Längtar efter och få lite fina härliga följetongsrapporter på "späda och små" sen vettu.
Ett litet skräp är på väg...
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Puss på magen, ät en pralin till du i väntan på att få öppna födelsedagspresenten.

Längtar efter och få lite fina härliga följetongsrapporter på "späda och små" sen vettu.
Något att se fram emot istället för dagis följetongen kanske? 
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Bara lite kramar till Big Mama Su
så här i sista flämtet av väntandet. Men NUUUU ÄÄÄÄÄR DEEEET inte långt kvar! Taggad, beredd och glatt förväntansfull hoppas jag?
Ska det bli en flicka, Lil'Su, som får Fat A att tappa både hakan och fattningen?
Eller en mini-E-mile så småkillarna kan rap(p)a i duett?
Spänningen stiger och alla vi fans väntar hängivet på skivsläpp och pressrelease!
Kram och lycka till!
Jannika
Ska det bli en flicka, Lil'Su, som får Fat A att tappa både hakan och fattningen?
Eller en mini-E-mile så småkillarna kan rap(p)a i duett?
Spänningen stiger och alla vi fans väntar hängivet på skivsläpp och pressrelease!
Kram och lycka till!
Gulliga du Jannika
vi väntar också på både skivsläpp och allt annat. 8) Själv försökte jag få Fat A att fixa biljetter till James Blunts spelning i Stockholm den 10:e men han vägrade
Sa att det blir på tok för jobbigt för mig att fara fram och tillbaka till huvudstaden nu när vi ska föda barn
. Himmel och pannkaka säger jag bara. Förr fick kvinnorna slita för brödfödan, stanna till en stund för att föda barnet för att sen sätta igång med hårt arbete igen. Vi moderna kvinnor ska tydligen helst hålla oss lugna och hemmavid tills barnet behagar födas. Fast å andra sidan är han lite gullig Fat A som vill ha lite koll på mig.
(Men det tänker jag aldrig :-$ erkänna)
Idag har jag jobbat min sista dag för den här terminen. Nu är det fritt fram att ligga på soffan, som just nu är upptagen av två hundar, och käka chokladpraliner i väntan på bebisen.
Det är så spännande! Vill så gärna träffa liten NU!!!!! Men jag får ju ge mig till tåls lite, har liksom inget val kan man säga.
Kram Susan
Idag har jag jobbat min sista dag för den här terminen. Nu är det fritt fram att ligga på soffan, som just nu är upptagen av två hundar, och käka chokladpraliner i väntan på bebisen.
Det är så spännande! Vill så gärna träffa liten NU!!!!! Men jag får ju ge mig till tåls lite, har liksom inget val kan man säga.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
Känner igen det där...Har berättat det innan på forumet, men kör det igen
Jag sa inget till Per om slemproppen...
Konserten var suverän, och allt gick väl! När vi kom hem på kvällen, gick vattnet, och DÅ berättade jag för Per...Han blev inte så glad...
Fast Gbg är ju bara 10 mil, och Sahlgrenska ligger ju där.
Att åka från Skåne till Sthlm är ju något längre
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Jo visst är det en bit att köra från Skåne till Stockholm men mig veterligen så finns det ju flera ställen att föda barn längs med vägen. Sjukhus tänker jag på då alltså fast är det bråttom kan ju vägkanten vara ett nog så gott alterantiv. 8)
Tja, spelningen är ju på onsdag och det verkar som om vi blir kvar här hemma. Suck. Ja, ja man kan ju inte få allt. Får nöja mig med att lyssna på CD:n i stället.
Dessutom är det ganska mycket att göra här hemma, det ska röjas och flyttas bokhyllor, skötbordet ska in, en vägg ska ner och så borde det upp lite staket runt tomten så inte hundarna och Emil rymmer.
Sysslolös? Jag? Inte då! Fast allt går väldigt sakta, jag blir fort trött och så vill fogarna inte att jag gör ett endaste dugg egentligen fast det slår jag dövörat till. Om jag bara låg raklång på soffan skulle jag bli tokig.
Idag har mina händer svullnat upp lite, för säkerhetsskull har jag tagit av mig ringen och satt den i halskedjan istället. Men nu är det ju inte långt kvar så jag biter ihop och tänker att mina prinskorvsfingrar snart kommer vara långa och smala igen.
Kram Susan
Tja, spelningen är ju på onsdag och det verkar som om vi blir kvar här hemma. Suck. Ja, ja man kan ju inte få allt. Får nöja mig med att lyssna på CD:n i stället.
Dessutom är det ganska mycket att göra här hemma, det ska röjas och flyttas bokhyllor, skötbordet ska in, en vägg ska ner och så borde det upp lite staket runt tomten så inte hundarna och Emil rymmer.
Idag har mina händer svullnat upp lite, för säkerhetsskull har jag tagit av mig ringen och satt den i halskedjan istället. Men nu är det ju inte långt kvar så jag biter ihop och tänker att mina prinskorvsfingrar snart kommer vara långa och smala igen.
Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
-
Fjällfolket
-
Nancy
Jo du Kära Fjällmor visst ger du ett visst perspektiv på avstånd om man så säger.
Fast jag tror mest det handlar om att Fat A inte orkar åka själv faktiskt och så är han en person som vill ha koll på läget. Själv är jag nog lite mer lagd åt hållet: det löser sig.
Här hemma har vi ju bara 45 min till förlossningen och dit kör man ju på ett ynka litet kick.
Nancy min goa kära vän. Önskar vi kunde träffas lite oftare live. Kanske till sommaren som kommer? Så våra underbara barn får träffas och leka tillsammans. Ja vi har kämpat ihop och stöttat varandra och så så bra det gick för våra familjer!
Jag gissade att "Sigge" skulle födas i lördags för det vara samma dag som Emil behagade att komma till världen. Nu verkar det som om lillebror/ ev syster inte alls har lika bråttom. Liten verkar helt nöjd med att träna till VM i gymnastik i min stora mage.
Men om jag ska gissa så vore morgondagen en bra dag att föda barn på....
Kram Susan
Här hemma har vi ju bara 45 min till förlossningen och dit kör man ju på ett ynka litet kick.
Nancy min goa kära vän. Önskar vi kunde träffas lite oftare live. Kanske till sommaren som kommer? Så våra underbara barn får träffas och leka tillsammans. Ja vi har kämpat ihop och stöttat varandra och så så bra det gick för våra familjer!
Jag gissade att "Sigge" skulle födas i lördags för det vara samma dag som Emil behagade att komma till världen. Nu verkar det som om lillebror/ ev syster inte alls har lika bråttom. Liten verkar helt nöjd med att träna till VM i gymnastik i min stora mage.
Men om jag ska gissa så vore morgondagen en bra dag att föda barn på....
Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
Hej vännen!
Hur mår du? Har Sigge fixerat sig?
Jag förstår att Father A vill ha dig på hemmaplan, Henkan är likadan han har ångest över att jag ska åka till mor o far imorgon 1 1/2 tim resa hemifrån..
Jag tror vår "Bosse" kommer till helgen
, men kan ju lika gärna bli kvar i två veckor till. Jag håller med dig, man är så nyfiken på det lilla livet 
Olle hälsar till Emil, han springer just nu runt nakenfis och sjunger: "Ammaby, ammaby, ammaby, inge stoppa våja äng o ta te päng" (Hammarby, Hammarby, Hammarby, inget stoppar vårat gäng och så tar vi tre poäng)
Kram
Elle
Hur mår du? Har Sigge fixerat sig?
Jag förstår att Father A vill ha dig på hemmaplan, Henkan är likadan han har ångest över att jag ska åka till mor o far imorgon 1 1/2 tim resa hemifrån..
Jag tror vår "Bosse" kommer till helgen
Olle hälsar till Emil, han springer just nu runt nakenfis och sjunger: "Ammaby, ammaby, ammaby, inge stoppa våja äng o ta te päng" (Hammarby, Hammarby, Hammarby, inget stoppar vårat gäng och så tar vi tre poäng)
Kram
Vad go han är Olle
Fat A säger att Emil skulle säga detsamma bara han kunde! Hå de så.
Sigge har legat med huvudet neråt länge nu men han är inte fixerad. Emil hann aldrig fixera sig innan han bestämde sig för att födas. Sammandragningar i mängder men inga riktiga som säger att det är dags för litens ankomst. Suck, undrar hur länge man ska behöva vänta?
Men om du föder till helgen då kommer jag hinna före dig
8) På torsdag ska nämligen min syrra och jag ta den STORA shoppingsvängen och efter det föder man barn samma kväll. Jo men det är sant, det funkade ju när jag väntade Emil.
Så på torsdagkväll föds vår lille Sigge.
Tror jag.
Har Bosse fixerat sig än då? När föddes Olle, i vilken vecka alltså? Gick du tiden ut?
Kram Susan
Sigge har legat med huvudet neråt länge nu men han är inte fixerad. Emil hann aldrig fixera sig innan han bestämde sig för att födas. Sammandragningar i mängder men inga riktiga som säger att det är dags för litens ankomst. Suck, undrar hur länge man ska behöva vänta?
Men om du föder till helgen då kommer jag hinna före dig
Har Bosse fixerat sig än då? När föddes Olle, i vilken vecka alltså? Gick du tiden ut?
Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
Tvivlar inte en sekund på att Emil glatt skulle skråla Hammarby-ramsor
Olle föddes i v 38+0, igår alltså. Så jag har passerat det datumet. Var hos BM idag, alla värdena är kanon, fixerat och klart. Men som hon sade, det kan dröja ngn vecka ytterligare. Otålig, JAG, neeejdå 8)
Spännande med stora shoppingrundan, då får vi se om det blir repris på sist då. Vilken vecka är du i ? Är det 37+?
Sambon ringde här förut, är så orolig över att vi ska åka. Men jag övertygade honom att det är det bästa både för mig och Olle. Kan kan få mer hjälp med de dagliga bestyren, vila mer och Olle får ju jobba med morfar. Dessutom är det bara en halvtimme till Eskilstuna om det skulle bli riktigt bråttom.
Nu ska jag packa det sista. Det blir spännande att gå in och läsa här på fredag när vi kommer hem för att se om Sigge kommit
Ta hand om dig och dina killar!
Elle
Olle föddes i v 38+0, igår alltså. Så jag har passerat det datumet. Var hos BM idag, alla värdena är kanon, fixerat och klart. Men som hon sade, det kan dröja ngn vecka ytterligare. Otålig, JAG, neeejdå 8)
Spännande med stora shoppingrundan, då får vi se om det blir repris på sist då. Vilken vecka är du i ? Är det 37+?
Sambon ringde här förut, är så orolig över att vi ska åka. Men jag övertygade honom att det är det bästa både för mig och Olle. Kan kan få mer hjälp med de dagliga bestyren, vila mer och Olle får ju jobba med morfar. Dessutom är det bara en halvtimme till Eskilstuna om det skulle bli riktigt bråttom.
Nu ska jag packa det sista. Det blir spännande att gå in och läsa här på fredag när vi kommer hem för att se om Sigge kommit
Ta hand om dig och dina killar!
-
Nancy
SusanD:
Min gissning: att både du och Elle får era små i v.40+2 Möjligtvis 39+6 för din del SusieD. Sen tror jag att din bebis kommer att väga 3675 gr och Elles 4120 gr.
Jag tror att Elle får en pojke och att du får en flicka. Fast jag har oftast fel när jag gissar...
Utom när det gällde Jannika för då var jag helt säker på tös hela tiden
Kram från Nancy
Min gissning: att både du och Elle får era små i v.40+2 Möjligtvis 39+6 för din del SusieD. Sen tror jag att din bebis kommer att väga 3675 gr och Elles 4120 gr.
Jag tror att Elle får en pojke och att du får en flicka. Fast jag har oftast fel när jag gissar...
Kram från Nancy
Jösses Nancy raring en sådan detaljerad information.
Då behöver jag ju inte gå runt och undra längre.
Idag är det 36+5 så då ska bebisen, enligt Nancys profetia anlända den 30 oktober vilket även UL säger att så ska ske. Jaha, då blir det bara till att vänta då, och vänta, och vänta, suck.
Liten ska dessutom väga 3675 gr vilket är nästan ett helt kilo mer än Emil vägde när han föddes. Hualigen! Men det går väl det med, man kan ju inte gärna ha kvar unge i magen tills den blir tonåring.
Och så blir det ingen Liten utan en Lillan! 8)
Hm, får väl se vad Fat A säger om din infon.
Kram Susan
Idag är det 36+5 så då ska bebisen, enligt Nancys profetia anlända den 30 oktober vilket även UL säger att så ska ske. Jaha, då blir det bara till att vänta då, och vänta, och vänta, suck.
Liten ska dessutom väga 3675 gr vilket är nästan ett helt kilo mer än Emil vägde när han föddes. Hualigen! Men det går väl det med, man kan ju inte gärna ha kvar unge i magen tills den blir tonåring.
Och så blir det ingen Liten utan en Lillan! 8)
Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!