Det är sådana här gånger man kan försvara dödsstraffet tycker jag
Försvunnen Engla!
-
Antonias mamma
Man saknar ord...
.
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia
, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus
, född 17.8.08, kurad 1/09
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
Jag har inga ord
Trodde ett tag att det fanns hopp att man kanske kunde få hem Engla genom att med ljus nå förövarnas hjärtan.
Men när människor blir monster vad gör man då?
Nu tänder även jag ljus bara för Engla och för Englas närstående och kan en insamling hjälpa till något så är jag gärna med på den.
Men det enda som kan hjälpa att få Engla åter kan ingen hjälpa med.
Mitt i alltihopa måste jag säga rätt eller fel jag blir så förbannad på alla dessa medium.
Kan de inte se?
Till Jannika:
Jag vet inte vad du ska säga. Min Gabriel pratar ibland om människor som har farit iväg till Gud. Han säger i bland om gamla ska inte den fara i väg till Gud snart.
Man kan säga att Engla givit sig i väg alldeles för tidigt.
Låt de små barnens värld vara god.
Tids nog lär man sig att människor som inte är i kontakt med sina gudomliga sidor alls kan förvandlas till monster.
Men när människor blir monster vad gör man då?
Nu tänder även jag ljus bara för Engla och för Englas närstående och kan en insamling hjälpa till något så är jag gärna med på den.
Men det enda som kan hjälpa att få Engla åter kan ingen hjälpa med.
Mitt i alltihopa måste jag säga rätt eller fel jag blir så förbannad på alla dessa medium.
Kan de inte se?
Till Jannika:
Jag vet inte vad du ska säga. Min Gabriel pratar ibland om människor som har farit iväg till Gud. Han säger i bland om gamla ska inte den fara i väg till Gud snart.
Man kan säga att Engla givit sig i väg alldeles för tidigt.
Låt de små barnens värld vara god.
Tids nog lär man sig att människor som inte är i kontakt med sina gudomliga sidor alls kan förvandlas till monster.
Ja, inte vet jag Inger. Du kanske hade rätt förut. Kanske var det vädjan till mannens goda sidor som gjorde att han till slut erkände? Kanske nådde nån strimma av ljus från alla de vi tänt för Engla in till hans mörka hjärta och öppnade en dörr?
Englas alldeles för korta liv har i alla fall räddat livet på många unga flickors liv i framtiden. Det är hennes gåva till vår värld. Den ska vi vårda.
Mina barn och andras ungar. Varje unge som går förlorad är en potentiell 42-åring. Alla barn är allas ansvar. Tydligare än så här blir det inte.
Och varje blottare, varje sexuellt trakasseri, varje hotfullt beteende MÅSTE anmälas. Även om inget händer just då finns en notering och en påminnelse när det händer ingen. Eller nästa gång. Hur många unga liv har påverkats av den här mycket sjuka människan? Många fler än de vi fått oss redovisade. Många fler. Många, många fler.
Englas alldeles för korta liv har i alla fall räddat livet på många unga flickors liv i framtiden. Det är hennes gåva till vår värld. Den ska vi vårda.
Mina barn och andras ungar. Varje unge som går förlorad är en potentiell 42-åring. Alla barn är allas ansvar. Tydligare än så här blir det inte.
Och varje blottare, varje sexuellt trakasseri, varje hotfullt beteende MÅSTE anmälas. Även om inget händer just då finns en notering och en påminnelse när det händer ingen. Eller nästa gång. Hur många unga liv har påverkats av den här mycket sjuka människan? Många fler än de vi fått oss redovisade. Många fler. Många, många fler.
-
Gäst
Jannika
Jag vet inte vad du ska säga till dina barn imorgon.
Vet inte hur jag skulle förklarat om jag behövt förklara för någon.
Jag skickar världens största kram, en miljon ton styrka...
Hoppas att du får omslutas riktigt nära av din trygga blivande man nu en stund.
Vågar inte ens tänka på hur det är för Englas familj. Så jag tänker på dig istället...
.
/J
Jag vet inte vad du ska säga till dina barn imorgon.
Vet inte hur jag skulle förklarat om jag behövt förklara för någon.
Jag skickar världens största kram, en miljon ton styrka...
Hoppas att du får omslutas riktigt nära av din trygga blivande man nu en stund.
Vågar inte ens tänka på hur det är för Englas familj. Så jag tänker på dig istället...
/J
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Men denna gången var det DU som gjorde det för din vän! Och vad är förgäves? Att leta efter någon som aldrig blir hittad är förgäves, att hitta någon som är död är tragiskt och fruktansvärt, men det är inte förgäves!
Ta hand om dig, så länge du behöver! Sörj, var förbannad, älta. Gör det du måste för att ta dig igenom!
Varm kram länge!
/LO
Ta hand om dig, så länge du behöver! Sörj, var förbannad, älta. Gör det du måste för att ta dig igenom!
Varm kram länge!
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Har ingen aning om vad jag ska skriva. Är bara full av sorg och kalla kårar.
Jag vet vad sorg vill säga, men detta... där även det grövsta brott är med i bilden...
Det finns inga ord.
Hade jag kunnat hade jag tagit en del av familjens sorg.
Hade det funnits en DNA-bank över alla i hela Sverige hade detta aldrig hänt.

Jag vet vad sorg vill säga, men detta... där även det grövsta brott är med i bilden...
Det finns inga ord.
Hade jag kunnat hade jag tagit en del av familjens sorg.
Hade det funnits en DNA-bank över alla i hela Sverige hade detta aldrig hänt.
Mamma till Älsklingen
060501 i mitt hjärta. Godbiten
070629 här på jorden och i mitt hjärta. Underbaringen här på jorden och i mitt hjärta
090414
-
Gäst
-
Fjällfolket
-
KajsaIE
Tack Ronja! Den ska jag skicka till Stjärnsund.
Med en DNA-bank hade mannen, som heter Anders, kunnat bindas till det/de? andra mord han redan begått och Engla hade aldrig behövt möta honom för då hade han suttit bakom lås och bom. Visst är det så du tänker Dixie?
Dödsstraff kan jag aldrig acceptera men ett livslångt fängelsestraff tycker jag är på sin plats. Den här människan vill jag aldrig mer behöva riskera att stöta på. Någonsin.
Elle, Antonias mamma, T.P, Inger, Dixie, Tessan, LO, JennyH, Fjällan, alla...
Med en DNA-bank hade mannen, som heter Anders, kunnat bindas till det/de? andra mord han redan begått och Engla hade aldrig behövt möta honom för då hade han suttit bakom lås och bom. Visst är det så du tänker Dixie?
Dödsstraff kan jag aldrig acceptera men ett livslångt fängelsestraff tycker jag är på sin plats. Den här människan vill jag aldrig mer behöva riskera att stöta på. Någonsin.
Elle, Antonias mamma, T.P, Inger, Dixie, Tessan, LO, JennyH, Fjällan, alla...