Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
K-ina

Inlägg av K-ina »

K-ina är Katarina.
Svårare än så är det inte... Jag skulle ju bli konstnär eller författare eller konsthantverkare eller nått annat en gång i tiden och då var Katarina så låååångt! Jag skapade mig ett nick 1988 eller så! 8) :lol:
Sen försökte jag få folk att kalla mig det också och den ende som jag lyckades med var Janne - min sambo. Jag presenterade mig som K-ina 1992 och han gavs aldrig nån chans att få kalla mig något annat. :heart:

Showen igår kväll var sällsamt bra. Axels del i det hela hade jag ju koll på men när hans bästa kompis breakade loss på golvet som en elvisp då trodde jag att jag skulle tappa ögonen och kameran. Jag filmade det hela och filmen är ryckig pga. alla återhållna skratt! Han var skön den gossen! :lol: Inte konstigt att de där två fann varandra i förskoleklassen. De enda killarna som inte spelade fotboll. Den ena med Rymden som intresse och den andra med Dinosaurierna... Och nu har vi ett par showartister som drog ner de största applåderna! 8) :heart: :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
K-ina

Inlägg av K-ina »

K-ina är Katarina.
Svårare än så är det inte... Jag skulle ju bli konstnär eller författare eller konsthantverkare eller nått annat en gång i tiden och då var Katarina så låååångt! Jag skapade mig ett nick 1988 eller så! 8) :lol:
Sen försökte jag få folk att kalla mig det också och den ende som jag lyckades med var Janne - min sambo. Jag presenterade mig som K-ina 1992 och han gavs aldrig nån chans att få kalla mig något annat. :heart:

Showen igår kväll var sällsamt bra. Axels del i det hela hade jag ju koll på men när hans bästa kompis breakade loss på golvet som en elvisp då trodde jag att jag skulle tappa ögonen och kameran. Jag filmade det hela och filmen är ryckig pga. alla återhållna skratt! Han var skön den gossen! :lol: Inte konstigt att de där två fann varandra i förskoleklassen. De enda killarna som inte spelade fotboll. Den ena med Rymden som intresse och den andra med Dinosaurierna... Och nu har vi ett par showartister som drog ner de största applåderna! 8) :heart: :heart:
Mamma till två pojkar.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Fy bövelen ÅsaB! Man blir så SUR! :evil: Hoppas det inte blir för mycket trassel och bök innan allt är fixat igen. Ofta är det ju narkisar som inte har varken omdöme eller empati i behåll. :roll:

Tack K-ina! One down, more to go.... :D

Igår kväll när jag satt och jobbade medan darlingen var ute på gården för att mota in sturiga höns och stänga igen butiken för kvällen så knackade det på rutan (ni vet den vid körsbärsträdet). Det var darlingen som bjöd på eldsprutarshow! :shock: Nåt han tydligen lärde sig när han turnerade med Nordman och som han nu ska bjuda sina kollegor på när det är firmafest på torsdag. :lol: Överraskningarnas man. :heart:

Innan middagen fick barnen se de med och Milo har tjatat om sin drak-pappa sedan dess, haha! Nu sitter darlingen i badrummet och spelar gitarr och sjunger medan barnen badar. Jag tror jag har valt den bästa pappan i världen! :heart: I alla fall för mig och mina barn. :wink: Nu har vi varit ihop i snart tio år och jag är fortfarande helt fascinerad av hur SNYGG han är. Vacker och klok. Lyllos mig va? :lol:

Kram på er! Jannika
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej!
JennyH: Vi kan snacka över PM om du vill. Fick ju nästan samtidigt.
Här vill jag snacka om nickisar. Spännande intiativ Jannika! Du är en upptågens kvinna, det hör jag det. Inte bara din karl alltså.

Kattklo serni, har hängt med läääänge. Sen ljuva fjortisåren. Då hette jag det på lunarstorm och andra ställen och nu heter jag det här. Samma lika. :wink:
Och vad det sen kom sig av... att jag valde det. :roll:
Jag tror det var så att "katten" redan var tagen på hotmail och jag ville ha nått smeknamn som lät kattlikt och tillslut skrev jag kattklo och det fanns iallafall. :lol:

Här har min far äntligen left the buliding. Och jag och min make njuter av att äntligen räknas som vuxna igen. Dax för lite tandborstning kanske?! :lol:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jannika skrev:Innan middagen fick barnen se de med och Milo har tjatat om sin drak-pappa sedan dess, haha! Nu sitter darlingen i badrummet och spelar gitarr och sjunger medan barnen badar. Jag tror jag har valt den bästa pappan i världen! :heart: I alla fall för mig och mina barn. :wink:
Jag valde också bästa pappan... En överraskningarnas man??? Nej kanske inte men Gustav och Axel är jättenöjda iallafall. Gustav gick tex. in till grannarna här om dagen och deklarerade stolt:
min pappa kan ALLTING! Han kan installera spel... :roll: :lol: 8)
Mamma till två pojkar.
Jannika

Inlägg av Jannika »

kattklo skrev:Här har min far äntligen left the buliding. Och jag och min make njuter av att äntligen räknas som vuxna igen. Dax för lite tandborstning kanske?!
:lol: :lol: :lol:

Tack kattklo för glada hejarop och info. :D Direkt följdfråga: Varför ville du ha nåt kattlikt?

K-ina, klart att ni har bästa pappan OCKSÅ. Det var inte så jag menade. Jag känner mig bara så nykär i min underbara karl. Jag tror att det var mer än meningen att vi skulle hitta varandra i det här livet. :heart: Vi är så totalt olika men allt vi gör tillsammans bara flyter på. Vi är nog egentligen två knepiga personer som det inte är så lätt att leva med men vi har flow ihop.

Näe, go' vänner, nu ska jag plåga kroppen springandes min nya runda i skogen. Se upp alla grådvärgar och oknytt! Det är fortfarande inte särskilt kul men jag vet att det blir. Se där Gablex, en av fördelarna med att vara nästan 40. :lol:

Kram Jannika
Lua

Inlägg av Lua »

Allra käraste JennyH :heart: All min kärlek och styrka sänder jag till dig, genom sajberspäjs!

Lua: de första två bokstäverna i mitt efternamn följt av första bokstaven i mitt förnamn. Fantasifullt värre.. :wink:

Jannika och K-ina: jag kan bara gratulera till era fantastiska män. Just i veckan skulle jag själv kunna sälja min på Blocket - BILLIGT :lol: :!: Han jobbar så mycket att Luther vänder sig i graven, av pur glädje! Men på fredag, då ska allt vara över och då blir det tandborstning och DÅ är han dyr igen... :wink:

Kram Lua. :heart:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Enkätdags?! Me löööööv! Gablex har jag kallat mig i internetvärlden sedan jag bara hade två barn - Gabriel och Alexandra. Dessutom betyder ju lex lag på latin, och det passade juristen extra bra...

Ack ja, den där 40-årskrisen. Ibland är den bra att ha, ibland inte... Igår skulle jag promenera bort till Konsum på kvällen och passerade då en fotbollsplan. Där stod ett lag med killar i typ 18-årsåldern och värmde upp. Jag gick precis brevid dem och hörde en av dem ropa "Kolla grabbar, en milf!" och så hojtades det en del. Jag är ju inte HELT dum :roll: :roll: :roll: , men greppade nog inte det hela. Dumt nog tänkte jag att maken nog visste vad det uttrycket betydde. Jo. Det gjorde han. Blev inte helt nöjd heller - haha! Men jag blev ju i vart fall gladare än om de hade anmärkt på att jag hade åderbråck...
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
kattklo

Inlägg av kattklo »

En milf...en milf...en milf... :roll:
Nu blir jag ofantligt nyfiken!

Katter är sexiga och självständiga. Det var väl så jag kände mig en gång i tiden.
:D
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Mother I Like to F...

Jag hörde uttrycket för bara någon vecka sedan, men det var INTE riktat till mig...

När det gäller mitt nick. /LO - Lotta Olsson... lagom trist, men kort och koncist. Själv säger jag bokstäverna, men jag vet att några säger lo, som namnet eller djuret.
Så på andra sidor, där man kan ha bilder, så har jag ett lodjur som symbol.

En extra kram till Jenny H från mig också! :heart:

Själv är jag i v 33. Knappt 8 veckor kvar till BF :shock:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

/LO skrev:Mother I Like to F...
/LO
:shock: Engelskläraren hoppar in här. Kan inte NÅGON lära gossarna engelska! Just nu står "milf" för mig alltså för

"Mamma, jag gillar att..."

:shock:

Något man behöver informera mamma om, eller :?: :roll:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Eller så är det mig du ska lära... kanske mother I'd like to.... grabbsen säger ju bara MILF ;)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Vad skulle man göra utan google... :wink:

Från Wikipedia...

Mother I'd Like to Fuck
Milf, ursprungligen amerikansk förkortning för "Mother I'd Like to Fuck", det vill säga mamma jag vill ligga med. Från början en porrterm, men har efter hand på många håll i västvärlden blivit ett vedertaget begrepp för en fräsch kvinna, en milf ska vara kvinna med barn, åldern spelar ingen roll eftersom ordet betyder mum så räcker det att ha ett barn. Gilf ((Från förkortningen Milf)) Girls I'd Like to Fuck.

Kramar från en Susanne som håller på att återhämta sig från kraftig B12 brist.

För övrigt så kommer fantasilösa Susanne* från att när forumet omstarades så var mitt ännu mer fantasilösa Susanne upptaget. Ville då ha något spännande som "stod för vem jag är". AW föreslog Susanne Star men det var lite väl coolt tyckte jag... Så därav Susanne*. :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jannika skrev:K-ina, klart att ni har bästa pappan OCKSÅ. Det var inte så jag menade. Jag känner mig bara så nykär i min underbara karl. Jag tror att det var mer än meningen att vi skulle hitta varandra i det här livet. :heart: Vi är så totalt olika men allt vi gör tillsammans bara flyter på. Vi är nog egentligen två knepiga personer som det inte är så lätt att leva med men vi har flow ihop
Klart jag fattar att det inte var så du menade... :wink: Det där med Flow ihop... Det var en bra beskrivning på hur vi har det också... Vi har 15 år tillsammans nu och jag kan faktiskt ärligt säga att vi aldrig krisat. Grejen är den att ingen tror mig... :lol:

Nu har jag tagit kvällens promenad. Det blev en runda på 35 minuter och denna gång höll jag samma tempo HELA tiden och jag hade inte ont i benhinnorna eller knäet. \:D/ Jag har hållit på ett par månader nu med att öka min motion och försöka att tänka på vad jag stoppar i mig... Jag är ganska duktig måndag - torsdag med maten, men på fred, lörd, söndag äter jag som vanligt. Mat och godis, läsk och vin... Det känns inte som om jag gör någon större ansträngning och TROTS att jag inte anstränger mig särskilt mycket så har jag gått ner 7 kg och minskat 8 cm i midjan!!! :shock: Bara så där... :shock: Har haft en svacka på en vecka när jag inte kommit mig ut på promenader - men nu tror jag banne mig att jag är på banan igen!!! \:D/
Mamma till två pojkar.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Aha. Åhå. :shock: Okej. :lol: Tack för wikipedia upplysningarna. LO - din engelska tvivlar jag inte ett smack på, däremot 18 - åringar... [-X = BILT

Boys I'd Like to Teach :twisted: Engelska. O:)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"