Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Ja vad skulle hon göra om inte hålla sig? Bajsa i blöjan är till för "små"-barn och inte stora kejsarinnor. :heart:

Potta i bilen funkar fint.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Men hörrni... Nu när vi ändå är inne på blöjor och pottor och andra kisserier och bajserier... (HEJA SOFIA!!!!)

Är det någon som har ett sent nattblöje-barn? Gustav fyller fem i sommar och kissar blöjan full varje natt. Jag har inte gjort några försök att ta bort den men kör med "man kissar i toaletten"-mantrat varje kväll när vi sätter på blöjan. På morgonen får han ta av sig blöjan själv och kasta den. (Härom morgonen hörde jag hans första svordom inne från toaletten: DJÄVLA blöja!!! :evil: :lol: ) Kan jag göra nått mer nu? BÖR jag göra något?

Vad tror den som tror sig veta nått? :lol: NÄR ringer man BVC och frågar om råd?
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
K-ina

Inlägg av K-ina »

ÄR det här ett ödleämne? Kanske jag skulle ha ställt frågan på mageforumet... Men jag kacklar så gärna!
Mamma till två pojkar.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

K-ina - jag har en sening vad gäller nattkisseriet jag med :wink:

Oline fyller sex i januari, och kissar så gott som varje natt blöjan proppfull, och hon tycker INTE det är roligt :cry: .
Men vi har bestämt oss för att inte göra mer än vänta tills hon fyllt sex, jag är INTE pigg på att prova nässprayer och pipmadrasser, som kan framkalla ännu mer ledsamheter kring det här...

Vi har natt-trosor till henne (DryNites) som är lite mer troslika än blöjorna, och det är VÄLDIGT noga med att säga just natt-trosa och inte blöja [-X !

Ibland svär hon också över "min j-la natt-trosa, jag vill vara utan!" men vi har förklarat att många, många kissar på sig på natten, och att det kan man inte rå över. Vi har provat att ta bort blöjan helt, men det är ännu värre att kissa fulla sängen...

Min brors bägge pojkar hade samma problem, och de gick igenom hela arsenalen av hjälpmedel, men de blev inte helt torra förrän de var 6-7 år ändå... bara ännu mer pressade, tror jag!

Så jag tycker du kan avvakta, och ge honom mer tid, och fortsätta ditt nattningsmantra :wink: :!:

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag vet inte vad min dator drabbats av för nåt men jag har skrivit två roliga, fyndiga och låååånga inlägg i dag och närt jag ska skicka så...POFF! Borta. :( Så jag skla fatta mig kort.

Grattis Ebbab till kul kollegor, jag håller med miar70 K-ina tat lugnt, uppdatera på jobbeländet Gablex, jag vet inte vad som är knas förutom att du får jobba häcken av dig, heja Sofia (de säljer små pottor på Ikea för 5 kr så hon kan ha en i varje vrå).

Vill också skicka kramar till alla mina älsklingsödlor och några särskilda :heart: :an till vår vackra men lite sorgsna Nancy!

Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tjoho! Det funkade. Ska jag ta det som ett tecken från universum att jag ska fatta mig kort och inte bre ut mig så förbenat? :lol:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja just. Härreguuud vad alla ska oroa sig för om deras inlägg är ödlemässiga eller inte! Sluta genast! Det ödledeltagarna vill skriva om är ödlematerial. Punkt. Bestämmer jag som TS, haha! :lol:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika, till och med universum kan ha fel. Ändra inget vad du gör :heart:

Pussen och kramen (Leias uttryck) till alla surödlor från Nancy som skriver mer annan dag.

:heart: :heart: :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Puss på dig! :heart:
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

En kram till alla ödlor från en trött-ödla. Min hjärna är helt tom :shock: för närvarande och kroppen verkar ha gått i ide. Får inte till ett endaste litet inlägg. Men jag läser med glädje och då glimtar faktiskt hjärncellerna till. 8) Doktorn är besökt och 10 rör prover är tagna. :shock: Hua.

Nu ska jag ut i vårkvällen och sätta ut soptunnorna. Det är mycket en liten villaägare ska ha i huvudet. Dessutom har de precis bytt åkeri så numera måste vi sätta dem åt andra hållet. Annars riskerar man världens utskällning. :shock: Vid tanke på det får jag då sådana där barnsliga tankar om att jag skulle sätta dem fel med FLIT :shock: och sedan ligga i buskarna och titta. Det är egentligen mycket sådant bus man skulle kunna göra - dagligen - men är för vuxen för. Dessutom RESPEKTERAR jag faktiskt deras jobb. [-X Men håll med - hur kul är det att alltid vara så vuxen och redig och ansvarsfull och...är det månne 40-åris kris (några år kvar men men) eller bara tom hjärna. :?: :shock: :wink:

Lite respons på den senaste sidan....hjärnan kommer inte ihåg mer.
Nancy - pepp till dig och om du vill kan jag dra dig på en kärra till fiket om en månad. Gablex - det blir snart en ljusning ska du se och du kommer gå ur det såååå nöjd. JannyH - avundsjuk... Jannika - jag trodde du hade tumme med universum och stjärnorna...Päivi - den lilla loppan har fattat snabbt. Grattis Evva till jobbet - är urkul med nytt jobb tycker jag. K-ina - ibland får man faktiskt svara. Mia - jag gläder mig till att du mår bättre - mycket.

:heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men Susanne* det där låter inge kul. TIO rör prover? Vad kollar de då? Håller tummarna för att du bara är lite slutkörd. Om du orkar tänka ut bus med sopåkarna kan du ju inte vara helt under isen! :lol:

Jag kan tyvärr inte skryta med nån mer tumme med universum än nån annan men däremot är jag och datorer ett bångstyrigt kapitel för sig. :roll:

Affirmation:
Jag äääälskar min dator och den ääääälskar mig. Vi är ett fint team som saaaaaamarbetar och producerar fiiiina resultat. (Meditativt och upprepande.) O:)

Kram Jannika
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

K-ina skrev:ÄR det här ett ödleämne? Kanske jag skulle ha ställt frågan på mageforumet... Men jag kacklar så gärna!
Jannika skrev:Ja just. Härreguuud vad alla ska oroa sig för om deras inlägg är ödlemässiga eller inte! Sluta genast! Det ödledeltagarna vill skriva om är ödlematerial. Punkt. Bestämmer jag som TS, haha! :lol:
Jo, jag håller med i viss mån, Jannika, att det är klart att vi får tjattra och kackla om vad vi vill här inne i ödletråden. Det jag ser som en liten viss risk, är att vi blir klassade som en klubb för inbördes beundran (vilket vi ju är ;) :lol: ) som inte släpper in andra (vilket vi ju inte är)
Och jag känner att jag låter bessewissrig och tråkig, men jag vill ändå bara nämna det.
(och nu känner jag för att radera det jag skrivit och strunta i det, men jag gör nog inte det ändå...)

Tycker ni att jag är en fjomp???
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gablex: du är INTE ensam om att inte göra sommarplaner :D! Vi brukar ofta komma iväg nånstans, men biljetter bokas sällan mer än två veckor i förväg. Fast vi har ju å andra sidan knappt något att ta hänsyn till, mer än sambons jobb. HAR ni några planer för sommaren? Min plan är att ta barnen och fly till Skåne när sambon ska renovera hallen... :lol:

Om blöjdilemman vet jag inget. Anton verkar vilja ha sin ett tag till, och det går bra för mig. Abbe blir nog inte blöjfri än på ett litet tag. Fast idag bajsade han ner hela bvc-tantens våg, min tröja och några handdukar :shock: :lol:.

Apropå BVC... nu när vi flyttat så tillhör vi ett BVC som gör hembesök! Spännande tyckte jag. Hembesök, när det är andra barnet och allt! Så 13.30 idag kom våran tant, med vågen under armen. Klockan 15 gick hon härifrån. 1,5 timme!! Hos oss, som inte hade några fler frågor än om naveln verkligen såg normal ut och om stortånaglarna skulle se sådär ut. Jösses. Hon pratade om alkohol, om plötslig spädbarnsdöd mm. Hon var lite skeptisk till vårt andningslarm, och tyckte vi skulle ta bort så fort han kunde vända sig själv. För annars kunde det falsklarma. Trots att vi precis sagt att vi aldrig upplevt ett enda falsklarm med Anton, utom ett när han var 11 månader. Dessutom vet jag ju inte om det var ett falsklarm då? Däremot sa hon inte mycket om magläget :D.

Men seriöst, 1,5 timme? Och så berättade hon att de hade jättemycket att göra just nu, eftersom det var babyboom. Klart dom får det stressigt om dom ska vara 1,5 timme plus transporttid hos alla nyfödingar. Jag ville mest att hon skulle gå hem efter en halvtimme, då var jag klar...

/LO: du är ju ingen fjomp :heart:!! Men jag hoppas att ingen känner sig oinsläppt här. Det är bara att kasta sig in, så tror jag nog att man blir varmt välkomnad. FÖr att inte säga nästan fasthållen att stanna kvar. Ödlor behöver lite nytt blod ibland! Kom hiiiiit, alla som vill!

Nu måste jag kasta mig i säng och hinna sova 30 minuter eller så innan det är dags för nattmål nr 1. Gissar på fler än 3 nattmål inatt - killen är 9 dagar och kör sitt första matökningspass. Soffan och fjärrkontrollen är mina bästa vänner just nu :cool:!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Hej alla! Här sitter en fullkomligt utslagen K-ina och är så trött så att det bara snurrar runt... Jag borde nog sova nu! Tack iallafall för respons på kisseriet... Då gör jag som ni tycker - och som jag tycker. VÄNTAR! 8)

Som sagt jag är trött...
Susanne* skrev: K-ina - ibland får man faktiskt svara.
Vad ska jag svara på? Är det nått jag inte fattar? Är det nått jag missat? Snälla VAAAD? Ni skriver så fort och mycket så jag hinner inte MEEEED! :lol:
Mamma till två pojkar.
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hoppsan hejsan svejsan så tokigt det kan bli när man både är trött och inte har någon hjärna. :shock:

K-ina: svära ska det vara...att det är ok att svära - tänkte på sonen din.

Och Ebba ska det försås vara, inte Evva... :shock:

Jannika :heart: :D :cry: allt från B12 till värk och leder tror jag men vet inte riktigt vad hon skrev upp på listan. Bra i alla fall och jag hoppas också på att ta mig ur denna gyttja snarast.

Ha en härlig dag alla :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"