Dagens Bok!
Bra med sommarboktips!
Själv har jag precis läst ut Jakten på en mördare av Tobias Barkman. Den handlar om spaningsgruppen som klarade upp mordet på Helén i Hörby - jättebra och ger en skrämmande bild av hur många sjuka människor det finns i ett sånt litet samhälle... Klart läsvärd!
Innan dess läste jag Tusen strålande solar och Flyga drake av Khaled Hosseini (jag var seeen med att läsa dem
) och blev helt tagen! Underbara böcker, och ni som inte läst dem har verkligen tur som har de kvar...
Nu håller jag på med Lapidus Aldrig fucka upp som är lite för mörk för min smak, men jag ska ta mig igenom den!
Själv har jag precis läst ut Jakten på en mördare av Tobias Barkman. Den handlar om spaningsgruppen som klarade upp mordet på Helén i Hörby - jättebra och ger en skrämmande bild av hur många sjuka människor det finns i ett sånt litet samhälle... Klart läsvärd!
Innan dess läste jag Tusen strålande solar och Flyga drake av Khaled Hosseini (jag var seeen med att läsa dem
Nu håller jag på med Lapidus Aldrig fucka upp som är lite för mörk för min smak, men jag ska ta mig igenom den!
-
Fjällfolket
ok
då tipsar jag om kriminalare med eftersmak
http://www.roslund-hellstrom.se/
Jag har just läst Box 21 och Odjuret. Ska börja på Flickan under gatan, men själen måste vila....
/Fjällmor
då tipsar jag om kriminalare med eftersmak
http://www.roslund-hellstrom.se/
Jag har just läst Box 21 och Odjuret. Ska börja på Flickan under gatan, men själen måste vila....
/Fjällmor
Jamen precis fjällmor... Jag vilar ännu!
Vågar mig inte på Box 21 och har inte riktigt tänkt ge mig på Tre sekunder heller... De är bra men jobbiga - speciellt Odjuret!
miar70!
Håller med om Hosseinis böcker! Grattis till dem som har dem kvar!!!!
miar70!
Håller med om Hosseinis böcker! Grattis till dem som har dem kvar!!!!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
-
Fjällfolket
Jo... jag har läst Finnigan. Jag tycker också den är bra. Man får fundera en del runt dödsstraffet.
Idag vill jag tipsa om Växla ner av Karin Lilja. Den läste jag i lördags kväll när jag själv var så nerväxlad som en människa kan vara.
Jag gillade boken som ger en goda tanka om hur man kan leva ett enklare och lugnare liv. Hur man GÖR när man downshiftar!
För mig gav den inspiration att fortsätta på min väg... Inte så downshiftad om man jämför med andra
men ändå med enkelhet som filosofi i grunden. :thumbsup:
http://www.bokus.com/b/9789153432012.ht ... rch_result
Idag vill jag tipsa om Växla ner av Karin Lilja. Den läste jag i lördags kväll när jag själv var så nerväxlad som en människa kan vara.
http://www.bokus.com/b/9789153432012.ht ... rch_result
Mamma till två pojkar.
-
Fjällfolket
Ja... vem menar jag?!????! :-k
Tror absolut att du kan läsa boken Fjällmor. Det kan väl kännas skönt med bekräftelse? Jag tyckte att det var en mycket trevlig bok för vem som helst.
Du kan ju låna den på biblioteket så du inte behöver lägga pengar på den!

Tror absolut att du kan läsa boken Fjällmor. Det kan väl kännas skönt med bekräftelse? Jag tyckte att det var en mycket trevlig bok för vem som helst.
Du kan ju låna den på biblioteket så du inte behöver lägga pengar på den!
Mamma till två pojkar.
-
Fjällfolket
K-ina skrev:Ja... vem menar jag?!????! :-k![]()
![]()
Tror absolut att du kan läsa boken Fjällmor. Det kan väl kännas skönt med bekräftelse? Jag tyckte att det var en mycket trevlig bok för vem som helst.![]()
Du kan ju låna den på biblioteket så du inte behöver lägga pengar på den!![]()
jo, nu är det då så att jag har 10 mil enkel resa till bibblan. Det är billigare för mig att köpa böcker i pocket än betala bensinpengar för resan till bibblan
/Fjällmor
-
Fjällfolket
F ö... deckare gillar jag inte. Alltså, jag är nog fööör känslig, gillar inte läskigheter. Flyga drake har jag läst, skulle inte kalla den underbar, som du Mia skriver... Hemsk, kallar jag den... fast bra ändå förstås. Har inte vågat mig på Tusen strålande solar, för jag gissar att den är lika läskig?
Bibliotek är toppen, men du Fjällmor, visst är det också toppen att äga böcker?!!? Jag älskar att äga mina böcker