Följ med en bit på vägen
-
lilltjejen
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
-
vårmamma06
-
Nancy
Sent ska syndaren vakna...
Här kommer en skamligt sen uppdatering från Nancy. Men det blev i alla fall innan bebisen hann komma ut
Är just idag i v.19+5. Har inte mått så bra under denna första halva av graviditeten, precis som förra gången det begav sig. Antar att det är hormoner som spökar. De orsakar ju både tröttheten och illamåendet och i mitt fall även en viss nedstämdhet verkar det som. Det börjar dock ljusna nu och jag känner krafterna långsamt återvända.
v.14+6 gjorde jag UL och fostervattensprov. Allt såg bra ut men väntan efter provet är jobbig tycker jag. Förra veckan kom äntligen provsvaret och det såg bra ut. Vi fick dessutom veta att det är en liten flicka i magen
Fram till nyligen har jag arbetat heltid som lärare , kommit hem och nattat Leia och sen somnat framför tv:n vid 19.30...
Arbetar nu 50% (sjukskriven 50%) och det i förebyggande syfte eftersom Leia föddes så tidigt.
Illamåendet släppte delvis runt v.11 men kvarstår ibland om jag äter för mycket på en gång eller om jag äter choklad
Annars är det mest hunger som plågar mig och det allra mest nattetid. Vaknar runt 01-02 och kan inte somna om utan ett par rejäla skinkmackor...
Syns på vågen må ni tro. Nån som har en tanke om hur man begränsar okynnesätande nattetid
Ewa: Oj så besvärligt du hade det
Nu har jag ju inte mått närmelsevis så illa som du gjort (eller så länge för den delen) men jag kan förstå din tanke med "aldrig mer". Det tänkte jag själv ganska ofta den där perioden i början. Många kvinnor blommar ju upp under graviditet och jag erkänner att jag ofta är oklädsamt avundsjuk på dem
De tycks även samlas i min omedelbara närhet... Men allt gick bra till slut trots illamåendet
Jannika: Hej kära du, jag har inte levt upp till den trevliga tanken om att följas åt men det kanske inte är försent ännu
Vilken vecka är du i Jannika
Hoppas innerligt att du mår bra
Linda: Låter som om din kollega och jag följer samma "vårdplan". Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter
SusanD: Tänker på dig, ofta
*frieda*: Hur mår du
Har för mig att jag såg i en tråd att du inte mådde så bra men jag minns inte riktigt vad det var. Hoppas i alla fall att det är bättre nu. Vilken vecka är du i
Tack för din omtanke
Lovis: Tusen tack för ditt grattis och dina
Mamma S: Frågar lite försynt i fall det går an att säga grattis...
*Hoppas, hoppas av hela mitt
*
lilltjejen: Tack för din omtanke
Vet du att DU har stor del i att lillbebisen finns till
Om du minns så peppade du mig att göra ytterligare en kontraströntgen och det gick vägen. Två gånger till och med eftersom jag gjorde ytterligare en efter missfallet i höstas.
vårmamma06: "lill-Nancy" var ju ett passande namn eftersom det ju visade sig vara en liten flicka till
Jag hoppas innerligt att även du mår bättre
Tack ännu en gång alla
Här kommer en skamligt sen uppdatering från Nancy. Men det blev i alla fall innan bebisen hann komma ut
Är just idag i v.19+5. Har inte mått så bra under denna första halva av graviditeten, precis som förra gången det begav sig. Antar att det är hormoner som spökar. De orsakar ju både tröttheten och illamåendet och i mitt fall även en viss nedstämdhet verkar det som. Det börjar dock ljusna nu och jag känner krafterna långsamt återvända.
v.14+6 gjorde jag UL och fostervattensprov. Allt såg bra ut men väntan efter provet är jobbig tycker jag. Förra veckan kom äntligen provsvaret och det såg bra ut. Vi fick dessutom veta att det är en liten flicka i magen
Fram till nyligen har jag arbetat heltid som lärare , kommit hem och nattat Leia och sen somnat framför tv:n vid 19.30...
Arbetar nu 50% (sjukskriven 50%) och det i förebyggande syfte eftersom Leia föddes så tidigt.
Illamåendet släppte delvis runt v.11 men kvarstår ibland om jag äter för mycket på en gång eller om jag äter choklad
Annars är det mest hunger som plågar mig och det allra mest nattetid. Vaknar runt 01-02 och kan inte somna om utan ett par rejäla skinkmackor...
Ewa: Oj så besvärligt du hade det
Jannika: Hej kära du, jag har inte levt upp till den trevliga tanken om att följas åt men det kanske inte är försent ännu
Linda: Låter som om din kollega och jag följer samma "vårdplan". Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter
SusanD: Tänker på dig, ofta
*frieda*: Hur mår du
Lovis: Tusen tack för ditt grattis och dina
Mamma S: Frågar lite försynt i fall det går an att säga grattis...
lilltjejen: Tack för din omtanke
vårmamma06: "lill-Nancy" var ju ett passande namn eftersom det ju visade sig vara en liten flicka till
Tack ännu en gång alla
Har tänkt på dig mycket och det är så skönt att höra att du mår bra (nåja...). Här i Härnösand vräker snön ner och jag är bebissjuk. Jag är så avis på alla som ska få små bebisar. Lycka till i fortsättningen och hoppas att tröttheten ger vika. Du har väl kollat blodvärdet?
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
-
Fjällfolket
-
*frieda*
Hej Nancy
Grattis till lyckat UL och fostervattensprov \:D/ Härligt med en tös till
Trötthet, illamående och nedstämdhet och i mitt fall även ordentlig svacka med ångest (övergånget nu) 8-[ Jag tror att det mest handlar om hormoner faktiskt. Mitt blodvärde är ganska stabilt men jag är ändå trött, deppig och har huvudvärk med jämna mellanrum. Man får blicka framåt (att leva i nuet känns ju rätt visset just nu
)... Jag använder mig mycket av tekniken "planera inför att bebin kommer". Jag är mitt uppe i barnvagnsbeställning och dyl. En annan liten hobby är att ligga på rygg och obesrvera fosterrörelser.
Sköt om er
Kram
Här har du en medsysterNancy skrev:Är just idag i v.19+5. Har inte mått så bra under denna första halva av graviditeten, precis som förra gången det begav sig. Antar att det är hormoner som spökar. De orsakar ju både tröttheten och illamåendet och i mitt fall även en viss nedstämdhet verkar det som.
-------------
*frieda*: Hur mår duHar för mig att jag såg i en tråd att du inte mådde så bra men jag minns inte riktigt vad det var. Hoppas i alla fall att det är bättre nu. Vilken vecka är du i
Tack för din omtanke
![]()
Sköt om er
Kram
Heeeeeeej Nancy!
Vad ROLIGT att allt går fint framåt! Nu tycker jag mig kunna utbrista "vad var det jag sa!" med emfas.
(Jag självgod?:lol: )
Jag är i..... v 25 (jag var tvungen att kolla i kalendern) och ser ut som om jag skulle föda imorgon. Phu. Jag förstår inte hur mina magar kan bli så här gigantiska? Jag har ingen extravikt innan och efter ca ett år har allt försvunnit av sig själv. Que? Jag är inte heller så där värst lång eller välväxt. Visserligen är jag en gottegris men det är bara när jag är gravid som kroppen fettsamlar. Big time. Jaja.
Och vad fuskigt att veta vad det ska bli! Jag är så nyfiken att jag svimmar snart. Jag vill också veta.
Kram på dig Nancy, och alla andra gravilda på tråden!
Jannika
Vad ROLIGT att allt går fint framåt! Nu tycker jag mig kunna utbrista "vad var det jag sa!" med emfas.
Jag är i..... v 25 (jag var tvungen att kolla i kalendern) och ser ut som om jag skulle föda imorgon. Phu. Jag förstår inte hur mina magar kan bli så här gigantiska? Jag har ingen extravikt innan och efter ca ett år har allt försvunnit av sig själv. Que? Jag är inte heller så där värst lång eller välväxt. Visserligen är jag en gottegris men det är bara när jag är gravid som kroppen fettsamlar. Big time. Jaja.
Och vad fuskigt att veta vad det ska bli! Jag är så nyfiken att jag svimmar snart. Jag vill också veta.
Kram på dig Nancy, och alla andra gravilda på tråden!
Jannika
-
Nancy
kokos: Tack för din hälsning
Blodvårdet är inte perfekt men långt ifrån dåligt. Behövde t.ex inte äta järntabletter ännu (och är glad för det för nedrans vad dåligt magen funkar då).
Gällande bebissjuka så börjar jag förstå vad du menar. Strax efter Leias födelse kändes det avlägset med fler barn. Nu under första delen av denna graviditet kändes det närmast "aldrig mer". Nu när jag sakteliga börjar må bättre så känns det som om detta kan man ju göra fler gånger...
Maken har fått hybris nu efter fvp och tycker att vi skall försöka få några barn till... Jag tycker väl kanske att han kan föda dem också men vi får se
Jag är ingen barnaföderska av rang direkt och kommer även denna lilla flicka för tidigt så vet jag inte om jag vågar fler gånger.
Fjällmor: Vet du om det enbart gäller järnvärdet eller har det med annat att göra också
Ewa: Tack för din hälsning och dina kramar
Blir jätteglad
*frieda*: Oj vad jobbigt du har haft (har?) det
Vet du jag tror verkligen att graviditetshormoner "slår" olika hårt hos olika kvinnor. Fint att du hittar strategier i vardagen. Hoppas att du mår bättre snart
Vad blir det månde för vagn till lillan
Kram
Jannika: Du får utbrista hur många "vad var det jag sa" du vill
Är så tacksam över att du hade rätt. Kan inte låta bli att skratta lite åt ditt uttryck "fettsamlar". Är nog vad jag gör med...
"Folk" tycker det är så roligt så att tala om för mig hur STOR jag är, att det nog måste vara TVÅ (javisst, läkarna är helt inkompetenta och har missat den ena varje vul/ul) och att jag börjar se så.. så GRAVID (=jämntjock) ut.
Hoppas att man är snällare mot dig du tappra fyrbarnsmor
Tycker det är jätteroligt att veta att det blir en liten flicka. Har du ingen chans att ta reda på kön du med Jannika
Kram till er alla
från Nancy
Gällande bebissjuka så börjar jag förstå vad du menar. Strax efter Leias födelse kändes det avlägset med fler barn. Nu under första delen av denna graviditet kändes det närmast "aldrig mer". Nu när jag sakteliga börjar må bättre så känns det som om detta kan man ju göra fler gånger...
Maken har fått hybris nu efter fvp och tycker att vi skall försöka få några barn till... Jag tycker väl kanske att han kan föda dem också men vi får se
Fjällmor: Vet du om det enbart gäller järnvärdet eller har det med annat att göra också
Ewa: Tack för din hälsning och dina kramar
*frieda*: Oj vad jobbigt du har haft (har?) det
Jannika: Du får utbrista hur många "vad var det jag sa" du vill
"Folk" tycker det är så roligt så att tala om för mig hur STOR jag är, att det nog måste vara TVÅ (javisst, läkarna är helt inkompetenta och har missat den ena varje vul/ul) och att jag börjar se så.. så GRAVID (=jämntjock) ut.
Hoppas att man är snällare mot dig du tappra fyrbarnsmor
Tycker det är jätteroligt att veta att det blir en liten flicka. Har du ingen chans att ta reda på kön du med Jannika
Kram till er alla