Idol 2008

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Jannika skrev:SKAN-DAL att Loulou åkte.

Kevin ÄR artist sen kan man gilla honom eller inte. Han växer på mig, som man säger på utländska.

Men HUR kan ni såga Lars? Han är genialisk i min bok. Och det krävs lite mod att göra en sån version. Bäst igår.

Johan hemsk.

Lill-Robin RIKTIGT bra förutom scennärvaron. Jag gillar hans rena röst och enkla men bra sångstil. Inga krusiduller bara skönt att lyssna på. Stor-Robin OK.

Sepideh näe.

Jannika
Tycker precis likadat förutom Alice och Anna.
Tycker Alice är intetsägande och har tunn röst.
Anna som darrar på underläppen och ser ut att börja gråta när som helst får inget medlidande från mig.Blir deppig bara jag ser henne.

Kevin och Lars håller jag tummarna för nu.LouLou var ju den tjej som jag tyckte var den som hadde glädje och charm.

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

[quote="Nancy"
Anna: Lite Carola-varning här och det faller vi pladask för. En sådan person man tittar på och lyssnar på vare sig man vill eller inte. [/quote]

Ja, Carola är det hon påminner om :!: Men för mig är det inget positivt, jag tycker Anna verkar ha blivit lite väl självgod, hon såg väldigt chockad ut över att få höra kritik från juryn... som om hon inte trodde dem :roll: Det är skillnad på att ha självförtroende och vara självgod :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Miar70: Jag tycker nog att lilla Anna har haft inslag av självgodhet ganska länge nu men om man är 16 år och får så mycket beröm... Oj vad godhjärtat och förstående jag blev helt plötsligt. Inte alls min stil och jag ber om ursäkt för min mesighet :roll: :wink: :lol:

Fast jag läser mina ord om Malta-Kevin och får skrämselhicka över att det kanske ser ut som om jag outat mig som värsta homofobikern. Jag skall inte trassla in mig mer utan nöjer mig med att dementera att så skulle vara fallet.

:heart: Kram från Nancy
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag har varit i Finland under helgen och har nu tittat på fredagens Idol. :)

Nummer ett:

HUR kan man bjuda till en fredagsfest, en ABBA-fest :D och sedan stå för det lovade med... :shock: :shock: :shock:

... ett plingplong-pingpong-band, inspelad gud vet vilken barnkammare med hjälp av låtsatsxylofoner - såna som min son har på sitt rum :?:

HUR GÖR MAN :?: :x :x :x ](*,) ](*,) ](*,)

Idolerna:

Loulou:

Nödnarop var det här ja... :shock: refrängen lyfter inte ETT SMACK kanske delvis därför att den s.k. "trummisen" SOM NU BORDE GÅ ÖVER TILL HELKOMP TACK SÅ MYCKET - sitter och småsover i sin säng där i den där okända barnkammaren... :sleep:

Lars - Hitintills har jag inte fattat ett smack av Lars påstådda storhet - han har varit platt tråkig i mina öron :shock: men NU :D men HÄR :D detta var ju det mest uuuunderbara parodi som någonsin gjorts på ABBA! Glädje! Humor! Kärlek! Mera! :lol: MVG + :P

Alice - gör låten så bra man kan begära med ett sovande plingplongband. :roll:

Robin E - RÄTT låtval :!: Om man nu MÅSTE slakta ABBA till tonerna av ett kakarokeband DÅ VÄLJER MAN LÅTEN DÄR DET FINNS ALLRA MEST INSTRUMENT MED för att få en chans att faktiskt göra något av låten. Att han sen är helt rätt changermässigt och röstmässigt också gör ju ingenting... 8)

Anna - och häääär tokar bandet till det med inspelade låtsas... :thumbsup: .. klarinetter... :-k Nä, jag vet inte. :roll: Stackars Anna. :roll: Det var bra, med de här förutsättningarna men inte så mycket mer.

Kevin: Ytterligare en MVG + :D Att få mig att nästan glömma bort karaokebakgrunden är riktigt strongt! :thumbsup:

Robin B - Nu är jag trött p åatt se den här joggaren strutta runt med böjd rygg och halvhöga knän på scenen som en borttappad liten pekinges :roll: det var inte kul första, andra tredje eller fjärde gången och nä, det var inte kul nu heller. Vad gör han med i tävlan :?: BORT!

Johan - kan inte stava ABBA baklänges i sina tankar. :roll: Sångmässigt - började lovande - refrängen är katastrofvarning på - men det som mest irriterar mig är ju tonårsflickorna :oops: som skriker sig hesa för att gossen tittar ner i golvet när han sjunger "I don't wanna talk". :shock: Jag vet vem som kommer att vinna hela Idol. :roll:

Sepideh - nu är jag trött på karaoke - så jag orkar inte riktigt lyssna längre. Inte Sepidehs fel, antar jag.

TV4 : fem överstrykna getingar, fyrar, stjärnor, vad du vill för att de pulvirserar en lovad ABBA -fest med snuviga låtsastromboner. Hem och skäms :!:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Underbart Päivi :lol: . Kan du inte skriva till TV4 och nämna detta "lilla" bekymmer. Jag är ju inte riktigt så känslig - för att jag inte har den kapaciteten. Men var det inte ett riktigt band förra året? SOm var där live i studion? Eller var det bara en gång???

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hmmm... :twisted: :lol:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

go päivi :thumbsup:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ni kollar väl :wink: :!:
(Päivi - undras om du bråkat med fyran så det är därför det är liveband ikväll :wink: :D :!: )
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
twins

Inlägg av twins »

Vad håller min idol Lars på med, vill han åka ut :shock: .

Kevin var bäst ikväll :thumbsup: .

Är sååå trött, måste :sleep: nu, nattinatt.

:heart:
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Ja,vad tycker ni?
Jag tyckte alla utom Sepidehi(rätt stavat)var bra!
Kevin har växt från gång till gång och är ´nu en av mina favvo.
Både Robina var bra.
Anna var bra Alice var bra
Johan var faktiskt bra ikväll som sjäng Uggla(en av mina favoriter)
Och Lars var bra.Han är ju som han är-äntingen älskar man honom eller oxå så hatar man honom.Han gör sitt eget race.

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

twins skrev:Vad håller min idol Lars på med, vill han åka ut :shock: .

:heart:
Håller till viss grad med.Men det var det ju prat om från början.Var han en idol eller inte eftersom han kör sin egen stil.

Jag tror inte det faktiskt.
Men ändå är han ju så bra på det han gör.
Kan ändå inte hjälpa att jag fortfarande tyckjer han ÄR bra.Även om det var ganska konstigt ikväll :-k

/ulrika
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag tyckte att jury-Laila hade rätt angående Lars. Jag fattar inte vad han tänker på! :roll: :?: :?: :roll: Det kanske inte var menat som en provokation men jag uppfattade det som det. Pinsamt helt enkelt... Jag känner mig helt humorbefriad!

I kväll var det flera som var bäst :wink: - var och en på sitt sätt. Jag har svårt att rangordna dem. Lika svårt har jag med att utnämna den sämsta... Men det lutar åt Lars...

Bäst :D
Kevin, Alice, Robin E och Johan

Sämst :(
Robin B, Sepideh, Anna och Lars
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jaaaha... :shock:

Robin 1 med Pontare låten: gör det tråkigare än en begravningsvisa från Jämtland. :sleep:

Sepideh - VEM hittade på att spexa till "Främling" med nån slags konstig reggae-komp? :shock: Live-band ville gnälltanten ha, men inga egna skojjiga idéer. :shock: Håll er till noterna, pågar det blir bäst så. [-X

Kevin: :shock: :D :o =D>

Alice: Njaaa. :? Hmmm. :?

Johan: Jamen... ja. :) Om han nu skall gå omkring och strutta på scenen som en övervintrad glamrockare så då kan han ju göra det åtminstone bra, och det här var bra. Ett litet leende lockade han fram från en gammal rocktant. 8)

Robin 2 - helt okej. Men jag hoppar inte omkring i soffan.

Anna - hm. :? Det kanske är jag som bara har svårt för det här med ballader i en sån här tävling. Fast för två veckor sedan... :heart: :-({|=

Lars - okej, okej, vi har fattat. Det är underhållande, men inte så där jätteintressant.

Ut skulle jag skicka Robin 1 - för flera veckor sedan faktiskt. :roll: Han rör sig som en epa-traktor i svår snömådd (när han rör sig) han lever in sig i låtarna ungefär lika mycket som när jag skall ringa till Emanu-El för femte gången och förklara att vi fortfarande inte har någon belysning i tvättstugan :roll: och hans låtval är inte katastrofala men platt ointressanta. Kan vi inte slippa nu :?:

Snälla :?:

Hela programmet får ett plus för livebandet - TÄNK vad förra veckans ABBA - tema skulle kunnat bli med lite riktiga levande varelser bakom "musiken" :cry: men man FÅR INTE slakta klassiker och göra om dem till konstiga reggae-skojjigheter där den borde-vara-fräna-intron snubblar på röda mattan och kommer ut i kullerbyttor till åhörarna. :shock: "Främling" är inte svår för pianisten: raka rör, kör på, njut av att vara i ramljuset, låt sångaren strutta fram lite. Men nä. :roll: Det är för svårt att läsa innantill.

Nu SKALL jag sluta gnälla. :shock:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Sen glömde jag att kommentera orkestern... Jag tyckte det var orytmiskt jag. Eller så var det sångarna som inte var rytmiska... :? :roll: :? Men som exempel... när Alice sjöng... Eller den där reggaerytmen till Sepidehs låt...

Förresten - kan man anklaga Sepideh för arrangemanget? :-k Det tyckte jag att juryn gjorde - men jag tror inte att det var hennes fel jag...
Mamma till två pojkar.
K-ina

Inlägg av K-ina »

Nu skrev vi om varandra Päivi...

Jag tänkte så här om Reggae-historien:
De vill göra om Carola-låten till en Lotta Engberg-låt. :shock: Främling i Fyra Bugg stuk! Jag är allergisk mot såna där färgglada klatschigheter... På fel ställe alltså! Minns plötsligt ett par hängande träpapegojor som jag hade i öronen till en färgglad skjorta som knöts fram på magen... Brrrrrrrr! Jag ryyyyyser!
Mamma till två pojkar.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"