Tack för din berättelse också.
Kram Jannika
Ja, du sätter fingret på det hela. Mitt inre slits i stycken.sonica skrev:Och jag önskar att det fanns någon förtrolig att avlasta dina bördor på.När du skriver, känns det så ensamt omkring dig.
Först ska du bära på sorgen över din far, sen ska du finnas till hands för din mor, det känns som du satsar på att vara så stark, men invärtes gå du sönder.
Osså har du framtiden, ditt ofödda barn, som du vet kommer att behöva dig, och du tänker: och hur ska du kunna ge det, när du känner att du behövs på annat håll.När din far behöver dig, när din mor behöver dig,
jag kan bara föreställa mig hur hela ditt inre slits i stycken.
Bort och väck. Du är INTE en svikare för att du tar hand om dig själv. Bra att medicinen hjälper dig.Jag känner tydligt av medicinens verkan nu hos mig själv och det är lättare att ta sig genom dagarna, samtidigt som jag ogillar det den gör med mig. Jag vill vara fullt närvarande och det känns fel att jag nu KAN tänka på annat och så att säga byta kanal i 5 minuter. Det kunde jag inte för en vecka sedan och det var vidrigt, och för att överlva själv var detta nödvändigt. Men jag känner mig ändå misslyckad och som en svikare...
Du har så rätt - men det är så svårt...sonica skrev:Lev för dagen, och tänk inte så mycket på framtiden, för vad framtiden än har att erbjuda så är den oåtkomlig, och sen kostar det så förbaskat mycket av ens energi och ork att tänka på den.