Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Puss tillbaka Jenny! :heart: Hormonerna gör ju sitt till de med, inte att förglömma....
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Fy sjutton, vad ensam jag är!!! :(

Sitter på jobbet - ensam! Mina kollegor är i Stenungsund på användarträff. Jag fick stanna kvar och hålla ställningarna - efter 3 månaders anställning. Lite smickrande, men ack, så trist. Nu bryr jag mig inte ett dugg om användarträffen, jag är väldigt glad att jag slipper, men här är så TYST!!! Min rumskamrat har högtalare till sin dator - det har inte jag. Kan inte spela musik eller radio eller något. Vi är normalt fem stycken som sitter nära varandra och här brukar vara massor av trafik, men inte nu. Resten av huset är också ganska tomt, så de stackars själar som är här är låååångt borta.

Av en anledning hade jag velat vara med i Stenungsund: Landslaget i fotboll är där! :D Min chef hade sett Elmander och Henke igår och med lite bök och poserande arbetskompisar lyckats ta kort på Henke. Jag har föreslagit att hon skulle försöka lura med sig Olof Mellberg upp på rummet med förförelsekommentaren: "Vill du följa med upp och titta på min konvertering???" (hon måste jobba samtidigt)...

Fast nu blev livet lite ljusare. Min lille man där hemma ringde och meddelade att sonen fortfarande sov! Han har vaknat mellan sju och halv åtta i evigheter nu, men nu snusade han fortfarande, fem i åtta. Underbart att få gå in och väcka för en gångs skull! Lillkillen kommer att vara helt hög på en ohygglig massa sömn på en gång! Har förlorat minst en timme per natt nu i minst två veckor! Skööönt! :D

/ Ensam kvinna i ödsliga korriodorer
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej du ensam kvinna i korridorlandet! :D

Här kommer lite läsning, om inte annat:

Gossen Kejsaren fyller tre idag, rapporterar kejsarmodern. 8) För tre år sedan så här dags låg jag på operationsbordet :roll: redo att begå äventyret Kniven för första gången. Vad tiden går. :roll:

Dagen öppnades vackert med lite skönsång och paketutdelning. Paket, det är ju kul! Leendet i sängen blev bredare och bredare och lillasyster i famnen undrade var alla hennes paket kunde gömma sig. Men sedan till frukosten serverades det pannkakor, och då hade alla inblandade glömt bort det orättvisa med paketen. "Gott, gott" meddelade jubilaren och satasde på trippla omgångar. :P Kan man göra. Jag fick också en present igårkväll. Gossen hade sitt första, riktiga trotsutbortt. Font 238 på bokstäverna. :shock: Han är INTE sen i utvecklingen! :D Jag jublar. :lol:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Men jisses, STORA GRATULATIONER!!! Hälsa jubilaren från de där konstiga människorna som kom och hälsade på i höstas när Kejsaren inte alls tyckte att det var nödvändigt med besökare! Vad häftigt, tre hela år! Och pannkakor till frukost, vad kan vara bättre?? :D

Min son har paket som väntar på honom också. Svåger A och "morbror R" kom från Norrland igår och stannar över helgen. "Morbror R" är inte alls morbror, utan mer låtsasbror till pappa H. Men så vill han inte kallas "farbror R" för "det låter så gammalt". Så då fick det blir "morbror". Hur som haver, så har farmor naturligtvis skickat med lite saker. Ett par paket som vi glömde igår och två stora lådor med skorpor. Inte helt sockerfria, så jag får hålla hårt i lådorna, men tanken är god och visst kan det få trilla ner en skorpa nu och då. Men vi lärde oss faran med socker förra helgen, när ingen riktigt orkade just något alls. Då gled det ner bulle, kaka och annat i magen på sonen, som pendlade hysteriskt i humöret. Mormor och farmor skakar uppgivet på sina huvuden i korus och tycker synd om barnet som går miste om så mycket gott, men det bryr vi oss inte om alls. Tids nog blir det kakor, bullar, godis och saft, men vi är inte där än. Så det så! :wink:

Inser nu - hur skall jag göra när jag skall på toaletten? :shock: Har ju helpdesk-support och det innebär telefonsamtal. Skall jag ta med telefonen och anteckningsblocket in på toaletten (härligt eko därinne!) och hoppas att ingen ringer? Eller skyndaskyndaskynda??? Och fortfarande hoppas att ingen ringer? Det är förresten alltid det jag hoppas. Det är mycket lättare att ta felmeddelande via mail än telefon. Hm. Måste gå på tjottan snart. Dilemma. Lunchen är långt borta. :roll:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Kissa med dörren på glänt och skynda skynda skynda! :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hahaha! Nu är jag inte HELT ensam i korridorerna! :D Fast vilken underbar syn! Jag ser framför mig hur jag sitter där, dörren på glänt och så kommer någon av våra tekniker gående i korridoren...!!! Jag brukar visserligen bjuda på mig själv, men kanske inte hur mycket som helst. :wink:

Äsch, kunderna får väl ringa tills jag kommer tillbaka!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Livstecken från Nancy i svackan. Kommer tillbaka. Såklart :heart:

Puss på er allihopa i favvistråden :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Särskilt smackiga och långa pussar till svack-Nancy! Vi väntar så gärna tills du orkar med oss. Jag inser att det kan vara lite påfrestande att umgår här även via etern. :lol: :heart:

Jag är också i en svacka. En fysisk sådan efter min första löptur på typ sju år igår :shock: som jag kryddade med en hel morgon/förmiddag i skogen med barnen idag. Ajajaj, vad jag ska ha träningsvärk vad det lider... Men det går inte att låta bli i det här härliga vädret. Vem skulle gissa att det haglade i förrgår? Och snöade i förrförrförrgår?

Milo stöp i säng nu på vilan. Vi har alla gånger betat av en halvmil på dessa 4-5 timmar ute. Vi tog med grönsakssoppan i termos och våfflorna som blev över igår fick ligga på isblock i väskan. Jander bakade som sin födelsedagsaktivitet på dagis igår och fick ta med hem till syskonen. Det blev efterättsefterätten där vi satt uppe på Kungsbäcks högsta kulle och åt lunch och myste i solen. Nella älskar när det är drag och tjoade på i vagnen och cruisade runt i gräset på kullen, den lilla sköningen. Jag måste säga att det är rätt smörigt att vara fyrbarnsmamma, haha!

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej alla Surödlor! :D

Bara en supersnabb men varm och glad kram från icke-uppkopplade Tinis. Hoppas ni alla har det bra i majsolen!

:heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika: 8) :wink: :heart:

:-({|= :heart: :D Grattis på 3-årsdagen Hugo :D :heart: :-({|=
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hurraaaa för Hugo!

\:D/ :heart: \:D/

I övrigt kramar jag om ensamma korridorspöken och mjölksyrestinna överödlan xtra hårt samtidgt som jag vinkar till vackraste blivande 3barnsmamman i sin svacka här från min röda vackra tron (älsklingsfåtöljen)

Här är sjuksugan vidareutvecklad. Lotass har trångt med andningen och är rejält snörvlig, mamman likaså. Pappan har jordens pannknack men är glad ändå. Storbarna är allergiska och slutkörda så här i terminens slutspurt och lilla Meja snorar och hostar men tokskrattar hela tiden som vanligt :heart:

Vi hade vaknatt inatt :shock:
Mejas larm strular rejält!
Efter att ha varvat natten med nya testbäddningar, nattklubbsfniss, medicinering av kruppig Lotass och en och annan:

:twisted: JÄRNSPIKAR! :evil:

ringde så Fjälllfar till andningslarm.se och berättade vad som pågick. Ett par minuter senare la han på med löfte om att ett nytt larm skulle komma på posten pronto :o \:D/
DET kallar jag service! =D>

I och med denna cirkus fick Meja en snabbt avklarad inskolning av spjälis. Hon gillar den skarpt kan tilläggas 8) :lol:

Imrogon är det mello - vi har bestämt att det blir allmän Fjällfolkshög med fika framför tv'n heeela kvällen. Kanske sjuklingen Lotass får ligga och dröna i soffan med oss tills han stupar. Lite melloglamour kan ju pigga upp även den sjukaste! :-({|= :heart:

Kör antivirus innan ni tar emot helgkramen! :wink:
/Fjällmor *snörvel*
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men glömde jag Hugo! GRATTIS!

Nella kanske skulle kunna vara ett passande parti för gossen så småningom. Hon är också mycket förtjust i sladdar men då helst såna som sitter i en kontakt. Till exempel huvudströmmen till mammas dator. PUuuiiii.... död dator. Måååånga timmars osparat borta. Matt mamma. Snäll darotfiffig pappa. Räddar det mesta. Tacksam mamma. Oförstående bebis cruisar vidare mot nästa kontakt...

Låter mysigt i Fjällfolkets snorträsk. Och inte ens den värsta slemhostan kan förta glansen av Melloglamouren.

Kram tillbaka Tinis! :D Vilken dator tjuvar du nu då? Hur går det med rusten (var det va)?

ÅsaB, hann du kissa?

Och Gotlandsmamma, vilka sötnosiga sorkar du verkar ha! Mina brukar bada ihop rätt ofta de med men det blir trångt i badkaret med fyra. Turligt nog har vi ett sånt där gammalt extradjupt.

Nancy :heart:

Kram på er! Jannika
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Haha, jodå, jag har varit på toa! Nu drar det ihop sig igen och även om jag slutar om tjugo minuter (väääärldens längsta arbetsdag är snart till sin ända!!) skall jag nog leva lite farligt och gå nu. 8)

Hehehehe... Ringer man supporten efter fyra en fredageftermiddag kan man allt skylla sig själv... :lol:

HELG! Ensamkväll! Norrlandsbesöket skall på krogen - soffan är MIN, MIN och bara MIN!!!

Ha det gôtt alla ni där ute!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

kort glädjerop från sjukstugan i fjällen:

Mor i huset har minskat midjemåttet fråm 114 cm till 102,5 cm på en dryg månad - utan träning! 8)

Happy Morsdag! \:D/

*snörvelhost*

Mejagos vinkar tappert skrattande trots sina 39 graders feber

:heart:

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hugo tackar, bockar och myser för alla gratulationerna som han fått - och framför allt - han fick ett MUNSPEL :o i present av grannarna förstår ni och nu går han här min lilla snusmumrik och drar som fundersamma filosofiska trudeluttar då och då... :heart: Om det är möjligt att kära ner sig i sitt barn ÄNNU mera har jag nu gjort det. :o :heart: :cry: Han skall ha den med sig till sängen. Det sista jag gör innan jag går och lägger mig är att smita in till barnens rum och ta ett styck munspel ur hårt sovande gosses famn och placera den på hans bord, där han hittar den sen på morgonen... Han oh munspelet. :heart: Som Emil och hans "bysse och mysse." Fast mera mumintrollet stil. 8)

Jag är storligen imponerad av Fjällmorsom smälter undan i värmen, hoppas att Åsa har fri tillgång till toaletterna och att Nella får ställa sig i kön. Vi har ett par kandidater till min söta rara, som numera kan fånga damernas hjärtan med sitt munspel... :-({|= Klart han skall ha ett munspel. Hur kunde jag ha missat detta :?:

Fjällmor! TACK för JÄTTEBRA boktips! :o Sitter och läser boken om Iris och förstår min son bättre och bättre för varje sida som går... :o
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"