Jag har varit i Finland under helgen och har nu tittat på fredagens Idol.
Nummer ett:
HUR kan man bjuda till en fredagsfest, en ABBA-fest

och sedan stå för det lovade med...
... ett plingplong-pingpong-band, inspelad gud vet vilken barnkammare med hjälp av låtsatsxylofoner - såna som min son har på sitt rum
HUR GÖR MAN

](*,) ](*,) ](*,)
Idolerna:
Loulou:
Nödnarop var det här ja...

refrängen lyfter inte ETT SMACK kanske delvis därför att den s.k. "trummisen" SOM NU BORDE GÅ ÖVER TILL HELKOMP TACK SÅ MYCKET - sitter och småsover i sin säng där i den där okända barnkammaren...
Lars - Hitintills har jag inte fattat ett smack av Lars påstådda storhet - han har varit platt tråkig i mina öron

men NU

men HÄR

detta var ju det mest uuuunderbara parodi som någonsin gjorts på ABBA! Glädje! Humor! Kärlek! Mera!

MVG +
Alice - gör låten så bra man kan begära med ett sovande plingplongband.
Robin E - RÄTT låtval

Om man nu MÅSTE slakta ABBA till tonerna av ett kakarokeband DÅ VÄLJER MAN LÅTEN DÄR DET FINNS ALLRA MEST INSTRUMENT MED för att få en chans att faktiskt göra något av låten. Att han sen är helt rätt changermässigt och röstmässigt också gör ju ingenting... 8)
Anna - och häääär tokar bandet till det med inspelade låtsas...

.. klarinetter... :-k Nä, jag vet inte.

Stackars Anna.

Det var bra, med de här förutsättningarna men inte så mycket mer.
Kevin: Ytterligare en MVG +

Att få mig att nästan glömma bort karaokebakgrunden är riktigt strongt!
Robin B - Nu är jag trött p åatt se den här joggaren strutta runt med böjd rygg och halvhöga knän på scenen som en borttappad liten pekinges

det var inte kul första, andra tredje eller fjärde gången och nä, det var inte kul nu heller. Vad gör han med i tävlan

BORT!
Johan - kan inte stava ABBA baklänges i sina tankar.

Sångmässigt - började lovande - refrängen är katastrofvarning på - men det som mest irriterar mig är ju tonårsflickorna

som skriker sig hesa för att gossen tittar ner i golvet när han sjunger "I don't wanna talk".

Jag vet vem som kommer att vinna hela Idol.
Sepideh - nu är jag trött på karaoke - så jag orkar inte riktigt lyssna längre. Inte Sepidehs fel, antar jag.
TV4 : fem överstrykna getingar, fyrar, stjärnor, vad du vill för att de pulvirserar en lovad ABBA -fest med snuviga låtsastromboner. Hem och skäms