Surkål och ödlor
Käraste vän - det är lugnt! Men tack tack tack!
Jag lade en liten tråd på Barnaväntan i tisdags efter besöket hos barnmorskan (vilken BM förresten - vi fann varandra direkt!
), men basunerar inte i stora bokstäver riktigt ändå, utifall att det skulle vara något galet. Vi har faktiskt inte ens sagt det till våra päron ännu! Min mamma vill inte veta förrän det är ganska säkert och när det visade sig att vi var mer än fyra veckor längre gångna än vad vi trodde, då sade vi att vi lika gärna kan vänta tills vi har beskedet om resultatet från KUB-testet. Fast å andra sidan putar magen lite och mormor och morfar skall vara barnvakt imorgon (vi skall gå på jättepartaj!) och det blir ju jättesvårt att hålla sig.
Men visst är det kul!
Chockartat! Man tycker ju alltid att det är så himla långt kvar - och så "vann" jag nästan fem veckor! Min första trimester, som jag innerligt AVSKYR, den tog bara pangslut! Har inte riktigt hämtat mig från den chocken ännu! 
Jag lade en liten tråd på Barnaväntan i tisdags efter besöket hos barnmorskan (vilken BM förresten - vi fann varandra direkt!
Men visst är det kul!
Waldemar (Walle) 07-01-08
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
(39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Gustav 08-11-12
Åh, tack K-ina! Vad glad jag blev - och lite generad!
Stora passionen i livet, vid sidan av familjen. Fast nu skall jag faktiskt pausa lite till hösten, för tiden räcker inte till. Men jag släpper det inte helt, för det är för roligt!
Kram// Åsa (som jobbar lite väl dåligt idag...)
Kram// Åsa (som jobbar lite väl dåligt idag...)
Gustav 08-11-12
(39+4)
Gustav 08-11-12
-
Gäst
Åh ÅsaB, nu blir jag nyfiken på om du går kvar på bmg? Vilken barnmorska har du isåfall? Annika hade jag
.
Idag har vi tema storstädning härhemma, men Anton blev så rastlös så jag skickade ut honom och pappan till lekplatsen. Kvar är jag - med bebis i ökningstagen och tema storstädning. Inte så genomtänkt. Jag tror jag ska passa på att duscha istället, medan sugproppen sover.
Den här ökningen av matkonsumtion dom har vid en veckas ålder - hur länge kan man skylla korta sovpass på den?
Alltså hur många dagar varar det ungefär?
Igår var svärmor här. Det gick bra! Hon tyckte dock att vi skulle klä bebisen lite varmare. Men Abbe viskade att han var nöjd utan strumpor, så jag tog av dom snabbt igen
.
Och Abbe ler!! Visst brukar man skylla de där tidiga lendena på ont imagen? Antingen lider han i tysthet av jättemycket ont i magen, eller så är han glad som en liten lärka
. Jag tror på det senare!
Nej, duschen nu!
Kram alla kära ödlor, och vad kul att ÅsaB har hittat hit också!
Idag har vi tema storstädning härhemma, men Anton blev så rastlös så jag skickade ut honom och pappan till lekplatsen. Kvar är jag - med bebis i ökningstagen och tema storstädning. Inte så genomtänkt. Jag tror jag ska passa på att duscha istället, medan sugproppen sover.
Den här ökningen av matkonsumtion dom har vid en veckas ålder - hur länge kan man skylla korta sovpass på den?
Igår var svärmor här. Det gick bra! Hon tyckte dock att vi skulle klä bebisen lite varmare. Men Abbe viskade att han var nöjd utan strumpor, så jag tog av dom snabbt igen
Och Abbe ler!! Visst brukar man skylla de där tidiga lendena på ont imagen? Antingen lider han i tysthet av jättemycket ont i magen, eller så är han glad som en liten lärka
Nej, duschen nu!
Kram alla kära ödlor, och vad kul att ÅsaB har hittat hit också!
Abbe Abbe Abbe - vad glad du kan vara som har kommit till Jenny och Anton! (Har ju inte träffat den stolte fadern, men jag är övertygad om att han är en lika bra familjemedlem att luta sig mot som ni andra!)
Välkommen till världen och en härlig familj!
Jodå, visst går jag kvar hos BMG. Min UNDERBARA BM Kristina flyttade till Stockholm och bara det var egentligen en anledning att inte skaffa fler barn, men nu ville ju kroppen det ändå. Så jag fick byta till Annelie och med tanke på min knasiga start, alltså en hel månad fel, så fick vi en kanonrolig början. Hon blev lite orolig när jag var på UL så länge och sedan jätteglad när hon hörde varför. Så det var härligt och roligt att direkt få en så bra och positiv kontakt. Henne kan jag glatt lita på under den här resan!
Sedan fick jag ju lite panik när jag skulle dit - för de hade ju flyttat! Det hade jag helt missat när jag ringde och var lite sen (svårt med parkering). Ringde syrran i panik och vilken lättnad när de inte hade flyttat så långt!
Jag ÄLSKAR att springa hos BM! Att höra hjärtslagen och se utveckligen som går framåt. Nu kommer jag ju jobba samtidigt, så det är ju bråttom till jobbet efter, men med Walle shoppade jag alltid loss och köpte mammakläder nästan efter varje besök! Det är dyrt att vänta barn!
Jobba jobba... (en knapp timme till!)
Jodå, visst går jag kvar hos BMG. Min UNDERBARA BM Kristina flyttade till Stockholm och bara det var egentligen en anledning att inte skaffa fler barn, men nu ville ju kroppen det ändå. Så jag fick byta till Annelie och med tanke på min knasiga start, alltså en hel månad fel, så fick vi en kanonrolig början. Hon blev lite orolig när jag var på UL så länge och sedan jätteglad när hon hörde varför. Så det var härligt och roligt att direkt få en så bra och positiv kontakt. Henne kan jag glatt lita på under den här resan!
Sedan fick jag ju lite panik när jag skulle dit - för de hade ju flyttat! Det hade jag helt missat när jag ringde och var lite sen (svårt med parkering). Ringde syrran i panik och vilken lättnad när de inte hade flyttat så långt!
Jag ÄLSKAR att springa hos BM! Att höra hjärtslagen och se utveckligen som går framåt. Nu kommer jag ju jobba samtidigt, så det är ju bråttom till jobbet efter, men med Walle shoppade jag alltid loss och köpte mammakläder nästan efter varje besök! Det är dyrt att vänta barn!
Jobba jobba... (en knapp timme till!)
Gustav 08-11-12
(39+4)
Gustav 08-11-12
Nu förstår jag äntligen varför jag är så gräsligt TRÖTT, TRÖTT, TRÖTT
Det är ju för att jag aldrig sover ordentligt på nätterna.
Iförrigår skulle jag lägga mig tidigt, Pappan var i Stockholm, för att samla på mig lite sovtid. Mm, oj vad fort klockan gick. När jag väl var färdig med allt jag skulle göra så var det bara två hundar som ville ut och kissa och så skulle valptiken också ut och kissa sen upptäckte jag att jag glömt tvätt i maskinen, hängde den och sen kissade jag Emil. Mycket kiss på sena kvällen blir det.
24.00 dimper jag trött ner i sängen, läser till 24.30 då jag släcker lampan och somnar nog ganska fort. 02.10 vaknar jag av att valptiken vill ut, skuttar upp och släpper ut henne i trädgården, väntar, släpper in henne igen. Ramlar ner i sängen och somnar igen.
4.02 ropar Emil MAMMA KISSA, jag kastar mig upp, hittar pottan och stormar in i grabbarnas rum. Där hittar jag två sovande barn.
Emil vaknar och säger: Mamma tova, natt nu. Jo hej du lille son tack för den upplysningen. Jag hasar tillbaka till sängen, somnar. 5.10 valptiken skäller, måste tydligen ut igen, kastar mig upp och släpper ut henne, väntar, släpper in henne igen. Börjar kunna vägen tillbaka till sängen ganska bra, somnar omgående. 6.00 spelar James Blunt på min telefon som jag satt på väckning, kräktrött, orkar inte skutta ur sängen en gång till utan tar mig svårligen upp och får på mig lite kläder.
Inte undra på att man somnar på soffan så fort barnen är lagda och Pappan hemma för att ta kvällspasset. Pappan brukar ta nätterna när han är hemma men han sover ju så gräsligt gott och vaknar knappt av ett bombnedslag. Jag väcker då honom för att han ska släppa ut kissig hund eller ta hand om nattvakna barn vilket iofs händer väldigt sällan.
Nu ska jag ta hand om barnen som sovit middag.
Kram Susan
Iförrigår skulle jag lägga mig tidigt, Pappan var i Stockholm, för att samla på mig lite sovtid. Mm, oj vad fort klockan gick. När jag väl var färdig med allt jag skulle göra så var det bara två hundar som ville ut och kissa och så skulle valptiken också ut och kissa sen upptäckte jag att jag glömt tvätt i maskinen, hängde den och sen kissade jag Emil. Mycket kiss på sena kvällen blir det.
24.00 dimper jag trött ner i sängen, läser till 24.30 då jag släcker lampan och somnar nog ganska fort. 02.10 vaknar jag av att valptiken vill ut, skuttar upp och släpper ut henne i trädgården, väntar, släpper in henne igen. Ramlar ner i sängen och somnar igen.
4.02 ropar Emil MAMMA KISSA, jag kastar mig upp, hittar pottan och stormar in i grabbarnas rum. Där hittar jag två sovande barn.
Inte undra på att man somnar på soffan så fort barnen är lagda och Pappan hemma för att ta kvällspasset. Pappan brukar ta nätterna när han är hemma men han sover ju så gräsligt gott och vaknar knappt av ett bombnedslag. Jag väcker då honom för att han ska släppa ut kissig hund eller ta hand om nattvakna barn vilket iofs händer väldigt sällan.
Nu ska jag ta hand om barnen som sovit middag.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
-
*frieda*
Åh Herre Gud /LO, du skulle inte stå ut med mig en kvart/LO skrev: Besserwisser heter det![]()
och det har jag varit i hela mitt liv? Födsel och ohejdad vana, eller nå´t.
Blä blä blä...
KUB-testet gick inte så bra. Orkar inte skriva uppsatsen igen, men har skrivit om det under Baranaväntan och GlennMelody is alive.
Trött som en gnu. Och inte vill sonen somna heller.
Fast kooperativet var faktiskt jättetrevligt, så dagen har inte varit totalt värdelös.
Järnvägar också!
KUB-testet gick inte så bra. Orkar inte skriva uppsatsen igen, men har skrivit om det under Baranaväntan och GlennMelody is alive.
Trött som en gnu. Och inte vill sonen somna heller.
Fast kooperativet var faktiskt jättetrevligt, så dagen har inte varit totalt värdelös.
Järnvägar också!
Gustav 08-11-12
(39+4)
Gustav 08-11-12
*frieda* skrev:Åh Herre Gud /LO, du skulle inte stå ut med mig en kvart/LO skrev: Besserwisser heter det![]()
och det har jag varit i hela mitt liv? Födsel och ohejdad vana, eller nå´t.
8-[ Jag är motsatsen till alla duktiga Annikor och messerwissrar. Fullständigt hopplös
Sätt en tid för möte med mig... i bästa fall kommer jag en kvart försent i värsta fall har jag helt glömt bort det
Jag driver allt duktigt folk fullständigt till vansinne jämnt, jämnt och alltid. Är det inte försen ankomst till simskola är det bortglömda födelsedagskalas
![]()
Jag tycker att det är jättejobbigt och det knäppaste är att ju mer jag anstränger mig för att göra saker och ting sådär duktigt och bra... desto värre blir det
](*,) Har faktiskt utvecklat viss social fobi p.g.a. detta.
Jo, jag vill ofta att saker och ting ska vara rätt. Men jag är absolut ingen ordningsmänniska. Har dålig koll på papper, stökigt och rörigt hemma och på jobbet.
Men jag kanske skulle bli trött på dig
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Hej alla ordningssamma och slarviga! Själv är jag en förvirrad ordningsmänniska, vad sägs om den? LO och *frieda* i ett liksom.
Och välkommen alla ny-gamla kacklare!
Jag har varit ordningssam den här vilan och betalat alla räkningar som jag inte kunde betala i slutet av månaden för att min förvirrade sida hade glömt att begära fler F-dagar.
FK var i det här fallet snabbare än ljuset och blixten tillsammans så nu är familjens ekonomi på banan igen, haha!
Någon som har förslag på en lagom dyr present till en nyfylld 19-åring student? Min kusin ska ha partäää snart. Han gillar datorer men hans mamma har en sån firma så den sortens gåvor tror jag är täckta. K-ina, nån bra bok kanske? Science fiction och fantasy tror jag går hem men i så fall nån ny för han brukar skaffa det senaste relativt snabbt. Eller nåt heeeelt annat.
ÅsaB, jag vet inte riktigt vad du är ledsen för men jag har en bra magkänsla. Jag tror det är lugnt. 8)
SusanD, kan du inte kura valparna?
Det låter körigt.
Kram Jannika
Och välkommen alla ny-gamla kacklare!
Jag har varit ordningssam den här vilan och betalat alla räkningar som jag inte kunde betala i slutet av månaden för att min förvirrade sida hade glömt att begära fler F-dagar.
Någon som har förslag på en lagom dyr present till en nyfylld 19-åring student? Min kusin ska ha partäää snart. Han gillar datorer men hans mamma har en sån firma så den sortens gåvor tror jag är täckta. K-ina, nån bra bok kanske? Science fiction och fantasy tror jag går hem men i så fall nån ny för han brukar skaffa det senaste relativt snabbt. Eller nåt heeeelt annat.
ÅsaB, jag vet inte riktigt vad du är ledsen för men jag har en bra magkänsla. Jag tror det är lugnt. 8)
SusanD, kan du inte kura valparna?
Kram Jannika
-
*frieda*
Förvirrad ordningsmänniskaJannika skrev:Hej alla ordningssamma och slarviga! Själv är jag en förvirrad ordningsmänniska, vad sägs om den? LO och *frieda* i ett liksom.![]()
ÅsaB: Jag har också en rätt bra magkänsla. Men jag har för taskigt med kött på benen för några Saida-fasoner så jag håller tummarna istället
Kram
Jo hej du Jannika och alla andra våra valpar är SM så de sover gott natten lång, misstänker att valptiken (vilket är mamman till de små) ger dem ett nattmål. Resten av natten tillbringar hon under mitt täcke om man bortser från de gångerna hon bli nödig och måste ut.
Igår var jag och grabbarna på utflyckt till mamma, som bor granne med oss, och då säger hon att Emils skor ser olika stora ut.
Ja men visst gör de det. Jag sliter skorna av barnet och ser att det inte är samma storlek
En är 26 och en är 27. Själv har jag bara tyckt att han fått jättestora fötter och inte funderat mer på saken.
Idag for jag tillbaka till skoaffären för det var ju naturligtvis de som gjort fel. Visst
Vad hon skrattade när jag kom in för hon hade letat genom hela lagret efter den försvunna 26:an, hon kunde inte begripa vart den tagit vägen. Sen upptäckte hon att det fattades en 27:a också
Jag fick köpa det udda paret för under halva priset och det var fiiiiiiina gymnastikskor av fiiiiiiint märke.
Så gissa om Emil kommer göra stora ögon i morgon när hans skor ynglat av sig.
Kram Susan
Igår var jag och grabbarna på utflyckt till mamma, som bor granne med oss, och då säger hon att Emils skor ser olika stora ut.
Idag for jag tillbaka till skoaffären för det var ju naturligtvis de som gjort fel. Visst
Så gissa om Emil kommer göra stora ögon i morgon när hans skor ynglat av sig.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!