Hej igen vänner,
behöver lite andrum och det tar jag mig här. Allt går så bra. Jag är så vansinnigt trött. Och jag tror jag tar tredje dagen på andra dagen. Eller nåt. Tårarna bara rinner. Jag har inget ont nånstans förutom brösten. Men jävlars vad dom kan göra ont...

.
Bebis fördelar sin sovtid generöst mellan mammas mage, pappas mage, mellan mamma och pappa i stora sängen på mage och sin egen säng på mage.

. Jag skulle önska att han fördelade sina ätstunder så generöst också, men det verkar mest vara min bröst som gäller. Ömt. Aj.
Hans namn blir Abbe

. Jag är nästan säker på att Jannika dök upp namnet här i tråden, tacktacktack. Jag gillade namnet från början. Vi hade nästan bestämt oss när vi åkte in att det var pojknamn 1 på listan. Beroende på vem sm kom ut, såklart. Han är en Abbe. Han är lite mörk, mörkt hår, mörka ögon. Lite luden.
Och världens bästa barnmorska, som förlöste honom (eller mig var det väl), hade ett halsband på sig. Såg jag nånstans runt 9 cm öppet och intensivt arbete. På det hängde en berlock, som formade namnet Abbe. Jösses. DÅ fattade jag att det var Abbe som var på väg. Barnmorskans son heter Abbe, jag förklarade vår namnidé och vi blev alla i rummet lite tagna av detta sammanträffande. VI visste ju fortfarande inte om det var en flicka eller pojke. Men jag var helt säker. Till och med Anton blev nöjd med namnet. Farföräldrarna är dock skeptiska, kanske fler men ingen som sagt det högt. Jag älskar namnet och det passar honom perfekt.
Jag håller på och skriver ner allt som hände under förlossningen. Men man kan säga att jag är otroligt stolt, inte vill göra det igen på ett tag och att det mot alla odds blev en förlossning som skulle göra forum-anna stolt! Det var häftigt, när det väl satte igång. Dom 15 timmarnas pinvärkar innan hade jag gärna sluppit. Då var jag Rädd.
Extra hjärta till Fjällis

! Lycka till med tryck och son-samtal. Jag tänker på dig.
Och självklart är /LO ett lodjur! Såg att jag är en vätte. Vad är det, egentligen? Är dom snälla?
Kram från Jenny, Erik, Abbe och Anton!!