Träning 2011!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
LindaVega

Re: Träning 2011!

Inlägg av LindaVega »

Även bra jobbat anna, vi skrev nästan samtidigt. Har också jobbat i trädgården denna vecka, men inte sådär jättehårt så jag kan räkna det som träning- mest klippa ner perenner och kratta lite.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Aj Linda, vad jobbigt med knät! :shock: :cry:
Bra jobbat annars! :thumbsup: Och det samma till anna och tilda, hurra för er! =D>

Jag tackar och bockar för sparken där bak förra veckan, anna! :D Det är precis såna jag behöver... :mrgreen:

Den här veckan har jag i alla fall fått ihop mina tre pass:
Tisdag: jogging 20 min + yoga 75 min
Onsdag: Step up, 1h
Lördag: cykling (ute! Premiär! :D) 1h 20 min. 26 km blev det och skoj var det! Sedan på eftermiddagen skulle vi iväg på en aktivitet så då cyklade jag lite till, fast på min tunga damcykel och med 20 kg Storasyster i barnstol bak. Det gick lite långsammare då.... :lol: men jag räknade ut att det blev 8 km till.

Nästa vecka ska vi åka på påsklov hos mina svärisar. Jag satsar på att hinna med lite motion hos dem; där är det backigt värre. Så promenader, jogging och kanske nån cykling om jag får tag i en cykel som funkar. :D
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
LindaVega: attans elände!! :cry: Hur GÅR det med knät?? Bättre? Det brukar vara vila som gäller tvärr...Kanske har du kört på FÖR hårt med belastande idrott? Kanske klarar du lite mjuk cykling eller simning? Bäst är nog ändå att ta det lite lugnt och låta det läka.

Chokladkaninen: Bra att jag kunde vara till nytta! :wink: Jättebra träningsvecka!

Idag kom reportaget! Tyvärr finns det ingen länk men den som vill kika kan se i min blogg http://annasideer.blogspot.com/ Det går att förstora upp de 2 bilderna och läsa om någon är nyfiken. Då vet ni hur jag ser ut, jag får väl fortsätta att föreställa mig hur ni ser ut! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
chokladkaninen

LindaVega: Jag läste i Blossom Magazine en läsarfråga från nån som också plötsligt hade fått ont i ett knä, efter att ha ägnat sig åt ganska mycket styrketräning. Hon fick svaret att det förmodligen var ett problem som satt i höften därför att hon inte hade tränat alla höftmusklerna liksidigt. Och jag tänkte att det kanske kan gälla dig också, som ju tränar rätt hårt med kettlebells och allt vad det är? Rekommendationen i tidningen var att göra riktiga knäböj för att träna de svagare höftmusklerna.

Min träning denna vecka:
Tisdag: jogging (3 km på 19 min) + 75 min yoga
Onsdag: cykling (20 km på 55 min)
Lördag: jogging utomhus 30 min (4,5 km?).
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Förra veckans träning:
1 pass
Denna vecka:
Inga pass
Nu är det dags att ta sig ur förkylnings och influensaträsket och börja träna. Det var länge, länge sedan jag hade en sådan lång period utan ordentlig träning. Nästa vecka är det dags att starta lite lugnt igen.

Skoj anna, med reportaget!
Bra tränat chokladkaninen! Jag har också läst att benböj är viktig träning när man har ont i knänan. Hoppas det känns bättre nu LindaVega.
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Denna vecka blev det "bara" 4 pass. Efter många veckor med 5 pass är det sämre, men eftersom målet är 3/vecka är jag förstås nöjd ändå!

Tis: joggade c:a 5 km (runt en stor damm 17 gånger medans tjejerna kollade grodor :D )
Ons: Poweryoga 45 min
Fre: cyklade i Skåne (med Clara på pakethållaren) på fantastiskt minisemester 1,5-2 tim
Sön: Joggade 5 km (YES!! Ingen konstsnö kvar i vanliga 5:an!)

Chokladkaninen, du är du på G igen! :thumbsup:

Sofiapia: eländes elände :cry: Hoppas du blir bättre nu!

LindaVega: hur går det med knäet??

kram anna
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Här kommer förra veckans rapport. Vi var på sommarstugan i helgen och njöt av det fantastiska vädret vi har här i södra Finland. Brände armarna i solen idag då jag var på en lång joggingrunda. Måste skaffa solcreme 8)

5 pass:
må: jogging 7 km+plankor
ons: styrka armar, axlar+plankor
to: jogging 7 km(intervall)+plankor
fre: jogging 9 km
lö: jogging 4 km

Bara en dag gjorde jag mina 100 kettlebellswings :? Det blev mest jogging förra veckan. Och så får det vara nu tills maratonen är förbi. Det blir för mycket annars, joggingen tar så mycket tid just nu.

Linda, jag följer ett finskt maraton program som jag hittade på Helsinki city maratons sidor. Tre veckor kvar....
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Jag mår mycket bättre nu. :D
Vi var i Danmark över påsk.
Långfredagen och påskafton joggade jag en timme på havstranden.
I går påskdagen joggade jag 45 minuter ute i skogen här hemma.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

5 pass denna vecka, mest jogging

må: jogging 30 km
ti: styrka armar,axlar+plankor
ons: jogging 5 km+plankor
to: jogging 7,5 km (intervall)+plankor,armhävn.
fre: jogging 8 km (intervall)

har ätit en massa gott nu i helgen med valborgsfirande. Känner mig lite svullen och slö just nu. Tur att det är vardag i morgon :wink:
Tre dagar av 100 kettlebellswings blev det gjort. Borde göra de och plankorna genast på morgonen så skulle det kanske bli av att göra dem varje dag...
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Inger: Hoppas du fortsatt må bättre!

Tilda: :shock: :shock: :shock: 30 km??? Du är en iron-woman!!

Mina pass blev 5 st:

mån motionscykel 45 min + plankor, triceps
ons joggade 5 km
fre poweryoga 45 min
lör motionscykel 40 min
sön motionscykel 40 min + 10 min styrka armar

kram anna
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Hej :D

Bra tränat alla :thumbsup:

Knäet bättre, antagligen löparknä enligt min svägerska när jag beskrev symptomen. Avhjälps med stretch inför passet. Det funkade när jag testade förra söndagen. Skönt. Kände inget alls idag.

Denna vecka har det blivit 5 pass
tis: styrka ök
ons: intervaller på cross
to: styrka nk
fre: löpning 5km
sö: löpning 6 km

Känner att vinterns träning har gett resultat. Nästa söndag blir det definitivt ett längre löppass.

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
chokladkaninen

Ja, fint jobbar ni på! :thumbsup: Och vad bra att ditt knä är bättre, LindaVega! :D

Jag har motionerat på här hos svärföräldrarna - det hjälper mot både frustration och chokladmissbruk... :roll:
Måndag: jogging med maken ( :heart: åh, vad kul att få motionera tillsammans, det hinner vi nästan aldrig!), 1h 5 min, kanske 8 km? Backigt var det dessutom, jag var stolt som en tupp!
Onsdag: powerwalk med maken, ca 1,5 h
Torsdag: jogging 1h 20min - jag tror och hoppas att jag för första gången (någonsin! :shock:) satte milen! \:D/
Lördag: började jogga men fick sluta efter 10 min... :cry: Hade ont i benhinnorna. ](*,)
Söndag: promenad i bergen med maken, ca 2h.

Så ja, ni, kära löpare: vad gör man åt ont i benhinnorna? Jag hade det i somras också, när jag först började jogga. Men nu har jag ju sprungit på löpband under vintern och trodde att jag var rätt beredd på lite längre distanser utomhus... :^o Och så var det ju så skönt att få utlopp för energin på det sättet under semestern. :oops:

Min plan framöver är att jogga snarare en gång i veckan än 3-4 som det blev nu. Och det tror jag att benhinnorna håller för. Men om det är nån som har ett piffigt råd att dela med sig av så tar jag tacksamt emot det - jag har för första gången på många år börjat tycka att det är skönt och skoj att springa och skulle gärna vilja göra det mer. :wink:
chokladkaninen

Just ja, jag borde ha nämnt att jag har nya pjucks också! :D Riktigt proffsiga löparskor som är utprovade medelst spegelstående och provlöpning på löpband etc och dyra som synden - så jag hoppades väl att det i sig skulle skydda lite mot benhinnetrassel. :mrgreen: Men så enkelt som att man kunde konsumera sig ur den problematiken var det allså inte. #-o
chokladkaninen

Ny vecka och jag har tränat... nada! :cry:

Känner fortfarande av benhinnorna även när jag går (så att jogga är inte att tänka på), och dessutom har jag dragit på mig en gräslig förkylning. Lite bittert, eftersom jag har glatt mig åt mitt helgjutna immunförsvar som har klarat mig från alla sjukor hela vintern. :roll: Men det är väl bara att inse att 10 dagars kolhydratstinn och chokladspäckad svärmorsdiet knäcker det starkaste immunförsvar. Och att jag tyvärr inte - den här gången - hade karaktärs- och själsstyrka nog att värna mina egna intressen. [-X

Hoppas att ni andra har haft en bättre träningsvecka! [-o<
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Chokladkaninen: Problemet med benhinnorna kan ju bero på att din kropp behöver lite tillvänjning vid de nya skorna. Inte kul i alla fall, och inte kul med förkylningen heller :cry:
Krya på dig och NYA TAG!

Mina pass blev 5 :D :
mån: Pilatesmix 1 tim
ons powryoga 45 min
fre joggade 5 km
lör poweryoga 45 min
sön motionscykel 45 min

Men FY vad jag har slarvat med maten/godis ett tag nu... :oops: Det har varit kalas och födelsedagar på ett långt band...
FY på både mig och dig chokladkaninen... [-X

Och så har även jag förkylning på gång...Som om min 25-dagars influensa i början av året inte kunde låtit mig slippa mer nu...Hoppas jag kan mota bort den med Echinaforce!

kram anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"