Härlig rapport! =D>
jag tror inte att det är någon fara med ersättningen. Jag tror att enda effekten du kommer att få är att han blev mätt. Jag tycker att om det fungerar så mata på
kram
Åh vad härligt det låter!aso skrev: Nu i eftermidddag har han varit så otroligt nöjd, vilken fröjd det är när det funkar! Han sjunger, ler, busar och vill gärna vara med på allt! Nu vänder han både mage-rygg och tvärtom och lyckas nu finfint ta sig fram flera meter på golvet för egen maskin vilket han verkar jättenöjd över!
Visst är det tröttsamt!aso skrev:Skrev just ett långt inlägg som försvann....suck!
Lägg till lagad mat till middag och fruktmos därtill och sen välling till slurk.aso skrev:Mat - vad ska serveras och vid vilka tider? Gröt som mellanmål?
Nu kör vi purè till lunch så mkt han orkar potatis, morot, majs.
Gröt med fruktmos på em. För övrigt bara ammning.
Havre eller majs välling märkt med 6 månader fungerar utmärkt från 4 månader.aso skrev:Välling - vilken sort, vilken napp (har dr brown flaska napp 1+2), ska jag ge den som kvällsslurk?
Ja eller med en liten glipaaso skrev:Eget rum ska det bli för Z - ska jag ramsa utanför stängd dörr?
Ja du, det var allt en fråga! Vissa ammar inte alls, andra kämpar på nån månad eller två, andra får svung på det hela och ammar gladeligen upp till året - men om det ska sovas så äter dom förstås också annat. Om du vill släppa ammningen så introducera mat och välling. Då brukar det gå fort. Om ni vill så kan ni hålla kvar lite bröstmys morgon och kväll, som en liten tradition, om det känns bra för dig.aso skrev: Hur länge ammar de små? När går de över till bara mat? Jag känner mig färdig med ammandet och vill gärna släppa in min sambo på banan![]()
![]()
. Kan man i tillfälle byta från ammning till ersättning nu vid 4,5 månaders ålder?