Och det känns ju faktiskt ganska klockrent, med tanke på hur det här lilla livet trotsade naturens lagar, och bara blev till...
Nu platsar vi också här
anna skrev:Man kan ju vinna en Emmy...
Och det känns ju faktiskt ganska klockrent, med tanke på hur det här lilla livet trotsade naturens lagar, och bara blev till...![]()
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Idag har vi sett vår lilla sprattelgubbe. På bild
Det visade sig att jag är i v 19 +4 och BF till 25 juli. Enligt min egen beräkning är ju 19 +2 och ca 27-28 juli, så det verkar ju stämma rätt bra 
Den lilla krabaten rör sig och lever om ordentligt där inne. Jag tror den trivs väl.
Jag stör mig lite på att jag inte ens frågade om jag kunde få veta vad det är för kön, men det kom inte för mig eftersom jag vet att att de har varit väldigt restriktiva med det här tidigare... Men men, jag får väl veta tids nog
En annan riktigt rolig grej. Var inne hos vår granne för att be dem ta in posten nu när vi ska vara borta en vecka. Jag tyckte att det var en bula på magen, men jag vet att de har en 8-åring och inte fått fler barn, så jag vågade inte säga något. Däremot "råkade" jag nämna mitt eget tillstånd och då sa hon att det var så där också.
De ska ha den 1 augusti
En vecka efter oss. Hur kul som helst och vad mycket fika vi ska käka
/LO
Den lilla krabaten rör sig och lever om ordentligt där inne. Jag tror den trivs väl.
Jag stör mig lite på att jag inte ens frågade om jag kunde få veta vad det är för kön, men det kom inte för mig eftersom jag vet att att de har varit väldigt restriktiva med det här tidigare... Men men, jag får väl veta tids nog
En annan riktigt rolig grej. Var inne hos vår granne för att be dem ta in posten nu när vi ska vara borta en vecka. Jag tyckte att det var en bula på magen, men jag vet att de har en 8-åring och inte fått fler barn, så jag vågade inte säga något. Däremot "råkade" jag nämna mitt eget tillstånd och då sa hon att det var så där också.
De ska ha den 1 augusti
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Åh, vad härligt att se lill* krabaten
! En viktig milstolpe på vägen...
Har du nån feeling för vad för filur det är därinne?
Jag har ju gissat megafel varje gång på mina egna, medans en del vet direkt vad de har för kön...
Och bra tajmat med grannen också - var ni på samma fest
?
Många kramar Mia!
Har du nån feeling för vad för filur det är därinne?
Jag har ju gissat megafel varje gång på mina egna, medans en del vet direkt vad de har för kön...
Och bra tajmat med grannen också - var ni på samma fest
Många kramar Mia!
25 juli är ett bra datum! Det är härligt att ha en liten på sommaren. Allt blir så enkelt - byta, amma, påklädning osv. När solen skiner är det svårare att deppa ihop.
Och nu finns ju så snygga kläder att svepa in sig i tills efter-förlossningen-magen hämtat sig hjälpligt.
Jag tror just i nuläget på en liten kille, jag.
Kram Jannika
Jag tror just i nuläget på en liten kille, jag.
Kram Jannika
Jag glömde säga - både jag och maken uttryckte spontant att det är en som är lik Vera. Profilen är jättelik henne när hon var nyfödd...
Jag vet att det är en betydligt mer aktiv filur än vad Vera var/är. Inte alls på grund av det, utan bara på känsla så tror jag att det är en kille.
Vet inte om jag idag fick en liten hint om vem Emmy skulle kunna vara, men det berättar jag inte nu
/LO
Jag vet att det är en betydligt mer aktiv filur än vad Vera var/är. Inte alls på grund av det, utan bara på känsla så tror jag att det är en kille.
Vet inte om jag idag fick en liten hint om vem Emmy skulle kunna vara, men det berättar jag inte nu
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Här har vi erfarenhet av födelsedag den 23 juli! Funkar alldeles utmärkt... med ett litet undantag (dagens i-landsproblem) och det är baaarnkalasen när de blir lite större och alla är bortresta mitt i sommaren. Men det går att lösa på ett utmärkt sätt. Fira halvårsdag i januari också! \:D/
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Och jag glömde säga: vad mysigt att få se det lilla lejonet! Det är så fantastiskt coolt med UL!/LO skrev:Jag glömde säga - både jag och maken uttryckte spontant att det är en som är lik Vera. Profilen är jättelik henne när hon var nyfödd...
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Hej igen.
Tillbaka efter en veckas skön semester
Lite smolk i bägaren är foglossningar. De började rätt tidigt förra gången också, men blev inte så farliga. Nu gör det rejält ont med jämna mellanrum.
Träffade en sjukgymnast på jobbet häromdagen och hon trodde att det kunde vara ischiasnerv i kläm. Hon ställde alltså ingen diagnos, utan skulle bara hjälpa till med min arbetsplats. Men det låter rimligt, för det går i vågor och hugger liksom till.
Ska ringa MVC imorgon för ny tid och ska be om att hon fixar in mig hos en sjukgymnast.
/LO
Tillbaka efter en veckas skön semester
Lite smolk i bägaren är foglossningar. De började rätt tidigt förra gången också, men blev inte så farliga. Nu gör det rejält ont med jämna mellanrum.
Träffade en sjukgymnast på jobbet häromdagen och hon trodde att det kunde vara ischiasnerv i kläm. Hon ställde alltså ingen diagnos, utan skulle bara hjälpa till med min arbetsplats. Men det låter rimligt, för det går i vågor och hugger liksom till.
Ska ringa MVC imorgon för ny tid och ska be om att hon fixar in mig hos en sjukgymnast.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Igår när jag och maken låg i soffan framför TVn, så höll han händerna på min mage.
Han skrattade och sa att vi nog får förstärka grinden tills den ska upp igen
Jag kommer ihåg att Vera rörde sig, men att hon kunde vara ganska stilla i flera dagar. Det är INTE denna
Det är nog en lite annan personlighet, gissar jag.
Och så ska jag gnälla lite till - igen. F-bannat ont har jag. Mest i vänster skinka och upp mot höftkammen.
Ringde själv till sjukgymnast idag och fick faktiskt tid redan imorgon.
Hoppas hon kan göra något - akupunktur, tns eller något annat bra
Man blir ju så slut av att gå och ha ont hela tiden. Och irriterad. jag höjde rösten mot Vera, som var en solstråle som bara pratade lite högt och mycket.
Nu verkade hon knappt märka det, men det känns inte bra. Får jobba på tålamodet och skrika i kudden istället.
/LO
Han skrattade och sa att vi nog får förstärka grinden tills den ska upp igen
Jag kommer ihåg att Vera rörde sig, men att hon kunde vara ganska stilla i flera dagar. Det är INTE denna
Och så ska jag gnälla lite till - igen. F-bannat ont har jag. Mest i vänster skinka och upp mot höftkammen.
Hoppas hon kan göra något - akupunktur, tns eller något annat bra
Man blir ju så slut av att gå och ha ont hela tiden. Och irriterad. jag höjde rösten mot Vera, som var en solstråle som bara pratade lite högt och mycket.
Nu verkade hon knappt märka det, men det känns inte bra. Får jobba på tålamodet och skrika i kudden istället.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Igår morse så skrek jag inte i kudden, däremot kunde jag knappt ta mig in i bilen och när jag skulle köra ut den ur garaget så höll jag på att köra på portvalvet - då VRÅLADE jag
Och visst hjälpte det. Kände mig mycket bättre efteråt och körde ut bilen lugnt och säkert. 8)
Igår var jag hos sjukgymnasten. Hon lyfte, kände och klämde lite och konstaterade väl att jag hade foglossningar
Jasså
Tyckte inte hon hjälpte mig direkt men jag fick med mig en TNS hem som hon tyckte att jag kunde ta på på morgonen och gå med hela dagen. Ha på den en halvtimme i taget, vila ett tag och sedan köra igen.
Jag är förvånad över hur mycket det hjälper
Visst gör det lite ont, men inte alls som tidigare. Hon förklarade att man lurar hjärnan, genom att stimulera andra områden än de som gör ont. Alltså, det tar inte bort foglossningarna, men det lindrar smärtan. Man minskar ju muskelspänningarna också och blir mer avslappnad. Det ger ju också mindre smärta.
Sedan anmälde hon mig till gravid-vattengympa. Kommer väl med om två veckor ungefär. Det kändes bra förra gången, så jag hoppas jag kan gå på det.
Imorgon har jag bokat tid för Craniosacral terapi. Hon som jobbar med det sa att det är bra även för bebben. Har ju gjort det innan och hon har hjälpt mig mycket med min kropp
/LO
Igår var jag hos sjukgymnasten. Hon lyfte, kände och klämde lite och konstaterade väl att jag hade foglossningar
Tyckte inte hon hjälpte mig direkt men jag fick med mig en TNS hem som hon tyckte att jag kunde ta på på morgonen och gå med hela dagen. Ha på den en halvtimme i taget, vila ett tag och sedan köra igen.
Jag är förvånad över hur mycket det hjälper
Sedan anmälde hon mig till gravid-vattengympa. Kommer väl med om två veckor ungefär. Det kändes bra förra gången, så jag hoppas jag kan gå på det.
Imorgon har jag bokat tid för Craniosacral terapi. Hon som jobbar med det sa att det är bra även för bebben. Har ju gjort det innan och hon har hjälpt mig mycket med min kropp
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum