Fyra i familjen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Emma :heart: :heart: :heart: jätte grattis, njut nu och skynda dig att berätta vad han heter :lol:

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Underbart Emma! Och som sagt, du beskriver annekteringen så otroligt fint! :D
Emma80

Inlägg av Emma80 »

:heart: :heart: :heart: Tack alla! :heart: :heart: :heart:

Åh vad mysigt det är att ha en bebis, så go att snusa på. Jag försöker att ta det lugnt, men han är precis som sin storebror avseende aptit och det var här någonstans det spårade ut med matning jämt och sen kom vi inte på banan igen förrän i Gastsjön. Denne lille herre (namnet är vi inte säkra på, de förslag vi hade passade inte utseendet för han ser helt annorlunda ut än Emil). Mjölken har fortfarande inte runnit till, han är på sin fjärde dag idag. Och hungrig som en varg! Som i natt låg han vid bröstet till och (mycket kort) från i 5 h. Jag ser att han fortfarande är hungrig och vi ger 70 ml ersättning som han girigt klunkar i sig. Vill sen ha ännu lite till och har nu sovit så gott i 3 h. Jag är så kluven till detta med ersättning, vi har givit 3 ggr nu och han har sugit bra på brösten även efter det, lite fundersam och sur i början men har tagit tag bra ändå sen. Han måste ju suga för att det ska komma, men han kan ju inte behöver ligga där 24 h och sova mycket ytligt för att han är för hungrig? Igår öppnade han inte ögonen förrän vi givit ersättning, kändes som att hungerna gjort honom slö. Tror ni vi är på rätt spår...?

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
kvacke

Inlägg av kvacke »

Stort grattis till lillkillen Emma! :D :heart:
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
kattklo

Inlägg av kattklo »

Mja baby...
få se... han är tre dagar nu :D kan också vara så att han är lite trött. 8)
Om han är vrålhungrig så skriker han väl därefter och då ger du ju mat mat och mera mat.
NJUT!
Di luktar så gott!

Och hur ser han uuuuut? :D
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej igen :D ! Han är rosig och fin i hyn, mycket hår som är lite mörkt. Stora händer precis som storebror. En söt liten ivrig mun och stora vänliga ögon. SÅ ser han ut vår nya vän :heart: .

Vet att jag inte ska stressa, men jag tycker bara det är så intressant att även denne gosse är så långt ifrån de 20 h sömn som en nyfödd kan komma upp i. Om inte jag ger ersättning så sover han aldrig djupt, han vill bara ligga och suga. Sover 20 min i stöten, sen suga igen. Så vi har ju hittills gjort så att vi däckar honom med ersättning så han får i alla fall 2 sovpass om dagen á 2 h minst. Annars skulle han inte komma upp i någon sömn alls.

Kram Emma
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej Emma, jag hänger ju inte på barnaväntan så jag har ju inte fattat något. :shock: :oops: Felåt.

:heart: GRATTIS till en lille! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Och jag hänger ju inte heller här normalt... Ursäkta :!:

OCH MINA VARMASTE GRATULATIONER! Om ungen är bara hälften så underbart söt som din mage var måste han vara fruktansvärt oemotståndligt ljuvlig... :!: :D :heart:

Och du - mjölken kommer! :wink:

Stor bamsekram!
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej emma!

Vad söt han låter på din beskrivning :heart: . Nu är ju inte jag något proffs eller så men jag har under de första dygnen fyllt på med ersättning när jag tycker det är dags att sova. Alltså vid varje mål om det behövts. Efter en vecka har det räckt med bara bröstmjölk så jag tror visst att brösten kommer igång även om man ger ersättning. Det gäller bara att han får suga ordentligt under en längre tid innan man fyller på. Men det är hur jag gjort. Känns lite vanskligt att råda. Tycker du ska göra det som känns rätt för just dig och lille knytet. :heart:

kramar i massor :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Tack för alla kommentarer, det värmer :heart: .

Kändes skönt Ida att höra att du gjort likadant med ersättning. Vi har tankat på honom idag och han är så nöjd med tillvaron!

Man blir så tagen av hans utsatthet. Jag tittar in i de små ögonen och vill bara förmedla trygghet: vi vet vad du behöver lille vän, du kan koppla av. Tids nog kommer han känna det, det vet jag och det är jag så tacksam för!

:heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Men Emma, här har jag bevakat och bevakat och bevakat din tråd. Och tjatat lite. Så glömmer jag bort att kolla en dag och DÅ HAR DU FÖTT BARN!!! En rosig son med stora händer! :lol: :lol:
Mjölken kommer! Annars finns det ju köpemjölk. Ta det lugnt. Du vet, om fyra månader sover han ju hela nätter. Det är SNART, kan jag lova!
Tusen kramar, ta hand om er allihopa. Ät, sov, njut, vila, du vet...
:wink:
Pussa extra på den rosige!
Kram
Ulrika
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Men goaste Emma!! Noll koll... :shock: Fast något fick mig att gå in och kolla, för hur var det nu?? Var det inte dags för lille Emil att få ett syskon? Eller???

Och jodå, här har det kommit en lillebror! Så himla roligt! Stora stora gratulationer från Åsa och Waldemar! :D :D :D
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Åh! Jag har oxå missat detta! Grattis grattis i stora lass. :heart: :heart:

Själv har jag BF i morgon men känner inte ett dyft. Längtar tills det är min tur.

Kramar från Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHH - söta, rara Emma \:D/ \:D/ \:D/ Så ljuvligt härlig berättelse. Och vad fint att få läsa om annekteringen :heart: :heart: :heart:

Stor, varm kram på er hela familjen :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej och tack igen för alla gratulationer, känns underbart roligt! Nu ligger lillprinsen (ännu namnlös, vi kan inte komma överens!) och sover. Han är totalt omättlig! Nu har mjölken runnit till och han kan då ligga och suga i 2 h, sen bli arg och får då ersättning som han snabbt drar i sig runt 70 ml av. Trugar, läggs sen men vaknar efter en liten stund. Får då lite till, läggs igen. Kan sen vakna efter en halvtimme igen! Idag vagnade vi lite och då somnade han om och har sovit 1,5 h efter det. Helt otroligt! Jag kommer inte utanför dörren :D . Ja ja, bara att trycka i så mycket det går.

Kram Emma
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"