TRÄNING 2014

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av anna »

Hej!

Förra veckan 2 pass...
Mån: YAYOG ben 24 min + core 16 min
Tis: Inga barn kom tyvärr till det pass jag o Per skulle hålla, men jag var ju ändå klädd och på gång, så det blev att jag joggade/pw 40 min.

På väg till utegympan i onsdags ringde det i mobilen. Det var min storasyster som sa att pappa blivit ännu sämre och mamma och vi 3 systrar blev inkallade till lasarettet... Hem och byta om och in till Borås. Vi vakade 2 dygn för pappa... Men 01.30 natten mot midsommarafton orkade hans hjärta inte mer :cry:
Han har varit allvarligt sjuk i cancer 1 års tid. Varit hemma max 10 dagar på hela denna långa tid, resterade tid har varit på sjukhus/korttidsboende. Många kriser har vi varit med om. Många gånger har vi trott att det varit slut... Men han har kommit igen varenda gång! Nog skulle han väl det den här gången också?! Men han gjorde inte det.... :cry: Världens snällaste pappa finns inte mer... :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Men vännen då :( Så ledsen för dig och din familjs skull. Ta hand om dig nu :heart: :heart:

Superförkyld, så inget att rapportera för veckan.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Tack.. :cry: :heart:
Det är tungt och fortfarande så overkligt!

Men tränat har jag gjort denna vecka - 5 pass:

Tis: FYS-träning 1tim, 20 min. Fokus på ben, rumpa och springteknik.
Tyvärr var detta sista fys-passet innan sommaruppehållet. Tyckte knappt det hann börja innan det slutade.
Ons: Utegympa 1 tim. SJUKT tufft PULS-pass denna gång!
Tors: YAYOG överkropp 36 min
Lör: Poweryoga 55 min
Sön: YAYOG 20 min

Kram Anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Ja, här var det inte mycket action i denna tråden i sommarhettan!

Förra veckan blev det 5 pass:
Mån: YAYOG 32 min (core + ben)
Tis: YAYOG överkropp 24 min
Ons: Utegympa 1 tim Zumbe + puls
Fre: YAYOG 1 tim (ben 36 min + överkropp 24 min)
Sön: Core 36 min

kram anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Ja, vilken värme det har varit 8) Den svala källaren, där jag har mitt lilla "gym", lockar faktiskt till lite träning :D

Förra veckan:
Sön: styrka, cirkelpass

Jag är så himla feg att komma igång igen med träning efter sjukdom. Hade ju bara en vanlig förkylning veckan innan, och endast lite hosta hängde med till denna veckan. Men jag vill helst vara i stort sett symtomfri. Därför blev det bara ett pass.

Lite bättre denna vecka:
Tis: Styrka,cirkelpass
Tors: Styrka, cirkelpass
Sön: PW 60 min, tabata-planka

Till kommande vecka är det dags att snäppa upp styrketräningen lite. Har kört samma vikter ett bra tag nu. Öka öka!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Bra att ta det lugnare vid sjukdom.

5 pass för mig:

Mån tabatas ben 16 min
Tors. Core 24 min
Fre. Dubbelpass överkropp 36 min och tabatas ben 16 min
Lör. Core 24 min
Sön. Vattengympa 45 min

Kram anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Skriver från ett halvtaskigt wifi i en stugby, hoppas jag håller mig uppkopplad hela inlägget...

Tis:Styrka cirkelpass
Ons: Jogging 6,5 km
Fre: Styrka, cirkelpass
Lör, Sön: Heldagar i Kolmårdens djurpark, så mycket promenerande i väldigt kuperat område. Räknar det som träningspass :D

Kolmården var en helt fantastisk upplevelse! Delfinshowen var så bra att jag fick tårar i ögonen...
Och djuren sen, inte ofta man står 15 cm från en tiger, visserligen med en tjock glasskiva mellan, men ändå :shock:

Nu blir det Liseberg och lite andra sevärdheter i Göteborg några dagar, så kommer nog inte bli så mycket träning denna vecka.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

5 pass blev det förra veckan.

Tis core 36 min
Ons tabatas ben o armar 20 min plus tabatas core 16 min
Tors. Överkropp 24 min plus tabatas ben 16 min
Fre. Ben 36 min
Lör. Joggade 35 min

I söndags vaknade jag med hemska smärtor i nacken och de bar varit kvar sedan dess... :(
Vi är i Skåne på semester, med jag måste nog besöka en naprapat.

Kram anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej i värmen!

Var bortrest i början av veckan, men fick till tre pass ändå :D

Tors: Styrka, cirkelpass
Lör: jogging 4 km, kom iväg 07:45, tänkte att det skulle vara ok temp ute då. Men det var FÖR varmt, fick gå ibland. Orkade inte :( Drack två liter vatten när jag kom hem, svetten verkligen rann i en timme. Ingen repris på det.
Sön: Styrka, cirkelpass. Källaren är sval och skön 8)

Hur är det med nacken, anna? Hoppas du fick ordning på det.

Ha det!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Nacken är ok nu. Besökte en naprapat som knäckte så det lät högt och ljudligt :shock:

5 pass blev det.
Tisdag: promenad 35 min, men det var inget hejdlöst tempo ska erkännas...
Ons: En strapats! Vi besökte detta ställe som heter Nimis, på kullahalvön: https://www.google.se/search?q=nimis&tb ... 24&bih=651
Svetten FLÖDADE på oss alla för det var banne mig inte lätt att ta sig dit - i synnerhet inte i den värmen! Men det var värt det, för det var mycket sevärt!
Tors: morgon före frukost PW 45 min
Fre: morgon före frukost PW 55 min.
Lör: Core 24 min, även då på morgonen.

Håller med dig Gulliga A, det hjälper nästan inte att ta det på morgonen, men det är bättre än kvällen ändå...
Hade ingen sval källare att ta till på boendet...

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej

Ons: Styrka
Tors: Jogg 4 km
Lör: Styrka
Sön: Jogg 4 km

Otroligt dåliga tider i spåret :( Skyller på värmen. Och dagens pizza-middag var väl inte bästa uppladdningen heller...

Hur går det med 5:2, anna? Har det funkat över sommaren? Jag har ju kört 6:1 ett tag nu, men under ledigheten har jag helt kommit från det. Har en veckas semester till sen sätter jag igång :wink:

Såg spännande ut, det där Nimis. Kul att se något lite annorlunda, och att få ett träningspass på vägen dit :D

Imorgon ska det visst bli 34 grader varmt här hemma. Planerar ingen träning då.....
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Men kära nå´n det är verkligen bara vi två kvar i tråden Gulliga A?! :shock:
Jo jag vet...det bara GÅR inte att hålla det vanliga tempot...
Ojoj, 34 grader, ja då ska man nog inte träna...

5 pass - men FYYY så jag får tjata på mig själv för att de ska bli av i värmen...

Tis: Core 24 min
Ons: Utegympa 1 tim. Första halvtimmen dansgympa, och andra halvtimmen puls/styrka
Tors: YAYOG dubbelpass 40 min (överkropp 24 min + tabatas ben 16 min.)
Lör: Stavgång i slalombacken 3 vändor upp och ner = 1 tim.
Sön: YAYOG intervaller ben 24 min.

Det var väl ett par månader sedan även jag gick över till 6:1.
2 veckors helt uppehåll på semestern, men körde denna vecka igen och ska göra det igen nu. Men jag tycker det gett dåligt med resultat måste jag säga för att ha hållit på så länge :cry:

Kram och keep up the good work!
Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Ja du, anna, det är visst bara vi... Men hoppas du vill hänga kvar ändå, för den här tråden motiverar mig till att träna, man vill ju kunna skriva så många pass som möjligt :wink:

Fyra pass blev det denna vecka:

Tis: Styrka, cirkelpass hela kroppen
Fre:Styrka, cirkelpass hela kroppen
Lör: Jogg 7,7 km, 53 min. Långsamt, men ändå :D
Sön:Styrka, cirkelpass hela kroppen

Men nu börjar jag bli lite nervös. Förra året, vid samma tid, så hade jag kommit igång riktigt bra och jag trodde att det här skulle jag inte tappa. Men så kom höst med dagis och jobb och förkylningar och jag föll tillbaka nästan helt :( Och nu sitter jag här igen, första dagen tillbaka på jobbet, det gör ont i halsen.... Och trots att jag verkligen känner att det här har jag koll på nu, jag kommer inte hamna i soffan igen, så minns jag hur det var för ett år sedan :cry:

Så snälla, skäll på mig nu om det verkar gå åt fel håll. Nu FÅR jag bara inte lägga av :evil: Måste måste måste fortsätta!

Nu verkar det bli lite mer behagligt träningsväder också. Inget att skylla på längre :wink:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Klart jag är kvar! Hur skulle det se ut om den som startade tråden hoppade av?! :D
Samma med mig - det motiverar!

Jättebra tränat Gulliga A!! :D

Jämför inte nu med då! Bara för att det blev så förra året betyder INTE det att det blir så nu igen. KOM IGEN NU!!! Du kan - och du "levererar" fint i tråden. Jag lovar att skälla om du ballar ur :wink:

Förra veckan blev det 5 pass:
Tis: Y (äsch jag skriver bara Y nu, ni/du vet ju att det är YAYOG - You are your own gym jag snackar om :wink: )
Ben 24 min
Ons: Utegympa 30 min zumba + 30 min puls
Tors: Y. Core 36 min
Fre: Y. Överkropp 24 min
Lör: Y. ben 36 min.

Denna vecka kommer jag vara en svikare... :oops:
Jag ska stå som utställare på Formex och jag vet hur det blir. Man är HELT slut efter att dagarna är slut och fötterna värker.
Åker imorgon, kommer hem lör natt. Har tränat idag i alla fall, och hoppas jag orkar på söndag när jag kommit hem.
Jag har med Ipaden om andan faller på så jag kan göra något Yayog-pass, men jag tror inte det...

kram anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

:heart: Tack för pepp! :heart:

Ja, nu jäklar ska jag hålla i det här! Varit förkyld i veckan, men kände mig piggare idag, så det blev ett pass.

Häromdagen, när jag smorde in mig efter duschen, så kände jag en konstig förhårdnad på vaden. Något nytt, som jag inte kände igen. Efter mycket klämmande och böjande på benet så kom jag fram till att det var vadmuskeln :oops: Jag har muskler som känns!

Vad kul med mässa! Har sett bilder från den på flera bloggar. Hoppas du har det bra.

Återkommer med rapport för hela veckan.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"