/Fjällmor (som bor nära norska gränsen)
Melodifestival -09
-
Fjällfolket
Verkar som om vi alla är lite överens iallafall, jag tror att vinnaren ikväll blir Ugglas... inte min önskan
Jag tror INTE Ernman (sorry darling
Men annars är det väldigt öppet mellan Måns, EMD, hårdrockarna och Alcazar (fast jag tycker de var trist!).
Sist kommer grekiskan. Alldeles innan kommer småtjejerna (snark, vad tråkiga de är - Carola-wannabies och så oäkta...)
Jo, Sarah - också tråkig. I mitten tror jag. En bra röst räcker inte, låten måste ju vara bra också
:-({|= \:D/ :-({|=
-
Gäst
Men hallå! Är det IKVÄLL????
Näää, du skrev fel va, Mia?
Icke att Ugglis vinner. Inte en chans!
Inte Ernman heller. Fin refräng, men snacka om stulen!
. Det låter Toscas hödjarrefräng á la Paul Pott lång väg
Tänk på alla flickröster. EMD blir det. Definitivt! Och jag gillar låten. Och det är helt klart begåvad sång. Men sceneriet! Fy så trist och gammaldags.
Nej, det funkar dåligt med grabbarnas image. Kostymscenografi blir så krystat och töntigt tycker jag.
Bara så ni vet!
Näää, du skrev fel va, Mia?
Icke att Ugglis vinner. Inte en chans!
Inte Ernman heller. Fin refräng, men snacka om stulen!
Tänk på alla flickröster. EMD blir det. Definitivt! Och jag gillar låten. Och det är helt klart begåvad sång. Men sceneriet! Fy så trist och gammaldags.
Bara så ni vet!
-
Gäst
Nu ska vi se K-ina....Vad var det nu som var skönt??K-ina skrev:Jag tycker att de var såååå stiliga i sina hattar och med sina käppar!!! Men så älskade jag ju också Fred Astair mm. när jag var barn...Jag tyckte det var skönt att slippa se de tre gossarna utan palestinasjal!!!
![]()
![]()
Jaja, Mia. DEN kan du ju inbilla någon!Miar70 skrev:hmmmm... jag lovar, jag är HELT nykter...
Blev ju nästan nervös och tänkte klubba bort sambon från hockey här hemma. Ikväll???
Skål! Jag sippar på lite vin så här är det onyktert i varje fall.
Jag tror att ugglan tar sig uppåt, fast inte tar hon nog hem det. Kampen blir mellan EMD, Alcasar och Måns tror jag. Fast ingen av dem kommer vinna i Europa tror jag. De senaste låtarna som vunnit det stora hela har inte alls varit i min smak. Vet liksom inte riktigt vad som hänt.
Jag tror att ugglan tar sig uppåt, fast inte tar hon nog hem det. Kampen blir mellan EMD, Alcasar och Måns tror jag. Fast ingen av dem kommer vinna i Europa tror jag. De senaste låtarna som vunnit det stora hela har inte alls varit i min smak. Vet liksom inte riktigt vad som hänt.
Mamma till solstrålen Elsa
född okt -07
och livsnjutaren Ellen
född april -11
och livsnjutaren Ellen
-
Fjällfolket
Det som var bra med ryska låten förra året var Evgeni Pluschenko
Tänk på att flickorna kommer att slitas mellan EMD och Måns... Det blir inte lätt för någon. Men jag hoppas nästan att det blir någon av de mer udda (Ugglas eller Ehrnman), så att vi i alla fall märks.
/LO
Tänk på att flickorna kommer att slitas mellan EMD och Måns... Det blir inte lätt för någon. Men jag hoppas nästan att det blir någon av de mer udda (Ugglas eller Ehrnman), så att vi i alla fall märks.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Att de slipper svettas i halsdukar inomhus - det måste väl vara skönt???!Tinis skrev:Nu ska vi se K-ina....Vad var det nu som var skönt??K-ina skrev:Jag tycker att de var såååå stiliga i sina hattar och med sina käppar!!! Men så älskade jag ju också Fred Astair mm. när jag var barn...Jag tyckte det var skönt att slippa se de tre gossarna utan palestinasjal!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Annars lyssnar jag på U2s nya skiva och skiter högaktningsfullt i schlagern ikväll... Men i morgon är jag på banan igen!!! \:D/
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Här är en som inte direkt är så hemmastadd i Melodifestivalens olika turer som HELA VÄRLDEN talar om (senast taxichauffören jag åkte med) men nu är jag hos Bibban i Karlskrona och HON är en som kan. ALLT. Hon har nu tvångsbeordrat mig till intensivt gloende, tyckande och ringande i morgon kväll. Och till den änden inhandlat ett kilo krabba (
Och så måste jag ju kackla om en unge, ett av mina högt älskade barn, som skickade ett mail till sina syskon och sin mamma av följande OERHÖRT intressanta lydelse:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Välkommen Anna och Bibban också (indirekt)
Spännande med insideinformation, ska kika lite extra
Men ni måste ju tippa ni också - vad tror Bibban, schalgerproffset? Och sorry fjällan och Hege, norges bidrag faller mig INTE på läppen. Åtta kommer han, det är mitt tips
.
Ska vi ha en tipstävling med topp tre ikväll?
1. Ugglas
2. Måns
3. Ernman
Och jumbon är grekiskan!
Och här skiner sooolen idag!
Spännande med insideinformation, ska kika lite extra
Men ni måste ju tippa ni också - vad tror Bibban, schalgerproffset? Och sorry fjällan och Hege, norges bidrag faller mig INTE på läppen. Åtta kommer han, det är mitt tips
1. Ugglas
2. Måns
3. Ernman
Och jumbon är grekiskan!
Och här skiner sooolen idag!