Följ med en bit på vägen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Nancy!! Såååå skönt att det går bra för dig!!! :heart: Jag flikar lite försiktigt in här i din tråd och tackar för att du medelade herr stork att han skulle dra syd-österut. Jag har blivit gravid, äntligen, är i vecka 5, så jag vågar bara ropa ett liiiiiiiitet hurra...
3 fina...2005, 2007, 2010
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh mamma s!!! :heart:

viskar iväg ett liiiitet grattis :wink: :heart: :heart: :heart: \:D/

Kramar!
/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

:D Tjoho! Vad KUL! Grattis, Mama S! :heart:

Kram Jannika
lilltjejen

Inlägg av lilltjejen »

Hej och :heart: :heart: :heart: :heart: !

Har tänkt så mycket på dig! Har inte varit på forumet särskilt mycket under hösten och uppenbarligen missat detta.

Får väl säga

:P :cry: :lol:

som en sammanfattning för allt som har hänt!

Är så otroligt glad och gläds med er! Grattis!

Kramar från Petra
Dipl. SHN-kurare!
Dotter 2004, Son 2006, Son 2008
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Tack Jannika och Fjällfolket! jag håller tummarna för mig, Nancy och alla andra... Det är så spännande men samtidigt är man så rädd så rädd....
3 fina...2005, 2007, 2010
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Hur mår du Nancy :?:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tisslar bara lite... Kul, kul kul.... Hoppas, hoppas hoppas :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
vårmamma06

Inlägg av vårmamma06 »

Hej Nancy min vän...hoppas du o lill* nancy mår bra o hela familjen givetvis.

Tänker på er massvis o hoppas ni har det bra. :)

Mår inte så bra nu för tiden där av min frånvaro, ber om ursäkt för det.

Hoppas ditt illamående har lagt sig o att du mår underbart.

Kramar i mängder
Nancy

Inlägg av Nancy »

Sent ska syndaren vakna...

Här kommer en skamligt sen uppdatering från Nancy. Men det blev i alla fall innan bebisen hann komma ut :wink:

Är just idag i v.19+5. Har inte mått så bra under denna första halva av graviditeten, precis som förra gången det begav sig. Antar att det är hormoner som spökar. De orsakar ju både tröttheten och illamåendet och i mitt fall även en viss nedstämdhet verkar det som. Det börjar dock ljusna nu och jag känner krafterna långsamt återvända.

v.14+6 gjorde jag UL och fostervattensprov. Allt såg bra ut men väntan efter provet är jobbig tycker jag. Förra veckan kom äntligen provsvaret och det såg bra ut. Vi fick dessutom veta att det är en liten flicka i magen :heart:

Fram till nyligen har jag arbetat heltid som lärare , kommit hem och nattat Leia och sen somnat framför tv:n vid 19.30...

Arbetar nu 50% (sjukskriven 50%) och det i förebyggande syfte eftersom Leia föddes så tidigt.

Illamåendet släppte delvis runt v.11 men kvarstår ibland om jag äter för mycket på en gång eller om jag äter choklad :shock:

Annars är det mest hunger som plågar mig och det allra mest nattetid. Vaknar runt 01-02 och kan inte somna om utan ett par rejäla skinkmackor... :evil: Syns på vågen må ni tro. Nån som har en tanke om hur man begränsar okynnesätande nattetid :?:

Ewa: Oj så besvärligt du hade det :!: Nu har jag ju inte mått närmelsevis så illa som du gjort (eller så länge för den delen) men jag kan förstå din tanke med "aldrig mer". Det tänkte jag själv ganska ofta den där perioden i början. Många kvinnor blommar ju upp under graviditet och jag erkänner att jag ofta är oklädsamt avundsjuk på dem :oops: De tycks även samlas i min omedelbara närhet... Men allt gick bra till slut trots illamåendet :?:

Jannika: Hej kära du, jag har inte levt upp till den trevliga tanken om att följas åt men det kanske inte är försent ännu :?: Vilken vecka är du i Jannika :?: Hoppas innerligt att du mår bra :!:

Linda: Låter som om din kollega och jag följer samma "vårdplan". Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter :heart:

SusanD: Tänker på dig, ofta :heart:

*frieda*: Hur mår du :?: Har för mig att jag såg i en tråd att du inte mådde så bra men jag minns inte riktigt vad det var. Hoppas i alla fall att det är bättre nu. Vilken vecka är du i :?: Tack för din omtanke :heart:

Lovis: Tusen tack för ditt grattis och dina :heart: :heart: :heart:

Mamma S: Frågar lite försynt i fall det går an att säga grattis... :?: *Hoppas, hoppas av hela mitt :heart: *

lilltjejen: Tack för din omtanke :heart: Vet du att DU har stor del i att lillbebisen finns till :?: Om du minns så peppade du mig att göra ytterligare en kontraströntgen och det gick vägen. Två gånger till och med eftersom jag gjorde ytterligare en efter missfallet i höstas.

vårmamma06: "lill-Nancy" var ju ett passande namn eftersom det ju visade sig vara en liten flicka till :heart: Jag hoppas innerligt att även du mår bättre :heart:

Tack ännu en gång alla :heart:
kokos

Inlägg av kokos »

Har tänkt på dig mycket och det är så skönt att höra att du mår bra (nåja...). Här i Härnösand vräker snön ner och jag är bebissjuk. Jag är så avis på alla som ska få små bebisar. Lycka till i fortsättningen och hoppas att tröttheten ger vika. Du har väl kollat blodvärdet?
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

kokos skrev: Du har väl kollat blodvärdet?
Ett dåligt blodvärde kan t.o.m ge depressionsliknande symptom...

Varm kram :heart:
/Fjällmor
Ewa

Inlägg av Ewa »

Såååååååååååå skönt att höra av dig och att du börjar må lite bättre. Har tänkt så på dig och undrat hur du haft det. Härligt att höra om lilla flickelivet - så kul med en lillasyster för Leia!
Kramar Ewa :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Hej Nancy :D Grattis till lyckat UL och fostervattensprov \:D/ Härligt med en tös till :!:
Nancy skrev:Är just idag i v.19+5. Har inte mått så bra under denna första halva av graviditeten, precis som förra gången det begav sig. Antar att det är hormoner som spökar. De orsakar ju både tröttheten och illamåendet och i mitt fall även en viss nedstämdhet verkar det som.
-------------
*frieda*: Hur mår du :?: Har för mig att jag såg i en tråd att du inte mådde så bra men jag minns inte riktigt vad det var. Hoppas i alla fall att det är bättre nu. Vilken vecka är du i :?: Tack för din omtanke :heart:
Här har du en medsyster :!: Trötthet, illamående och nedstämdhet och i mitt fall även ordentlig svacka med ångest (övergånget nu) 8-[ Jag tror att det mest handlar om hormoner faktiskt. Mitt blodvärde är ganska stabilt men jag är ändå trött, deppig och har huvudvärk med jämna mellanrum. Man får blicka framåt (att leva i nuet känns ju rätt visset just nu :roll: )... Jag använder mig mycket av tekniken "planera inför att bebin kommer". Jag är mitt uppe i barnvagnsbeställning och dyl. En annan liten hobby är att ligga på rygg och obesrvera fosterrörelser.

Sköt om er :D

Kram :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeeeeeej Nancy! :heart:

Vad ROLIGT att allt går fint framåt! Nu tycker jag mig kunna utbrista "vad var det jag sa!" med emfas.:wink: (Jag självgod?:lol: )

Jag är i..... v 25 (jag var tvungen att kolla i kalendern) och ser ut som om jag skulle föda imorgon. Phu. Jag förstår inte hur mina magar kan bli så här gigantiska? Jag har ingen extravikt innan och efter ca ett år har allt försvunnit av sig själv. Que? Jag är inte heller så där värst lång eller välväxt. Visserligen är jag en gottegris men det är bara när jag är gravid som kroppen fettsamlar. Big time. Jaja.

Och vad fuskigt att veta vad det ska bli! Jag är så nyfiken att jag svimmar snart. Jag vill också veta.

Kram på dig Nancy, och alla andra gravilda på tråden!

Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

kokos: Tack för din hälsning :heart: Blodvårdet är inte perfekt men långt ifrån dåligt. Behövde t.ex inte äta järntabletter ännu (och är glad för det för nedrans vad dåligt magen funkar då).

Gällande bebissjuka så börjar jag förstå vad du menar. Strax efter Leias födelse kändes det avlägset med fler barn. Nu under första delen av denna graviditet kändes det närmast "aldrig mer". Nu när jag sakteliga börjar må bättre så känns det som om detta kan man ju göra fler gånger...

Maken har fått hybris nu efter fvp och tycker att vi skall försöka få några barn till... Jag tycker väl kanske att han kan föda dem också men vi får se :wink: Jag är ingen barnaföderska av rang direkt och kommer även denna lilla flicka för tidigt så vet jag inte om jag vågar fler gånger.

Fjällmor: Vet du om det enbart gäller järnvärdet eller har det med annat att göra också :?:

Ewa: Tack för din hälsning och dina kramar :heart: Blir jätteglad :D

*frieda*: Oj vad jobbigt du har haft (har?) det :( Vet du jag tror verkligen att graviditetshormoner "slår" olika hårt hos olika kvinnor. Fint att du hittar strategier i vardagen. Hoppas att du mår bättre snart :!: Vad blir det månde för vagn till lillan :?: Kram :heart:

Jannika: Du får utbrista hur många "vad var det jag sa" du vill :wink: :lol: :heart: Är så tacksam över att du hade rätt. Kan inte låta bli att skratta lite åt ditt uttryck "fettsamlar". Är nog vad jag gör med...

"Folk" tycker det är så roligt så att tala om för mig hur STOR jag är, att det nog måste vara TVÅ (javisst, läkarna är helt inkompetenta och har missat den ena varje vul/ul) och att jag börjar se så.. så GRAVID (=jämntjock) ut.

Hoppas att man är snällare mot dig du tappra fyrbarnsmor :heart:

Tycker det är jätteroligt att veta att det blir en liten flicka. Har du ingen chans att ta reda på kön du med Jannika :?:

Kram till er alla :heart: från Nancy
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"