Melodifestival -08!!!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kattklo

Inlägg av kattklo »

Starkaste startfältet av alla deltävlingar tycker jag.
Och rätt låtar gick vidare, för första gången.
:D
Ingen schlagerunge, däremot världens energi. Jag som knappt sovit på 2 nätter... kanske ett tecken, kanske bara galenskap. :lol:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Alltså jag tyckte att kvällen - gårdagskvällen - bestod av klassiska svenska schlagers i någorlunda modern tappning. Helt ok låtar och jag tyckte också att rätt gick till Globen. Däremot tycker jag inte att vi har en enda låt som skulle kunna göra att det blir ESC i Sverige nästa år.
Jag tror att BWO skulle kunna placera sig, likadant med Rångedahlarna, eftersom de har ett modernt stuk på musiken, men inga segrare.

På torsdag åker vi till Carnarieöarna och missar därför andra chansen, men är tillbaka till finalen :D.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej LindaVega! Vad roligt att du kommer hit och kacklar! Jag MISSADE ju alla artister och alla pausfåglar. Typiskt! Jag tycker överlag att dansnumrena har varit bra rätt igenom. Tänk om man kunde dansa så där *längtansfullt*....

Kram Jannika
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Kom också på en Lassie - långsökt kanske, men dock.

Maken har gått i skola med Linda Bengtzing. Och när hon jobbade på Vallmans för ett antal år sedan så var han där och hon serverade vid hans bord. Hon kom fram till honom och tittade en stund och sa "Töreboda". Och så var det ju. Maken är därifrån och Linda från Gullspång (en ännu mindre håla, inte så långt därifrån :D )

Hon var tydligen ihop med en kompis till honom ett tag och han (maken) med en kompis till henne :lol: (Har jag för mig att det var - ungefär...)

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag bor ju i Närke så jag hejade så klart på "Örebro-låten" dvs. Bengtzings... :D

Tyckte att rätt låtar gick vidare och att ingen låt i går kväll var pinsamt dåligt. Jag börjar känna mig litet mättad om jag ska vara ärlig! Tur att det är slut på deltävligarna. :!:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nä, jag gillade INTE fru Perellis låt. Aptrist tyckte jag! Fast hon är ju såklart ett stor proffspaket, så why not?!

Lilla Sibel var ljuvlig! "Åh, en ängel" sa min 4-åring... :D
K-ina

Inlägg av K-ina »

"En prinsessa" sa min fyraåring...
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

"Sjöng surt och skrikigt" sa min lillasyrra, haha! :lol:

Min äldsta alltså, den minsta är fortfarande på BB. :D
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jag gillade Niklas Stömstedt igår! Konstigt, jag brukar aldrig gilla honom :-s :-k Och så kom han SIST :shock: :shock: :shock: :!: Det var väl helt OK egentligen att Bengtzing & Perelli gick vidare. Jag är lite nyfiken på vad du ställer för astrologisk diagnos på Bengtzing, Jannika! Hon är ju som Charlotte P i kubik :D :!: Hon kanske har RUBBET i Jungfrun?!

Jag håller helt med dig, /LO, om att det inte är någon låt som verkligen sticker ut det här året. Jag minns när Lena PH sjöng (och jag fick hålla för ögonen på maken :roll: :lol: ) eller när The Ark vann förra året - det var liksom självklart. Nu känns det mer som en jämntjock smet av jag-vet-inte-vad. Lite trist.
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Här hemma sa vi att det skulle kunna bli vem som helst - Christer lika väl som Amy. :roll:
Hm, det bådar inte speciellt gott...

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Cyan

Inlägg av Cyan »

Jajamen, det var en intressant delfinal. Lite väl mycket tradschlager (läses Bengtzing och Perelli). Jag tyckte att Sibel var självskriven till finalen... och nu ska hon tävla mot E-type & The Poodles i andra chansen. Jag vill ha just de två vidare till final. Löjligt med ett system som omöjliggör det!!!

Som vanligt var Björn Gustavsson bäst. Jag skrattade så jag grät...

Och om vi nu ska köra "Jag mötte Lassie" så får jag meddela att en av killarna i melodifestivalens dans/doa-grupp, ingen mindre än han som är gift med självaste schlagergeneralen Christer Björkman, faktiskt gått på samma skola som jag och varit med i samma skolkör! Han var stans stora sångstjärna minsann och se vart det tog honom...
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Tinis skrev: Lilla Sibel var ljuvlig! "
Håller med.Varje gång hon sjunger reser sig håren på kroppen.Hon har DET!!!Jag förstår inte varför man inte hört något av henne sedan idol.Precis som när Darin sjunger är det som man bara stannar till.
Sibel,Sanna N,BWO och tvillingarna är mina favortier.Men om jag fick välja skulle jag absolut ge segern till Sibel.
ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tjena Gabban! :D

Nja. alltså, det junfrueliga i fru Perellis liv är effektiviteten (hon gör ju allt själv!) och självständigheten samt hennes välgroomade utsida. Jag uttryckte mig kanske lite oklart. Divastämpeln och det lätt hysteriska too much of everything, gärna dyrt fast ändå med stil lutar nog mer åt lejonet, antagligen som AC. :lol: Hon ser ju tom UT som ett lejon. Ögonen, näsan och lejonmanen.

Jag tippar fortfarande Sanna som vinnare av hela klabbet med viss reservation eftersom jag inte hört sista startfältet förutom Nordman. Och den gillade jag.

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Och jag ser att jag inte svarade på frågan alls, haha! Bengtzings hysteri skulle jag nog mer klassa som en tvillingskada. :lol:
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Kan inte låta bli att fylla på med lite info:
Charlotte Perelli är våg (född 7 oktober1974) och Linda Bengtzing är fisk (13 mars -74).

Vad säger det?
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"