Ni är så knäppa och roliga allihopa!
LO, jag tycker nog att du är lite fjompig. Messer-smithig.

Och jag fattar inte kopplingen mellan
diskussionen om trådens (o)möjliga ämnen och
inbördes beundran-faran. Gör mig gärna uppmärksam på det jag missat.
Jag tycker Nancys liknelse med banken är bra. Den köper jag rätt av bara.
Jag är i alla fall väldigt glad åt den här positiva energigivande tråden. Här kan man alltid få pepp och kärlek, skratt och nya sätt att se på saker. Och förmånen att få följa mer eller mindre okända människors liv och leverne.
Elle skrev:Behöver jag tillägga att ordet kommer från de äldre kussarna. Han suger åt sig som en svamp!
Tyvärr har jag inga kusiner att skylla på.

Jag svär alldeles för mycket, något redan mina ungar i skolan noterat och nogsamt påpekade ofta.

Mellan varven försöker jag skärpa till mig men sen är jag där igen.
Susanne* skrev:Och Ebba ska det försås vara, inte Evva...
Eller kanske Ebbab?

Hoppas de hittar nåt lättfixat. Nu har vi många i tråden med odiagnostiserade konstiga symptom. Vad är det för epedemi som grasserar?
Lilla Fjällan, det låter INTE kul det du släpar runt på? Vad tror doktorerna då? Har allt med trycket att göra eller?
Vilka synska barn du fått Päivi!

Fantastiskt och underbart!
Nike började prata supertidigt och hade som mycket liten ett omfattande ordförråd men det var bara Jander som förstod det, haha! Han fick översätta åt de korkade föräldrarna heeeela tiden.
Nella har pratat ett tag redan. TACK-TACK var det första, i sann AW-anda.

HEJ, TITT-UT, MAMMA, PAPPA dök upp strax efter 8 månader. På 10-månaderskontrollen igår vinkade hon och sa HEJ DÅ till BVC-tanten. Lilla häftapparaten som brukar vara en sån blyg viol med främmande.
Mamma vägde bara 66 kilo

(fyra kilo swisch borta!) och Nella nio kilo och var 73 cm lång. Snart ett år! Fast inte så snart som mamma trodde. jag fick för mig att hon var 11 månader. Jag måste ha legat en månad före ett tag insåg jag och fick revidera diverse åldersbestämningar i babyboken. Hon bestämde ju tex att det var slutammat när hon var åtta månader och jag hade fyllt i nio tex. Är man förvirrad eller förvirrad?
Milo var med pappa och jobbade igår när vi var på BVC. Han gick runt med viktig min i korridoren och nickade myndigt åt alla förbipasserande enligt darlingen. Sen fick han en kylskåpsmagnet med tidningskortet på och darlingens chef gjorde en knapp som det stod Milo på i nån maskin som hon hade. Ujujuj, vilken nöjd unge jag hämtade i receptionen. Knappen blev eftermiddagens diskussionsämne hemma. HUR fick man in namnet i själva knappen? Milo höll en lång utläggning om knappkonstens sköna värld och mina stora såg mäkta imponerade ut.
Jenny, jag fick ett besök med mitt fjärde! Vad sägs om det? Fast jag tycker det är lyxigt att slippa släpa iväg en så liten bara för att väga. Vi får bestämma själva. Jag är inte säker på att jag uppskattat det lika mycket om vi inte hade haft en så bra barnmorska. Man vill ju inte ha känslan av att de snokar eller ska kolla upp en.
miar70 snö?

Och jag tyckte det kändes lite kallt runt knutarna här när vinden friskade i och solen gick i moln. Jag ska sluta gnälla direkt.
Kram Jannika