Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hallå allihopa!

Vart tog sommaren vägen. Båser från nordan rätt in från havet så vi tom. fått tända i kaminen på morgonen för att lilleman inte ska förfrysa händerna. :lol:

kiki, Hur var festen och hur gick det med barnvaketen? Hoppas ni hade en riktigt rolig kväll. Man behöver det ibland :heart:

gotlandsmamman, jag längtar tills på fredag. Ska bli så roligt att träffa dig. Lite synd att jag inte får träffa dina små. Men det får bli en annan gång hoppas jag. :heart:

Själv ska jag nu åka till fotbollsskolan med Storkillen och stå och frysa där. Men de är för söta när de med tungan i mungipan i djup koncentration försöker fösa bollen runt konerna. :heart:

Kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
kiki

Inlägg av kiki »

Lyllos Ida, som får träffa gottis :lol: men det är inte synd om mig för jag träffar henne hela lördan :lol:

Festen var ur kul :lol: inte alls så där stel som jag hade trott, jag kände tillockmed några som var där :lol: tidig hemgång dock för maken skulle spela tennis på morgonen men det var helt lagom.

Jag klantade mig lite :cry: :oops: Jag åkte iväg och hämtade barnvakten, Mio var väl förberedd :lol: bara att jag hämtade också en kille som också skulle på festen och det hade jag glömt att berätta för Mio :oops: så hon blev väldigt reserverad :shock: när jag sedan gick in i sovrummet med barnvakten och gick igenom läggningen så pratade han med Mioa :shock: ojojoojojjjoooooj samtidigt som hon hörde mig ramsa :lol: då somnade hon nästan på soffan :shock: men sen var hon rätt förtvivlad så för att inte riskera något la jag henne innan vi åkte. Det handlade bara om en kvart så det var det värt, hon hade legat och sjungit och pratat i en timme :lol: utan åtgärd från barnvakten. Gulleunge. Nästa gång ska vi anlita henne under ett vakenpass :lol:

Kramar
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Här sitter jag o "borde" egentligen vara nere i källaren o röja, innan vi får besök av mina päron...men men, jag ville skriva några rader till er först, bra va?!!
Mår illa (inte gravid) av hostmedicinen jag förtär...suck. Det är inget vidare med rethosta. Men det blir lite bättre för var dag.

När vi fikade på kvällen, vänder sig Caesar fram mot mig och säger, mamma kramas och pussas, och så vill han ge mig massor av massage på ryggen. Mmmm...godisbiten! Sen säger han; längtar efter baba (pappa), älskar honom, tycker om honom...och LER!
Han har fått dille på att jag ska kasta upp en boll i trädet å så ska den helst fastna, så mamman får ta fram en lååång pinne och ta ner den...
Han säger till mig: Det är kul att kasta bollen upp i trädet (9 ord, grammatiskt korrekt). är det normalt för en 2 åring???

Näe, ska gå ner och plocka undan lite, får väl sätta på mig en fleecetröja för det är bara 14 grader där nere.
Kommer tillbaka sen, för jag lär väl lessna...

(var hos en kompis förut, hon har en kille på 4 ½ mån som sover mindre bra på nätterna pga magont, säger mamman, vad kan man tipsa henne då? - jag känner att jag är inte så bra på sovandet för så små ljuveler, men visst kan man få även magont-bebisar att sova bättre)

Kram! :wink:
Gotlandsmamma

Mår fortfarande illa...jäkla medicin.

Komiskt det där när man börjar rensa, för gudars skymning vad BRÅTE jag o maken samlat på oss; sladdar, väskor, skor, vaser, laddare, tangentbord, böcker..., och då har man slängt tonvis tycker man men det finns ju kvar massor av skiiiiit (hjälp) - nåväl; hittar en massa vykort och kalendrar från 1998 när jag flyttade till kobben - och då blir man ju sittande ett tag, och inte har jag hjärta å slänga vykort. Hm! Fast jag gärna vill, för jag gillar å rensa, trot eller ej.
Men nu fick jag nog. Jag tror att jag fick det här rycket i och med kikis inlägg om pälsängrar (hjälp igen). Jag såg dock inga (eller så blundade jag lite halvt).
Huvudvärk har jag också. Det var då inget vidare med mig idag. Ska nog ta mig en dusch, magnecyl och så borsta tänderna (maken jobbar).

Sköt om er o skriv gärna!
:!:
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma skrev:Ska nog ta mig en dusch, magnecyl och så borsta tänderna (maken jobbar).
:!:

Eltandborste :lol: (kunde inte låta bli, det är dessutom snodd från en annan tråd :lol: )

Men uj vad det låter tråkigt Gottis, ont i huvet och illamående :cry: lite synd tycker jag om dig. :wink:

När kommer päronen då :lol: kul med besök.
Vi hade planerat att åka över nästa onsdag, men nu visade det sig att Felix har sin produktion (Moulin Rouge) med klassen torsdag och fredag den veckan. Det måste och vill man som mamma gå på. Jag ska gå på alla föreställningar :lol: :lol: :lol: Han ska inte spela huvudrollen :cry: vilket jag trodde :lol: han ska vara ljudtekniker :shock: och så har han byggt kulisserna.

Kanske åker maken och Mio över några dagar och träffar snickarn.

Jag längtar till gotland :lol:

I morgon ska Mio till skansen med dagmamman, jag hade planerat att åka med men det blev nåt knas så jag stannar hemma :lol:

Kramisar

Social delaktighet
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
jag blir så trött på vårt internet. Nu har en kompis uppgraderat programmet till routern så den inte stänger av sig hela tiden och vi har bytt leverantör. Lik förb-t är det alldeles för vanligt att det stänger av sig alldeles när jag ska till att skriva lite. :evil:

Ja, ja. Nu ska jag lugna ner mig. :wink: Var lite smått stressig morgon. Eller egentligen inte stressig eftersom vi inte måste åka till dagmamman men jag behöver sitta framför datorn någon timme och jobba och det är näst intill omöjligt med Lovisa hemma. Nåväl, efter många om och men hade vi fått på kläderna. Jag hörde iofs på Mix Megapol igår morse att det ska bli inne med pyjamas :roll: :D så jag erbjöd Lovisa att ha det på sig hela dagen. Men det ville hon ändå inte. Sen skulle det testas lite sådär och lägga sig på Hannes och spela trumma på honom osv. Jag tog det inte så lugnt som jag borde men det "konstiga" om man kan säga så är att det nästan behövs att jag blir lite arg innan hon reagerar. Jag vet ju att jag själv som barn hade blivit jätteledsen om mamma höjt rösten men vi är ju alla olika!
Sen fick vi lov att vända med bilen för hon glömde sitt paraply som hon sagt att hon skulle ha med. Det gick inte att prata bort.
Sen fick jag springa tillbaka till bilen och hämta fingervantarna som var kvar där. Det gick inte bra med de andra röda eller ett par tumvantar som hon egentligen gillar och som var med i påsen. Men sen bar det iväg ut i skogen iallafall! :D
Hon är ju så glad och rolig för det mesta men har väldigt bestämda idéer. Vissa saker tycker jag är helt ok och "ger efter" men vissa saker som att tvätta händerna kan vi få rätt stora konflikter med. "Vilken tvål ska DU använda, nallen eller pumptvålen, osv, funkar bara ibland. Tvätta händerna i en skål kan också vara kul, men inte alltid. Man får ha fantasi! Hoppas vi är i en slutspurt av trotsåldern... Skönt är det iallafall att vi vet hur vi ska bemöta det hela.

Gottis: Ont i huvudet och illamående kan jag få om jag är för trött. Hur är det med sömnen?

Ja, det där med sommaren då. Här snöade det i lördags em och kväll! Och det låg kvar ända till söndag em. Hemskt. Var och hälsade på kompisar ovanför Leksand och där var det ju hur mycket snö som helst! Strömavbrott hade de haft i nästan ett dygn också. Hua.
Fick ni mycket snö KajsaIE?
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Krümel

Inlägg av Krümel »

Äsch, glömde hälften!

Gottis: Förresten tycker jag sonen din verkar vara väldigt tidig och duktig med pratet. Så himla kul det måste vara att han kan uttrycka sig så bra! Lite fara bara att ni tror att han är äldre än han är! Jag tycker iallafall att man gärna tror att de förstår allt så himla bra när de pratar men så är det ju inte alltid.

Kiki: Vad bra med en så bra barnvakt! Vi skulle verkligen behöva någon som kan avlasta lite ibland. Mina föräldrar bor ju här men de har inte så mycket tid och förresten är det bara mamma som är barnvakt. Pappa litar nog varken han själv eller jag på! Men han har iallafall ingen tid. Tillsammans med mamma kan han ju gärna vara med barnen men inte ensam.
Jag funderar på att sätta upp en lapp på Coop men samtidigt skulle jag helst ha någon som vi känner lite. Vi är ju scoutledare så funderar på att fråga någon av våra gamla scouter.

Snart blir jag ensam i en vecka igen och sen ska jag flyga själv med barnen till Tyskland så träffs vi där hos svärisarna. Ska bli spännande.... Jag väljer att tänka på det som spännande eller snarare att inte tänka så mycket på det alls. Jag tar det när det kommer helt enkelt. Ska förbereda Lovisa på att hon måste hjälpa mig med Hannes så det går nog finfint.
Också helgen innan mannen åker så är det en hajk med scouterna så då blir jag ensam nästan hela helgen också. Blä. Och mamma och pappa är på affärsresa hela tiden så där blir det ingen hjälp heller. Men det lönar sig inte att hålla på och tänka negativt. Jag vet ju att det går bra, det är bara lite trist ibland.

Nu öser regnet ner. Och Lovisa som är i skogen. Tja, de får väl ställa sig under någon gran. :lol: Visst har de regnkläder men det är verkligen skyfall.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gotlandsmamma

Sömnen ja, där sa du nåt Krumel...säger bara kram till DIG nu för jag ska lägga mig i brassestolen o vila lite. Känner mig trött.
Ska du inte gå Peas kurs då? Jag tror du skulle uppskatta det?
Ha det gott!
Solig kram från kobben
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa! :lol:

Här känns livet rätt bra faktiskt. Vet inte varför men det är väl en sån dag bara :lol: :lol:

Gotlandsmamman du får inte bli sjuk nu [-X . Vi ska ju träffas på fredag, så jag hoppas du bara är lite trött och behöver sova ikapp. :heart:

Kiki, vad bra det gick med barnvakten. Alltid skönt när det klaffar (även om man själv kan klanta till det ibland, hihi). Vad roligt för dig att få se storsonens uppsättning. Skulle vara så stolt så stolt. :lol:

krümel, det kommer att gå hur bra som helst att flyga med de små. Har själv flygit ett par gånger med barnen och det har löst sig efterhand. Ett tips är att ta med dricka, något i matväg och lite sysselsättning så har det gått bra för mig ivarjefall. Ska bli spännande och höra om er resa senare :wink:

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Gotlandsmamma

Vilken ljuvlig dag! Sol o ganska varmt!

Det ger sig med cyklandet, nu har det blivit en god vana och jag känner att kondisen börjar arta sig o magen sakta men säkert återfår sitt riktiga jag?!!
Skönt är det att röra på sig iaf.

Idag kommer en en kompis med grabb på 2 år hit o äter middag med mig o kidsen. Kul!

Nu måste jag ut i trädgården o ta hand om barn då maken far med mc till jobbet.

Hej! 8)
kiki

Inlägg av kiki »

Krumel, när vi förut hade jätte problem med vår router så (tror jag :?: :idea:) att det var brandväggen som ställde till det. Så vi tog bort brandväggen från virusprogrammet så vips funkade det, som jag fattade var det så att routern var en egen brandvägg och då krockade dom om man hade flera :?: suck man vill verkligen bara att saker ska funka. Här hemma är det INGEN annan som tar tag i saker utan jag får ta internätet OXÅ, jag som är helt off, eftersom jag inte kan komma ihåg vad jag gjorde i går:roll: . Ibland undrar man vad man har en 16 årig grabb till och en make.

Lilla Mio, magsjuk, babianrumpa, jätte ont, RÖD

I morgon ska vi på begravning, min Gudmor :shock: Ska bli kul att träffa alla släktingar, konstigt att man bara träffas vid sorgliga tillfällen.

Idag hittade jag en växa säng så blocket för 400:- köper fast den inte ska användas ännu, men den var så fin. :lol:

Kramar Kristina

Social delaktighet
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Hej allihopa!

ååh idag skulle jag vilja dela med mig om en sak men JAG KAN INTE! :roll: :oops: :D Det ngt mycket positivt och tids nog kommer jag berätta men jag vill bara säga att jag är mycket glad idag!!!

Äntligen har snön smält och allting är som vanligt igen men i helgen hade vi 35 cm snö på gården :shock:

kiki: Stackars lilla Mio som har magsjuka :? Här hemma får maken fixa datorer och andra tekniska finesser, ngn måtta får det vara...

Va härligt gottis att cykla, jag borde också va duktigare med motion, jag som ska va med på "Blodloppet" i Borlänge om några veckor, men det är ju bara 5 km och gång dessutom så det går nog bra! :wink:

Nu ska jag bara njuta av det trevliga jag inte kan berätta om, stackars er :lol: 8)
Gotlandsmamma

Lustigt, men jag känner mig såå pigg nu på kvällen. Har haft en kalasdag med go vän på visit o vi åt god mat, åt hallonmousse med färska hallon och sörplade rött te o babblade om livet! Barna busade med traktorer och det kändes så himla gött. Värmer en totalt!
Har röjt lite här hemma, är själv då maken jobbar, och ska gå och läsa i min AF-kursbok, vi har sista kurstillfälle på lördag. Jättespännande ska det bli, det handlar om kommunikation denna gång.
Nåt som är bra är att jag o mannen börjat kommunicera mkt bättre. Skönt för det är så himla viktigt.

El-tandborste är ju inte kul...kiki då!! Ska det vara så ska det vara ordentligt!
När man tänker på själva görat så är det ju så fascinerande, vilken grej och vilken himla bra grej. GENOMTÄNKT av nån där uppe! Ha ha! :D :!:

I morrn ska C vara med sin mamma o fixa saker på staden, vi ska handla present, ny vaxduk, salva på Apoteket o så ska vi äta lunch o glass. Myspys!

Må gött alla fina!
/Linda :wink: 8)
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma skrev:

El-tandborste är ju inte kul...kiki då!! Ska det vara så ska det vara ordentligt!
När man tänker på själva görat så är det ju så fascinerande, vilken grej och vilken himla bra grej. GENOMTÄNKT av nån där uppe! Ha ha! :D :!:
:lol: :lol: :lol: själv tycker jag att, just det som du refererar till, är klart överreklamerat, :lol: (haha nu börjar vi känna varandra :lol: ) däremot det runt omkring gillar jag. Men jag har ju varit självgående mamma till Felix i 14 år :shock: så då lär man sig använda el-tandborsten :lol: och istället uppskatta hånglet :lol: men själva penetreringen :shock: (om det är den du menar) är rätt trist :? :oops: :oops: (personligt inte privat :?: :!: )

Idag är jag så TRÖTT, Mio är magsjuk :cry: så vi var hemma och bajsade på förmiddagen. kl 12.30 åkte Felix och jag till Allhelgonakyrkan på söder och begravde min Gudmor, sen åkte vi och köpte en begagnad växa säng till Mio :lol: som inte ska användas än på ett bra tag. Efter det var det KÖER KÖER KÖER :lol: Tillslut kom vi hem, vi var hemma i exakt 10 minuter sen bar det iväg till tennisbanan för match, kallt var det men Felix spelade kanon tennis men förlorade :cry: sen bjöd Felix mig på middag, rostbiff :lol:

Nu är det sängen som gäller.

kramar på er alla

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

Heeeeeeeeeej Darlingar! :D :heart:

Här kommer jag en liten pyttestund! Befinner mig ett par dagar hemma hos mamma och pappa i.... tja... liiiite civilisation i alla fall (typ Internetuppkoppling). Allt är bara bra med mig och familjen även om Taikonlivet börjar kännas. Så värst mycket lugn och ro har det då inte blivit. Mest bilkörning faktiskt eftersom vi titt som tätt behövt titta till huset eller åka på musikalövning hemma i Linköping. Men däremellan njuter vi av Öland i majskrud. Så vackert! Man borde sannerligen ta semester i maj! Inget folk, underbar natur och hela sommaren som ett stort pirrande äventyr framför sig. Jag älskar maj! :D

Huset är verkligen GULP! Inte tror jag vi kan flytta in i början av juni inte. Det liksom hittas en massa grejer när man börjar röja i ett hus från 1947. Diverse gamla antika avlopssrör har pulvriserats under arbetets gång så det kommer sluta med att alla stammar byts nu. Likasågott det! Men wow vad fint och stort det blir. Jag längtar efter att få göra det JAG kan - inreda och pyssla och tänka ut hur vi ska LEVA i våra nya lokaler...Det här med balkar och diverse SYSTEM får andra ägna sig åt.

Jag har inte läst vad ni har skrivit sen sist. Men så mycket har jag koll på att jag måste säga: Kära goa rara Gottis, tack för att du är kvar. Vi har alla klantat oss i något inlägg ( eller i alla fall JAG :shock: ). Man skäms lite, biter ihop och går vidare som en klokare och mognare människa. Haha!!! :lol:

Åh, vad jag saknar er alla och forumet. Det är som förälskelse som man inte fått träffa på flera veckor. Jag älskar det här stället.

Ta hand om er! :heart:

Tusen varma kramar från er tillgivna Tinis
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"