En REN viktväktartråd....

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
duggan

Inlägg av duggan »

Gablex: Kan inte din make avvara sina räkor till dig, så kan du mummsa i dig räkor, ägg, gurka, skinka och dyl som brukar ligga på? Det är ju tidigt i veckan och därmed inte så många sparade points..men om du sparar in points under dagen kan du ju äta en liiiten langgång iallafall...alltså om du kokar en 0 points soppa till lunch typ...alltså typ palsternacka, morot, chaminjon, broccoli, ärter eller vad man nu tycker om i krossade tomater och en buljongtärning och valfriakryddor...

Miar70: Hur många veckor är det kvar till jul..jag har 20,6kg kvar och jag har satt nyår..men det gjorde jag bara så där på måfå...så jag vet inte heller riktigt vad som är rimligt!!

Lua: Förästen grattis till viktminskning även denna vecka!! :lol: Börjar det kännas nu, en klädstorlek är det väl? :shock:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tassar in här och tisslar lite för Bibbans räkning, så att ingen väntar på info från henne nu :!: Operation och sjukdom har en förmåga att sätta p för de bästa ambitioner. Say no more :-$
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
duggan

Inlägg av duggan »

I see... :-#
Gablex

Inlägg av Gablex »

Önskar Bibban god bättring! Hoppas att du snart är på banan igen!

Tack för tipset Duggan, det skall nog gå vägen med landgången!

Igår när jag handlade hade ICA granatäpplen - 2 för 10 kr så det slank ner i vagnen. Spännande! Jag tror aldrig jag har smakat det!

En grönsak som jag vill pusha lite för är endive. Den är lite besk i smaken, men med lite salt och en gnutta olivolja på smakar den väldigt friskt som ett alternativ till vanlig sallad. Vi brukar bara skära upp den och blanda ihop med salt & olja. Jag köpte några stycken sådana också igår. Någon som har ett annat tips på vad man kan göra med endiver?
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
duggan

Inlägg av duggan »

endive..Vad är det för grönsak och hur ser den ut? Tänkte hur man hittar den, jag vart ju aldeles nyfiken nu ju! :lol:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Hmmm... hur skall man beskriva endive? Till formen & storleken lite som en majskolv, fast slät. Färgen är ljusgulvitgrön... Innehållet är enligt samma princip som ett salladshuvud, med blad som ligger i omlott liksom. Leta i grönsaksdisken nära salladshuvuden och rotfrukter! Good luck! :lol:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Lillstrumpan

Inlägg av Lillstrumpan »

Hej! :D

Endive sallad är mums att ha till dip. Tillsammans med andra grönsaker, ni vet, gurkstavar och morotsstavar och annat och så endive - smarrigt!
Stora 0630 Lilla 0903
Bibban

Inlägg av Bibban »

Glad att höra att ni saknat mig här! Och tack, Anna, för ditt stöd! Tackar min lyckliga stjärna för att du finns för mig!!!
Kan tala om jag står stilla sen vecka 1 med VV. Beroende på att jag inte räknat några points sen dess. Men hoppas snart sätta igång igen!
Varm kram! Och all min beundran! Ni är så otroligt duktiga!
Bibban
duggan

Inlägg av duggan »

Bibban, så klart är du saknad. Men att stå stilla är absolut inge fel på det och hojta bara till när du är sugen att börja om igen! och då kanske jag kan få dina uppgifter om hur många kilon du vill bli av med och sedan vecko rapport..Vi finns ju här när du känner dig redo! :wink:

Heja Bibban!! \:D/
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej alla :D
Hade vägdag i går, men hade inte tid att kika in här :oops: :wink:

-1,2 kg :!:
Känns skänt, då är man i gång "på riktigt" :!:

Kram :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
duggan

Inlägg av duggan »

Grattis! Vilken kanon start du har fått! :thumbsup:

Här kommer veckan sammanfattning!:

Gablex:

Vägdag: onsdag
Kvar till målvikt: -16,2 kg
Måltidpunkt mars: 2008
Viktnedgång denna vecka: 1,4 kg
Sammanlagd viktnedgång: -2,8 kg
Start datum: 25 april -07

Duggan:

Vägdag: måndag
Kvar till målvikt: -20,6 kg
Måltidpunkt nyår: -07
Viktnedgång denna vecka: -0,9 kg
Sammanlagd viktnedgång: -12,9 kg
Startdatum: feb: -07

Lua:

Vägdag: söndag eller måndag
Kvar till målvikt: -6,5 kg
Måltidpunkt: 16 juli -07
Viktnedgång denna vecka: -0,6 kg
Sammanlagd viktnedgång: -6 kg
Miar70:

Vägdag: torsdag
Målvikt: -27 kilo
Målvikttidpunkt: Jul -07, Första 10% till i juli!
Viktnedgång denna vecka: -1,2 kg
Sammanlagd viktnedgång: -1,2 kg
Startdatum: 10/5

Total viktnedgång denna vecka: 4,1 kg!!!
Total sammanlagd viktnedgång: 23,8 kg!!!
Sommar

Inlägg av Sommar »

Åh vad duktiga ni är =D> \:D/

Jag har ballat ur och skulle verkligen vilja ha lite pepp om någon orkar... :oops:
Varför blir det alltid så här för mig :cry:
Kram Emma
Mamma till Annie 051020
duggan

Inlägg av duggan »

Sommar: här får du en lite att fundera på lista av mig! :lol:

Jag tror att man måste ha åtminstoned två veckors "avgiftning" från värsta sockret. Alltså att man försäker undvika socker i största möjliga mån, okey en syltklick i gröten kan jag gå med på hellst inte mer..SEN när socker abstinensen har lagt sig kan man lättare fokusera på viktnedgång och FAKTISKT börja unna sig "normalt" socker intag, nån godisbit till helgen eller vad man då väljer! MEN kom ihåg, socker ger sug efter mer...så kan man inte hantera en liten bit tårta utan alltid måste ha mer...så får man försöka avstå, för att bryta detta beteende...när man har kommit så långt har man vunnit mycket!!!

Så mitt första råd till dig, är att om du inte har motivationen att räkna points osv just nu, så försök att bara ha en socker avgiften...stoppa i det salta snacks om så behövs, undvik bara sockret och när abstinensen börja avta så tycker jag du ska ta dig en ny funderare och känna hur det känns då?

Feer anought???
duggan

Inlägg av duggan »

Ännu en vecka har förflutit, hugoligen vad det går fort och det är roligt för jag vill att kilorna också ska gå fort :wink:

Nåja vågen visade 1,2kg ner och ger en summa på -14,1kg på 14 veckor! hurra Hurra...Nu närmar vi oss 15 kg och det låter massor mycker mer, eller hur?! :lol: Jag ska försöka lägga in en högre växel ang motionen för jag har bara promenerat 30 min och typ inge mer eftersom det regnat 20 av 21 dagar i maj här i Luleå..Blää, men idag lyser solen..jag ska försöka få tag på en cykelkärra..ingen som har en beg att sälja?! :roll:

Passionsfrukt är gott att ha i vattentillbringaren med is har jag märkt men den ÄR inte så god bara som den är... :?
Nåja denna vecka blir det endive som blir veckan grönsak, det lär ju så spännande! Har ni någon rolig frukt att föreslå?
Gablex

Inlägg av Gablex »

Åh vad duktiga ni är tjejer! Vilken viktnedgång, både på miar och duggan!!

Själv fick jag hoppa över vägningen i onsdags eftersom jag var bortrest, men på onsdag blir det av igen och då hoppas jag att jag har gått ner! Konstigt nog verkar det trögt på den vikt jag är på just nu. Kan det vara så att kroppen "känner igen" en vikt? Nu är jag på den vikt jag hade innan jag blev gravid tredje gången och jag har märkt vid tidigare försök att kroppen febrilt försöker klamra sig fast här... :evil:

Sommar - jag känner igen det där med bristande motivation... :oops: :wink: Den här gången kände jag mig inte heller särskilt motiverad faktiskt, men bestämde mig, som ett projekt, att nu börjar jag. Sedan kom motivationen efter hand! Och brister det lite någon dag så räcker jag bara ut en hand och tar tag om mina "love-handles" och då kommer motivationen tillbaka igen!!

Sedan kan jag också tänka, varje gång jag vill stoppa något i munnen, VARFÖR vill jag det? För egen del handlar det mycket om ångestdämpning. För andra kan det kanske vara tristess. Min poäng är att man kanske skall försöka förstå varför man är överviktig och sedan skaffa sig andra redskap än mat för att hantera problemet.

Grönsaks- och fruktutmaningen: Jag har blivit lite junkie på melon :oops: så jag väljer det och kanske mango, som jag också tycker är smaskigt! Rättika tycker jag är ett så roligt ord, så det skulle jag gärna prova (vet knappt hur det ser ut dock!)! Någon som vet hur man gör med den?
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"