Allergi(t)råd!
-
TorpSara
-
Fjällfolket
-
Fjällfolket
Hej!
Läste idag att även bambukläder är bra för allergifolk. Har ni sett?
http://www.bambuklader.se/why_is_bamboo_better.html
Någon med erfarenheter..?
/Fjällmor
Läste idag att även bambukläder är bra för allergifolk. Har ni sett?
http://www.bambuklader.se/why_is_bamboo_better.html
Någon med erfarenheter..?
/Fjällmor
Nu har jag varit på Shopping4net.se och kollat runt. Hittade två olika salvor från Urtekram, en som innehöll Aloe Vera och en som inte gjorde det. Vilken/vilka har ni provat?
Kram Susan
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
-
TorpSara
Nu tassar jag ut och ska inte förgifta tråden med mer neggosnack...
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
-
TorpSara
Hej!
Jag läser i tråden med jämna mellanrum
.
För oss funkar olivolja fortfarande jättebra. Det luktar och kladdar visserligen men prinsens hy blir mjuk, len och eksemfri. Nu testar vi om det funkar för väderbitet ansikte också.
Jag ser att det inte funkat för andra i tråden med vegoljor. Att det kan vara sådan skillnad? Finns det några rön kring det?
Jag läser i tråden med jämna mellanrum
För oss funkar olivolja fortfarande jättebra. Det luktar och kladdar visserligen men prinsens hy blir mjuk, len och eksemfri. Nu testar vi om det funkar för väderbitet ansikte också.
Jag ser att det inte funkat för andra i tråden med vegoljor. Att det kan vara sådan skillnad? Finns det några rön kring det?
Sömnlös, har inte några rön att komma med just nu.
LIte uppdatering kring GalactoBase. Har kontaktat återförsäljaren Macronova och fått svar:
LIte uppdatering kring GalactoBase. Har kontaktat återförsäljaren Macronova och fått svar:
Ju fler som mail-bombar desto större chans att de ser att det finns ett reellt behov.Hej Ewa!
Tack för ditt mail.
Tyvärr kommer Galactobase att utgå ur vårt sortiment p g a att det såldes för lite av den. Det är en otroligt bra produkt och de som börjat använda den kan inte vara utan den.
Jag vidarebefordrar ditt mail till produktansvarig och hoppas som så många andra att den kommer tillbaka igen.
Super, Fjällan :thumbsup:
Fick svar på allergitester på sonen igår. Och som jag misstänkt så är det björk och gräs han reagerar på
. Men inte gråbo. Skönt att slippa något
Och inget mot pälsdjur - tack och lov för det[-o< Däremot visar han HÖG allergi mot kvalster. Och efter samtal med läkaren fram och tillbaka kan nog konstateras att det ännu inte gett sig tillkänna. Kanske för att vi har en fungerande hygienstrategi, kanske för att det ännu inte blossat upp. Jag hoppas förstås på det förra [-o< och att han ska få slippa det i möjligaste mån. Blä - ingen rolig historia. Men jag har ju haft mina misstankar och efter förra sommaren så var väl misstankarna rätt välgrundade. Men någon liten förhoppning fanns förstås att det hade andra orsaker.
Nåväl, när vi pratade kvalster så stämde ändå inte bilden in på Anton riktigt. Han är ju alltid fin på vintern, men får eksem, rinnig näsa, rinniga ögon och blir trött och slö på sommaren. Annars är det typiska att man får nästäppa, ögonirritation och blir röd och fnasig i huden - företrädesvis om vintern. Kanske någon annan som läser här känner igen den beskrivningen, så sår jag ett frö om det här. Allt (kuddar, täcke osv) ska tvättas i minst 60 grader för att de ska dö. När problemen är svåra så bör man byta lakan, påslakan varje vecka, annars räcker varannan vecka.
That's all for now.
Fick svar på allergitester på sonen igår. Och som jag misstänkt så är det björk och gräs han reagerar på
Nåväl, när vi pratade kvalster så stämde ändå inte bilden in på Anton riktigt. Han är ju alltid fin på vintern, men får eksem, rinnig näsa, rinniga ögon och blir trött och slö på sommaren. Annars är det typiska att man får nästäppa, ögonirritation och blir röd och fnasig i huden - företrädesvis om vintern. Kanske någon annan som läser här känner igen den beskrivningen, så sår jag ett frö om det här. Allt (kuddar, täcke osv) ska tvättas i minst 60 grader för att de ska dö. När problemen är svåra så bör man byta lakan, påslakan varje vecka, annars räcker varannan vecka.
That's all for now.