Expedition viktväktarna, säsong 2.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

duggan: Borde fattat att du hade järnkoll :wink: :lol: :thumbsup:

Jannika: Ät vad du vill bara du inte överger Päivi och mig där under palmen. Läste i din hönstråd och jag säger med ett hyttande finger "var rädd om sig, basta" [-X

:idea: Tycker annars att det bör ökas på med glada tillrop, beundrande hejarop och välmenande moralkakor så här kommer en dos från mig:

=D> Tjusigt jobbat alla :!: :D Det ÄR ett megajobb att dag ut och dag in hålla koll på varenda tugga och veta att ibland står man likt förbannat still den veckan. Inte förrän veckan därpå kan utdelningen komma men attans vad svårt det kan vara att hålla motivationen uppe.

Och om man tassar upp på natten eller sena kvällskvisten och hoppas att det skall ha dykt upp nåt spännande (ätbart) i skåpen... ja då tar vi till vårt mantra och vips är ordningen återställd igen :wink:

VE den som mesar sig :!: :twisted: 8) :lol:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Nämen käraste viktminskare (samlingsnamn för oss alla oavsett ö) hur har det gått under helgen :?: Har ni alla blivit så smala så ni försvunnit helt :roll: :wink: :?:

:heart: Kram på er från Nancy
(som fick grattis och hurra på Viktklubb igår och blev sådär tokstolt :wink: :lol: över det. Jo, vägning där på måndagar men det viktigaste vägningsdagen är och förblir fredagar såklart. Måndagsvägningen får ses som en "smygvägning" och en indikation på varthän det lutar. Det lutar nedåt än så länge...)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag skriver in min fredagsvikt på måndag hos VK... väger mig inte direkt efter helgen... O:)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Päivi: :wink: O:)

Fortsätter envist att hålla denna tråd igång genom att med STOR glädje meddela att:

Jag är en kvinna klädd i jeans :!: :shock: :P :roll: :lol:

Eller jo, de är kanske inte knäppta och med dragkedjan uppe men såna världsligheter löser man med ett gummiband och en täckande tunika över... :roll: :wink:

:idea: Idag var första gången sedan förlossningen som jag lyckades få upp jeansen över lår och rumpa :lol: Tänker envist ha på dem varje dag nu framöver med enbart paus för tvätt emellanåt 8)

Jeansen gick tidigare under benämningen "tjockejeansen" eftersom de är de största jag har men eftersom de nu är åtråvärda och ett redskap mot mindre tider har de fått nytt namn: "smalejeansen" :wink: :lol:

Fokus-skifte sa Bill...

Någon som gjort jordgubbsfromage ännu... :?: Ni fattar ju inte vad ni missar tjejer :P

:heart: Kram från Nancy
anna71

Inlägg av anna71 »

:lol: :lol: :lol:

Jag har sett den här tråden först nu! när det redan är försent!

Men Päivi o Nancy o Jannika, hade jag varit med från början, då ni...
-10 kg med LCHF! Det tog ca 1 år, så kämpa på bara med era grytor med extra grädde! :thumbsup:
-----------------------
Flicka f?dd juli 2002; kurad vid 7 m?nader
Pojke f?dd april 2004; verktygad sen han f?ddes
Nancy

Inlägg av Nancy »

anna71 skrev::lol: :lol: :lol:

Jag har sett den här tråden först nu! när det redan är försent!

Men Päivi o Nancy o Jannika, hade jag varit med från början, då ni...
-10 kg med LCHF! Det tog ca 1 år, så kämpa på bara med era grytor med extra grädde! :thumbsup:
:-$ .... vi är här på nåder ser du och dessutom förpassade till en öde ö där vi trängs under en enda liten palm alla tre... :roll: :lol: Så inte för mycket prat om grädde är du snäll :P :wink: :lol:

Mycket imponerad över din viktnedgång, snyggt jobbat :thumbsup: Då jag enbart körde LCHF påverkade det inte vikten nämnvärt men nu har jag hittat en medelväg som känns bra och det är viktklubb. Då räknas enbart kalorier och jag kan fördela dem som jag vill. Blir en slags LCHF-viktväktarhybrid där maten i huvudsak består av kött, fett, mjölk, grönsaker och lite frukt.

Fråga: Vatten... har glömt vad VV anser är skälet till att man skall dricka så mycket :?: Är det för att hålla hungern stången, magen igång eller har det inverkan på själva viktnedgången :?:

Sen tycker jag att vi nu idag behöver peppa varandra rejält eftersom det är...FREDAG imorgon :!: :P :wink: Hur känns det :?:

:heart: Kram från Nancy som tror att det här projektet hade gått lättare utan att vara nattmatande mor som således får inblick i kylskåpet natt efter natt... :roll: Jodå, jag bokför envist alla nattsynder men det blir lite snålt med mat dagtid ibland...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Torsdag kväll. 100 kalorier kvar. Hungrig. Gottis-sugen. Var gör man av det? Sitlla hungern? Eller stilla begäret?

Hungern?

Begäret?

Hungern?

Begääääret?

Fredagmorgon imorgon, vägning imorgon. Äshhhhhhhhhhh... :roll:

Jag vill inte HA en banan. Jag vill ha 100 gram choklad. Nu. :shock:
Nancy

Inlägg av Nancy »

8) Man gör jordgubbsfromage kära du :wink: :P Blir nog ca 150 kcal. Ladda frysen med jordgubbar till nästa gång begäret sätter in vet ja.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Eller så tittar man på "Ice Age 2", och väntar tills bananen, som man åt (mycket) tidigare på kvällen hinner lägga sig i magen, och så, lagom till att filmen är slut är man inte hungrig längre, och slipper äta en banan till. :roll:

Skall skriva ner recept på fromaaaaaggggge... :P
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jahupp, vi sysslar med någon slags "varannan vecka" verksamhet här, verkar det som :roll: - varannan vecka står vikten still, varannan vecka sjunker den. 69.5 exakt. Ser fram emot nästa veckas vägning då... :wink:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Godmorgon kära vänner :heart:

Jag fattar nada :shock: :evil:

+0,9

Och jag som äter rätt och tränat fyra dagar denna veckan... jaja, jag har hört att viktminskningen ligger en vecka efter, så kanske det syns nästa vecka då... så TRIST med plus :(

Förresten måste jag berätta nåt klokt jag hörde på drPhil häromkvällen:

:idea: De första fyra minuterna på dagen avgör hur resten av dagen kommer att bli!
Stämmer rätt bra, ha jag märkt!

Hoppas ni andra får bättre resultat denna veckan!

Kram!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lua

Inlägg av Lua »

Hej alla!

Lugn, kära Mia! Nästa vecka blir det RAS på vågen. Du är superbra och jättesnygg, faktiskt :wink:

Här går det åt rätt håll: -1,1 kg! Jag är supernöjd!

Kram Lua. :heart:
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Lillamolntuss:
Kvar till målvikt -6,4 kg
Målvikttidpunkt: Nyår
Viktnedgång denna vecka: - 1,8 kg
Sammanlagd viktnedgång: - 8,6 kg
Start datum: 29/6
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Nancy

Inlägg av Nancy »

Nancy:
Kvar till målvikt: 7,9 kg
Målvikttidpunkt: Lucia
Viktnedgång denna vecka: - 0,6 kg
Sammanlagd viktnedgång: 3,4 kg
Start datum: 23/8
Nancy

Inlägg av Nancy »

Det här går ju alldeles lysande :!: :D

Ok Mia, fattar att det känns snöpligt men om du kan så försök se till din totala viktminskning + att du TRÄNAT hela fyra ggr på EN vecka :shock: =D>

:idea: Sen kom du dessutom med dagens "Rätt in i hjärtat-citat", en riktig ögonöppnare :!:

Päivi: Gissar på nedgång nästa vecka för din del. Fint att det löste sig med hungersuget :thumbsup:

Lua och Alltmindremolntuss (sorry för min usla humor): Dansas det månne glädjedanser hemma hos er :?: :wink: :D :lol: \:D/ Tjusigt :thumbsup:

Gablex: Hur har det gått med din "nästan i mål-kris" :?: Been there, done that. Håller på dig såklart :D

För egen del är jag riktigt nöjd med mina -0,6. Har ett första delmål och det är att nå 55,5 kg. 2,4 kg kvar dit. Då har jag nämligen gått ned alla 15 graviditetskilon. Från senaste graviditeten alltså :wink: Amningsreserverna från då jag väntade Leia, ja de ammades ju inte bort denna gång heller :roll: :wink: ...

:heart: Kram från Nancy
(som sparar kalorier till kvällen eftersom maken lovat köpa med rödvin :P )
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"