Hej,
jag blir så trött på vårt internet. Nu har en kompis uppgraderat programmet till routern så den inte stänger av sig hela tiden och vi har bytt leverantör. Lik förb-t är det alldeles för vanligt att det stänger av sig alldeles när jag ska till att skriva lite.
Ja, ja. Nu ska jag lugna ner mig.

Var lite smått stressig morgon. Eller egentligen inte stressig eftersom vi inte
måste åka till dagmamman men jag behöver sitta framför datorn någon timme och jobba och det är näst intill omöjligt med Lovisa hemma. Nåväl, efter många om och men hade vi fått på kläderna. Jag hörde iofs på Mix Megapol igår morse att det ska bli inne med pyjamas

så jag erbjöd Lovisa att ha det på sig hela dagen. Men det ville hon ändå inte. Sen skulle det testas lite sådär och lägga sig på Hannes och spela trumma på honom osv. Jag tog det inte så lugnt som jag borde men det "konstiga" om man kan säga så är att det nästan behövs att jag blir lite arg innan hon reagerar. Jag vet ju att jag själv som barn hade blivit jätteledsen om mamma höjt rösten men vi är ju alla olika!
Sen fick vi lov att vända med bilen för hon glömde sitt paraply som hon sagt att hon skulle ha med. Det gick inte att prata bort.
Sen fick jag springa tillbaka till bilen och hämta fingervantarna som var kvar där. Det gick inte bra med de andra röda eller ett par tumvantar som hon egentligen gillar och som var med i påsen. Men sen bar det iväg ut i skogen iallafall!
Hon är ju så glad och rolig för det mesta men har väldigt bestämda idéer. Vissa saker tycker jag är helt ok och "ger efter" men vissa saker som att tvätta händerna kan vi få rätt stora konflikter med. "Vilken tvål ska DU använda, nallen eller pumptvålen, osv, funkar bara ibland. Tvätta händerna i en skål kan också vara kul, men inte alltid. Man får ha fantasi! Hoppas vi är i en slutspurt av trotsåldern... Skönt är det iallafall att vi vet hur vi ska bemöta det hela.
Gottis: Ont i huvudet och illamående kan jag få om jag är för trött. Hur är det med sömnen?
Ja, det där med sommaren då. Här snöade det i lördags em och kväll! Och det låg kvar ända till söndag em. Hemskt. Var och hälsade på kompisar ovanför Leksand och där var det ju hur mycket snö som helst! Strömavbrott hade de haft i nästan ett dygn också. Hua.
Fick ni mycket snö KajsaIE?
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.