Melodifestival -09

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

och jag är med Hege... eller jag och alla mina barn!

:heart: Fairytale :-({|=

/Fjällmor (som bor nära norska gränsen)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Ja, nu är det snart dags då!

Verkar som om vi alla är lite överens iallafall, jag tror att vinnaren ikväll blir Ugglas... inte min önskan :roll: det ska Gudarna veta, men hon har liksom gått stá och blitt en favorit.
Jag tror INTE Ernman (sorry darling :wink: ) hon låter som en kille i målbrottet när hon sjunger "vanligt".
Men annars är det väldigt öppet mellan Måns, EMD, hårdrockarna och Alcazar (fast jag tycker de var trist!).

Sist kommer grekiskan. Alldeles innan kommer småtjejerna (snark, vad tråkiga de är - Carola-wannabies och så oäkta...)

Jo, Sarah - också tråkig. I mitten tror jag. En bra röst räcker inte, låten måste ju vara bra också :?

:-({|= \:D/ :-({|=
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men hallå! Är det IKVÄLL???? :shock:

Näää, du skrev fel va, Mia? :lol:

Icke att Ugglis vinner. Inte en chans!

Inte Ernman heller. Fin refräng, men snacka om stulen! :shock: . Det låter Toscas hödjarrefräng á la Paul Pott lång väg

Tänk på alla flickröster. EMD blir det. Definitivt! Och jag gillar låten. Och det är helt klart begåvad sång. Men sceneriet! Fy så trist och gammaldags. :shock: Nej, det funkar dåligt med grabbarnas image. Kostymscenografi blir så krystat och töntigt tycker jag.

Bara så ni vet! :lol:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag hoppas du har rätt och jag fel, Tinis :wink: Läste förresten att EMD har bytt kostymer så kanske blir det lite fräschare ikväll :D :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men Mia! Ikväll???? Det är väl ändå i morgon?!

Aha, nya kostymer. Det bådar gott! :wink:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag tycker att de var såååå stiliga i sina hattar och med sina käppar!!! Men så älskade jag ju också Fred Astair mm. när jag var barn... :D Jag tyckte det var skönt att slippa se de tre gossarna utan palestinasjal!!! :shock: :shock: :shock:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tinis skrev:Men Mia! Ikväll???? Det är väl ändå i morgon?!
:shock: :oops:

hmmmm... jag lovar, jag är HELT nykter :roll: visst är det imorrn... jag laddar länge, jag :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

K-ina skrev:Jag tycker att de var såååå stiliga i sina hattar och med sina käppar!!! Men så älskade jag ju också Fred Astair mm. när jag var barn... :D Jag tyckte det var skönt att slippa se de tre gossarna utan palestinasjal!!! :shock: :shock: :shock:
Nu ska vi se K-ina....Vad var det nu som var skönt?? :wink: :lol:
Miar70 skrev:hmmmm... jag lovar, jag är HELT nykter...
Jaja, Mia. DEN kan du ju inbilla någon! :lol: 8)
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Blev ju nästan nervös och tänkte klubba bort sambon från hockey här hemma. Ikväll??? :shock: Skål! Jag sippar på lite vin så här är det onyktert i varje fall. :wink:

Jag tror att ugglan tar sig uppåt, fast inte tar hon nog hem det. Kampen blir mellan EMD, Alcasar och Måns tror jag. Fast ingen av dem kommer vinna i Europa tror jag. De senaste låtarna som vunnit det stora hela har inte alls varit i min smak. Vet liksom inte riktigt vad som hänt. :shock:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

alltså..nu är jag hemsk, men... det spelar verkligen ingen roll vem som vinner imorgon...

hejja norge :!:

:mrgreen: :-({|=

/Fjällmor
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Fjällfolket skrev:alltså..nu är jag hemsk, men... det spelar verkligen ingen roll vem som vinner imorgon...

hejja norge :!:

:mrgreen: :-({|=

/Fjällmor
:lol: :-({|= [-(
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Det som var bra med ryska låten förra året var Evgeni Pluschenko :heart: :oops:

Tänk på att flickorna kommer att slitas mellan EMD och Måns... Det blir inte lätt för någon. Men jag hoppas nästan att det blir någon av de mer udda (Ugglas eller Ehrnman), så att vi i alla fall märks.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
K-ina

Inlägg av K-ina »

Tinis skrev:
K-ina skrev:Jag tycker att de var såååå stiliga i sina hattar och med sina käppar!!! Men så älskade jag ju också Fred Astair mm. när jag var barn... :D Jag tyckte det var skönt att slippa se de tre gossarna utan palestinasjal!!! :shock: :shock: :shock:
Nu ska vi se K-ina....Vad var det nu som var skönt?? :wink: :lol:
Att de slipper svettas i halsdukar inomhus - det måste väl vara skönt???! :lol: :lol: :lol: :lol:

Annars lyssnar jag på U2s nya skiva och skiter högaktningsfullt i schlagern ikväll... Men i morgon är jag på banan igen!!! \:D/
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Haha, vilken - hm - fascinerande konversation :lol: :!: :lol:

Här är en som inte direkt är så hemmastadd i Melodifestivalens olika turer som HELA VÄRLDEN talar om (senast taxichauffören jag åkte med) men nu är jag hos Bibban i Karlskrona och HON är en som kan. ALLT. Hon har nu tvångsbeordrat mig till intensivt gloende, tyckande och ringande i morgon kväll. Och till den änden inhandlat ett kilo krabba ( :!: ) som jag ska glufsa i mig under tiden... har hon tänkt :lol: Underbara Bibbsen. Här ska frälsas :!:

Och så måste jag ju kackla om en unge, ett av mina högt älskade barn, som skickade ett mail till sina syskon och sin mamma av följande OERHÖRT intressanta lydelse:

:arrow: "... en nyhet som jag gärna vill bjuda på: när ni sitter klistrade framför Melodifestivalen på lördag, skall ni veta att Flottbrovägen 10 gör mediehistoria. Ett tevebolag har lånat vår entré på framsidan för att spela in en Skojig Liten Sketch med Artist som störtar in i Taxi. Missa inte! Artist lär vara Alcazar. Maken och jag är som vanligt okunniga, till tevebolagets ohämmade förtrytelse."

:!: :lol: :mrgreen:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Välkommen Anna och Bibban också (indirekt) :D :!:

Spännande med insideinformation, ska kika lite extra :lol: :wink:

Men ni måste ju tippa ni också - vad tror Bibban, schalgerproffset? Och sorry fjällan och Hege, norges bidrag faller mig INTE på läppen. Åtta kommer han, det är mitt tips :wink: .

:D Ska vi ha en tipstävling med topp tre ikväll?

1. Ugglas
2. Måns
3. Ernman

Och jumbon är grekiskan!

Och här skiner sooolen idag!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"