Twins kackeltråd!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
twins

Inlägg av twins »

Tack för tipset elsaviola :D . Ska titta där.

1+2, jag har nog aldrig varit in på familjeliv, är det en bra sida? Innan jag hittade hit var jag mycket på Tvillingklubbens sida.

Idag på förmiddagen var jag och tjejerna och fikade på stan. Fiket har inhägnad lekhörna med fikabord för föräldrar :thumbsup: . Toppen. De var supersnälla. Inte ett gnäll, inte ens när jag skulle krångla på dem kläderna för att gå. Mamma fick supergod latte och prinsessorna fick härja fritt och pilla på lite andra leksaker. Ikväll husvisning så håll tummarna igen...

Kram :heart:
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
1+2

Inlägg av 1+2 »

Hejsan Twins!

Nä jag tänkte om det var du som jag hade lite kontakt med i slutet förrän jag hittade hit och till mammapappa.com det är ett bra forum finns för tvillingföräldrar där oxå. Den tvillingmamman som jag hade kontakt med på familjeliv var oxå där oppeifrån men det var inte du då :D
stolt mamma till en dotter :heart: född mars -03 och 2 pojkar :heart::heart:födda juli -07
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Håll er borta från familjeliv säger jag, och berätta då aldrig att ni gillar BB för då blir man bannad ända in i moderator kretsar :wink: :lol:
kaxiga storebror på 15 vårar :heart: illbattingen på 2 år och 10 månader :heart:
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader :heart: :heart:
twins

Inlägg av twins »

1+2 skrev:Hejsan Twins!

Nä jag tänkte om det var du som jag hade lite kontakt med i slutet förrän jag hittade hit och till mammapappa.com det är ett bra forum finns för tvillingföräldrar där oxå. Den tvillingmamman som jag hade kontakt med på familjeliv var oxå där oppeifrån men det var inte du då :D
Det hade ju varit superkul om det varit så :D .

Något annat som är super är att jag träffade en annan tvillingmamma idag på stan och vi började prata vagn. Hon var ute efter en Emmaljunga som vi har, och vi har ju funderat på en Babytravel, som hon hade. Hon ville BYTA vagn med oss. Kan det bli bättre :D . Fick hennes nummer och ska fixa det snarast. Jag måste ha gjort något bra i ett tidigare liv :wink: .

Nu ska jag och prinsessorna iväg och riva Ikea :lol: .

Kramkram
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

jaha då var det dags igen då :twisted:
magsjuka såklart. Eller vinterkräksjukan, jag vet inte vilket...

Sambon insjuknade lördagnatt med kräkningar, ena tvillingen söndagnatt och han bajsade rakt igenom blöjan ända upp till ansiktet :twisted: , nu återstår det att se vilka fler som insjuknar och vilka som står på tur.
Själv äter jag vitpepparkorn och försöker tänka på handhygien och tvätta alla ytor som barnen vidrör...

Inte kul detta :cry:

Hoppas ni andra får vara friska :)
kaxiga storebror på 15 vårar :heart: illbattingen på 2 år och 10 månader :heart:
Nelly

Inlägg av Nelly »

Ja visst är det spännande :D

Här har vi det samma, jag fick det i tisdags och sen så fick E det.....ingen annan än så länge, hoppas hoppas att de klarar sig.

Lille E har haft vattkoppor tok-förkyld o magsjuk samtidigt!!! Tänk vad de klarar.

Nu har i alla fall alla tre haft vattkoppor så då var det gjort 8)

Sorry att jag inte är så aktiv i kacklet just nu, har huvudet fullt av flytt, färger, tapeter mm (och lite kräks :wink: )

Kram på er alla!
Stolt mamma till:
O :heart: 061117 :heart:
E&M :heart: 080908 i v38+1 :heart:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
twins

Inlägg av twins »

Ja inte är det kul med magsjuka i någon form. För mina små blev det rätt lindrigt iaf. Kräktes under en natt, sen var det bara magen som var risig. Hoppas att alla är friska nu [-o< .

Här händer det saker... Vi var och tittade på huset och vi har bestämt oss för att slå till :D . Upprymt glad och livrädd samtidigt :shock: . Vi ska bli husägare. Det bli en privat affär, ingen budgivning :thumbsup: , och det tackar vi för. Vi ska anlita en besiktningsman så fort köket är klart. Nyrenoverat, och supersnyggt. Tapeter och sånt måste bytas, men badrum och kök är ju nytt, så det känns bra.

Han säger att han kan vara ute till 1:a maj :shock: :shock: :shock:. Dags att börja packa...

Kram
Nelly

Inlägg av Nelly »

STORT Grattis!!!!!!!!!!!!
Stolt mamma till:
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Twins Oj vad roligt, det är så spännande och man längtar så mycket.
Vi köpte hus förra året, och det var så kul att allt eftersom inreda och pyssla i varje nytt rum. Jag var ju höggravid med tvillingarna men husköpet fick mig att fokusera på flytt så graviditeten blev lite lättare då.

Magsjukan/ eller vinterkräksjukan blev inte så lindrig här. Det var det absolut värsta jag har varit med om. Först blev ju sambon sjuk, sen ena tvillingen,
på måndagen började 2 åringen kräkas och gjorde det i massor, sen den andra tvillingen, vi satt på golvet jag och med alla barnen i en ring, och hade en hink i mitten och så kräktes de om vartannat, under natten sen började jag och 15 åringen att kräkas som galningar. Och barnen bajsade ner sängarna och kräktes varanan gång,
tack och lov att sambon var frisk och kunde sköta om mycket.
De är fortfarande dåliga i magen, även om de inte spyr längre, men detta har varit en riktig pärs. Kan inte förstå hur en ensamstående mamma/pappa skulle ha klarat detta, stackars den föräldern säger jag bara :cry:
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Hej alla kacklare :!:

Nu har mina tvillingar fyllt 1 år, och jag tycker det är så stort när dem gör det. Känns som att man lämnar en fas och ska inträda i nästa.
också lite sorgligt för man vet att nu är de aldrig mer bebisar som ligger stilla i ens famn i mer än någon minut.

Det blev i alla fall kalas med våfflor och sylt och grädde, eftersom det ju var våffeldagen i går, och oj vad det var uppskattat.
Åh nu längtar jag tills de börjar gå, jag inbillar mig att de blir lite mer tillfreds då. De har ju tagit en tre-fyra steg i sträck i över en månad, men sen är det stopp. Hellre klättrar de upp på stolarna och sätter sig på matbordet och ser strålande lyckliga ut över den bedriften :lol:
Men snart måtte de ju börja traska på riktigt.
twins

Inlägg av twins »

Många grattiskramar till 1 åringarna :heart: .

Ja det är något speciellt med den första födelsedagen, tänk vad tiden går fort. Det händer så mycket runt den här åldern har jag märkt. De små personligheterna lyser igenom :D .

Här har vi kaos som vanligt. Sambon är inne på 11:e dagen med hög feber nu. Helt sängliggande. Har hemsk hosta och pencilinen hjälper inte så de tror att det är luftrörskatarr :( . Tydligen väldigt smittsamt så nu går jag med hjärtat i halsgropen och ber att inte tjejerna fått det. De är supersnoriga och Hanna hostar och slemmar för fullt. Inatt så var Hanna vaken första halvan av natten och Meya andra = noll sömn för mej :cry: . Inte alla gånger det är roligt med två små...

De sover en extralur nu så jag ska ta mig en kanna kaffe och hoppas att de orkar vara vaken till långluren sen.

Kram
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Nämen Twins Våra familjers sjukhistoria börjar ju likna en komedi, var och varanan gång vi skriver är familjerna sjuka.
Vad är detta :?:

Mina barn har jusst blivit normala i magen, efter magsjukan så bajsade de igenom blöjor och sängkläder i en vecka efteråt. :lol: och flickan kräktes enbart på nätterna fram till i Tisdags. Men nu så, peppar peppar, så verkar den tillsist vara helt över.
Nu har vi kalas i helgen med flera barn, så rätt som det är så har vi väl blivit sjuka igen.

Det känns att det är vår nu, jag har plötsligt fått lust att hitta på mer saker med tvillingarna och storebror, energin kommer när solen tittar fram.
Och sen tycker jag att de är så mycket gladare när vi gör något utanför hemmet. Flickan är annars jättemammig jusst nu, hon sitter mest och vill kramas, och det kan hon ju få göra, men det är bara det att hon vill inte att någon annan ska sitta i mitt knä, så när bröderna kommer skriker hon i högan sky, och blir arg som ett bi :?
Men utomhus eller på andra äventyr så är det inga sådana tendenser alls :shock:

Apropå kaffe, ett måste, upp tilll 10 koppar per dag här hemma, man måste ju vara på alerten när man har klätterapor :lol:
twins

Inlägg av twins »

Nu orkar jag inte mer :( . Sambon fortfarande sjukskriven och hemsk hosta. Tjejerna urförkylda och hostar så mycket slem så jag trodde Meya skulle drunkna inatt :cry: . Jag blir vaken halva nätterna med att trösta bära, eller hänga över spjälsängen... Meya har som mest haft 40.2 grader i feber :shock: , jag blir livrädd då, usch. Och nu har hon fått två knölar på insidan av kinden, måste ringa VC imorgon och kolla vad dom säger.

Jag har lite positivt oxå. Provade min alldeles nya Babytravel vagn idag och den är superbra. Vilken skillnad, så lätt och smidig att dra :D . Har även tagit ner julbelysningen från balkongen :roll: , och slängt en stackars sönderfrysen blomma :oops: .

Köket i vårt nya hus är klart så nu ska vi anlita en besiktningsman och hoppas att vi kan göra affär [-o< .

Kram :heart:
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Åh hoppas verkligen att ni kryar på er nu. Det där låter verkligen inget vidare. Dett hörs vara en riktigt rejäl förkylning.

Här hemma hr vi bestämt oss för att c-vitamin frossa varje dag, i nyponsoppa, apelsiner och blåbär och ja allt för att förebygga sjukdom.
Känns som att de varit sjuka hela hösten och vintern här.

Ja man får ju vad glad för det lilla, önskar att vi kunde få bort julbelysningen i trädet här utanför men ack sladden ligger begravd under snö och is, så det får vänta tills våren kommer hit till norrland :D

*Krya på er kramar från mig*
Nelly

Inlägg av Nelly »

Jag önskar att jag kunde göra ngt för er twins, det är ju helt otroligt!
Har Ni ngn som kan komma och avlasta lite ibland??

Min mamma kommer en dag i veckan och det är guld värt...och nu så snart blir det ju flytt av till "mormorstad", och det ska bli trevligt på alla sätt för hela familjen!! (o mormor är oxå jätte glad....inegn av hennes barnbarn bor nära)

Är inte aktiv med skrivandet just nu lite att tänka på (packa packa mm.) Fast jag e inne då och då och läser alltid kul och bra med så många "förnuftiga" människor som det finns här på forumet.

Vi har oxå skaffat ny vagn (läs begagnad) en Emmaljunga och jag e sååååå nöjd :thumbsup: och barnen med, de sitter mkt bättre och kan se så bra. Härligt!

Här skinner solen tok-mkt idag och det gör att allt blir så mkt. enklare tänk vad lite sol kan göra.

Elsaviola har helt missat att de små blivit 1år!!!! Sorry och mkt grattis från gbg :-({|=

Här kryps det eller jag, hoppar fram på ngt. sätt farmåt går det för lilla M, E hasar mest bakåt men han e en hejare på det och en glad hejare då mamma ÄNTLIGEN tog bort filten, att man ska vara såååååå trög ](*,) ](*,) "det ser kallt ut på golvet, usch inte alls bekvämt... mm". det bryr sig väl inte en liten upptäckare om!!!!! Plus att det är bättre att torka kräks på golvet än på filten! Hur svårt kan det vara.......

Nä nu ska jag dricka kaffe i solen och njuta medan de små/stor sover!!!! sen så är det ju full fart :D :D :D
Stolt mamma till:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"