Hej majamamma! Vad kul att se hur ni har det, våra pyren är ju nästan exakt lika gamla. Ser att du ger yoghurt, det skulle jag också vilja prova, men jag trodde att man skulle vänta med mjölkprodukter, har jag fel? När började ni med välling? Vilken sort? Vi tänkte börja nu i dagarna.
Vi kämpar ju fortfarande med nätterna sedan vi tog bort nattmålet i måndags, Siri är dock VÄLDIGT förkyld, så det är svårt att veta vad de många uppvaken beror på. I natt var det inte så kul....hon var mer el mindre vaken mellan 01-04

Men hon är som sagt jättesnorig och hungrig verkar hon INTE vara, varken på natten eller på morgonen, så jag tror att förkylningen spelar stor roll. Svårt att inte gå in hela tiden när man hör hur hon har svårt att andas

Så vi längtar till förkylningen är över så att vi kan ta tag i nätterna ordentligt.
Annars är Siris favoritsysslor just nu:

Sitta, sitta och sitta. Vill INTE ligga ner mer nu när man kan sitta utan stöd

Det är VÄLDIGT roligt att sitta upp, plocka med saker och titta på storasyster när hon hoppar omkring

Äta, äta och äta (trots förkylning!

) En stor barnmatsburk + lite till, till både lunch och middag samt ibland lite frukt efteråt. Gröt till frukost och mellis, samt amning till varje mål- gulp!

Sitta i vagnen på promenad och titta på allt runtomkring. Gärna STIRRA

på folk med väldigt allvarlig min så att de till sist blir lite besvärade

Snurra runt till mage så fort man lägger henne på skötbordet - vilket gör det mer el mindre omöjligt att byta blöja
Jag vill höra MER från er alla andra!

(tar gärna emot peppning inför natten också...

)