Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa!

fjällmor, vad roligt att du är inne och skriver här och hoppas lilla Maja nu får ordning på lilla maggen :heart: :wink:

elle, vi längtar efter Olle och Lilly. :heart: Har ni inte vägarna förbi oss snart? Hur går det med bröllopsplaeringen?:heart: :wink:

sussi, känner också igen mig i dina sömnlösa nätter. Jag tror jag har löst alla världens problem just på nätterna. Men inte nu längre. När jag vaknar till så försker jag hålla huvudet helt tomt, inga tankar får börja snurra och om det finns minsta tendens till att de ändå tänker ploppa upp så ramsar jag faktist mig själv. Låter kanske helt snurrigt men det funkar. Har en mening som jag tänker om och om igen och då somnar jag fast kanske inte redan på fjärde versen. :wink:

krümel, vad spännande att varit med och startat upp en festival. Synd att du blev skuldsatt bara. Hoppas det löste sig. Härligt det lät med sommarstugan och hela släkten där :heart: . Astrid Lindgrens värld rekommenderas varmt. :wink:

KajsaIE, hur går det i allt stök? Kommer du ihåg att vila? :roll:

kiki, har ni det bra på Kobben?

gotlandsmamman, hur mår du? Tänker på dig och dina pojkar :heart:

Har varit ensam på landet hela helgen, läst, ätit och sovit. Skönt men tråkigt. Var så härligt att få längta efter hela familjen. De kom springandes (lillbus krypandes) och så blev det kram och pusskalas. :heart:

Kom på en sak som jag inte skrivit om men som gjorde mig glad. Ni kanske kommer ihåg familjen jag skrev om som ajade och fyade sin 1,5-åring. Jag har kört på i det tysta och visat i handling hur man kan göra och det har burit frukt. Senast vi träffades tog mamman spontant upp problemet och frågade om råd och senare samma dag gjorde pappan samma sak, hihi. Så då kunde jag ju börja prata om det och de jobbar verkligen på det nu. Visst kommer det fortfarande grodor iblan men nu är de medvetna om det. Jag är så glad för deras barns skull. \:D/ :heart:

Nu ska jag titta på EM-finalen.

kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej!
Sussi: Jaha! Jag tänkte nästan att du väl inte har någon bebis hemma som strular men man vet aldrig med sjuka äldre barn heller. Hur som helst är det ju nästan värre när man själv inte kan sova. Så otroligt frustrerande. Jag har faktiskt också testat att ramsa mig själv och det funkar rätt bra. Sen tycker jag det där med att det är svårare att somna om man är övertrött stämmer bra på mig också, inte bara på barnen!

ilindström: Det var en kompis som startade festivalen, inte jag! Jag är inte så musikintresserad faktiskt... :?
Härligt med familjen som ser och lär! Det är nog absolut bästa sättet att påverka, att vara en förebild.

Mannen och några "landsmän" sitter och tittar på EM-finalen. JAg bryr mig inte så stort men ska kanske göra dem sällskap ett tag. Nu har jag iallafall betalt räkningarna, lite för sent... :roll: Tur vi fick tillbaka på skatten den här månaden för försäkringskassan har fortfarande inte bearbetat mannens dagar. Det är för att vi begär ersättning i efterhand har vi fått höra. Vilket vi gör för att vi inte kan bestämma oss i förväg vilka dagar vem ska jobba. För mig har det trots det alltid gått snabbt men inte för honom.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Vad häftigt Ida när det blir ringar på vattnet vilken tur att du finns så att dom kunde se att man kan göra på ett annat sätt. Jag tror nog många känner att det borde finnas något annat men dom har inte verktygen och omgivningen utstrålar ju att man ska aja och fya.
Jag tänker också på att det så viktigt att vara utvilad och i harmoni med sig själv, idag t.ex har vi varit iväg hela dagen, på auktion och sen på stranden. Jag blir/är helt färdig och kommer på mig själv med att säga en massa NEJ till Mio. Så fort jag sagt nej så kommer jag dock på mig med att hallå det är jag som är trött inte Mio som gör tokigt. Då gick jag och la mig :lol: tur att jag har en förstående make.

Nu kan jag kolla vilka du har svarat ilindstrom :lol: :lol: och liksom kopiera av dig :lol:

Fjällmor, stanna här är du snäll, jag behöver din energi :heart:

Elle, Olle :heart: Vet du att jag skulle faktiskt vilja gifta mig en gång till bara för att det var så fint. Vi hade skrivit våra egna löften :heart: och han började och det var så så så fint och jag stört bölade. Jag hade fusklapp till mina löften det var tur det, kunde knappt läsa mellan tårarna.

Sussi, för mig är det problem när jag är uppe för länge, övertrött. När Mio strulade i julas, big time, då sov jag ingenting. Skilsmässan var nära :cry: dom skulle ju klara sig bätte utan mig. Men sen komma AW och räddade alltihopa :lol:

Krumel, fotboll med lansdsmän :shock: dom är väl inte roliga nu kan jag tro :?

KajsaIE, jag är nyfiken på dig, tur att vi ses på tåget snart.

Jag har inte orkat skriva på ett tag. Det är mycke nu :cry:

När jag var hemma förra veckan och hämtade Felix efter Afrika resan så blev han så sjuk, Felix alltså, hostig och ont i halsen. Just nu har dom i Dar es Salam haft det kraftigaste utbrottet av malaria någonsin :cry: så vi var tvugna att kolla upp. Akuten på huddinge i torsdags och då fick han inte komma direkt till infektion, som är dom som kan ta malaria prov, utan fick komma till BARN och dom är ju ambitiösa till tusen :roll: efter många timmar fick vi ändå komma till infektion och provet togs. Skulle ta 40 minuter och jag skulle med färjan till gotland direkt när provet var klart. 1 timme senare inget provsvar så vi fick hoppas på det bästa och åka iväg utan svar. Dagen efter ringde jag och kollade, INGET spår av malaria :lol: Måste dock hålla koll på honom eftersom han fortfarande äter profylax och dessutom fortfarande jätte sjuk, Ensam hemma lilla mannen, orolig jag :shock:

Sen på fredan så ringer mamma då är hon på Huddinge sjukhus :shock: Har svimmat framför datorn när hon satt och lyssnade på sommarprataren. Slogs sig rätt illa men inget brutet. Dom kollade hjärtat och hittade inget fel. Nu har hennes mamma och två systrar till mamman, dött i hjärntumörer så nu är ju mamma orolig att det är det hon har :cry: Hon hade träffat en Neurolog i dag och skulle få Magnet röntgen i morgon hoppas vi. Min syster är där med henne hela tiden men jag har ju ändå rätt "dåligt" samvete för att jag inte är där.

Annars är det som vanligt :lol:

kramar
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Elle

Inlägg av Elle »

ilindstrom skrev: elle, vi längtar efter Olle och Lilly. :heart: Har ni inte vägarna förbi oss snart? Hur går det med bröllopsplaeringen?:heart: :wink:
Vi längtar efter er också :heart: Olle pratar ofta om när vi träffades hemma hos Tor. Vi kommer gärna ut till er, nu är vi hemma ända fram till v 33, så när passar det er? Nu är kläderna bestämda, jag har hittat en uuuuunderbar klänning! Vilken skräddare! Klänningar till näbbar och tärna är fixade plus till Olle & Lilly. Det flesta stora sakerna är fixade, nu återstår mycket som man inte kan fixa långt innan. Men OJ vad vi längtar, det kommer verkligen bli VÅR dag :D

Vi har landat hemma igen efter en härlig vecka i vårt andra hem Lindvallen. Det är så mysigt där även sommartid. Olle har cyklat "downhill" med sin hoj med stödhjul. Vilken STOLT kille! Lilly börjar ta sig framåt nu, så nu måste vi se över säkerheten här hemma :D , har glömt hur det är att ha en upptäckarlysten ålare :wink:

Jag sörjer verkligen att jag inte kan komma med till Gastsjön i år :( . Det är så uuunderbart att komma dit, umgås och lära känna alla underbara människor :heart: . Men ni måste lova att rapportera dagligen så jag får vara med på ett hörn. Ni kommer få det fantastisk där, I PROMISE!

Tjejer, det är så härligt att höra om era dagar och familjer :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
blomman

Inlägg av blomman »

Elle skrev: Jag sörjer verkligen att jag inte kan komma med till Gastsjön i år :( . Det är så uuunderbart att komma dit, umgås och lära känna alla underbara människor :heart: .
Ja, jag med. Det är verkligen tråkigt att både campen och kursen krockar med mitt jobb. Och ändå jobbar jag natt just nu och oftast bara två dagar i veckan. Men det lyckades krocka ändå.. :cry:

Härligt Ida, att du gör ringar på vattnet! :thumbsup:

kiki, det är ju precis så. Man blir en monstermamma utan mat och sömn på rätt tider. Jag blir inte arg, jag hör bara inte barnen. Det är nästan värre. Jag menar ju inget med det, utan hjärnan bara stänger av..
Hoppas min sons namne blir frisk snart!
Hoppas din mamma mår bättre nu!

Sussi, jag har alltid haft lätt för att sova, vartsomhelst och närsomhelst.
Men nu senaste veckan funkar jag inte alls.. drömmer jättekonstigt och sover dåligt. Nån som har recept på sånt?

Krümel, du måste ju se finalen!!! :shock:

KajsaE, kommer du på ett bra sömnmedel, så säg till. Eller så kan ni kura mig med när ni kommer hem! :lol:

Cissii, jag pm:ar istället!

Fjällmor, kan man inte få se en nyare bild på Meja? Vi får kika in på Msn samtidigt nån dag!

Jag kommer till El Stocholmo mellan 9 och 14 augusti. För eventuellt intresserade :wink: ! Pussgurkorna och sambon är med, såklart!

Kram och godnatt!
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Här kommer en STOR värmlandskram från mig!

Läser, läser...men orkar inte så mycket...så jag håller mig till det.
Vi mår bra, Josef är så förtjust i sin moster, Caesar älskar mormor å morfar görmycket o babblar HELA tiden. Han kan INTE vara tyst en sekund. Det är säkert.
Ska till en kompis ikväll och babbla jag! Och jag tar bilen till henne och med andra ord, ska jag köra på motorväg för första gången i mitt liv! Halleluja!
Och för första gången kommer C o J läggas av nån annan än mig eller pappan. Spännande!

Må så gott! Och ni kommer få fantastiskt roligt uppe vid Gastsjön!

Linda 8)
Gotlandsmamma

Här kommer en STOR värmlandskram från mig!

Läser, läser...men orkar inte så mycket...så jag håller mig till det.
Vi mår bra, Josef är så förtjust i sin moster, Caesar älskar mormor å morfar görmycket o babblar HELA tiden. Han kan INTE vara tyst en sekund. Det är säkert.
Ska till en kompis ikväll och babbla jag! Och jag tar bilen till henne och med andra ord, ska jag köra på motorväg för första gången i mitt liv! Halleluja!
Och för första gången kommer C o J läggas av nån annan än mig eller pappan. Spännande!

Må så gott! Och ni kommer få fantastiskt roligt uppe vid Gastsjön!

Linda 8)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej vänner i sajbern! :D

Nu har jag äntligen landat i Linköping. Och huset är.... INTE klart! Men det går i alla fall att bo här nu. Vi kom i går och första känslan var verkligen uppgivenhet. VAAAAAAD ska vi ta tag i först????? :shock: Nåväl, hela utbyggnaden är klar förutom att vi väntar på fönsterna. Dom kommer visst på onsdag. Allt är målat och golven är lagda. Ny köket är färdigt som rum betraktat och vatten, avlopp och el är gjort. Nu ska vi själva bygga upp det nya köket innan det gamla rivs. Det är helt klart en fördel att kunna behålla det gamla intakt innan det nya är igång.

Det hela blir verkligen fantastiskt fint: stort och luftigt och ljust. Jag har ju en arkitekt till svärfar så vi har kunnat tänka och skissa länge och fått till något personligt, och som det verkar, riktigt funktionellt (jag menar man vet ju aldrig :wink: ). Trädgården är dock ett minne blott. Snarare jordåker kryddad med diverse bråte. Snyft! Jag hade en underbar gammal blommande trädgård. Men jag försöker se fram emot att få göra om även den nu istället.

Det har varit riktigt underbart att vara lediga tillsammans i MAJ. Bästa månaden tycker jag. Allt är grönt och nytt och hela sommaren ligger framför en och känns hur lång som helst. Öland blir sönderbränt redan i början av juli om det är torrt så det har varit härligt att se ön i full grönska för en gångs skull. Maj och början av juni bjöd på högsommarvärme så det blev rena semestergrejset: bada i havet och sånt trevligt. Sen har vi flängt fram och tillbaka jobbigt mycket. Både jag och maken har varit med på en musikal här i stan och att kunna genrepa till den och sedan köra föreställningar i en hel veckas tid utan att ha ett hus att bo i.....tja....det var en utmaning kan man säga. Jag är numera expert på att bara packa väsentligheter och att dölja otvättat hår i scarves. :lol:

Lilla Hjärtegull har verkligen blommat ut i vår. Vilken livsnjutare hon är. Äter som en häst och sover så man blir helt imponerad. Hon har lagts på många olika ställen av många olika personer dom senaste månaderna. Och alltid lika lätt! Vilken otrolig lättnad när man ska lämna henne! Hon gör mig verkligen övertygad om SHN-konceptet, men också lite rädd för att jag kanske helt enkelt har ett lättsövt barn som skulle sovit gott ändå...

Ögonstenen är inte riktigt lika glad i att gå isäng. Han är, som sin mor, trött om morgnarna och drar gärna på dygnet lite. Det hela har resulterat i att vi har tidiga morgnar med ett barn och sena kvällar med ett annat. Inte så lysande faktiskt. Nåja, han är nöjd och glad och sover sina timmar, så varför inte...

Annars har jag ägnat mig åt massa trevligt och nyttigt som jag annars försummar. Jag har SPRUNGIT regelbundet, sytt en massa, läst lite häftiga böcker och....faktiskt.... borstat tänderna då och då.... :oops: :lol:

Raskt över till andra viktigheter:
blomman skrev:
Tinis skrev:Men hallåååååååååååååååå!!!! :shock: :lol: Här kommer JAG och skickar värsta hälsningen till er i MIN tråd och INGEN hälsar tillbaka!!!!
Vad skön du är! :lol: Hur många gånger har man inte känt sig totalt nochad (inte i den här tråden dock!) och inte sagt nåt, utan bara tänkt att "jaja, jag är väl bara så himla tråkig då att ingen vill kommentera vad jag skrivit" och så slutat skriva istället. I vissa trådar..
:lol: Haha! Det hela var ju mest på skoj såklart. Men visst kan man känna sådär. Det har jag också gjort ibland. Speciellt som ny på forumet tyckte jag att alla gamlingar bara bekräftade varandra. Det var förstås inte någon som menade något illa, man blir ju lite intern så småningom. Men vi får vara lyhörda för nya signaturer.
Sussi skrev: Ja, det händer ju ibland och t.o.m. i den här tråden ;) Det var därför jag drog mig ur ett tag. Jag var så glad och skrev om att jag hade bokat resa till Turkiet, och ingen kommenterade det, då känner man sig riktigt betydelselös. Men det var förmodligen som nu, som du skriver, att det var nåt annat som ventilerades just då, och att man liksom "försvann" med sitt inlägg.

Hej, hej Tinis! *vinkar* Bra att du säger till =D> själv är jag alldeles för feg... :oops:
Hej Sussi! Jag är så glad att du kom tillbaka! Jag förstår vad du menar. Samtidigt får det inte gå till överdrift. Att ALLTID kommentera allas inlägg och att ALLTID skriva hjärtan efter varje namn gör att det blir för mycket tycker jag. Och eftersom det här är min tråd är det jag som bestämmer, haha! :lol: Lagom är bäst. Man måste kunna skriva utan att kommentera alla andras inlägg och skickar man alltid hjärtan till alla så blir det lite urvattnat och tvunget till slut. Så tycker jag!

Men nu ska ni får er ett stort hjärta allihopa :heart: .

Och Gottis ska få ett alldeles eget :heart: . Jag tänker på dig!

Storkramen!
Sussi

Inlägg av Sussi »

Tinis skrev:Samtidigt får det inte gå till överdrift. Att ALLTID kommentera allas inlägg och att ALLTID skriva hjärtan efter varje namn gör att det blir för mycket tycker jag. Och eftersom det här är min tråd är det jag som bestämmer, haha! Lagom är bäst. Man måste kunna skriva utan att kommentera alla andras inlägg och skickar man alltid hjärtan till alla så blir det lite urvattnat och tvunget till slut. Så tycker jag!
Håller med dig till 100% :D Man behöver absolut inte kommentera allas inlägg med eller utan hjärtan, men det är lite trist när ingen kommenterar, som att sitta och gagga för sig själv ;) :lol: Men det är glömt nu, och nu blir ni inte av med mig 8)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och jag håller med DIG till 100% Liiiite respons behöver ju självkänslan 8) Gärna en hel del faktiskt.

Men vad läser jag Sussi!!!! Kommer du inte till Gastsjön? Dig hade jag verkligen velat träffa. Det var väl dumt! :shock: :D :(
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Välkommen hem till forumet Tinis :D :heart:

/Fjällmor (som också var ny för inte alltför länge sen)
kiki

Inlägg av kiki »

Hallå alla :heart: :heart: :heart:

Jag tycker det är väldigt trevligt när alla får kommentarer, men jag är själv urusel på att göra det själv. Men ni som gör det, fortsätt snälla :lol:

Nu har min mamma varit på datortomografi och det var helt tomt :lol: i hennes hjärna :lol: haha tyckte hennes man :lol: det var väl det jag alltid trott :lol: hihi Jätte skönt i allafall ingen hjärntumör, nu är hon hemma igen.

Här hos oss på gotland är det ljuvligt, men det regnade på förmiddagen i dag. Imorgon kommer våra nygamla grannar tillbaka och då ska vi grilla köttfärsbiffar, det blir härligt att få tillbaka dom. Hästarna (som Mio är rädd för, gråter när hon hör ordet häst :lol: ) Lammen, hönorna, kaninerna alltihop härligt.

Just nu exploderar Mios ordföråd :lol: idag sa hon Felix (Teeixx :lol: ) Hallå, titut m.m. jätte kul hon skrattar så hon nästan storknar. Kissar på toan och tjoar glatt till kisset som är så bra som kommer i toan.

Maken och jag har bestämt att vi ska borsta tänderna ikväll :oops: Sanslöst att behöva boka in det, men annars somnar vi och glömmer bort :shock:

Ja ni ser jag är bara EGO :lol: Men jag gillar er alla :heart: :heart: :heart:

kramar
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack Fjällmor! Rara du! Och vad skådar mitt öga? Inte heller du kommer till Gastsjön... Attans dumheter! [-X :heart:

Heja Kiki! Jag borde också men känner mig mer lockad av datorn ikväll faktiskt :oops: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och JennyH!!!! Du har ju fått en bebbe! Det har jag missat. Stort jättegrattis! Och vilket fint namn gossen fick. Hur rart som helst! :D
Gotlandsmamma

TACK Tinis för ditt hjärta och härligt att få höra från dig igen. Det var lääänge sen.
C är understimulerad, lovat honom att få hjälpa mig med att göra rent på toaletterna här hos mina päron, i morrn å då lyste han som en sol. Vill vara med och hjälpa till. Bara leka och fika är inte hans grej nej. Lille vän!
Var i djurparken idag o träffade en kompis med barn. Min tanke var innan - mysigt, men C (som bor på fåriga Gotland) var LIVRÄDD för fåren där. Grisar gick bra men inte fåren. Han skrek i panik.
Josef badade i fontänen, det gick snabbt, helt plötsligt var han i och blöt var han...och roligt hade han.
Ska ta en dusch o sen gå o lägga mig. Känner mig dödstrött.

Må gött!
Kram L.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"