOR behållning.

Ibland gör jag enstaka forumryck men de är så opålitliga och sporadiska så de räknas knappt :oops:

Kunde dock inte låta bli att berätta om nicket "Nancy" (kul idé Jannika :heart:):

Var innan Leia föddes medlem på Familjeliv. Testade en rad namn men alla var upptagna. Kom plötsligt att tänka på barndomsfavoriten "Kitty" och hennes riktiga namn Nancy Drew. Jag skrev NancyDrew eftersom jag trodde att man behövde ha hela namnet i ett stycke. Vips var jag registrerad.

Använde av gammal vana samma namn då jag blev medlem på detta forum :heart: Efter ett tag kändes det otympligt med hela namnet och jag bad snällt om att få ändra.

Numera känns namnet "Nancy" nästan lika hemtamt som mitt eget och ibland tror jag nästan att jag heter så på riktigt :roll: :lol:

Puss på er alla från otrogna trådhoppan Nancy 8) I´ll be back...
Gäst

Inlägg av Gäst »

T'nk vad bra fenomenet GLASS och 27 grader på plussidan går bra ihop. 8) Det var duktigt påhittat av guden. :P

Jannika - näej, inte gravid, bara på väg mot ÄL - för det vill ni ju alla veta eller hur... håller karln på behörigt avstånd. :roll:

Gablex är snygg som bara den så jag förstår att pojkarna springer hem till sina mammor och skvallrar.

LO skall strax ha en liten - det är bara så spännande! Månne det bli tufs på öronen? :heart:

Åsa - du har en hälsning på mitt lilla krypin såg att du hade registrerat dig - välkommen, välkommen! :) Du hittar det under the och mörk choklad. Du är ingen ekonom, va? :roll:

Jag har rpecis kommit hem med sonen - imorgon skall vi åka till Norge för att träffa en homeopat och lillasyster får bli hos mummi tills på fredag. I samband med det här bilkörandet fram och tillbaka kom jag fram till att jag är en total fara för trafiken. :shock: AC;n i bilen gör mig sömnig som bara dennn och jag fikc VERKLIGEN kämpa båda vägarna för att hålla ögonen öppna. :o Jag var seriöst rädd för att somna bakom ratten. :shock: Att stänga av AC;n är inte direkt ett alternativ heller... :roll:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jamen JAG VEEEET! Jag tycker också att du borde heta Nancy "på riktigt"! Du heter tom Nancy på min mobil fast jag vet vad du heter IRL. :lol:

Gulle-Gablex då! Du är mer än välkommen! Närsomhelst!

Just nu är det en rätt lugn tid härhemma. Milo är i en soft fas av trots, Nella sköter sig mycket själv med den äran och Nike och Jander börjar bli stora och KOMPETENTA. Så här har vi ju inte jämt precis. Och sommarn underlättar mycket. Alla vill vara ute, inga bylsiga kläder, inga tider att passa, sällan sjuka, trädgården full av roligt och gott. Man får njuta medans det varar.

Vid snart 40 års ålder har jag insett att inte mycket blir gjort i mitt liv om jag inte känner LUST. Jag är häpnadsväckande luststyrd! Jag känner mig lite chockad över insikten faktiskt. :shock:

Gablexpir? Gablexaya? Den var väl inte så dum?
)"Gabban" skrev:Alla är antingen jätteglada, jättearga, jättesura eller jättekramiga. Ibland är det lite utmattande! Fast någon separation har det aldrig varit tal om på 19 år och ärligt talat tror jag på en permanent förlängning av kontraktet!
:lol: :lol: :lol: Jag tycker ni verkar vara ett skönt gäng ni med. Och jag skulle gärna träffa sushi-skorpionen också. Han är snygg på bild (för er som inte visste). :lol:

En till som har en snygg karl är LO. Mr Bear. Och fantastiskt rolig dessutom!
K-ina skrev:Skulle vilja bli en milf - kanske inte i några 18 åringars ögon men ett par, tre trettioåringar som svansar runt en här på bibblan skulle inte sitta fel!
:lol: :lol: :lol: Så sant, så sant. Jag har inga ålderspreferenser, jag vill bara få känna mig lite MILF mellan varven, haha!

Kram IGEN... :roll: Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Gabban skrev:Alla är antingen jätteglada, jättearga, jättesura eller jättekramiga. Ibland är det lite utmattande! Fast någon separation har det aldrig varit tal om på 19 år och ärligt talat tror jag på en permanent förlängning av kontraktet!

:lol: :lol: :lol: Jag tycker ni verkar vara ett skönt gäng ni med. Och jag skulle gärna träffa sushi-skorpionen också. Han är snygg på bild (för er som inte visste). :lol:

Sådär.

Päivi, vi måste ha skrivit samtidigt. ÄL? Hoppas homeopatbesöket blir lyckat. Jag blir också sömnig av bilkörning. Läskigt, läskigt. Speciellt med värdefull last.

Kram IGEN-IGEN! :roll: Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

läser, skrattar och njuter :heart:

Ni är bara så bästast!

Nick:
Fjällfolket är smeknamnet i båda släkterna så fantasilöst var även det. Vi reggade oss tillsammans jag och maken. I början här skrev jag under med fjällan men sen myntades begreppet Fjällmor, minns inte av vem... :oops: och när jag sen kom till Gastsjön fick alla heta sina "riktiga" namn.
Utom Fjällmor :roll: :lol: :heart:

Lägesrapport från Snorträsk (observera det norrländska uttalet):

Lotass går på penicillin igen, vi misstänker att Fjällmor fått sitt första öronbarn. Meja snorig men tokglad. De stora är rätt ok trots allergisäsong.
Stortjejjen ska ta reumaprover på måndag efter lite för mycket värk, inflammationer och muskelsvaghet senaste året. Storsonen väntar fortfarande på kallelse från bup för vidare färd i utredningslandet. Lotass ska till ögon då han besväras av skelning m.m
Fjällfar har dragit igång fiske och fotosäsongen så nu ser vi mindre av honom för var dag. Semester har vi på vintern som bekant.
På lördag kommer vår xtra familjemedlem. En ung, supergo, fiskeguide huserar i gästlyan vår varje sommar. Han älskar barna och de älskar honom..
Vårbruket i år är kraftigt förminskat i skala pga mitt fysiska tillstånd. Men låta bli helt kan jag inte... då blir jag knäpp. Tur vi gillar att hjälpas åt i den här familjen :wink:
I veckan körde vi igång under Mejas kloka ledning!
(fast en liten snödriva ligger det kvar på gräset!)

Vissa dagar är jag så less på den här rappliga kroppen.
Men alla andra dagar - oj. Jag är så toklycklig :!:
Jag lever min dröm!

Jag är så rik.. :heart:

Igår rann glädjetårar mitt på blanka eftermidda'n, helt utan anledning. Tänk att jag äntligen får ha det så här underbart..

Somriga kramar till er alla!
/Fjällmor
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Mitt nick är ju rätt enkelt va? Storbacken heter ju torpet och Sara heter jag. :D Gammalt cybernamn, men på mina tidigaste forum heter jag SaraS. Ni pratar ju på så jag inte hinner läsa ikapp... Lilla torpet ska ju bli dubbelt så stort, så kvällarna bara rinner bort! Men fint blir det! Och stort!

Jag har ett optimalt recept för relationskris:
1. Skaffa en man med ganska framgångsrik egen firma, med många anställda. 2. Skaffa barn
3. Bygg hus själva, samtidigt. (Det är bra om mamman är dödsless på sin föräldraledighet redan innan, men det är inte alls nödvändigt.)
4. Toppa gärna med minst en yttre kris av valfritt slag. Nära dödsfall, sjukdom eller som det hände i vårt fall med Isak.

Man vet var man har varandra sedan, om man säger så. 8)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"