Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jodå K-ina, vi hängde med alldeles utmärkt :wink: :thumbsup:

Jag vill säga att jag blev verkligen jätteglad igår över allt fint som ni skrev. Jag väljer att inte kommentera vart och ett av inläggen om det är ok för nu börjar det kännas tid för mig att släppa och gå vidare. Det var ju ingen katastof egentligen men jag ville berätta hur det kunde komma sig att en enda kommentar gör så ont. Tusen tack för bok- och länktips kiki och Fjällmor. Tusen tack för att flera delade med er av liknande upplevelser. Är ledsen för att någon skall behöva råka ut för nåt dylikt :(

Jo... /LO... oerhört träffsäker beskrivning av min personlighet. Antingen är du en fena på analyser eller också är jag sorgligt genomskinlig :wink: Eller båda 8) :lol:

Jannika: Roligt att kalaset blev lyckat :D Tänk vad vuxen du är som är mamma till en så stor pojk, hur känns det :?: :heart:

JennyH: :wink: Fattar att du nog inte sitter vid datorn just nu eller ens idag men du och din lilla bebis var det första jag tänkte på idag när jag vaknade.

:heart: En bra dag önskas er alla från Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

Äh, hade skrivit en massa hjärtan till surödlorna som symboliskt tack för allt stöd men det föll bort. Här kommer de:

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
kvacke

Inlägg av kvacke »

Tusen goa grattis kramar till världens bästa Jenny!!!! :heart: :heart: :heart:
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Gablex

Inlägg av Gablex »

Här tittar man in som hastigast och upptäcker att det minsann har kommit en bebis! Hurra!! Grattis Jenny med familj!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeeeej Gablex! Vi saknar dig! :heart: Har du inte semester snart? :lol:

Jenny, Jenny! Vi ÄR så nyfnikna så vi spricker! Hur var förlossningen? Hur lång tid tog det? Var barnmorskorna snälla? Snygga? Strejkande? Vad ska dubbel-oxen heta? Vem är han lik? Rinner mjölken till? Vad säger Anton? Pappan? Har ni provat impulsköpet? Skärbrädan? Vilka släktingar har hälsat på? Vilka ska? Orkar ni med det? Får ni hjälp med mat och städ? Osv. Vi vill ha alla detaljer såklart. Men vi kan vänta. Jodå. Ingen brådska. Alls. För vår skull. :lol:

Nancy min käraste cybervän, jag tror i förlängningen att det är bra att tampas med mindre smarta tanter, annat löst folk och sina egna demoner. Det är lärorikt. Nästa gång kommer du finna dig fortare och ha en snajdig kommentar i bagaget alternativt en solig skyddsmur av kärlek runt din person så du inte ens märker vartåt tanterna vill barka. Mona-Lisa du vet. Önska inte bort dem, önska hit dem så vi får prova våra försvar! Och vi skulle ju ge ut den där boken nångång. Vilket författarteam - du och jag. :D

Jag vet inte om det får mig att känna mig så värst mycket mer vuxen. Lisa tex har ju två, snart tre tonåringar. DET är ju SYYYPEvuxet. Vad är en liten sexåring i sammanhanget? Fast förresten, jag tycker att jag är vuxen. Jag gillar att vara det. Har ingen nostalgisk längtan tillbaka till några ungdomsår. Kanske var kroppen i lite bättre shape men än sen?Då var jag snygg men fattade det inte. Till vilken glädje? Nu är man måttligt snygg men klokare, lugnare, mer avslappnad. Nu gillar jag mig själv. Mitt liv har aldrig varit bättre än så här. Än. :D
Laguppställning so far:

Huldra - miar70
Älva - Nancy
Finsk bastutomte - Päivi
Vildvittra - Jannika
Bergatroll - Ebbab
Skogsrå - Fjällmor
Vättemor med vättebebi - Jenny
Gruvrå - K-ina
Ebbab, du skulle ha tagit en paus här! Ätit lite tårta och några hemtrillade chokladbollar som Nike gjort. Hon var den enda som inte hostade så det uppdraget gick till henne. :wink:

Puss på er surödlor! Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

hej!

Tack tack för alla grattis!Har en liten kille i famnen, som suger (snuttar?? oh, no!) och suger. Hittills stämmer Jannikas beskivning: njuter, äter o sover. :D :heart:

Vi mår fint, förlossning gick till slut tokbra, och jgag promenixade sjäv upp till bb 2 timmar efter förlossning. Alltså utan rullstol. För den var pptagen.

Anton är Världens Bästa Storebror!!

Återkommer med detaljer om namn och förlossning.

Nancy, lite sent kanske, men du är snygg! Har ungefär samma upplevelse som Päivi... Hur såg tanten ut då? :wink:

Nu ska stora familjen käka mackmiddag med nyponsoppa! Pappa har bestämt att alla ska sova kl 20. Undrar om bebis var med i det beslutet haha.

kram alla käraste surödlor :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

hej!

Tack tack för alla grattis!Har en liten kille i famnen, som suger (snuttar?? oh, no!) och suger. Hittills stämmer Jannikas beskivning: njuter, äter o sover. :D :heart:

Vi mår fint, förlossning gick till slut tokbra, och jgag promenixade sjäv upp till bb 2 timmar efter förlossning. Alltså utan rullstol. För den var pptagen.

Anton är Världens Bästa Storebror!!

Återkommer med detaljer om namn och förlossning.

Nancy, lite sent kanske, men du är snygg! Har ungefär samma upplevelse som Päivi... Hur såg tanten ut då? :wink:

Nu ska stora familjen käka mackmiddag med nyponsoppa! Pappa har bestämt att alla ska sova kl 20. Undrar om bebis var med i det beslutet haha.

kram alla käraste surödlor :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Meeen vad myyysigt! :heart: Klart bebben sover åtta om pappa bestämt det. :wink: :lol: Ta hand om er nu alla fyra.

Högvis med grattis :-({|= och kramar från tant Jannika
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nancy skrev:Jo... /LO... oerhört träffsäker beskrivning av min personlighet. Antingen är du en fena på analyser eller också är jag sorgligt genomskinlig :wink: Eller båda 8) :lol:
Att ha flera sidor är inte sorgligt på något sätt. Att visa dessa sidor är inte heller sorgligt.
Det som är sorgligt i sammanhanget är att människor kan förstöra så för ett barn, så att hon i vuxen ålder mår dåligt av det.
:heart: :heart:

Sedan funderar jag på lagupsställningen. Har inte bakgrunden till den. Får man vara med eller blir man tilldelad en plats :?: :D
Fast jag vet inte vad jag skulle kunna vara... gråsugga kanske ;) känner mig sån nu i alla fall :roll:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Lua

Inlägg av Lua »

Åh :heart: :!: Grattis allra sötaste Jenny! Och tack för dina snabba rapporter! Ser så klart fram mot fler detaljer och NAMNET inte minst :wink:

Jag har noterat Jannikas önskan om ett litet drama med surödlekaraktärerna inblandade och det har börjat skvalpa i bakhuvudet... Finns det något lite halvsorgset väsen som jag kan få vara? Och /LO som GRÅSUGGA?? Nej, stopp och belägg =; Något mera färgstarkt till en färgstark kvinna, tack!

Nancy :heart: Säg till om du behöver norrbottnisk jävlaranamma så kan jag sända iväg lite till dig :!:

Kramar i massor från Lua. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jeeennyyyy! :heart:

vinkar till alla vittriga typer härinne - nog finns det väsen för alla! Hitt på nå' 8)

/en trött Fjällmor :sleep: som är nervös för koll av tryck och våg imorgon
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men seriöst LO - vaaad skall du vaaaaraaaa..? :roll: :lol:

Vi rör oss i de nordiska skogarna. Med vildvittror, tomtar troll och gud vet vad. Nog får det plats med lite fauna också... :P PÅ rådjuren bara! (Speciellt de i min trädgård) MUSH! :shock:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

jo just, jag är nervös för samtal på skolan också :? Alltid jobbigt att ha samtal där de inte förstår/ser storsonens svårigheter:

:?: Vadå? Inte menar du att sonen din har svårt. Vafalls! Så kan du inte påstå, han är ju så SMART!!!

Jo, jag vet att han är smart. Det är inte det som är hans problem

:cry: :evil: :cry:

BLÄ!!!

Håll tummarna för mig imorgon. Jag behöver det..

/Fjällmor 8-[
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Många många grattiskramar Jenny. :D :heart: Det är ju så alldeles ljuvligt att möta en ny liten människa. Får en stor längtanklump i magen. :heart:

Ett :heart: till er alla som bjuder så på sig i denna tråd. Smygläser lite då och då och gläds av den varma tonen. Känner mig mest som en liten Rumpnisse just nu...både i frisyr och humör. :wink:

Nancy - dumheter. Jag vet minnsan jag med hur du ser ut. Mantra bort den där kärringen och mantra fram den du är idag. Varje morgon - minst :heart:

Håller tummarna Fjällmor. :D

Varma kramar till er alla :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Lua

Inlägg av Lua »

Jag håller också tummarna och sänder varma tankar hela dagen i morgon, söta Fjällan :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"