Heeeeej
Gablex! Vi saknar dig!

Har du inte semester snart?
Jenny, Jenny! Vi ÄR så nyfnikna så vi spricker! Hur var förlossningen? Hur lång tid tog det? Var barnmorskorna snälla? Snygga? Strejkande? Vad ska dubbel-oxen heta? Vem är han lik? Rinner mjölken till? Vad säger Anton? Pappan? Har ni provat impulsköpet? Skärbrädan? Vilka släktingar har hälsat på? Vilka ska? Orkar ni med det? Får ni hjälp med mat och städ? Osv. Vi vill ha alla detaljer såklart. Men vi kan vänta. Jodå. Ingen brådska. Alls. För vår skull.
Nancy min käraste cybervän, jag tror i förlängningen att det är bra att tampas med mindre smarta tanter, annat löst folk och sina egna demoner. Det är lärorikt. Nästa gång kommer du finna dig fortare och ha en snajdig kommentar i bagaget alternativt en solig skyddsmur av kärlek runt din person så du inte ens märker vartåt tanterna vill barka. Mona-Lisa du vet. Önska inte bort dem, önska hit dem så vi får prova våra försvar! Och vi skulle ju ge ut den där boken nångång. Vilket författarteam - du och jag.
Jag vet inte om det får mig att känna mig så värst mycket mer vuxen. Lisa tex har ju två, snart tre tonåringar. DET är ju SYYYPEvuxet. Vad är en liten sexåring i sammanhanget? Fast förresten, jag tycker att jag är vuxen. Jag gillar att vara det. Har ingen nostalgisk längtan tillbaka till några ungdomsår. Kanske var kroppen i lite bättre shape men än sen?Då var jag snygg men fattade det inte. Till vilken glädje? Nu är man måttligt snygg men klokare, lugnare, mer avslappnad. Nu gillar jag mig själv. Mitt liv har aldrig varit bättre än så här. Än.
Laguppställning so far:
Huldra - miar70
Älva - Nancy
Finsk bastutomte - Päivi
Vildvittra - Jannika
Bergatroll - Ebbab
Skogsrå - Fjällmor
Vättemor med vättebebi - Jenny
Gruvrå - K-ina
Ebbab, du skulle ha tagit en paus här! Ätit lite tårta och några hemtrillade chokladbollar som Nike gjort. Hon var den enda som inte hostade så det uppdraget gick till henne.
Puss på er surödlor! Jannika