Vad du är SÖT!
Sådär värst snälla är folk inte med mig (de tycker väl att jag får skylla mig själv med fyra täta graviditeter) men jag brukar fräsa ifrån när det blir för mycket tjat om hur stooooor mage jag har. Eller förekomma genom att säga det själv, haha! Ibland kan jag ta det men ibland orkar jag inte höra andra säga det OCKSÅ. Jag tycker det skulle finnas kurs i hur man bemöter gravida. De ska få bästa sittplatsen, godaste maten - FÖRST, extra snask utan påminnelse, massage alla upptänkliga tider på dygnet, komplimanger värda namnet och glada hejarop så fort de visar sina svullna kroppar. De bör slippa otäcka förlossningsberättelser, uttryck som; "bulle i ugnen" och "på smällen" eller andra skämtsamma kommentarer, att stå i kö, vänta på ledig toalett och nonchalant bemötande. Gravida skapar liv - de är alltså att likställa med Gud (som för övrigt omöjligen kan ha varit en HAN, vem har kommit på den bisarra idén?) och bör behandlas därefter. Upphöjt och med respekt. Basta.
Jag tror tyvärr det blir svårt att sno åt sig en UL-tid till, vi har redan gjort fyra. I så fall får jag hitta på nån viktig anledning, haha! Den senaste gjorde vi i v 19 men barnmorkan vågade inte gissa så jag får leva i ovisshet om min synska förmåga fram till förlossningen.
Kram Jannika