Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

I morrn ska jag skriva ansökningar....om nytt jobb...sånt tycker jag är svårt.

TIPS? :?: :?: :?:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Inga tips härifrån, tyvärr. Jag tassar bara in för att ge dig en kram, tycker att du är en fantastisk människa som ser att saker kan förändras, tar till dig kunskap, förändrar och trivs med livet. Sånt är stort. Så här kommer kramen: KKKKKKRRRRAAAAAAAAAAM.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Gotlandsmamman är det lärarjobb du ska söka? Sökte en massa jobb för två år sedan. Tror jag fick till brevet rätt bra för jag blev kallad på en del intevjuer. Kanske du vill se det om jag hittar det?

kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Gotlandsmamma

Susan - här sitter jag med värsta rysningarna i kroppen efter att ha läst dina rader, gud, jag blir så glad och varm över det du skrev, så du anar inte. Det var så fint. TACK! :oops: :D

Ida - jag är lärare men ska testa och söka ett jobb på fritids. Prova nåt nytt. Sen vet man aldrig med gotlands kommun, det känns trögt...
Att jobba som lärare i en idrottshall upplever jag som ensamt, visst träffar jag en massa härliga, spontana, nyfikna ungdomar, men jag saknar den sociala vuxenkontakten....vi idrottskollegor har INGEN tid att bolla idéer med varann ens och det känns tungrott. Man blir o känner sig ensam. Inte så stimulerande och utvecklande.
Jag läser gärna ditt brev om du har lust att bifoga det i ett PM eller till min mailadress. :thumbsup:

Jag har beställt en bok som Pea tipsade om. Beställningen gjorde jag på adlibris. Den handlar om kommunikation. \:D/
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9177387066

Päronen kommer på torsdag så jag tänkte ta o röja i källaren o i gästrummet. Mindre roligt då solen lyser...kanske lite kaffe först, jo, jag tror det.

Många tankar till Mia idag som åker till rygginst. Kram kram Mia! :heart:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Gotlandsmamman, jag förstår absolut att det känns ensamt att jobba som idrottslärare. Man blir en ensamvarg och kommer lite utanför övriga kollegiet. Dessutom har ni så många kurser och elever och så lite planerings och efterarbetestid tycker jag. Tråkigt men sant. jag tror ivarjefall att du gör ett fantastiskt bra jobb med dina elever men kan se spänningen med att jobba på fritids. Lycka till med ansökan. De är dumma om de inte ge dig jobbet :heart:

Tänker också på Miar70 idag och håller tummarna för att hon ska bli frisk snart.

Här är det faktiskt lite nervöst idag. Ska på möte i skolan. Storsonen börjar sexårs till hösten och jag känner mig lite illa till mods. De kommer vara 25 barn på två personal och på fritids är det över 50 barn på tre personal. Som tur är behöver han ju inte vara där nästa år ivarje fall. Men jag tycker synd om de barn som blir lämade där vid sju och kanske inte hämtas före fem. De måste ju vara helt slut när de kommer hem.

Kramar :heart:
Ida

www.sovgott.net
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Gotlandsmamma skrev:Gotland är soligt o vackert o jag ser verkligen fram emot besök från Sophi, Tintin och pappa. Tjo ho, jag blir så in i bängen glad när någon vill komma till kobben.
Vad jag förstått så är Kiki på Gotland till och med vecka 30.
Jag har semester 27-29 + 32-33.
Så vad säger ni brudar?
Någon gång vecka 27-29????
Just ja, vecka 29 är vi borta slutet av veckan.
Men annars inga direkta planer för sommaren!

VILL SE GOTLAND!
VILL TRÄFFA GOTTIS OCH KIKI!
kiki

Inlägg av kiki »

ms Sophie skrev: Vad jag förstått så är Kiki på Gotland till och med vecka 30.
Jag har semester 27-29 + 32-33.
Så vad säger ni brudar?
Någon gång vecka 27-29????
Just ja, vecka 29 är vi borta slutet av veckan.
Men annars inga direkta planer för sommaren!

VILL SE GOTLAND!
VILL TRÄFFA GOTTIS OCH KIKI!
Gud så kul, när som 27-29, vi är ju där vi är :lol: :lol: så det ni bestämmer passar oss.

:-k hm när var det Pea skulle på ridläger :?:

Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Eftersom jag inte kan stressa av själv - säg till mig å skärpa mig!
Jag speedar på nåt vansinnigt, o vet ni varför? Bara för att min mamma kommer på besök i 3 dagar...så ska jag fixa så jäkla mycket o dona...fast hon skiter i det fullkomligt, om det är städat eller ej, hon vill ju träffa oss...å, gud vad löjlig jag ÄR. Och så stressar jag upp mig för jobb, jag som helst bara vill vara ledig i hundra år till. Men fasen vad tröttsamt det är med csn-lån, huslån, dyra matpriser och allt...inte är jag den som spenderar en massa, tvärtom, men det går sällan ihop med f-penning. Jag tror att jag får ut 7-8 tusen på den och när jag jobbar nästan det dubbla. Varför måste f-penningen var 80 % av lönen? Fler skulle vara hemma om det gick ihop ekonomiskt...för att vara hemma är guld värt, jag njuuuuuter fullkomligt.
På em fick C 39.5 graders feber...emlig och ängslig. Nu sover de båda.
Och jag ska lägga mig på soffan o pusta ut innan jag ska skriva...o lyssna på Katie Mehlua.

Hej hej! 8)
Tack Ida för fina tips! :wink:
Gotlandsmamma

Ida - varför har du ändrat din profil???
Gotlandsmamma

From idag har Linda dragit ner på kolhydrater och ersatt det med massor av grönsaker och dyl. Till lunch åt jag blomkålssoppa...det ni! Och massor av frukt...jag som vanligtvis vräker i mig potatis, åt 1 potatis till middagen o mkt spenat i stället. Vojne! Tror ni att det kommer ge effekt?

Sen vill jag också berätta att kiki är SUPERSNYGG i håret. Hon har klippt av det, från pagé till kortkort o det är så jädrans snyggt. Hon är så fräsch! :wink:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Ida - varför har du ändrat din profil???
Kanske är jag fånig, men jag svara i så många trådar här på forum. Vaxholm är en lite håla och det finns nog inte så många Idor som har tre barn med dessa namn. Vill helt enkelt inte att folk ska veta vem jag är som jag inte vill ska veta det. :roll:

gotlandsmamman här gör jag tvärt om när mamma kommer,hihi. Hon är så snäll och hjälper till med det mesta så superfint brukar jag inte ha det. Slappna av och släpp kraven, lätt för mig att säga, jag vet. för min mamma har precis varit här och kommer inte i morgon, hihi.

kiki, nu blir jag nyfiken på nya frillan men vi syns väl den 13 juni hos mig? Så då får jag se. Hoppas magen din är bra nu. magsjuka är inte roligt :cry:

Blir lite avis på er som ska ha gotlandsträff. Låter så härligt :heart:

Har nu i kväll varit på föräldramöte inför sexårs. jag blev ju inte lugnare precis, och det blev inte glada när jag ville ha storpojken hemma en dag i veckan. Var inte bra för verksamheten så det med bestämdhet. Få se hur vi gör, men det är ju inte skolplikt ivarjefall. Kan inte smälta att de ska vara 51 barn på tre fröknar, inte riktigt klokt i mina öron.

Ida

www.sovgott.net
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Gotlandsmamma skrev:Sen vill jag också berätta att kiki är SUPERSNYGG i håret. Hon har klippt av det, från pagé till kortkort o det är så jädrans snyggt. Hon är så fräsch! :wink:
Håller med! Så himla snyggt och rätt helt enkelt! Passade så bra :D
kiki

Inlägg av kiki »

:oops: :oops: :oops: Här sitter jag och rådnar :oops: :oops: :oops:

Tack snälla tjejer :heart:

ilindstrom, visst ses vi den 13'e, Mio och jag kommer så klart. Felix har just åkt till Tanzania den 12 så jag behöver nog något annat att fokusera på :lol: Det blir superkul, är det så att du har badstrand i närheten :?:

Jobbigt det där med 6-års, men visst går dom väl bra halva dagar i skolan :?: sen tar fritids vid runt 12-tiden, stämmer det :?: Jag tror att just skoldagen funkar bra på de flesta skolor för 6-åringarna, det är lagom styrt och dom vetgiriga små älskar att sitta still och lära sig saker :!: MEN sen när kl 13 när ALLA fritidsbarn kommer så ska man plötsligt vara stor och kunna en massa saker som är helt obegripliga. Alla 6-åringar som kan slippa fritids är lyckliga 6-åringar :lol: ett år senare är dom 7-år (maken är mattemagister :lol: :lol: :lol: ) då är dom mycket bättre rustade för tempot på fritids.
Felix har ju hela sin skoltid gått på en freinetskola som har litenheten som symbol 12-13 st 6-åringar i gruppen, men tyvärr rätt många på fritids. Jag var en sån där hälsa på mamma och det rekomenderar jag verkligen, så fort jag fick chansen hängde jag i hans skolklass :lol: :lol:

Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Nu har jag skrivit ett brev och en meritförteckning och skickat på mail. Så skönt att få det ur världen. Vojne vojne.
Men jag har INTE städat källaren, för min man sa till mig idag, Linda - vi städar tillsammans, ordentligt, tar ut mattorna och skurar så det blir fräscht...så varför ska jag ha krav på mig själv om att göra allt själv? Fröken duktig har anlänt igen. Suck.

Ida - stå på er med vad NI vill ang er son. Tänk på honom! Vad mår han bra av? 3 fröknar på 51 barn lät lite...har ni ifrågasatt?

Sophie - ni får komma precis när som, vi har inget inplanerat. Å, vad ljuvligt!! Tjo ho! Jag ser fram emot detta nåt vansinnigt!

Josef bet mig idag, snacka om att protestera...morsan, se mig, strunt i sjuka Caesar och mys med mig, klart jag vill mysa med honom, men C var så eländig och höll så hårt i mig...och varför blir det alltid så att maken jobbar de gånger någon av kidsen blir sjukt?

Tänk att det är så roligt att läsa vad ni andra skriver! :lol: :!:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

God morgon god morgon (eller kanske ska man säga fm) :wink:

kiki, jag tycker du är en fantastisk mamma som släpper i väg felix på ett så stort äventyr. Kommer ge honom erfarenheter för resten av livet. Vad roligt att få träffa Mio igen (och dig naturligtvis). Vi bor nära vattnet och det finns en liten stenstrand. Inte den största och bästa men den går gott att bada vid. :lol: :lol:

gotlandsmamman, vad spännande att få se vad du får för respons på din ansökan, håller tummarna. [-o< . Angående städningen så låter det ju utmärkt att ni gör det tillsammans. Det blir ju mycket roligare så. :lol: Hoppas Cesar frisknar till snart så att han blir glad och pigg igen. :heart:

Tack allihopa för stöttning angående 6-års. Var så upprörd igårkväll så jag hade svårt att sova. Men nu har jag en plan :wink: . Förskoleklassen verkar bra. Är mellankl. 8-12, 26 barn på 2 pedagoger. Mycket men det verkade väl organiserade så det kommer att bli bra. Men sedan är på fritids det kör ihop sig. Så min pojke kommer att hämtas så snart det bara går efter kl. 12. Pratat med ett annat föräldrapar som kommer göra likadant. Så vi bestämde att vi ska samarbeta så att barnen kan träffas efteråt. Så nu känns det bra.

Det ända som stör mig är att de absolut inte ville att man hade barnet hemma en dag i veckan. De tyckte att det var synd att det inte var skolplikt. :twisted: Får se hur vi gör men storsonen kommer nog rätt ofta vara lite krasslig just på onsdagar för att sedan tillfrisknat till på torsdagen :wink: Det som också störde mig var att de andra föräldrarna inte tyckte att det här var något konstigt. Helt normalt med 51 barn sammlad på en och samma plats. :shock:

Har infört ensamlek för lillplutten. Funkar kanon och båda han och jag är nöjd. Skönt att kunna göra sig i ordning ifred. De två stora barnen har börjat sova superlänge på morgonen. I morse kom de upp 7.45 och gick och la sig 19 igår. Tänk vad utevistelsen gör för sömnen :wink:

Ida

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"