Träning 2013
Re: Träning 2013
Jag tänker hänga på Olgas jeansutmaning!
http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/2013/0 ... ning-2013/
Så min veckorapport kommer utökas med jeansläge. Har valt ut ett par som jag inte kunnat haft sedan innan FÖRSTA graviditeten. Hua, här kommer krävas vilja!
http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/2013/0 ... ning-2013/
Så min veckorapport kommer utökas med jeansläge. Har valt ut ett par som jag inte kunnat haft sedan innan FÖRSTA graviditeten. Hua, här kommer krävas vilja!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Lillasyster mars 2012
Hej!
Magsjukan har slagit klorna i familjen, och även mig. Därför är förra veckans träning inget att lägga på minnet, eller ens dela med omvärlden. Två timmars motionsbugg på fredagskvällen var dock veckans stora nöje innan jag åkte på min magsjuka på påskafton.
Nu gäller det för oss alla i familjen att återfå aptit och kraft, så mat och motion blir ingen prioritet närmaste veckan heller.
Nu GulligaA ska jag kolla in Olga-grejen!

Magsjukan har slagit klorna i familjen, och även mig. Därför är förra veckans träning inget att lägga på minnet, eller ens dela med omvärlden. Två timmars motionsbugg på fredagskvällen var dock veckans stora nöje innan jag åkte på min magsjuka på påskafton.
Nu gäller det för oss alla i familjen att återfå aptit och kraft, så mat och motion blir ingen prioritet närmaste veckan heller.
Nu GulligaA ska jag kolla in Olga-grejen!
R född aug-07 kurad feb-08
P född maj-09 SM från start
S född apr-10 SM från start
Åh krya på hela familjen Tutan, men det var ju härligt för både kropp och själ att du hann boosta med lite bugg innan sjukan slog till.
Kram Susan
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
Hej träningsvänner,
här kommer min rapport för vecka 14:
Mån: cirkelträning med armhävningar, djupa knäböj med hantlar, rodd, hantelpress, raka plankor, utfall bakåt, axellyft åt sidan, omvända flyes, sidoplankor. Jobbigt, har lagt på mer vikt nu så det ger resultat.
Tis: 3 supersets, 2 för armarna och 1 för benen. Tufft pass men roligt.
Mannen var på möte så jag hade varken joggingskolan eller gick på mitt boxpass men kunde träna mitt vanliga tisdagspass istället.
Ons: vilodag
Tors: Cirkelträning med armhävningar, djupa knäböj med hantlar, rodd, hantelpress, planka med fötterna på fitnessbollen, utfall bakåt, axellyft åt sidan, omvända flyes. Tungt, svettigt och roligt.
Fre: här blev det en vilodag för jag blev sittande med jobb framför datorn.
Lör: här är ju den egentliga vilodagen men istället fick jag genomföra gårdagens pass. Knäböj m hantlar, step ups, promenadutfall, knäböjshopp och sen avslutning med 12 kb swings och 12 burpees, 11 kb swings och 11 burpees ända ner till 1 av varje. Jag orkade hela serien i ett svep men det var riktigt, riktigt jobbigt.
Sön: Powerwalk 60 min och jag kom precis 7.04 km vilket jag gjort de två tidigare söndagarna med. Jag verkar vara programmerad att gå just den sträckan på en timme.
Nöjd, jättenöjd med veckans träning. Har tappat 1,4 kg och minskat 1 cm både på stuss och midja och 2 cm lår och inget på överarmen.
Nu är ju inte mitt mål viktminskning även om jag har en bild av att min optimala vikt borde ligga på 58 kg, vi får väl se vart jag hamnar. Nej jag är ute efter att bli stark, få en stark kropp som orkar hänga med i mina svängar och slimmad med en massa fina muskler.
Kram Susan
här kommer min rapport för vecka 14:
Mån: cirkelträning med armhävningar, djupa knäböj med hantlar, rodd, hantelpress, raka plankor, utfall bakåt, axellyft åt sidan, omvända flyes, sidoplankor. Jobbigt, har lagt på mer vikt nu så det ger resultat.
Tis: 3 supersets, 2 för armarna och 1 för benen. Tufft pass men roligt.
Mannen var på möte så jag hade varken joggingskolan eller gick på mitt boxpass men kunde träna mitt vanliga tisdagspass istället.
Ons: vilodag
Tors: Cirkelträning med armhävningar, djupa knäböj med hantlar, rodd, hantelpress, planka med fötterna på fitnessbollen, utfall bakåt, axellyft åt sidan, omvända flyes. Tungt, svettigt och roligt.
Fre: här blev det en vilodag för jag blev sittande med jobb framför datorn.
Lör: här är ju den egentliga vilodagen men istället fick jag genomföra gårdagens pass. Knäböj m hantlar, step ups, promenadutfall, knäböjshopp och sen avslutning med 12 kb swings och 12 burpees, 11 kb swings och 11 burpees ända ner till 1 av varje. Jag orkade hela serien i ett svep men det var riktigt, riktigt jobbigt.
Sön: Powerwalk 60 min och jag kom precis 7.04 km vilket jag gjort de två tidigare söndagarna med. Jag verkar vara programmerad att gå just den sträckan på en timme.
Nöjd, jättenöjd med veckans träning. Har tappat 1,4 kg och minskat 1 cm både på stuss och midja och 2 cm lår och inget på överarmen.
Nu är ju inte mitt mål viktminskning även om jag har en bild av att min optimala vikt borde ligga på 58 kg, vi får väl se vart jag hamnar. Nej jag är ute efter att bli stark, få en stark kropp som orkar hänga med i mina svängar och slimmad med en massa fina muskler.
Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
Härlig vecka SusanD
För mig blev det 7 pass. Dubbelpass en dag:
må: styrka biceps/triceps/axlar 1 timme
ti: styrka ben/rumpa/mage 1 timme
ons: powerwalk 1 timme
to: styrka bröst/rygg/mage 1 timme på morgonen, jogging 5,5 km på kvällen
fre: vila
lö: styrka biceps/axlar/rygg 1 timme
sö: zwow60+magcirkel totalt ca 30 minuter
Supernöjd. Fokuserar på att äta så lite socker som möjligt. Och andra onyttigheter. Äter ju annars också väldigt lite sånt. Men nu funderar jag noga om jag verkligen vill eller inte. Har gått jättebra. Det enda sockriga jag ätit i veckan var en liten bit brownie. Kroppen tackar
För mig blev det 7 pass. Dubbelpass en dag:
må: styrka biceps/triceps/axlar 1 timme
ti: styrka ben/rumpa/mage 1 timme
ons: powerwalk 1 timme
to: styrka bröst/rygg/mage 1 timme på morgonen, jogging 5,5 km på kvällen
fre: vila
lö: styrka biceps/axlar/rygg 1 timme
sö: zwow60+magcirkel totalt ca 30 minuter
Supernöjd. Fokuserar på att äta så lite socker som möjligt. Och andra onyttigheter. Äter ju annars också väldigt lite sånt. Men nu funderar jag noga om jag verkligen vill eller inte. Har gått jättebra. Det enda sockriga jag ätit i veckan var en liten bit brownie. Kroppen tackar
Hej!
Är det inte lite extra flit denna vår i tråden!
Jag fick ihop 6 pass. Idag körde jag dubbelpass, men rakt efter varandra så jag räknar det som 1 pass, fast längre än normalt.
Mån: Yayog överkropp 36 min
Tis: Zwow 1, 12 min
Ons: Yayog underkropp 36 min
Tors: zwow 6, 12 min
Fre: Yayog överkropp 36 min
Sön: powerwalk 1 tim, 10 min + yayog core 36 min.
Fasar för morgondagens yayog...
som är den värsta överkroppsträning jag sett, smygkollade lite... Tycker INTE det är roligt med överkroppen. Det bara är så.
Faktum är att trots att inte vikten och måtten rört sig ytterligare så ser jag en aning fastare ut. Min målvikt är 59 kg, ungefär som dig SusanD. Inbillar mig att jag kommer dit så småningom...Men det är några kilon dit.
kram anna
Är det inte lite extra flit denna vår i tråden!
Jag fick ihop 6 pass. Idag körde jag dubbelpass, men rakt efter varandra så jag räknar det som 1 pass, fast längre än normalt.
Mån: Yayog överkropp 36 min
Tis: Zwow 1, 12 min
Ons: Yayog underkropp 36 min
Tors: zwow 6, 12 min
Fre: Yayog överkropp 36 min
Sön: powerwalk 1 tim, 10 min + yayog core 36 min.
Fasar för morgondagens yayog...
Faktum är att trots att inte vikten och måtten rört sig ytterligare så ser jag en aning fastare ut. Min målvikt är 59 kg, ungefär som dig SusanD. Inbillar mig att jag kommer dit så småningom...Men det är några kilon dit.
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Tjenare träningstjejer!
Nu är vi friska från magsjukan
. I onsdags bestämde jag mig för att nu var jag frisk och såg riktigt fram emot att återgå till min LCHF-kost igen. Det går riktigt bra med den och jag imponeras ibland av mig att inte vilja ha och ta av sötsaker. Jag har nog blivit av med sötsuget till viss del. Jag kan sakna smörgåsar på kvällen men har bakat frökex och ett LCHF-bröd att njuta av när jag blir sugen på ostmacka.
Maken fick sig ett löpband av värsta (=bästa) sorten från sitt jobb, och efter lite lagning så funkar det! En ny träningskompis för oss båda som har fått ta plats i vårt hemmagym.
Lite träning blev det:
Torsdag: 15 min gång, 10 min jogg på löpbandet, 15 min armar
Söndag: 15 min rask gång på löpbandet, 15 min armar, 15 min mage. Ingen bugg idag heller. Jag överraskade maken istället med att fixa barnvakt, äta på restaurang och se på Måns Möller-föreställning.
Här är en till i "58-kilosklassen". Plus-minus. Ska bli spännande att väga mig imorgon (måndag = min vägardag). Borde kanske ta fram måttbandet också eftersom inte viktnedgång är så viktigt, utan som Susan är inne på - bygga fina muskler.
En stor =D> =D> =D> till oss alla som svettas, kämpar, flåsar, lyfter och HAR KUL!
Nu är vi friska från magsjukan
Maken fick sig ett löpband av värsta (=bästa) sorten från sitt jobb, och efter lite lagning så funkar det! En ny träningskompis för oss båda som har fått ta plats i vårt hemmagym.
Lite träning blev det:
Torsdag: 15 min gång, 10 min jogg på löpbandet, 15 min armar
Söndag: 15 min rask gång på löpbandet, 15 min armar, 15 min mage. Ingen bugg idag heller. Jag överraskade maken istället med att fixa barnvakt, äta på restaurang och se på Måns Möller-föreställning.
Här är en till i "58-kilosklassen". Plus-minus. Ska bli spännande att väga mig imorgon (måndag = min vägardag). Borde kanske ta fram måttbandet också eftersom inte viktnedgång är så viktigt, utan som Susan är inne på - bygga fina muskler.
En stor =D> =D> =D> till oss alla som svettas, kämpar, flåsar, lyfter och HAR KUL!
R född aug-07 kurad feb-08
Måndag: sopning av grus på gatan i 2 tim
Onsdag: Zumba 1 tim
En massa onyttigheter i magen under helgen...
Måste börja se över mina mål med träningen igen. Det får inte kännas som ett måste och som att jag misslyckats varje söndag. #-o
Ny vecka, nya mål! 
Onsdag: Zumba 1 tim
En massa onyttigheter i magen under helgen...
Måste börja se över mina mål med träningen igen. Det får inte kännas som ett måste och som att jag misslyckats varje söndag. #-o
Mamma till solstrålen Elsa
född okt -07
och livsnjutaren Ellen
född april -11
och livsnjutaren Ellen
Hej
Vilka fina träningsveckor ni haft! Blir inspirerad till att komma igång igen jag också, men bihålorna säger annat
Så här har min vecka sett ut:
Mån: Vila
Tis: Vila
Ons: Planka 3*45 s.
Tors:Vila
Fre: Lätt styrketräning för hela kroppen 1 h på F&S.
Lör:Vila
Sön:Barndans, PW 45 min (i snöstorm
, jävla vinter att aldrig ge sig)
Cykling till jobbet tis-fre.
Vill komma igång igen! På dansen i söndags när vi gjorde huvud-axlar-knä-och-tå, så var jag tvungen att stanna vid knäna för huvudet sprängde så när jag böjde mig ner, inte kunde jag snurra med tösen heller
Tycker inte om att känna mig hindrad så, nu när jag kommit igång så bra. Livrädd att tappa detta.
Men kosten sköter jag
Så himla stolt!! Och jag tänker inte äta fikabröd för att vara artig längre, oavsett hur illa svärmor tar det det.
Träna på tjejer!
Vilka fina träningsveckor ni haft! Blir inspirerad till att komma igång igen jag också, men bihålorna säger annat
Så här har min vecka sett ut:
Mån: Vila
Tis: Vila
Ons: Planka 3*45 s.
Tors:Vila
Fre: Lätt styrketräning för hela kroppen 1 h på F&S.
Lör:Vila
Sön:Barndans, PW 45 min (i snöstorm
Cykling till jobbet tis-fre.
Vill komma igång igen! På dansen i söndags när vi gjorde huvud-axlar-knä-och-tå, så var jag tvungen att stanna vid knäna för huvudet sprängde så när jag böjde mig ner, inte kunde jag snurra med tösen heller
Men kosten sköter jag
Träna på tjejer!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Lillasyster mars 2012
Visst ja, jeansen. Ja, eftersom veckan sett ut som den gjorde så sitter de som för en vecka sedan. Jag får nästan upp dem helt över höfterna, fattas bara ca 2 cm. Sedan är det väl en dm för att få igen knappen efter det....
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Lillasyster mars 2012
Hei. Jeg sitter å leser hvor flinke dere er å trene og blir imponert. En av dere sliter med bihålor. Det har også jeg gjort men etter at jeg skaffet meg et "Nesehorn" på apoteket og skyller med saltvann hver dag har jeg ikke lenger problemer. Så hvis du ikke har prøvd så kanskje det er verdt et forsøk. Tone
Bra jobbat alla trängingvänner! Det är verkligen bra fart på aktiviteten i vår träningstråd den här våren, nu gäller det att vi håller igång året ut. Men visst gör vi väl det va?!
Bluna - börja om från början. Att känna att man vecka efter vecka misslyckas med sina mål mår man bara skitdåligt av precis som du är inne på. Ta det i etapper, tänk dig att du ska bygga ett hus och börja då med en stabil grund. Välj ett träningspass i veckan som du ger dig fan på att genomföra, allt utöver det är en bonus. När det första passet sitter som gjutet i livet så lägger du till ytterligare ett. Och ha inte bråttom, det tar tid att bygga hus så de blir hållbara i många, många år framöver.
Jag har knappt 2 kg kvar till min, vad jag tror är, idealvikt. Hur jag har kommit fram till just 58 kg har jag ingen aning om och jag kan ju ha fel, det kan vara för lite eller för mkt. Men vad jag tänker på är att det viktigaste är att man trivs i sin kropp och att antalet kg i det stora hela är ganska oviktigt. När jag nu tränar så mkt som jag gör får jag mer muskler och kroppen blir mer slimmad och fit så känns det som att det funkar bra med några kg över 58, jag mår bra i min kropp och trivs.
Nog tjatat, det var bara några sena tankar från mig om att våra mål kanske inte alltid är så solklara som vi tror och att de faktiskt kan förändras under resans gång.
Kram Susan
Bluna - börja om från början. Att känna att man vecka efter vecka misslyckas med sina mål mår man bara skitdåligt av precis som du är inne på. Ta det i etapper, tänk dig att du ska bygga ett hus och börja då med en stabil grund. Välj ett träningspass i veckan som du ger dig fan på att genomföra, allt utöver det är en bonus. När det första passet sitter som gjutet i livet så lägger du till ytterligare ett. Och ha inte bråttom, det tar tid att bygga hus så de blir hållbara i många, många år framöver.
Jag har knappt 2 kg kvar till min, vad jag tror är, idealvikt. Hur jag har kommit fram till just 58 kg har jag ingen aning om och jag kan ju ha fel, det kan vara för lite eller för mkt. Men vad jag tänker på är att det viktigaste är att man trivs i sin kropp och att antalet kg i det stora hela är ganska oviktigt. När jag nu tränar så mkt som jag gör får jag mer muskler och kroppen blir mer slimmad och fit så känns det som att det funkar bra med några kg över 58, jag mår bra i min kropp och trivs.
Nog tjatat, det var bara några sena tankar från mig om att våra mål kanske inte alltid är så solklara som vi tror och att de faktiskt kan förändras under resans gång.
Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
-
Dumlekolan
Hej!
Får jag hoppa in i denna inspirerande tråd mitt på året?!!
Hängde i träningstråden när jag hängde på forumet för några år sen o det var såå givande, blev peppad! Då hette jag gotlandsmamma. Det var nog en 4 år sen
Kram
Linda 8)
Får jag hoppa in i denna inspirerande tråd mitt på året?!!
Hängde i träningstråden när jag hängde på forumet för några år sen o det var såå givande, blev peppad! Då hette jag gotlandsmamma. Det var nog en 4 år sen
Kram
Linda 8)
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
Självklart är du varmt välkommen Linda!
Kram Susan
Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
Välkommen Tone!
Jag är lika imponerad som du över alla som tränar så fint.
Själv springer jag(småjoggar i utslitna skor numer) med ojämna mellanrum.
Jag är lika imponerad som du över alla som tränar så fint.
Själv springer jag(småjoggar i utslitna skor numer) med ojämna mellanrum.