Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

Om ödleanda: Den enda risk för klubb för inbördes beundran är ifall ingen mer får vara med. Och så är det ju inte :heart:

I övrigt tycker jag att man lite krasst får se sitt deltagande som insättning på en gammaldags bank. Ju mer man sätter in desto mer har man att plocka ut. Inga krusiduller. Banken ställer inga krav på hur du skall göra (inga fondval och sånt jox) utan valet (orken/lusten/engagemanget) är ditt eget.

Tack för pepp och kramar. Skickar dem tillbaka till behövande :heart: Läser men orkar inte skriva så mycket idag (ännu...).
K-ina

Inlägg av K-ina »

Susanne* skrev:Hoppsan hejsan svejsan så tokigt det kan bli när man både är trött och inte har någon hjärna. :shock:

K-ina: svära ska det vara...att det är ok att svära - tänkte på sonen din.:D
AHA! :idea: :lol:
Svära får man VERKLIGEN göra ibland! Jag lärde till och med Axel hans första svordom. Han var fullkomligt rasande för att något trasslade för honom och jag såg att han ville slå hårt på något. Då tänkte jag att det är bättre att uttrycka sig i ord än att vara våldsam så jag berättade att man kan säga JÄRNSPIKAR när man blir riktigt arg. (VART fick jag det ordet från? Jag vet inte om jag nånsin sagt det själv!!!) Ungen upprepade "järnspikar" och det var bra med det. Några dagar senare satt han och lekte med något eller någon och det krånglade. Han blev argare och argare och så hör jag plötsligt: JÄRNVÄGAR!!!! :twisted: :evil: :lol: :lol: :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Men alltså, kära surödlor :heart: här SNÖAR det :shock: :evil: Vi som hade 25 grader varmt i lördags...
Jag säger som Axel jag: JÄRNVÄGAR också!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Elle

Inlägg av Elle »

K-ina skrev: Några dagar senare satt han och lekte med något eller någon och det krånglade. Han blev argare och argare och så hör jag plötsligt: JÄRNVÄGAR!!!! :twisted: :evil: :lol: :lol: :lol:
Gullunge! :heart: Här hemma brukar Olle säga: "hitane"= skitarne :lol: . Behöver jag tillägga att ordet kommer från de äldre kussarna. Han suger åt sig som en svamp!

Olle är "jobbarkille", som han själv säger, idag på fm och är med pappa på jobbet. Lillasyster är inte så pigg, har ätit lite dåligt i ett par dagar, vaccination igår och tänder på g. Hon försöker le och vara tapper men vill mest sitta och mysa och :sleep:

Kram på er alla surödlor!
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

och jag läser och får mig välbehövliga fniss och varma känslor

i övrigt citerar jag Mia:
miar70 skrev:Men alltså, kära surödlor :heart: här SNÖAR det :shock: :evil: Vi som hade 25 grader varmt i lördags...
Jag säger som Axel jag: JÄRNVÄGAR också!!!
och sen mig själv från Värksta'n så ni vet varför jag blivit så "tyst":
Fjällfolket skrev:hu... :?

Efter flera nätter i rad med kramp i benen och fortsatt (envist) njutande dagtid (ex. var igår fm ute med småtassarna själv. Hade Meja vaken i sjalen och följde med Lotass på promenad till hans hemliga tussilagoställe :heart: ) vaknade jag på efternatten med värk precis överallt..

Det bränner i huden, ilar i lederna, får mölksyrefeeling bara av att tvätta händerna ... och rygg och höfter värker ända in i märgen..

:cry: :evil: =;

Maken jobbar nån timme nu och tar sen långlunch så jag få vila lite :heart:
Tänk vilken tur att ni finns surödlor :heart:

Storkramen runt er ALLA :!:
/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fjällan: :heart:

Alla fina svärare: ni vet väl att det nu mera finns en bok som heter "lilla svordomsboken" ? 8) Där kan man läsa om ett och annat - det är inte bara trevligheter som egyptierna ristade ner i sten... :P

Lillaste lillan överträffar sig själv för var dag som går. :shock:

idag här nu efter lunchen så sitter hon och säger: "mammaaa, mammaa, bajsi' Hugo bajsig."

Tyvärr lyssnade ju inte mamman så noga :roll: - Hugo satt på golvet framför henne och viftade sladd - hon satt kvar i sin matstol - inga misstänksamma odörer kändes av - så jag hastade henne till pottan.

Väl där envisas hon med att förklara:

Mamma Hugo bajsig! :shock:

(var det där inte förresten en treordsmening? :roll: )

Jag frågar Hugo, men han är komplett ointresserad. :roll:

fem minuter senare tycker hon att hon har suttit färdigt - inget har producerats - och hon tycker att nu är det dags för bad. DÅ kommer även Hugo spirngande. Och mycket riktigt. :o Han hade bajsat.

HUR kunde hon se att Hugo var "bajsig" där han satt på golvet och viftade sladd? :o
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

kort svar Päivi :heart:

Hon kan hans språk, trust her! Hon kan lära dig...

Visst är det fantastiskt med syskon :?:

:heart: :-({|=

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: JAg Fjällmor det ÄR fantastiskt!

Måste då få berätta en episod till, från igårkväll:

Barnen lagda. Hugo vrålar. :shock: Jag går och kollar. Har han ont nånstans? Har han fastnat på något vis i sängen? Vad pågår?

Han lugnar sig så fort som jag har stoppat om honom lite och så går jag igen. och så börjar han tokvråla igen. Jag går in och frågar: "Hugo vad är det?"

Vad jag kan se är det inget. Men eftersom jag nu är där inne stoppar jag om Sofia också. Samtidigt som jag gör det ser jag att hon har tappat sin kanin och sträcker en hand mot den genom spjälorna. Jag böjer mig ner för att lyfta upp den och samtidigt hör jag Hugo säga: "Iija pupu!" :( (Iija kanin!"

Så mörkt som det är i deras rum kunde han inte gärna se att hon hade tappat sin kanin. Men sen efter att jag hade återbördat kaninen till sin rättmättige ägare var det bra och tyst. Inte ett pip mer från Hugo. :shock:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Päivi skrev::shock: JAg Fjällmor det ÄR fantastiskt!
elleer kanske bara "ja, Fjällmor..." :roll:
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Ni är så knäppa och roliga allihopa! :lol:

LO, jag tycker nog att du är lite fjompig. Messer-smithig. :lol: Och jag fattar inte kopplingen mellan diskussionen om trådens (o)möjliga ämnen och inbördes beundran-faran. Gör mig gärna uppmärksam på det jag missat. :roll:

Jag tycker Nancys liknelse med banken är bra. Den köper jag rätt av bara.

Jag är i alla fall väldigt glad åt den här positiva energigivande tråden. Här kan man alltid få pepp och kärlek, skratt och nya sätt att se på saker. Och förmånen att få följa mer eller mindre okända människors liv och leverne.
Elle skrev:Behöver jag tillägga att ordet kommer från de äldre kussarna. Han suger åt sig som en svamp!
Tyvärr har jag inga kusiner att skylla på. :oops: Jag svär alldeles för mycket, något redan mina ungar i skolan noterat och nogsamt påpekade ofta. :lol: Mellan varven försöker jag skärpa till mig men sen är jag där igen. :roll:
Susanne* skrev:Och Ebba ska det försås vara, inte Evva...
Eller kanske Ebbab? :lol: Hoppas de hittar nåt lättfixat. Nu har vi många i tråden med odiagnostiserade konstiga symptom. Vad är det för epedemi som grasserar? :evil:

Lilla Fjällan, det låter INTE kul det du släpar runt på? Vad tror doktorerna då? Har allt med trycket att göra eller?

Vilka synska barn du fått Päivi! :shock: Fantastiskt och underbart!

Nike började prata supertidigt och hade som mycket liten ett omfattande ordförråd men det var bara Jander som förstod det, haha! Han fick översätta åt de korkade föräldrarna heeeela tiden.

Nella har pratat ett tag redan. TACK-TACK var det första, i sann AW-anda. :lol: HEJ, TITT-UT, MAMMA, PAPPA dök upp strax efter 8 månader. På 10-månaderskontrollen igår vinkade hon och sa HEJ DÅ till BVC-tanten. Lilla häftapparaten som brukar vara en sån blyg viol med främmande.

Mamma vägde bara 66 kilo :shock:(fyra kilo swisch borta!) och Nella nio kilo och var 73 cm lång. Snart ett år! Fast inte så snart som mamma trodde. jag fick för mig att hon var 11 månader. Jag måste ha legat en månad före ett tag insåg jag och fick revidera diverse åldersbestämningar i babyboken. Hon bestämde ju tex att det var slutammat när hon var åtta månader och jag hade fyllt i nio tex. Är man förvirrad eller förvirrad? :oops:

Milo var med pappa och jobbade igår när vi var på BVC. Han gick runt med viktig min i korridoren och nickade myndigt åt alla förbipasserande enligt darlingen. Sen fick han en kylskåpsmagnet med tidningskortet på och darlingens chef gjorde en knapp som det stod Milo på i nån maskin som hon hade. Ujujuj, vilken nöjd unge jag hämtade i receptionen. Knappen blev eftermiddagens diskussionsämne hemma. HUR fick man in namnet i själva knappen? Milo höll en lång utläggning om knappkonstens sköna värld och mina stora såg mäkta imponerade ut. :lol:

Jenny, jag fick ett besök med mitt fjärde! Vad sägs om det? Fast jag tycker det är lyxigt att slippa släpa iväg en så liten bara för att väga. Vi får bestämma själva. Jag är inte säker på att jag uppskattat det lika mycket om vi inte hade haft en så bra barnmorska. Man vill ju inte ha känslan av att de snokar eller ska kolla upp en.

miar70 snö? :shock: Och jag tyckte det kändes lite kallt runt knutarna här när vinden friskade i och solen gick i moln. Jag ska sluta gnälla direkt.

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev:
Lilla Fjällan, det låter INTE kul det du släpar runt på? Vad tror doktorerna då? Har allt med trycket att göra eller?
Det gjordes en stor utredning - 98/-99 ungefär. Magnetröntgen och stor genomgång på rehab.medicinska. Men sen dess är det inte gjort ngt. Jag har inte sökt heller...
Kanske dags igen? Men det får vänta. Just nu är det storsonens utredning som är prio1!
Och tillfrisknandet från havandeskapsförgftningen.

Man orkar ju inte allt, som bekant.. :roll:

Men jag måste säga att jag ändå mår ju bättre! Trycket är ju lite lägre så jag är mer "mig själv" är hemma, Fjällfar är nästan nykär :heart: 8-[ i denna storvariant av Fjällmor :roll: Välkommen tillbaka älskling (hur han nu hittar MIG under allt xtra..) säger han! :heart:
Och värkmässigt är det ändå så att dagarna utan värk är fler idag än för ett par år sen :wink:

Jag sätte mitt hopp till kosten i det här. Lånar ett citat från en annan lchf'are:
Nu är jag trött på att agera husfluga, dvs. att om och om igen försöka ta mig ut till friheten genom samma stängda fönster utan att lyckas. Det enda åratal av tallriksmodeller, vitväktar-points och andra knasiga dieter har resulterat i är en mörbultad och utmattad kropp. Jag hoppas att LCHF ska öppna mitt stängda fönster så att min kropp orkar att leva det liv min personlighet längtar efter att leva.
Jag har inte viktväktat någonsin, men andemeningen i dessa ord stämmer så väl...

Jag läser dagligen i denna tråd. :heart: Tänker på er alla även om jag inte orkar ge alla respons just nu. Tack för att ni finns! :-({|=

/Fjällmor (som också svär för mycket, kollar banken, har snöväder, tappar centimetrar... och förhoppningsvis kilon)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

p.s

glömde #-o

jag måste få skryta lite. Fjällfar hade en stor artikel i måndagens VK (västerbottenkuririen), med bilder och allt :!:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Klart Fjällfar blir nykär i dig! Det är jag med. :heart:

Kan du inte länka till VK?

Kram Jannika
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jannika skrev: HUR fick man in namnet i själva knappen?
Du och jag, Milo! Du och jag! Jag hade undrat EXAKT det samma!! :lol:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev:Klart Fjällfar blir nykär i dig! Det är jag med. :heart:

Kan du inte länka till VK?

Kram Jannika
:oops: :heart: :-({|=

Länk till min målbild - jag SKA hit igen (fjällfar friade där och jag är smal!)

http://magba.imagedesk.se/viewpic.htm?ID=115561

Länk till VK (men artikeln har fler bilder i papperstidningen)

http://www.vk.se/Article.jsp?article=188079

Nyss försökte Lotass blåsa bort det onda, han tog i allt vad han hade och frågade sen:
- e sänns bättre? Bra!

:lol: :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"