Kotte påväg

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

kattklo skrev:Nämen oh! Vikken högklassig hemlis!
Oljan, finns den på hälsokosten? Ska den in oxå? :D

Trycka punkter får väl göras med hjälp av någon muta.
Just trycka på mig verkar Ludvig tycka är ofaaaantligt tråkigt. En sån detalj som jag skulle vilja ändra på. Om det nu gick å ändra på folk. 8)
Men jag ska läsa tråden, you bet!

Och efter dessa tryck så drog det igång på riktigt liksom?
Ja, jo.... :oops:
Jag använde "efamol kapslar", där jag (tror om jag minns rätt, det är ju ett tag sen) pluttade upp 2 kapslar morgon och kväll ihop med lite "tryck" på det heligaste av ställen. :oops: De kapslar du då inte "använder" äter du sen upp för de är fantastiskt bra för kroppen och hormonbalansen i övrigt med! :wink:

Nya mamman skrev: Och TorsMamma: Var höll du hos med din suveräna hemlis när JAG klättrade på väggarna här hemma för tre veckor sedan???! VAVAVA :wink:
Ähum....Jo.... :oops: Jag var inne på "späda och små" det är ju mest där jag spenderar min tid :D
Läser bara lite på andra forum som lyx när jag har några få min över tyvärr. :cry:

Kram på dig katten, snart kommer Kotten ut skall du se och då får ni myyysa ordentligt!

Får du ingen "akupressur hemma" får du väl släpa dig till skärgården så skall jag trycka på dig skall du se! :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Ååååå vad spännande! Jag har inte sett till dig här idag, är det kanske en liten kotte på g?! \:D/
Å jag som åker till mina datorlösa föräldrar idag och kommer inte hem förrän onsdag em, hur ska jag klara mig utan denna spännande följetong?? Måste nog sms:a Nya mamman så hon får berätta om kotten kommit. Nyfiken, jag, inte då! :oops:

Jag håller alla tummar och tår för att du mår bra kattklo och att du får föda kotten snaaaart på Södra!
Många kramar
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kattklo

Inlägg av kattklo »

Nej här är jag... :x
BF+5, 9 dagar till Södra BB stänger portarna.
Ödesdigert det låter det här då. :D
Jag kan ju föda hemma på klinkern också, om det ska vara så.'

Har fördrivit min dag i affärer, gloendes på saker jag inte behöver. Och på kläder som jag inbillar mig att jag kan ha ogravid. :lol:
Höll på att köpa en prickig klänning med knyt under brösten men som kom jag på hur mina mjölk-bröst ser ut och hängde tillbaka den. :shock:
Det där lilla trekantiga tygstycket som satt över varje bröst...

Då kanske det händer nurå Elle, när du inte kan följa det lajv!
I hope I hope.
kattklo

Inlägg av kattklo »

BF+6.
NU är jag redo.
Jag är jätte jätte redo!!!
Hör du det kotten?!

Nu har vi provat det mesta, men kotten kommer väl när kotten kommer. I förmiddags provade jag att sova mig till förlossning.
Men inte heller det bet, däremot var det väldigt skönt. :sleep:

Jag är less!
Det var jag flera veckor före kakan föddes, det har tagit mig längre tid at bli det den här gången...men gosh nu är jag det.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

kattklo skrev:Jag är less!
Det var jag flera veckor före kakan föddes, det har tagit mig längre tid at bli det den här gången...men gosh nu är jag det.
Även om det är tråkigt att vänta så tycker jag det låter sunt. Som att du är tillräckligt nere i varv för att ta tag i bebissaker och -ting. :thumbsup:

Kram
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jo jag tror också att det är så.
Det är en ganska nyttig känsla för mig.
Och mysigt att längta och inte känna "nej nej bara inte nu, bara inte i hissen på väg från jobbet..." :D
blomman

Inlägg av blomman »

Hoho, nu har du inte skrivit på flera timmar ser jag!
Nåt på gång?
Åh, jag är sååå nyfiken! :lol:
Lua

Inlägg av Lua »

Hallååååååå!!!
kattklo

Inlägg av kattklo »

Åh jag hatar att förstöra den goda stämningen så här...
Tjo flöjt här är jag! :D

Tänkte faktiskt tassa in här halv sex i morse och skriva nått euforiskt om att NU nu är det på gång... men jag gjorde det inte.
Och tur var väl det för då hade jag varit tvungen att dementera så här på eftermiddagen.

Alla dessa falsklarm! I morse sög det ju tag riktigt friskt. Jag hade en hel massa tecken att tyda.
Men nu... :x

Återkommer!
Puss och kram på er påhejare.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Å nej, inte en massa falsklarm! I know the feeling. Och den är inget vidare alls.
Men vänta di bara, snart sitter du där, och kämpar med ökningsperioder och standardmodeller och gula bomber snällbajs och jag vet inte vad.

Enjoy!

Kram!
kattklo

Inlägg av kattklo »

Nej, bara så ni vet...
nej. :cry:
En deppardag i dag. Vädret till trots.

Tror jag gräver ner mig till i morgon.
Återkommer!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

*klämkäckt*: ut kommer de alltid :D :roll:

skämt åsido, kära kattklo, jag vet alltförväl hur du känner det... Och ingen tröst i eländet har jag heller, förutom ovannämnda då :wink: !

Kramar och ha det så mysigt det går :heart:

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

kattklo skrev: Tror jag gräver ner mig till i morgon.
Återkommer!
Kram! Du nergrävda.. :heart:

/Fjällmor
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Nästippen ovan vattenytan?
Du har nästan en hel vecka på dig, vännen! (att hinna föda på Södra BB)
Något mer BM-besök inplanerat? Dags för lite hinnsvepning? Ligger kotten snällt kvar i pole position?

Kramar!
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jodå.
Jag är bara så ÖÖÖÖM. Gnäll gnäll.

I natt när jag bytte sida åkte kotten som ett bowlingklot och slog mot min ömma livmoder och det händer ju visserligen hela tiden, men i natt blev det så hastigt allt ihop att jag allvarligt trodde att jag slitit av ett ligament i magen.
Ett sånt som håller upp livmoderpåsen.

Jag har pratat med min BM men hon hade nästan ingenting trösterikt att säga. :) Det var det gamla vanliga om att ut kommer dom alltid...jada jada.

Nästa koll blir på fredag och då tänker jag be läkaren rota runt lite extra. Det är den allmäna checkupen inför utsikten att bli överburen.

Jodå, pole position. :lol: :lol: :lol: Och mer än så I hope. Kanske förklaringen till att jag inte kan gå längre och att mina ben domnar bort. :D
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"